Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Dotaz: Superb 2,5TDI Tiptronic

 o Navštíveno 268x o
o 26.09.2007, 18:27 | Zdeny_1
Dnes jsem se ptal ve dvou servisech Škoda na výměnu oleje v automatické převodovce u tohoto auta. V hjednom mi řekli po 90t km výměna - cena asi 6000. V edruhém mi řeklli, kontrola po 60.000km - stálá celoživotní náplň bez výměny.
Jak to prosím je doopravdy? V manuálu není ani zmínka, nebo já jsem ji tedy nenašel.
Díky všem.

PS: podotýkám, že mi bylo ještě sděleno, že se jedná o jinou převodovku, než se dávala do Passata Tiptornic 2,5.

Jsem z toho jelen.


o 26.09.2007, 18:59 | muSlim
Automat by mal mat vo vacsine pripadov prave celozivotnu napln, co viem ja. Ale automat nevlastnim, tak sa mozno mylim.
o 26.09.2007, 19:25 | cupra.165
co si zavolat primo do Mlade Bolky? I kdyby tam mela byt celozivotni,stejne bych ji po nejakem prubehu vymenil,urcite to prevodovce neublizi.Taky zalezi,zda s chces nechat auto dele...
o 26.09.2007, 19:35 | Paczqo
jako cupra i když tam je celoživotni tak lepši kontrolovat a když je trochu divnej vyměnit nehledě na to že po čase je toho oleje min dik drobnym unikum takže i kvuli doliti dobre zkontrolovat znam bohužel dost lidi co si myslelo že když je celoživotni tak na to mužou kašlat a pak se divili když se jim to vysypalo.
o 26.09.2007, 19:39 | ddawe | Upraveno: 2007-09-26 19:39:47
nedávno otec spravoval báwo tiptronic, nakonec byl v prdeli měnič za 35tis, ale než na to přišli tak hodně telefonovali a zjištovali,když se dovolali do prahy na nějakej vrakač převodovek tak jim borec řekly že ikdyž je tam udajně celoživotní naplň tak se musi cca po 60ti tis. měnit jinak se převodovka posere...prej jich měl plnej dvur. Vím neni to koncern ale snad to něco napoví...
o 26.09.2007, 19:52 | Lukasino
jj, jako ostatni, se skodovkou nemam zkusenosti, ale treba u volva take neni predepsany interval vymeny a ty prevodovky proto odchazeji, stopro bych to vymenil...
U Forda je to samy (ikdyz mam dojem ze to jsou stejny GM skrine)...
o 26.09.2007, 20:25 | Cossie
Jj přesně tak olej a filtry měnit ! Pak všichni říkaj, že jsou automaty sráče, když jezděj dokud se to nevysere....
o 26.09.2007, 22:51 | Martyn
To same jako BMW steptronic, taky BMW tvrdi dozivotni napln ale zkusenosti udajne veli menit:) co jsem pozjistil ja tak po ca 150tis km.. Taky se chystam na vymenu pomalu uz, myslim ze se tim nic nezkazi:)
o 27.09.2007, 00:58 | Nismo.Power
neni pravda . . . . .známej co dělá už 30 let jen automaty řiká "to se nemění . . . . pokud to neteče tak jen sem tam zkontrolovat jestly je hladina a srát na to" . . . . . . automat se tim nevykurví vykurví se tim když si z něj někdo bude dělat manuál a místo aby tam dal D a sral na to tak tam s tim kvrdlá jak na vokruhu....... stejně tak jako zařazení v většíma otáčkama to je pak jasný že se někde něco urve . . . . . . .
hlavní je tam držet hladinu, když bude oleje moc začne převodovka pěnit na tom kontrolnim místě pudou bublinky a to proto že lamely převodů a celkově ty rolny který letěj nad olejem a sou "suchý" se začnou cachtat ve voleji............

