Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > foukani kol plynem?

 o Navštíveno 678x o
o 13.04.2007, 15:13 | brenky
slysel jsem, ze se daji kola nafoukat nejakym plynem. Pry nejakou smesi dusiku. Co je na tom pravdy? Jake to ma vyhody popr. nevyhody? Dik moc.
Jo, a orientacne cenu?


o 13.04.2007, 15:21 | Jerry.s
nedavno jsem slysel v radiu ze je to jen "obarvena voda" a pro normalni jezdeni je to uplne k nicemu. mozna u kamionu nebo nejakeho zavodniho auta kde je zatizeni pneumatik daleko vetsi to nejake vyuziti ale ma.
o 13.04.2007, 15:27 | X-sat (M)
No nevím, co přesně to je, ale dává to snad už každý pneuservis. Jsou to ty červené čepičky na ventilku. A výhody?

Obsahuje mikročástice, které mohou zatěsnit mírné netěsnosti

Tento plyn nereaguje tolik na změnu teploty jako vzduch, což je určitě obrovská výhoda.

Pokud vím, tak za 100,- nafouknou všechny 4 kola
o 13.04.2007, 15:32 | Tweety
letní pneu mám nafoukané dusíkem a v poho, při rychlé jízdě se tolik nehřejí. Má to jednu nevýhodu, dofukovat zas a jen dusíkem, pokud se to dofoukne vzduchem, dusík se znehodnotí. U nás běžně všechny 4 kola za 80 kaček
o 13.04.2007, 15:40 | Zdenek (A)
Myslim, ze tomu rikaji PNEUMIX nebo tak nejak.
Cetl jsem o tom uz par clanku a odbornici se shoduji na tom, ze je to uplne k nicemu. Pry jen tahak na penize.
o 13.04.2007, 15:52 | Jerry.s
kdyz vezmete v uvahu ze v obycejnem vzduchu je kolem 70% dusiku tak tam ten rozdil moc veliky o proti 100% dusiku neni
o 13.04.2007, 16:12 | brenky
no, takze jinymi slovy zbytecne vyhozenych 100kc.
ale jen pro zajimavost to zkusim az budu menit gumy. (tedy az pristi rok)
o 13.04.2007, 16:15 | hanzz
Jako Jerry.s: Klasický leštěný prd!

X-sat: Jaký mikročástice obsahuje? Jako molekuly dusíku? :)

Tweety: Dusík se znehodnotí jako jak? Zplesniví nebo co? :)))))
o 13.04.2007, 16:17 | somas
plnění pneu dusíkem je uplně nejvíc nejlepší super věc :-))) ......................hlavně pro pneuservisy a plynařské společnosti :-)))
o 13.04.2007, 17:07 | .mycTD
ve vzduchu je tusim 78% dusiku. Jinak o vyhodach taky pochybuju.
o 13.04.2007, 18:01 | Magic
V radiu na automotorevue tvrdí odborníci přesně to co Zdenek.
o 13.04.2007, 22:39 | MarauderZ28
PNEUMIX - vlastnosti

* zabraňuje oxidaci pneumatiky a disku kola, prodlužuje životnost pneu a zvyšuje kilometrový výkon;
* lépe tlumí nárazy a tím snižuje opotřebení tlumičů a pérování vozu, zvyšuje celkový komfort jízdy;
* pomaleji se ohřívá jízdou a zpomaluje tak zahřívání pneumatik;
* nemění za provozu svůj objem a udržuje lépe hodnotu tlaku v pneumatice, minimalizuje úniky mikropóry pláště;
* jeho pozitivní vlastnosti vynikají při jízdě na delší vzdálenosti v dálkové dopravě a rovněž při sportovním nebo dynamickém způsobu jízdy je bezpečnou, nehořlavou, ekologickou směsí pro huštění pneumatik;


PNEUMIX - historie

Že vzduch z kompresoru není pro pneumatiky to pravé, se ví hodně dlouho (olejové páry, prach, vlhkost, kyslík ze vzduchu atd.). Tyto nečistoty pneumatice škodí. Kyslík mimo toho, že způsobuje oxidaci pryže, je plyn, který podporuje hoření.

Nejdříve začaly pokusy v letectví a v automobilových závodech. Jsou známy pokusy s heliem, s argonem, s dusíkem atp. Helium je nejdražší, ale také nejvíce inertní plyn ze všech použitých, navíc výrazně lehčí než vzduch (naplnění jedné pneumatiky by vyšlo asi na 225 Kč).

