
Navštíveno 1194x


09.11.2007, 19:52 |
Zdeny_1 | Upraveno: 2007-11-09 19:54:32
V rámci výměny své Oktávky I FL Combi TDI 96kW 2001 jsem si udělal pořadí na nové auto:
1. Subaru Legacy 2l 123kW Kombi
2. O II 103kW (event. 4x4)
3. Mazda 3 hatchback 1,6D Common Rail
Dnes jsem se svezl s prvním z nich. Auto relativně velké zvenku, zevnitř úroveň O II. Tedy nic moc. Výbava slušná, vč. tempomatu a vyhř. sedaček. Cena bez LPG asi 680tCZK-předváděčka.
Posez slušný, místo pro řidiče ergono,micky dobře navržené. Jelikož mám dlouhé čapáky, tak za mnou by živořilo děcko do max. 10-15 let. Doispělý chlap by tam neměl pohodlí, max. na krátkou trasu a rychle ven (koleno levé nohy tlačí do madla kliky a je to nepohodlné).
Jízda:
benzín 123kW (dens se dělá údajně asi 110kW? pokud si dobře pamatuji). 5ti kvalt. Jo, auto bylo na 17´´ letních kolech. Tetsovací okruh měl asi 20km po okreskách, vesnicích, mimo dálnici, jen kousek roviny a si 1,5km do mírného kopce.
Takže k věci. hned ze začátku napíšu, že jsem čekal daleko víc. (Porovnat mohu se svojí Oktávkou 96kW TDI a Superbem 2,5 120kW Tiptronic). Řazení vyloženě nbepřesné, 4 šla přes zuby, spojka byla na podlaze (pro rejpaly), dvojka a čtyřka obecně tam šla ztuha nepřesně. Rozjez na 1 jak s traktorem, klasický benzín se škubáním a skákáním mezi 1 a 2, prostě diesel přeřadím a jedu naprosoto bez záškubů, jestli mi rozumíte. Totéž mezi 2-3 i 3-4. prostě nějaká díra nebo co.
AKcelerace je fakt v porovnání s oběma diesly špatná, je to o nižším kroutícím momentu. Zátak na 3-4-5 stupeň je nic moc, od 120kW bych tedy čekal daleko více. Jinými slovy, na mnou užívaného diesla tento benzín fakt nemá v akceleraci ani náhodou.
Kladně hodnotím řízení a stabiliní a klidný průjezd přes naše polňačky, neb jiank se dnešní tankodromy nedají nazvat. Nevadily ani 17´´ s nízkým profilem.
Spotřeba: na 20km běžné jízdy s dodržováním limitu 60-100km/h a pár občasných akcelerací byla hanebných 12,2l/100km. to je další zklamání. A to jsem nejel po dálnici 140km/h s mírnými kopci. A nebo město.
Takže celkový dojem z test drive je tak 2/5.
Zpracování vypadá slušné, překvapily mě ještě relativně malé kotouče na předku-čekal bych víc. Brzdy jsem nezkoušel, ale snad to brzdí.
Výrobce dává 3r garanci proti povrchové korozi (dobrá finat, že??) a 12 proti rzi durch. Jde o celopozink, tak proč ty obavy z povrchové koroze u ata vyšší střední třídy??
Kufr dosti mělký, rezerva jen dojezdová neplnohodnotná. To kvůli zadnímu pohonu, ale jde to.
Takže můj ztávěr: Legy s 2l benzínem ani náhodou. ANi varianta s LPG mě neuspokojí cenou (+24tCZK z výroby, navíc letoční modely údajně nejsou) a nový rok 2008bude za bratru 750tCZK vč. DPH. SPotřeba LPG je 12-15l/100km (+20% proti benzínu), náklady tedy a si 1,9CZK/km. Benzín při 9/100 je asi 2,7CZK, spíše ale 2,8-3CZK/km.
Zítzra půjdu testnou Mazdu 3 s motorem 1,6common rail (PSA).80kW. Cena za slušně vybavený hatchback je 488tCZK vč. DPH: Výbaba dobrá (tempomat, PC,elektrika), ale chybí mi vyhřívane sedačky (nenabízí se) a místo vzadu. to ale snad nebude vadit, stejně se za nás už děti stydí a jezdím povícero sám nebo se ženou. Kufr na svačinu bude OK, lyže a boty tam nacpu taky. Nic více nechci.
Zítra sdělím dojmy a pojmy.
PS: nějaké zkušenosti s Mazdou 3 disel? Uteklo mid nes Volvo V50 s 1,6dieselm, černá, krásná chrochtačka......Někdy příště...
