
Navštíveno 16186x


25.12.2006, 21:17 |
Zan Známemu se váli na pozemku stará Praga S5T, dneska jsem na ní opět koukal a tak mě napadlo zda nemáte někdo o tomhle nákladáku nějaké info nebo link na zajímavej web. Já zatim nic pořádného nenašel :o( Ještě přidám pár fotek, omlouvám se za kvalitu, mobil...

25.12.2006, 21:17 |
Zan

25.12.2006, 21:18 |
Zan

25.12.2006, 21:19 |
Zan

25.12.2006, 21:19 |
Zan

25.12.2006, 21:22 |
Zan Udajně je tahle dvoj kabina hodně velká vzácnost.

25.12.2006, 21:22 |
Valis Dobrej lenkrad :-))
ty woe, to by chtelo dost velkou renovacni kuru...

25.12.2006, 21:29 |
Zan | Upraveno: 2006-12-25 21:30:47
Prej tam sama zacouvala před pár roky...
michal_smsmsm: ona vypadá nic moc,ale dřív se o ní někdo staral, koroze podvozku,takřka žádná, jen ta kabina nic moc,ale na to jak to vypadá strašně to je celkem dobrý :o)
Tak něco takovýhle nám stálo na pozemku než jsme stavěli, jako malej jsem si v tom hrál na vojáky...to byly časy :)
Nějakej veterán club by mu za to urval ruce:)

25.12.2006, 22:00 |
Magic Asi máš pravdu, neb dost pamatuji, ale tuhle kabinu jsem snad ani neviděl určitě jich moc vyrobeno nebylo

25.12.2006, 22:16 |
Zan Magic: Ted mi otec řikal že se do toho dělalo něco u nich v avii. Prej těch kabin bylo tak málože i dveře do zadní časti maj dřevěnej rám.

Taky myslim ze by nejaky veteranisti trhali ruce:o))) Zkus to zprvoznit a dojet s tim na burzu a uvidis :o)

26.12.2006, 09:07 |
Zan Area51: Dle slov majitele, nalejt naftu, dopustit kola a pustit to z kopce přes kvalt tak chytne.

26.12.2006, 09:08 |
Magic No ještě jsem včera našel na jedněch stránká S5Tku s kabinou z Liazky, dřív se asi občas vyrobili zajímavé exempláře.
jo dobrej stroj a myslim ze dvojkabina je unikat, tata s obyc. jezdil v praci ale jeste lepsi byla V3S :-)) hlavne v terenu
Zan:Jestli naftu tak jeste necim nazavit :o)

26.12.2006, 09:40 |
Magic S5T měla základ z V3S podvozek byl prakticky totožný a byla určená na silnice S- silniční 5T- 5tun a byla rychlejší. Jo myslím že neměla žhavení do válců se před startem vstřikl eter nebo tak něco. Zetory myslím taky nemají žhavení.
Magic: Ale co vim tak V3S byla vzadu dvounapravova ne??
měli sme jí doma, ale jen s krátkou kabinou, před rokem si jí někdo odtáhnul, myslim že jí táta dal za 2tisíce, nechali sme si z ní akorát nástavbu z který mám teď garáž :o) jinka jel sem v ní když sme jí přivezli, a nehorázný peklo :o)
Ale je dobry jak je chytre zaparkovana na kopci :o))))

26.12.2006, 10:21 |
Zan S tim žhavenim nevim, když koukneš na fotku, něco tam je. Neměl jsem čas to tam zkoumat, jen jsem jí obešel a nafotil, ale za pár dní tam jedu zasetak se na to pořádně podívám.

26.12.2006, 10:25 |
Zan Ještě mě tak napadá neměla V3S hané všechny 3 nápravy ? Tohle má jen zadní, takže toho asi moc společnoho mít nebudou.
u V3S můžeš zapnout předek

26.12.2006, 10:48 |
Magic | Upraveno: 2006-12-26 10:54:49
Jo ja jsem našel zatím tohle na netu
PRAGA S5T
Tato silniční verze byla od V3S-ky odvozena vypuštěním jedné zadní nápravy,dosazením nové převodovky S půlením(řazeným pneumaticky)upravením budky řidiče a td.Rekonstruovaná verze byla S5T-S2 a po ní se dosadil motor s vrtáním 115mm a výkonem80,9kW(viz výše)a vznikl typ S5T-S3 .S5T-ky se dělaly do roku 1973v provedení valník,sklopka a tahač chladírenských návěsů.
v roce1956 byla zkonstruována PRAGA S5T o které bude pojednáno jinde. V roce 1961 se výroba předala do Avie v Letňanech a v 80-tých letech do Bratislavy,kde byla ukončena.