Negativně však u helia působí jeho vynikající prolínavost. Argon by byl téměř ideální plyn, ale také u tohoto plynu je nevýhodná cena (naplnění jedné pneu by vyšlo přibližně na 110 Kč).

Nejlevnější z použitelných plynů je dusík a jeho směsi. Je dostatečně inertní, nepodporuje hoření, neobsahuje kyslík, prach, vlhkost či olejové páry. Dříve se tedy začal pro huštění používat čistý dusík a v některých oborech se používá dodnes.


PNEUMIX - výskyt

* nehořlavosti si všimli v letecké civilní dopravě;
* pomalejší ohřívání si zapamatovali řidiči dálkové dopravy a také piloti závodních strojů. Při přehřívání se pneumatika z dlouhodobého hlediska více opotřebovává a z krátkodobého tzv. nedrží stopu;
* molekuly dusíku lépe tlumí nárazy, což ocení každý řidič. Především si pak zaslouží pozornost provozovatelů stavebních a zemědělských strojů, kteří se se svou technikou pohybují často na nerovném povrchu. S lepším tlumením mají výborné zkušenosti i cyklisté a motoristé (motokros, enduro, trial, cyklokros);
* nižší spotřebu paliva ocení všichni motoristé;


V České republice se PNEUMIX začal prodávat v červnu 1999, ovšem již tři měsíce dříve byl k dispozici motoristům na Slovensku a vůbec první zemí v Evropě, ve které byl tento plyn pro plnění pneumatik distribuován bylo Rakousko.

V ČR je v současné době přibližně 1200 pneuservisů, v současné době od společnosti AGA odebírá PNEUMIX 185 zákazníků a do konce roku výrobce předpokládá zdvojnásobení tohoto počtu.

PNEUMIX doporučují výrobci pneumatik jako: Michelin (+ Kleber, BF Goodrich, Riken, Stomil, Taurus), Goodyear (+ Debica, Sava, Fulda), Bridgestone/Firestone, Dunlop (+ Pneumant), Vredestein, Kelly Reifen, Yokohama, Matador atd.
o 13.04.2007, 22:40 | MarauderZ28

Pneumix - Nový život pneumatikám
Pneumix je směs dusíku a argonu vytvořená speciálně pro plnění pneumatik.

Naplněním pneumatik vašeho vozu Pneumixem docílíte:
- snížení provozních nákladů
- zvýšení životnosti pneumatik
- snížení zahřívání pneumatik
- zamezení oxidace pneumatik a disků kol
- snížení možnosti vzniku trhlin v pneumatikách
o 13.04.2007, 22:41 | MarauderZ28 | Upraveno: 2007-04-13 22:43:00
Pneumix TM je směs čistých technických plynů, vytvořená speciálně pro plnění pneumatik.

Směs je založena na bázi dusíku. Na rozdíl od tradičního huštění pneumatik vzduchem, neobsahuje kyslík, olej, prach a nečistoty, které se při běžném způsobu huštění dostávají do pneumatik a způsobují tím jejich vnitřní poškozování.



o 13.04.2007, 22:45 | MarauderZ28
K dosažení lepších vlastností bezdušového pláště lze přispět huštěním speciálním plynem místo vzduchu. Jedná se o tzv. Pneumix, což je směs plynů na bázi dusíku, kterým disponují prakticky v každém pneuservisu. Nejedná se o žádný reklamní tahák, molekuly tohoto plynu jsou totiž mnohonásobně větší než u vzduchu, tudíž plášť lépe absorbuje nerovnosti, podstatně déle udrží potřebný tlak a v neposlední řadě zamezuje Pneumix oxidaci pryže.
o 13.04.2007, 22:49 | MarauderZ28
o 14.04.2007, 10:47 | PAVELK
já nyní na nových kolečkách nejdříve vzduch a pak plyn a řekl bych že rozdíl je poznat ve větším komfortu jízdy,lepší tlumení rázů od silnice,dřív to byl takový trakař i na 16 palcích nyní je to vpohodě jízda i na 18 palcích
o 14.04.2007, 11:05 | hanzz
jj, víra tvá tě uzdraví :))
o 14.04.2007, 11:24 | PAVELK
hanz:tak si to skus a uvidíš sám že rozdíl je patrnej a to hodně.Mylsím že objetovat 100 Kč na pokus nejni tak moc
o 14.04.2007, 11:57 | .mycTD
ja ted nechal nafoukat pri prezuti sluzebaka plynem (plati firma) a zadnou zmenu jsem teda nazaznamenal
o 14.04.2007, 12:05 | hanzz
Pavelk: Já měl kola foukaný plynem před 4mi lety. Potom jsem i jel do plynoservisu, aby mi je dofoukli. Časem jsem se na to vys.... a normálně kola dofukoval podle potřeby vzduchem. Rozdíl? NULA! A ono taky není divu. Vlastnosti vzduchu a čistýho dusíku (případně s argonem) si jsou natolik podobný, že to při běžném používání není k rozeznání. Ano vzduch (s kyslíkem) může být náchylnější k hoření, ale při tak extrémních podmínkách, které se ale pneumatice rozhodně nevyskytují :)