takže olejem to hoši neni ale je to o zacházení s převodovkou
samozřejmě neřikám že výměnou se něco zkazí to ne ale když se s tim bude kvrdlat pořád PRND123 tak to zkape olej neolej
když bude člověk používat P-R-D a čekat až popadnou otáčky tak se tomu nikdá nic nestane a leda to zkape někdy po 500k na únavu materiálu . .. . . . ale když bude někdo neustále kvrdlat na tiptronicu jak se mu zlíbí i když ten tipronic nedovolí řadit tak jak si všichni myslej ale beztak si dělá co uzná za vhodný tak se to vysere.......
u mě v STS je původní filtr i náplň a převodovka má 235k takže nevim proč by se měla u brambor po 60k "Vysrat" ......

jinak bacha na servisáky, nechal sem měnit v servisu olej a borec byl dokonce tak iniciativní že mi dolil volej do převodovky (to sem nevěděl) ...... ovšem dolil to s vyplym motorem a já na to přišel asi po tejdnu tak sem zvědavej ale zdá se že to vydržela........ takže na takovýhle kokoty pozor od toho je na tý měrce napsáno COLD/HOT a měřit na volnoběh ......
o 27.09.2007, 01:23 | macek
Olej urcite menit po 60tis. Tiptronic vymena oleje a filtru cca 3500kc ja sam menim po cca 40-50 tis
jinak si precti neco tady [ Link ]
o 27.09.2007, 02:49 | tappaja
No co mam zkusenost s americkejma automatama, tak se olej meni. O "celozivotni" naplni jsem slysel u svyho manualniho opla, nicmene slova jako "bezudrzbova", "celozivotni" ve me duveru moc nevzbuzuji.
Olej u automatu kazdopadne kontrolovat, jak jeho hladinu, tak barvu a zapach. Podle toho se da celkem spolehlive diagnostikovat stav prevodovky.

