
Navštíveno 2188x


25.06.2007, 22:14 |
brzda motor AKL 1.6 74kW
po preventivnim vycisteni skrtici klapky pri montazi klimy(kdyz byla zasrana tak to bylo OK) kolisaji otacky volnobehu mezi 1000-1500 otackama.
provedl jsem nasledujici:
-nekolikrat vymazani adaptačnich hodnot a zakladni nastaveni klapky VAGem
-vymena teplotniho cidla
-zkouska tesnosti hadice sani vcetne odvetrani ventiloveho vika
-vycisteni vahy vzduchu
-zkouska tesnosti mezi motorem a klapkou
-kontrola kontaktu kostry v motorovem prostoru
-jeste jsem kontroloval narychlo (zrcatkem) vlnovec jestli se neztraci plyny pro lambdu nekde mezi motorem a katem
a mozna si jeste na neco vzpomenu
navic ve vagu vyskakuji chyby kterych se nemuzu zbavit tak nevim jestli muzou ovlivnovat volnobeh
Adresa 01 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 06A 906 019 BQ
Komponent: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
Kódování: 00031
Opravna #: WSC 01317
3 Nalezeny chyby:
00635 - Vyhrivani sondy lambda pred kat.
37-00 - Defekt
00668 - Palub.napeti: sv.30
36-00 - preruseni
00525 - Sonda lambda (G39)
27-10 - nesmyslny signal - Sporadicky
Readiness: N/A
lambda sondu jsem vymenil a zjistil jsem ze asi nateklo do konektoru tak jsem vymenil i konektor a kabely lambdy a porad nic
nevite nekdo co s tim nez zacnu kupovat vahy a klapky aby to nebyly treba zbytecne vyhozeny prachy???
(ponauceni pro priste=nesrat se do neceho co funguje)
ohledne OT-zajima me tip na odstraneni zavady a ne tip na koupi jine znacky auta:)
delal jsem ted stejny motor a projevoval se stejny problem... kolisani otacek...
byl v prdeli spinac volnobeznych otacek ve skrtici klapce..
zkus nasledujici proved adaptaci skrtici klapky (skupina 098) 2x po sobe!! pak vypni zapalovani (na 60sec.) pak nastartuj a cekej zda bude kolisat....
pokud nebude, proslapni plyn a pockej co to udela pak, jestli zacne kolisat, tak mas taky v cudu ten spinac volnobeznych otacek... (uz jsem se setkal s tim problemem u AKL asi 3x)
jinak..
00635 a 00525 - bud spatny typ lambdy nebo spatna lambda... zkus si od nekoho co ma AKL pujcit na zkousku... (co na VAGu, jak reguluje??? nebo zda vubec reguluje???)
jinak pokud by kolisani bylo zpusobovane lambdou, tak ji regulaci pomoci VAGu na chvili vypnout a uvidis, zda to prestane... (kanal 099 - basic settings a nevyjizdej z toho menu)... jestli se volnobeh ustali, tak kolisani zpusobuje lambda)
00668 - nekdy udela i kdyz je slabsi baterka, nebo problem se spinackou (kontakt S)

26.06.2007, 08:24 |
brzda dave: diky zkusim,jeste dve veci na ktere jsem zapomnel
-lambda je nova BOSCH (jeste zkontroluju cislo protoze nemelo klasicky VW tvar)
-pri zapnutem motoru vyhazuje VAG chybu nizka hodnota spodniho dorazu (nebo neco takovyho-upresnim)
pri zapnutem motoru vyhazuje VAG chybu nizka hodnota spodniho dorazu (nebo neco takovyho-upresnim)
toto cos napsal je to presne ten problem s klapkou..
takze udelej co jsem ti psal .. adaptaci a uvidis, podle me dokud neslapnes na plynovy pedal bude volnobeh ok.. ale po zmene uhlu skrtici klapky nezaznamena klapka spodni doraz (resp. nesepne stinac - to je videt na provoznich stavech klapky)
pokud to je tak tak bys mel uz hledat nahradu te klapky, nebo zkusit vymenit ten mikrospinac...
jeste me napadlo, nemas hodne utazene lanko na klapce?
k lambde... podle me to nemas ten presny typ.. je jich hodne a konektory jsou jen 2 typy a i ty se da pri trose snahy zamenit ;)
takze zkontroluj ten typ...

26.06.2007, 09:03 |
brzda ok diky. vyzkousim, lanko urcite moc utazeny nemam, kdyz jsem laboroval s VAGem tak se mi jednou postestilo a volnobeh drzel ale po pridani plynu se zase rozjel coz by odpovidalo tve verzi. nicmene viko klapky jsem mel sundane a spinac jsem meril a vypadal ze spina
jo hochu , tak tohle už jsem měl 2x !
víš v čem je průser , štěrbina pod klapkou se zanáší a klapka si neustále posouvá výš a výš výchozí polohu, tak aby to mělo pořád těch 800ot.
jak ale vyčistíš tu klapku, dáš do hajzlu ten bordel pod ní, vznikne ti větší štěrbina a je průser, vylítnou ti otáčky na těch 1500 - 1800, je to problem o kterém Boleslav ví, ten soft je špatnej a neumí vrátit klapku do původní polohy ..
tady v Kralupech je hrozně šikovnej manik, prvně mi to dělal a ve spolupráci s Boleslaví po 3 dnech tu klapku dostal zpět kde má být .. (softwarově)
dnes už to mrská jak bata cvičky, ted už mi to udělal defakto na počkání ..
jedno z řešní bylo i to, že si půjčil jinou říd. jednotku, a ta tu klapku hodí dolů, ne vždy to ale zafunguje .. specielně u mě to nešlo !
a rada zní, bud čistit klapku velmi často, nebo vůbec ..
správně to mají delat na každé garančce ale nedelají to a ty to pak po 5letech vyčistíš a je průser !
určitě jsem to tady někde před rokem popisoval ..
ozzy.. to byvalo hlavne na feliciich (a nekterych starsich octavach) o cem pises.. na golfu jsem se jeste s tim nesetkal..
já vím , taky mám koktávku r.v. 98 , ted už je to nějak ošéfovaný !
delaly to nektere klapky na ridicich jednotkach simos... ale vetsina servisu uz ma ten programator, kterym to jde odstranit ;)
kazdopadne jak jsem psal ... brzda, pochybuju, ze by to byl tvuj problem...

26.06.2007, 12:07 |
brzda ja mam golfaIV 1999 SIMOS
brzda zkus co jsem ti napsal a uvidis... kazdopadne golf IV mel jine "mozky" ve skrticich klapkach (ikdyz jely na simosu)

26.06.2007, 18:37 |
brzda takze jsem zkousel to co mi radil dave.
-2x adaptace klapky 098, vypnuti 60sec a po zapnuti otacky zase 1200 a postupne rostou az na 1500 a po te klesaji na 1200 a porad dokola
-lambda je podle katalogu BOSCH spravna (ma cislo 0 258 006 261) coz by melo odpovidat lambde pro tento motor 06A 906 262 AC resp nahrade dle ETKY 06A 906 262 AK
-lambdu se mi ve skupine 099 nepodarilo kratkodobe vyradit (asi jsem nepochopil)

26.06.2007, 18:54 |
brzda jeste me napadlo na obrazku je zakladni nastaveni kde priklad hodnot ve voltech a ja mam tu druhou (nizsi) ujetou - 3,75V

tak to vypada, ze to je ten pripad jak popisuje ozzy... :( presne tak se to projevuje i na feliciich a octaviich :(
a ta lambda... zkus jinou .. nic jineho poradit nejde...