A k těm argumentům, co sem dam Marauder se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Máte-li nějakýho známýho chemika nebo fyzika, tak se ho na to zeptejte :)

On silan taky silanizuje, že? :))))))))))))))))))))
o 14.04.2007, 12:28 | MarauderZ28
mno že molekuly dusíku a argonu jsou větší jak kyslíku to se asi nemusíme obtěžovat nějakýho fyzika, že mají plyny naprosto rozdílný vlastnosti asi taky ne, tudíž roztažnosti díky rozdílným teplotám věřím stejně tak jako úniku případnejma mikrotrhlinama ... můžeš uvýst nějakej pádnej důvod k tomu, že sločenina dusíku s příměsý 20% kyslíku + dalšího bordelu je naprosto shodnej s vlastnostma téměř čistýho dusíku s malou příměsý argonu a nebo to jsou jen Tvoje smyšlený představy ?
o 14.04.2007, 12:28 | unregistered001
Uz se jednou o tomhle vedla debata a vase zavery o tom, co funguje nebo nefunguje jsou tak zcela jednoznacne a nevyvratitelne, ze vubec nechapu, na co vam jsou vylepsovani vasich audiostoustav, brzd spojleru a toho ostatniho, poptavka vyvolava nabidku, nic jineho to neni. Zacnete obcas taky pouzivat hlavu, nez sem zacnete psat nesmysly a svoje nepodlozene zavery z jakehokoliv oboru a mlzit ostatni.
Jen doplnim, urcite chemik nebo fyzik jiste ma vysokou gumarenskou, nebo je vulkanizer, cili je technologicky v tomto oboru natolik vyskolen a provedl jiste tolik testu vybraneho vzorku vsech znacek a dezenu pneumatik s pouzim a bez plynu vcetne mereni pri zatizeni a rozdilnych klimatickych podminkach, takze vam uplne a beze zbytku odpovi vcetne svého podpisu a razitka pod toto vyjadreni.
Proberte se.
Vse ostatni je jen jedna pani povidala.
o 14.04.2007, 12:39 | .mycTD
KUba: to je zcela objektivni vyzkum. Vim presne, kolik jsem za to zaplatil a taky vim, jestli poznam nejakou zmenu. Na to nemusim byt fyzik, pac priciny ani detaily me nezajimaji.
Popravde mam pocit, ze lip drzi tlak, pac nemusim dofukovat tak casto, jak na svem aute. Ale i to muze tisic jinych pricin.
o 14.04.2007, 12:50 | Luke_288
nevim, dam kilo za plyn a celou sezonu se o to nestaram. kdyz jsem foukal vzduchem, musel jsem obcas kontrolovat a dofoukávat
o 14.04.2007, 12:53 | unregistered001
Je zbytecne sem cokoliv psat, nez aby jste se problemu postavili, hledate vsichni 10.000 vymluv proc to nejde a jak je to spatne, mimochodem nazyvat vyzkumem beznou a pravidelnou kontrolou vozidla pred jizdou, jak je popsano v pravidlech silnicniho provozu, to nekomentuji.
o 14.04.2007, 13:00 | .mycTD
a co na tom mam jako zkoumat? Videt to neni a auto rychleji nejede. To mam jeste pozorovat, jestli mi od te doby nestiraji lip sterace, nebo ntroubi klakson hlasiteji?
o 14.04.2007, 13:51 | Luke_288
KUbo to nemá smysl...
o 14.04.2007, 14:31 | Magic
Kdo máte zájem tak se podívejte sem, jsou tam i starší příspěvky.
[ Link ]
Sám dusík v letních mám, a jediný přínos vidím jako Luke. Jednou jsem zaplatil kilo a teď na jaře při přezutí to zkontrolují dohustí za 25, před dovolenou trochu přifouknou zadarmo pro zatížení pro 4 osoby a to je vše. Při náhodné kontrole žádný úbytek.
o 14.04.2007, 14:48 | Machča
pravda je ze olejove pary poskozuji gumu a tech 25 korun za pneusku neni tak moc a pri dofukovani uz nic neplatim takze ok jen misto k benzince jezdim do pneuservisu no co
o 14.04.2007, 16:06 | Jerry.s
Magic: jj presne tenhle rozhovor jsem v tom radiu slysel..
o 14.04.2007, 16:15 | Luke_288
magic: no a už jenom tohle pohodlí mi za to kilo stojí
o 14.04.2007, 18:30 | BATMAN
Vsechny tyhle vyhody se opiraji jenom o jediny fakt a to ten, ze tlak v pneu je opravdu stabilni, timpadem je pneumatika celou dobu pouzivana pri optimalnich podminkach. Z toho vyplyva vyssi zivotnost (rekl bych max 5%).