26.12.2006, 10:49 |
Magic Tyhle nastavby dělali v Karose


26.12.2006, 10:50 |
Magic

26.12.2006, 10:52 |
Zan Praga S5T
Stredný nákladný cestný automobil.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Pohotovostná hmotnosť: 4 520 kg
Nosnosť: 5 000 kg
Prípojná hmotnosť: 6 000 kg
Dĺžka: 6,66 m
Šírka: 2,33 m
Výška (s plachtou): 3,02 m
Rozvor: 4,09 m
Rozchod vpredu/vzadu: 1,86 / 1,65 m
Svetlá výška: 0,29 m
Ložná plocha: 4,01 x 2,18 x 0,5 m
Pohon: 4x2
Motor: T-912
Počet valcov: 6 v rade
Palivo: nafta
Výkon: 72 kW (98 k pri 2 100 ot/min)
Chladenie: vzduchové
Spojka: suchá, jednokotúčová
Prevodovka: mechanická 4+1
Prídavná prevodovka: 2°
Nápravy: tuhé
Pérovanie: listové pružiny
Brzdová sústava: vzduchotlaká
Centrálne hustenie pneumatík: nie
Kabína: celokovová, kapotová, 2 miesta na sedenie
Palivová nádrž: 120 l
Max. rýchlosť: 70 km/h
Stúpavosť: 30%
Nájazdový uhol vpredu/vzadu: 60°/24°
Polomer otáčania: 8 m

26.12.2006, 10:53 |
Zan

26.12.2006, 11:01 |
Magic Zan no vidíš jsi lepší než já a tohle je jěště Praga z Karosy r.1960


26.12.2006, 11:03 |
Zan | Upraveno: 2006-12-26 11:05:19

26.12.2006, 11:07 |
Magic Našel jsem něco podobnýho opět z karosy


26.12.2006, 11:10 |
Magic | Upraveno: 2006-12-26 11:17:26
No a přední maska je jako na tý tvý fotce tahle je z roku 66, jo na tu trambusovu Pragu jsem taky přišel včera, jen jsem zapoměl dál link viz 26/12/2006 09:08

26.12.2006, 11:13 |
Zan Koukám na to.
Majitel řikal že by od ní někde měl mít i papíry snad.
každopadně díky za info
tohle snad ani zhavky nema jen jakejsi zapalovac (nevim jak se to presne jmenuje) ale vim ze to nejsou ty klasicky zhavicky
zhavici svicky to nema, pouzival se "predsuvnik vstriku" zjednodusene takovy sitic a na zimni starty vstrikovac Jikov do kteroho se pouzivali etherove patrony, nejaky ten patek jsem jezdil s P V3S :-) ted uz mam lepsi stroj! :-D
tak predsuvnik maj vsechny diesely az do elektronicky rizenejch vicek teda at uz rucni nebo bimetalovy a ty etherovy patrony to je vec stejny jako etherovej startovaci sprej 1start = 50 000 ujetejch km ale funguje to spolehlive
ale nejakej "zapalovac" tam nemuzu si vzpomenout na ten nazev mely to i stary karosy ale zhavit se da i pochodni co mi deda vypravel zazitky s V3S :-))
to bude stačit natřít :-)
1start = 50 000 ujetejch km trošku nesmysl ne ? takže 20x nastartuješ v zimě na patronu = 1 000 000 km a dáš motor do GO jo, takže v zimě tyhle auta nesměj jezdit ?
mno ty etherovy patrony stejne jako startovaci spreje jsou svinstvo, netvrdim ze jako takovy jak je psano, ale vim 100% ze to umi zastavit motor....
takze milačci eterovy patrony se pouzivaly jen v pripade ze byl takovej mraz ze tuhla nafta ktera byla zredena benzinem 1l benalu na 10l nafty a ano po nekolikerem pouziti muze jit auto i GO tak si to preber
a ty motory vlidku vydrzej 3 miliony kilometru to nejsou ty TDi motory co znas ale motory s radovym cerpadlem. treba stary piana od medouru maj podobnej system a taky vsechny ty auta co jezdej tak z nich pomalu odpadava ram podvozku a motor stale rinci
jinak kamos na vojne jednu tatru 815 eterackama odpravil
dobře jestli milion nebo tři miliony je hovno rozdíl není to 20 startů, ale 60 což je prašť jako uhoď, dost debilní systém pokud to tak fakt je .... by mě zajímalo jak to bylo asi se zárukou na takovejhle motor když tam výrobce montoval samodestrukční systém ...
navíc sem si nikdy u éter spray nevšiml, žeby bylo napsáno, že používání těžce poškozuje motor ...
vyrobce teda stat to v ty dobe nejak neresil protoze vsechny podniky byly statni a i na ty kamosovo tatre se proste z koprivnice privezli novej motor a kdyz uz byly kor tuhy mrazy tak proste tehda jezdily ty nakladni vozy co byly na benzin
navic eter patrona obsahujeasi 7 nasobek eteru nez jeden prumernej strik etersprejem a jo je destruktivni protoze diky eteru dochazi k detonacim ve valcich navic s motorem to zacvici na sucho atd
já si pamatuju, že jednou sem viděl bagr co měl k nastartování motoru ještě "malej" spalovák
jj bagry byly na benal a mely magneto no a kdo by u takovyho motoru tocil klikou aby chytnul :o))
Když jsem dělal autoškolu s V3S tak startovala v pohodě i v -15´C. Akorát jsem při jízdě málem zmrznul, protože to vůbec netopilo...
trosku novejsi praga :-)

jo jeste V3S ma redukce v kolech coz S5nema..... proste uplne jina:)
jinak ten eter se mi taky nezda.... nerad beru veci ze je to tak jak franta jardovi povidal.......kdyz se nad tim clovek zamysli a vezme v uvahu fyzikalni zakony tak me nenapada v cem by ten eter mohl tak strasne vadit...zvlast treba u vojenskych vicepalivovych motoru.....
jinak mi prijde ulet prisuzovat zivotnost motoru tomu jak sou usporadany segmenty ve vstrikovacim cerpadle..... jestli to spis nebude o tom ze je to mechanicky zarizeni kde se po sobe soupou a otacej soucastky...a jsou jinak zatizeny kdyz motor toci max 2000ot....versus motor osobaku......