Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > OT:veteránské SPZ ?

 o Navštíveno 490x o
o 15.07.2007, 22:15 | Kindlik
lidi známej mě poprosil ať se mu zkusím poptat , co vše je potřeba k získání veteránských značek . Jak má být auto staré atd ... na netu jsem koukal a nijak jsem nic moc nenašel , tak mu nechci pak říkat nějaké info které už třeba neplatí , moc děkuju


o 15.07.2007, 22:47 | venito
kecam asi kraviny ale tusim motorky 40let a auta 25, autama si ale nejsem jisty..... podminky budou porad stejne, kdyz sem chtel udelat veterana z me stare motorky tak puvodni vzhled a doplnky (blinkry, prepinace....) pochopil sem to tak ze zadny tuning, tuzing a podobne veci...
o 15.07.2007, 22:48 | Q
nic nevim, ale umim zprostředkovat. nech si to jako poslední možnost, nic levného.
o 15.07.2007, 22:59 | Kindlik
no tak těch 25 let by myslím splňoval , je to jeho mazel s kterým moc nejezdí , tak ho napadlo dát to na veteránský spz , pokud by jste někdo někde na netu našel nějakej odkaz na kompletní podmínky tak sem s tím , moc by mi to pomohlo , díky
o 15.07.2007, 23:40 | tappaja
Myslim, ze musi byt registrovanej v nejakym klubu. Pak, 2x do roka jsou atestace, kdyz projde, dostane znacky. Reatestace kazdej rok nebo dva, ted nevim. Pojistka 1/12 povinnyho.
Pohledej, jestli si dobre vzpominam, Radek_613 to sem kdysi daval s detailnim, vycerpavajicim popisem.
o 16.07.2007, 00:11 | Luke-Jeep
jakoze to neni zadna sranda... a bejt tebou bych se na to vykaslal... zatim sou pravidla pro pouzivani docela benevolentni, ale sou tlaky to zmenit... jakoze by to mhlo skoncit tak ze budes moct vyjet treba jen parkrat do roka na uznany srazy
o 16.07.2007, 00:17 | tappaja
To uz jednou bylo Luke... Kniha jizd atd. Jeste ze se to dalo resit jakoze "zkusebni jizda" Pokud to neni jeho daily driver, nevidim duvod proc to nezkusit. A mam ten dojem, ze prevodem na veterany neprijde o svy RZ, zeptam, se kamose, nedavno to resil.
o 16.07.2007, 00:21 | Luke-Jeep
ja vim ze uz to tady jednou bylo... prave proto to pisu... resil sem to na svojeho brouka... ale pravda je ze ja jezsim furt :-))
o 16.07.2007, 05:52 | Kindlik
no on to nemá jako auto na dení ježdění , tak proto by to chtěl hodit na veteránský spz , jinak díky za rady , nějak mu to přetlumočím , asi nebude moc nadšenej , ale to je jeho boj :)
o 16.07.2007, 07:37 | Šestikule
s klasickou SPZ to auto bude mít daleko větší šmrnc a cenu než na veteránských
o 16.07.2007, 07:54 | radek.613
Já vím že se tu asi opakuju, poněvadž už jsem to sem psal v minulosti X krát, takže zkráceně - zapsat vozidlo do registru historických vozidel není vůbec složité, pokud:

a/ jeho rok výroby je max. 1983
b/ je natolik zajímavé a jedinečné, že si zaslouží být historickým vozidlem (např. se ho tedy nevyrobila serie 5ti milonů kusů)
b/ jeho stav je buď vzácně původní - neboli nálezový, i v nálezovém stavu musí být vozidlo schopné bezpečného provozu - světla, brzdy, geometrie, emise
c/ nebo jeho stav je "1A", tedy je po kompletní renovaci
d/ jeho vzhled a technická výbava odpovídá seriové specifikaci, v jaké vozidlo bylo v roce jeho výroby uváděno na trh, neboli v jakém stavu opustilo výrobní závod - tun/z/ing nepřípustný
e/ vozidlo je po technické stránce bezpečně provozuschopné (viz bod b/)
f/ vozidlo nebude užíváno k běžnému každonneímu provozu
g/ vozidlo nebude složit k podnikatelským účelům (ani vození turistů, atd...)
h/ samozřejmě nesmí být vozidlo přihlášeno v klasickém registru

pokud jsou hlavně tyto body splněny, musí majitel s vozidlem projít tzv. klubovou testací na historickou původnost - vybaví veteránský klub, mající k této činnosti oprávnění. Klubová komise má právo chtít po majiteli vozidla doložit veškeré sporné či nejasné údaje (např. doložit pravost VIN, doložit protokolem z STK že vozidlo brzdí a svítí, doložit způsob nabytí vozidla,doložit prospekty a nabídkovými listy případnou zvláštní výbavu....), klubové komisi samozřejmě majitel vozidlo fyzicky předvede. Pokud toto vše proběhne kladně, výsledkem je protokol o klubové testaci, se kterým se majitel obrátí na krajskou testační komisi příslušnou kraji, kde má hlášen trvalý pobyt, ta zkontroluje pravost a oprávněnost klubové testace a doporučí zápis vozidla do registru historických vozidel. S tímto rozhodnutím se majitel vydá na pověřené pracoviště v kraji, kde mu bude zápis vozidla proveden, budou mu vydány zvláštní RZ, Průkaz historického vozidla a obdobu "malého techničáku" (veteránské ORV). Průkaz je formy bývalých ČR cestovních pasů, jsou v něm fotky a technická data vozidla (takže i méně inteligentní policista při silniční kontrole pozná, jestli to vozidlo co právě zastavil vypadá stejně jako v tom průkazu) a v průkazu bude krajskou komisí vyznačena platnost testace - tato je 1 rok, vždy do 31.5. Silniční hlídka PČR i MP má právo datum platnosti vidět a pokud zjistí, že je prošlé, vozidlo se stává neprovozoschopné na pozemních komunikacích, úplně stejně jako v případě že by nemělo běžné vozidlo platnou STK. Připomínám, že za toto zjištění je i bodový, nejen peněžní postih. Prodloužení testace se provádí 1 x ročně, vždy do toho 31.5., a předchází mu fyzická kontrola vozidla komisí, zda během roku nebylo nadměrně opotřebeno denním užíváním či upraveno v rozporu s protokolem o testaci. Jo a vzhledem k novému zákonu - pokud hodláte vozidlo s již vydanými veteránskými RZ prodávat, nepoužívejte historické RZ v inzerci jako bonus k vozidlu, neboť jakmile vozidlo odhlásíte na nového majitele, platnost testace i RZ zaniká a nový majitel musí celou testaci absolvovat znovu, aby získal nové veteránské RZ "na sebe". V případě prodeje vlastně prodáváte vozidlo vyřazené z obou registrů (klasický i historický), tedy vozidlo nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích do doby, než projde novou testací a budou mu vydány nové RZ.

Historické vozidlo má samozřejmě nárok na sníženou sazbu povinného ručení, toto se uplatňuje u příslušné pojišťovny na základě předložení průkazu historického vozidla, ve kterém je právě uvedena platnost testace a podpis člena testační komise, který bude úředník pojišťovny porovnávat s podpisovými vzory poskytnutými kanceláří pojistitelů.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3323 sekund.