Pro ty kdo obouva pneu typu SAWA ci Matador to jiste bude k nicemu, ale kdybych si obul auto za dvacet papiru, tak tu stovku za to dam uz jen pro lepsi pocit :-)
o 14.04.2007, 18:58 | Magic
Luke: dyť jo jak jsem psal, mám to taky, žádný dofukování u pumpy, v pneucentru to zkontrolujou a dofouknou během roku zadara, a mám jistotu že to drží. Co to je stovka, 4 plzně no a co. Ostatní nemůžu posoudit, ale tohle stačí.
o 14.04.2007, 20:40 | PAVELK
já osobně spokojen a nikdo mi to nevymluví :-))
o 15.04.2007, 16:15 | somas
Marauder: když jsi nám tu zkopíroval tolik informací, našel jsi někde i mimo reklamní žvásty i nějaké konkrétní číselné informace o hodnotách, kterými se pneu nahuštěná dusíkem odlišuje od pneu nahuštěné vzduchem?
o 15.04.2007, 17:17 | MarauderZ28 | Upraveno: 2007-04-15 17:17:54
jaké číselné informace o jakých hodnotách ?
o 15.04.2007, 20:01 | somas
no myslel jsem to tak, že nelze brát bláboly z reklamy na huštění pneumatik pneumixem jako relevantní informaci - takže bych rád viděl opravdu podložené informace v čem je pneu s dusíkem lepší.
o 15.04.2007, 20:06 | MarauderZ28
dyť ses to tu dozvěděl ne ? já nevím proč to psát znovu - molekuly jsou větší proto nedochází k unikům náplně, nemá takovou teplotní roztažnost jako vzduch proto tlak je stálý - to nejsou žádný reklamní žvásty, ale jasně daný věci ....
o 15.04.2007, 20:34 | PAVELK
somas:já to snad také napsal jasně a nedělám nikomu ani ničemu reklamu prostě to tak cítím a nepíšu blábol
o 15.04.2007, 21:51 | RedBaron
A ty testy tlumení na stejným autě by taky nebyly zlý :o) Já plyn měl a poznal jsem hlavně to, že gumy dvakrát jezdil půlrok na autě, dvakrát ležely půlrok v garáži a když jsem je pokaždý vytáhnul, měly 2.5 atmosféry. To se mi nikdy u vzduchu nestalo :o)
o 15.04.2007, 22:12 | mrazik
Verim tomu, ze s plynem se nemusi tak casto kontrolovat. Ale uprimne, jak casto kontrolujete tlak v pneu ?
S plynem je stalejsi tlak - napsal uz nekdo o kolik ? O kolik se zmeni u normalniho vzduchu zadarmo a o kolik u plynu ?
Ano ve vzduchu jsou olejove vypary, ktere narusuji pneu, ale nez by to vubec melo nejaky destruktivni vliv, to uz bude pneumatika sjeta na draty. Na pneumatiku pusobi mnohem horsi a destruktivnejsi vlivy nez nejaky olejovy vypary.
U osobniho auta naprosto o nicem a podle meho vyhozene penize - za kilo si radsi koupim neco u KFC a rozhodne z toho budu mit lepsi pocit.
o 16.04.2007, 07:48 | somas
Marauder: no všude se píše x argumentů jak se zlepší vlastnosti pneu, ale u žádného z nich není napsáno o kolik. Proč asi? Protože ty rozdíly jsou opravdu minimální a při použití v běžném provozu nepostřehnutelné.
o 16.04.2007, 12:03 | Luke_288
ty nepostřehneš, že musíš a nemusíš dofoukávat?
o 16.04.2007, 12:12 | Zdenek (A)
Tak nevim..... Je pravdou, ze jsem se nechal zviklat na Pneumix. Sice tomu moc neverim, ale nafoukanim plynem pneumatice neublizim a 25 Kc na gumu me nezabije. Poznatky? Gumy musim dofukovat stejne casto jako kdyz jsem foukal jen vzduchem. Rozdil v jizdnich vlastnostech nepoznam...... :-o