Ted sem kouknul do dilensky prirucky na Fabii a o automatu tam pisou, ze:
"Nápln ATF je trvalá. V rámci údržby tedy není nutno ATF
menit."
o 27.09.2007, 08:12 | Jaryn
Nevím co je ve 2,5tdi,ale pokud je tam převodovka 5HP 19 jako u 1,9tdi tip,tak 100% výměna!!! Předepsaná myslím po 90tis,lepší ale po cca 60tis.
Promiň Nismo,ale to co píšeš je blud.Samozdřejmě že krutým zacházením jií zkrátíš životnost,ale pokud zanedbáš výměnu oleje a filtru,snížíš tlak v čerpadle a upálíš lamely a měniči se to taky ani trochu nelíbí..Pravdou je ,že tento konkrétní typ převodovky používané koncernem,je náchylnější na poruchy měniče a odchází nejčastěji zpátečka,ale takových co mají celoživotní náplň mám na dílně za měsíc několik..
o 27.09.2007, 08:15 | Jaryn
Jo a ještě jednu věc: Hladinu měřit sice na volnoběh,ale u 99% převodovek v PARKINGU!! V neutrálu máš otevřený ůplně jiný okruh,a hladina je jiná!
o 27.09.2007, 11:13 | Martyn
"ale když bude někdo neustále kvrdlat na tiptronicu jak se mu zlíbí"
Co tim myslis jako ze by se nemelo na tiptronicu radit manualne?:o) to by moje prevodovka byla uz ko jezdim ca 50% na manual..
o 27.09.2007, 12:19 | clown
no jeste, ze pocitaj s tim, ze se to nedolejva a neopravuje .. meni kus za kus .., btw .. 120,000 stoji automat :o)) co vydrzi nevim a nehodlam to ani zjistovat .. pac kamos ma Sharana se 160tkm a rekli mu, at setri, ze mu jde skrin do prdele .. :o))))))))
o 27.09.2007, 16:19 | Nismo.Power
automat se má nechat ať si dělá co je vhodný ....... tiptronic sem jen naznačil že nedovolí řadit jak si lidi myslej ale samozřejmě čeká až bude onen kvalt připraven k použití bez vyskočení či udušení motoru, . . . . . .používat se samozřejmě může ale tiptronic převodovky všeobecně nevydržej tolik jako ty co ho nemaj takže prostě nechat D a hotovo a nekoukat na to že člověk má možnost 123 to dělám leda když mě někdo nasere tak tam mrsknu za dva a pak ho předjedu že to nepochopí :)
o 27.09.2007, 19:28 | Martyn
Tiptronic je neco jineho nez 1 2 3 D:)
o 28.09.2007, 12:27 | Jaryn
O5 si dovolím lehkou poznámku-TIPTRONIC je pouze ovládání,jinak je to pořád stejná automatka.
o 28.09.2007, 14:28 | Martyn
Jj to je fakt , do SMG a podobnych robotizovanych manualu to ma daleko ale v "manualnim" modu si tam muzes sypat co chces nechapu proc bych si tam nemohl kvrdlat kvalty jak bych chtel?:) jakoze to te prevodovce skodi?
o 28.09.2007, 14:45 | Luke_288
no tomu taky moc nerozumim, tatik ho ma v audině, řadit se dá manuálně uplně v klidu a nikdo nám nikdy neřek, že by se to mělo vykurvit, když člověk jede svižnějc a chce předjíždět, občas je lepší tomu automatu napovědět. ale ne že bysme to moc používali
o 29.09.2007, 13:59 | KaZaN | Upraveno: 2007-09-29 14:02:59
Já zase vubec nechapu jak muze nekdo davat 123, to sou prece kvalty pro specialni ucely...máme automat v Ečku a když sme ho před asi půl rokem kupovali, tak přestože sem s automatem jezdil už kdysi v několika autech, tak sem si nastudoval na netu všecko o tom jak s ním zacházet a zejména jak ho nekurvit (o: četl jsem toho dost, ale jeden článek byl fakt cool a dopodrobna o vnitřnostech i atd a pod ním i souhlasný příspěvky, nemůžu ho už najít, ale i tenhle je docela slušnej [ Link ]
Jinak tady v servisech prevlada rozhodne aspon co vim, ze napln v intervalu vymenit, nejaky dozivotni naplne atd tu nikdo nežere. Ale na druhou stranu panuje pravda o tom, že než to vyměnit blbě resp za nesprávnou napln, tak lepsi nemenit (o: A umim si zive predstavit pepika v "servisu U rozvrzaných vrat od garáže" jak tam napálí první olej pro automat co mu přijde pod ruku a o tom jak se kontroluje hladina toho taky asi moc vědět nebude a tak odjíždí auto s bůhví jakým sajrajtem a ještě je tam toho málo nebo moc...a za chvíli smrádek, cvaky cvaky a pápá...automate... a pak už jen překopávka na manuál, protože novej automat stojí jak půl auta někdy i celý (o:
o 29.09.2007, 14:17 | Luke_288
123? vzdyt dnesni automaty přece umožnujou manuální řazení všech stupňů. prostě chvíle, kdy se chystáš předjíždět a připravíš si kvalt pádlama jsou k nezaplacení, jinak ztrácíš čas, protože zrovna tomu tiptronicu o kterým se píše chvilku trvá, než se rozmyslí podřadit o dva stupně
o 29.09.2007, 15:15 | KaZaN
Jo tak, nějak sem nezaznamenal, že mluvíš konkrétně jen o TipTronicu, tam je mi to jasný...
o 29.09.2007, 15:18 | Luke_288
dotaz zněl na tiptronic, tak jsem psal o něm, jestli jsem nezaznamenal změnu v tématu, tak pardon :)
o 29.09.2007, 15:39 | Martyn
:o)
o 29.09.2007, 16:02 | KaZaN
(o: no dobře dobře, debata se pak zvrhla trošku do obecna, tak jsem to kvrdlání automatoklackem vzal taky obecně...(o:
o 30.09.2007, 08:10 | Zdeny_1
Tak tedy z přečtení příspěvku jsem usoudil: výměna, resp. napřed kontrola, zvolím Kojetín, a pak se uvidí, co a jak. Auto bylo z druhý ruky, km mohou být jiné, než vidím na tachu...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4707 sekund.