že má předváděčka dojebanou převodovku od prasat to je věc jedna a že se ti zdá že to nejede to dá zdravej rozum když si zvyklej na nafta kopanec kterej se odehrává někde mezi 2-3ot takže máš kadle kadle hnnnnn kadle hnnnn kadle hnnnnnnnnnna na tacháči 70 ....... u benzínu si na tom jinak dáš jedna a držíš jí dlouho dvojku taky a točíš do větších a myslim že by tvojí naftě naprosto s přehledem ve výsledku to auto ujelo . . . s LPG bys byl nějakejch 6L spotřeby což si mylim že dobrý . . . . každopádně subárko a 120kw neni moc :)
to škubání je zvykem, ale s tim zátahem, to vcelku souhlasim, teda spoň co se normální jízdy týče, já když jedu pohodlně - žádnej spěch - se svym chrochtáčkem, tak pohoda jazz, jedu odspoda, podřazení jen když už fakt hoří...Pak sednu do 1.8T a na normální ježdění neni tak příjemná, víc vytářčet motor, častěji podřazovat. To že by mi ve výsledku nathla prdel je snad janý, ale né vždycky je to důležitý, taky jsem si vybíral něco s čim se mi líp jezdí a ne to s čim bych byl rychlejší za předpokladu že dám plnej a pojedu až do omezovače
btw, dobrá uživatelská recenze :o)
jj, základ si je vybrat auto aby se v tom člověk cejtil pohodlně ...... že tohle táhne mezi 3-4tis ot trochu víc je myslim taky nepodstatný . . . .
myslim že stojí za pročtení
[ Link ]

09.11.2007, 21:14 |
KFL Souhlas s ostatnimi. Benzin ma jinou charakteristiku, navic pridej symetrickej pohon 4x4, kterej je tezsi a navic ubira kus vykonu. Subarka jsou vynikajici auta, ale pokud jsi zvyklej na naftovej kopanec, musis to ozelet a spolehnout se na linearni krivku vykonu/kroutaku. Subarka se musej tocit, aby trochu jely, cili zaklad je 4000+, jinak je to pianko pohodova jizda.
A skubani - nafta pada rychle z otacek, kdezto boxer klesa pomalejc. Je to jen o technice a zvyku. Ze ti to skubalo tedy byl tvuj problem, nikoliv auta ;), ale i tomu bys privyknul.
V50 a obecne malejm Volvum se vyhni - mame jich v praci asi 30 a vecne je to v servisu...
Ono je to fakt o osobnim pocitu a o tom na co je clovek zvyklej, ja zase nemuzu vystat firemni oktavky v TDI, jsem zvyklej jezdit hlavne s benzinama a jsem zvyklej vyuzivat celyho spektra otacek od volnobehu po cervenou, dle tooho jak je potreba. U dieselu mi prave vadi ze zabere kolem 2000 a konci 4000...Diky turbu pusobi pocitove mozna jakozto lepe akcelerujici, ale to pouze, pokud je clovek zvyklej mit tam ctyrku a ve 2000ot dat podlahu, coz samozrejme clovek jezdici celou dobu naftakem je. Ja se zase dycky zapominam a sverepe u TDI pri kvedlam pakou i kdyz by stacilo tam mit furt jeden kvalt. Jsem zvyklej motorem jak brzdit tak mit pripravenou optimalni kvalt na vyjezd ze zatacky v optimalnich otackach... takze opet - sila zvyku.
Co se tyka prevodovky, u subarek se radi primo na skrini, vsechny vibrace a odpory z ustroji jdou do radicky, oktavka ma lanovody, cele je to oddelene, takze tam to jde naprosto hladce. Pocitani zubu na ctyrce normalni neni, tam si myslim ze to fakt bylo predvadeckou. Jinak ja zastavam nazor, ze prevodovka je tak presna, jak presne je schopen ridic tam kvalty sazet :) Ale samozrejme, pro bezneho smrtelnika jsou lanovody pohodlnejsi, muze si tu paku strcit temer kam chce a vono to tam nejak spadne :)
Nicmene poohdlidnu li od toho ze zdeny je uzivatelem naftaku a dle toho pak dopadlo nektere hodnoceni, tak s tim muzu vicemene souhlasit.