o 16.04.2007, 12:18 | Luke_288
člověče to jseš snad jedinej, od koho slyšim, že musí s plynem doufoukávat
o 16.04.2007, 12:19 | Zdenek (A)
.... mozna jsem jedinej, kdo to prizna ;-)
o 16.04.2007, 12:33 | MarauderZ28
když ty jezdíš ještě na kaučukovejch pláštích z první světový a pokud by ty molekuly měli bejt větší jak trhliny co tam máš, musely by bejt velký jak pinpongáče ...
o 16.04.2007, 12:42 | Zdenek (A)
Mar: Pireli PZero Assimetrico... pak Good Year Eagle F1 GS-D2.... ted Good Year Eagle F1 GS-D3...... To asi nebudou z prvni svetovy ;-)
o 16.04.2007, 12:53 | MarauderZ28
tak máš dubový kola tzv. dřevotrony s červotočem :o)
o 16.04.2007, 12:54 | Zdenek (A)
;-)
o 16.04.2007, 19:26 | somas
Luke: Foukám vzduchem a nepozoruju, že bych musel pneu dofoukávat, tak teda vážně nevím....
Btw: jak poznáš, že s pneu s plynem nemusíš dofoukat? Stejně ji musíš proměřit takže je uplně jedno jestli nasadíš hadici hadici od kompresoru nebo od měřáku :-)))
o 17.04.2007, 06:31 | Taran
Plyn jsem nikdy neměl, takže to neumim posoudit. S hrůzou jsem však byl osobně svědkem, když v pneuservisu foukali do dusíkový lahve kompresorem...
o 17.04.2007, 09:58 | MarauderZ28
kompresorem do dusíkový lahve v pneuservisu ? to je kapku nesmysl ne, to by ten kompresor musel vypadat jak půlka celýho pneuservisu ....
o 17.04.2007, 10:10 | tappaja
Ani nemusel, samoze to tam asi nebudou zkapalnovat, ale na nafoukani 4 kol to v pohode postaci, to co tam natlacej. Jsou to teda ale prasata.
o 17.04.2007, 11:10 | H-Honza (M)
ty woe dlouha diskuze.......
jelikoz to uz leta cpem vsude, tak se postavim za nazor ze to funguje, protoze se nepovazuju za nekoho kdo si potrebuje nejak zduvodnit proc si nechal nafoukat do pneu plyn za 200 misto vzduchu ktery je zadarmo.
Rozdil v tom pozoruju presne ten, jak pise treba Zdenek.
Pneu si drzi tlak, a je jedno jestli jezdi, nebo lezi uskladnena pres zimu.
Proste kolo vezmu a to co mi do nej dali pred 2ma rokama v pneuservisu s tim plynem, tak tu hodnotu tlaku tam mam.
Druha vec je ze na nizsich a sirsich pneu mi pripada, ze jsou mnohem tissi, treba na dlazebnich kostkach... vysvetlit to neumim, je to muj subjektivni dojem, ale stojim si za nim.
o 17.04.2007, 13:47 | Luke_288
zrovna Zdenek ale pise, ze dofoukavat musí
Taran: tak kdyby mi uchazely, tak za rok asi poznam, ze je guma poloprazdna
o 17.04.2007, 17:15 | unregistered001
Tappaja: existujou generatory dusiku, vypada to jako kompresor, umi to plnit co chces
o 17.04.2007, 18:44 | JP
[ Link ]

teda, je to jenom selskorozumová hypotéza a s fyzikou moc nekamarádim, ale jestliže dusík z pneumatik neuniká a ve vzduchu je ho nějakých 75%, tak po několika dofouknutích by měl přestat unikat i normální vzduch, protože těch 25% kyslíku a jiných plynů "prosákne" a podíl dusíku v normálně dofukovaných pneu neustále stoupá...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3162 sekund.