Co se tyka skubani a rozjizdeni - tam je vylozene problem v nohach, pokud to porovnam, tak ve firemni oktavce I TDI se musi rozjet bez nakyho skubu i absolutni lemra, protoze ma zaber spojky rozlozenej na velkou drahu. O II TDI jakozto dalsi firemak uz ma spojku troshu ostrejsi ale furt je proste delana aby nevyzadovala zadnej navyk - sednout dup na spojku, plyn, nohu pryc jedeeem. :D
Oproti tomu subarka maji spojku jak tvrdou tak pomerne ostrou a to i civilni modely jako je legacy, coz je jim casto vytykano. Co si budeme povidat, tydle auta si prave kupuji, nebo chteji koupit lidi na normalni jezdeni a nejsou zvedavy na to aby dostavali po pul hodinovym pojizdeni v kolone krece do nohy. Pak jsou tu lidi kterejm to moc neprijde a vse se zda byt ok. Ja se pocitam do skupiny lidi, ktera ma rada kdyz v aute jde hezky vsecko ztuha, pocinaje rizenim, pres razeni, kde je citi "kam" to strkam, po pedaly spojky, brzdy a plynu... jsem na to navykly a prijde mi to tak spravne :)
Takze kdyz to shrnu, ja bych klidne do Legacka sel, volit mezi O II a legacy volba je pro me jasna, ale znam spoustu lidi kteri by volili obracene a to je prave i Zdeny. kazdy ma ke sve volbe svoje realny duvody. je to jako s zenskejma...nekdo rad vdolky.. :) vsak to znate
takze kdyz pominu to ze Zdeny je uzivatelem naftaka a z toho vyplyvajici hodnoceni benzinovyho motoru kterej je relativne tocivej+ostry spojky, tak ostatni veci, jako nic moc misto jak vzadu, tak v kuftu, diky pohonu, tak i jakasi rustikalnost prevodovky je holy fakt :)
Jinak Mazda3 pro tebe bude myslim dost mala, pokud beru v uvahu dalsi auta ve vyberu a do PSA ropaku bych nesel ani v kreci. To uz radsi koncern.

09.11.2007, 22:27 |
radek.613 | Upraveno: 2007-11-09 22:29:07
Jen poznámka dočasného uživatele, Zdeny, Subaru, byť civilní, jakým Legacy je, je tzv. auto "pro řidiče", koncernové výrobky zase zapadají do škatulky "konzum pro masy". Šel jsi na to příliš přímo, že jsi porovnával takto maximálně odlišná auta. Koncernové TDi je prostě o tom odvézt dva dospělé a dvě děti + 10 pytlů cementu kamkoli a neklást při tom na řidiče pokud možno žádné nároky, Subaru má zase za úkol zprostředkovat řidiči nevšední zážitek z řízení, ať jede do trafiky, nebo na konec světa a k tomu patří i přesné chyby neodpouštějící ovládání pedálů a řadící páky. Dále je zde diametrální rozdíl mezi pohonnými jednotkami, respektive mezi jejich charakteristikami. Očekáváš-li od benzínového motoru odspodu chování, na které jsi zvyklý z TDi, pak hledej minimálně o litr větší kubaturu, nebo srovnávej 2 l benzín od koncernu s 2 l benzínem od Subaru.
Myslím že Deekay to napsal dobře, každé z těhle aut (OCT II či Legacy) má své specifické zákazníky a průnik mezi těmito skupinami bude minimální, možná si tipnu že žádný.
No a na závěr za mě - než OCT II v dýzlu, tak samozřejmě 100 x raději Legacy 3.0 + LPG :-D
o Forestrovi si nepremyslel?Pravda interier je postarsi,ale vse je po ruce,prehledne a i ten vyssi posez neni na skodu.Ted maji na to i velke akce vcetne lpg za priznive ceny,pokud bys chtel zavodit,muzu Ti doporucit verzi 2.5 Turbo 230 ps. Jezdim s nim za 10,5 l 95 oktanu,zatah to ma slusny odspodu.Co se tyce prevodovky,je naprosto v pohode,nezazanmenal sem ani naznak nepresnosti
[ Link ]
Pročetl jsem si poctivě link (recenze na Subaru), co sem dal NP.
Tyto recenze poveskrze potvrzují to, co jsem si myslel. A to: výborné jízdní vlastnosti, ale to je asi tak vše. Servis jako všude jinde (nevím, proč by mělo být Subaru výjimkou = ojebat co se dá a ušetřit, co se dá), dále spotřeba u benzínu bude v reálu pro 2,0 kolem 10-12l/100m a to je zákony fyziky, taky nevím, proč zrovna motor od Subaru by měl jezdit za míň (mám kolem sebe řadu lidí s benzínem a všichni tvrdí to samé: město 15, mimo 10, kopcovitý terén (jsem z Jeseníků) tak 10-12, v zimě na 2-3 kolem 13-15. Prostě benzín. Že se na Subaru nic nezačne sypat, taky není vidět že by zde neplatilo - viz recenze. Prostě auto jako každé jiné s tím, že proti obdobným má asi opravdu dobrý podvozek. Ale já mám představu o rodinném autě trochu jinou a s ohledem na rostoucí ceny PHM zůstávám u nafty.
Potenciál Subaru je opravdu jinde, jak píše nade mnou Radek.613, ale když si vezmu, že s tímto autem by z 90% jezdila žena do práce (22km tam a 22km zpět přes kopec s převýšením asi 650m n.m.), tak si nedělám iluze, že by auto šlo za půl roku z baráku, protože by projela více, než vydělá. A o tom to je, Ochukisl jse, ale děkuji. Jdu do nafty, po 12 letech ježdění s naftou mám jen kladné zkušenosti a zůstávám. Protože jsem celou noc dumal, co a jak, tak ještě vyspovídám kolegu z firmy, co mám pažouta 407 SW s 2,0 dieselem (a zatí pěje chválu), a to bude asi ono. Oktu - nevím, měl jsem dvě jedničky (jednu před FL, druhoupo FL), auto dobrý, já si nestěžuji, bez oruch, jen jednou se chtělo postavit na hlavu torbo, ale vyčištění pomohlo a více než dva roky je pokoj, ale chci trochu změnu. Dnes dojede známý s OII 103kW TD, projedu, zhodnotím, uvidím. benzím není pro mě, i když neříkám, že Legacy v TD by byla špatná volba:-)
Jiank jsem nepochopil NP a jeho poznámku o spotřebě s LPG - 6l - to se poněkud přepsal, tak 16 bych viděl jako reál. A to by odpovídalo tvrzení prodejce, +20-25% proti benzínu, navíc roční kontroly a atd atd atd...

10.11.2007, 09:16 |
cupra.165 | Upraveno: 2007-11-10 09:21:14
poukd je to Zdeny jak pises,tak u toho subaru neni moc na vyber po pravde..byla by tam velka vyhoda v 4x4 a tom podvozku,jak pises,coz by se v zime jiste ocenilo.Jen ale k tomu dieslu,pokud hned pri vyjezdu je nejake stoupani,tak to se mu nebude moc libit,motor studeny a hned bude dost namahan,v zime pozdeji topi,pokud jsi Jeseniky,tak zvysena svetlost podvozku by taky nebyla na skodu.Co treba pridat do vyberu Tuscona,kamarad ho ma jako rodine,dost se mu tam vejde a je to pripojitelna 4 kola,kdyz je nouze nejvetsi.Jinak ja mam doma naftu i benzin,tak kdyz vidim ceny nafty a benzinu,tak ta nafta uz tak vyhodne moc nevypada,to platilo driv,kdyz byl mezi nema 5 korun rozdil.
Dle toho cos napsal bych pro Tebe odporucil nejspise octu 4x4 bud 2.0 l v benzinu s tim,ze bude dynamika horsi nebo v TDI s vyssimia vykonama
407 je hezká, kamarád si jí kupoval nějak zezačátku roku, první tejden maximální spokojenost, pak ale začal postupně nabejvat zklamání, vrzání interieru, plasty atd... Možná by mě lákalo si aspoň zkusit projet O II RS TDi, H Accord v naftě, držák by mohl bejt Avensis, ale tam to je hodně o tom jestli to auto sedne
cupra: jenže tady nejde o rozdíl ceny mezí benzinem a naftou, ale o tom, že nafťák si bere o několik litrů míň než benzin. To zahrátí se dá domyslet dálkovym startem, ale on už je určo zvyklej :o)

10.11.2007, 09:54 |
cupra.165 | Upraveno: 2007-11-10 09:58:40
toz to je jasny,ze benzin vezme vice,musi si spocitat,kolik najede km rocne,zda se mu investice do drazsiho mene kultivovaneho dieslu vyplati
Omlouvam se za ten 2 litr benzin,koukam ze zacli delat 1.8 TSFI ....
[ Link ]
Tak proběhla test drive O II, ale jen 77kW, verze kombi s N1. Auto je skoro nové, má jen 13.000km. První dojem z vnitřku: proti OI je nepopiratelně větší ve smyslu "více místa vzadu" a to podstatně. Když si sednu pohodlně ve své Oi a pak v OII za volant tak, abyc se neomezoval a poté sednu doazdu za sebe, je to fakt velký rozdíl. Koleny mohuroznožovat/přinožovat aniž bych bušil do opěradla řidiče a to měřím 186cm!! To v OI ani náhodou, tam si za sebe nesednu vůbec, neb se tam jednoduše neposkládám. první plus na straně OII.
Jízda: 77kW PD se nechá slyšet, brumle vcelku jasně, ale v nižší tonině než TDI u OI. Příjemněji. Jízda je vcelku výrazně odlišná, jednak tuhostí a malým nakláněním v zatáčkách a při přejezdu např. přejezdů a pod, což neplatí pro OI (má ale najet 115.000km, takže může být např. volnější tlumiče a pod.). reakce na plyn je plynulejší než o I, není tam tak výrazný kopanec (já mám svojí navíc přikrmenou, takže zátah je daleko brutálnější, než u seriovky 77kW). Nicméně i s výkonovým handicapem jede OII dosti agilně, fakticky když to porovnám se včerejším 2litrwem od Subaru, tak na plyn reaguje jednoznačně živěji a vím, že když pohnu plynem, tak se něco ihned děje. Pravda je ale také to, že při 5000ot/min se neděje už nic a je třeba řadit max. tak kolem 4-4.500ot/min. ALe jak říkám, chci rodinné auto, ne závodníka! Jezdím decentně a žena více než decentně. "Úmerně jejímu platu", takže nechce zbytečně sponzorovat tam, kde seto nehodí. No - dále - brzdy jsou asi stejné, sezení mi přide pohodlnější u OII díky jinému tvaru sedáků (hlavně opěradel), auto je jakoby celkově tuhé, ale s příjmenějším komfortem pružení. Volant jednoznačně lepší u OII, má silný věnec a to mi pasuje (Jako Superb). Kufr - stejný, opticky ho zmenšuje roleta, která má navíc "parapet", jenž se dá údajně sklopit.
Spotřeba: při rozjedzu okamžítá spotřeba hamba,to je jak benzín (30l100), při ustálené svižné jízdě město/kousek mimo přijatelných 6,4!! Dlouhodbá dle Pc byla 7, ale kolega jezdí tak 85% město. A to jde, velmi dobré!
Palubovka je strohá, více se mi líbí OI, asi jde o zvyk. Výbava: 2-zon klima, tempmat, ke štěstí mi chyběly vyhřívané sedačky a navíc já mám ještě díru na parohy.Světlý interier v mé OI je taky lahodnější pro oči, méně již pro údržbu.
Celkové rezumé: OII je velmi nadějný kandidát, zůstává se svést s P407 a to bude ve středu, kdy se setkám s kolegou. Dám pak vědět.
PAVELK: můžeš se mi nějak ozvat, potřebuji se dotázat na pár věcí. Díky, jsetli tohle téma čteš.
Mám kamíka u Freya a že by bolo Legacy sklamaním, nemôžem povedať... masakrálne krásne, nenápadné a výborné auto... a bonbónikom je verzia s 240 koníkmi, ktorú má teraz v kombajne, to už je iné maso :o)
No ja teda specialne muzu mluvit o tom 77kW PD v OII kombi, pac presne tudle verzi mame jako firemak a ja s tim uz mam taky dost odtoceno. nevim jestli je to specifika naseho kusu, ale ten motor nejenze ma oproti staremu TD 66kw ktere mame v OI sedan pomalejsi reakci na pridani plynu, ale jeste zere skoro o litr vic pri stejnym zachazeni. Takze presne tendle motor je to co bych rozhodne v Oktavce nechtel, kdyz uz naftu takaspon silnejsi. Porotze specialne v tomdle pripade musim predjizdet stylem "nalet". Nez se totiz u tohodle auta vzpamatuje turbo, tak u benzinu mam davno podrazeno od dva kvalty dolu, na otaclkomeru o 2000 vic a pak uz naftaka nezachrani ani vetsi tocivej moment.
Jinak co se tyka tech spotreb:
cesta praha-ceske budejovice-praha, normalnim tempem jako ostatni ucastnici silnicniho provozu
OI TDI 66kW - 4.8/100km ! (dle me super vysledek a to sem nikdy na spotrebu nebyl a nejsem, je me fuk ze s benzinem to dam za 8)
OII 77kw PD - 5.7/100km
naprosto stejnej styl jizdy, s obojim sem jel ja a jelikoz tudle trasu jezdim casto, tak se me vysledek opakuje u obou vozu v ramci naky ty +- desetinky.
A pominu li tragickej podvozek OI, tak ciste co do dynamiky a akcnich otacek obou motoru, me prijde zivejsi OI.
jen pro informaci OI najeto aktualne lehce pod 200.000km, OII asi 20.000km
Jinak samozrejme zpracovani, materiaůly a hlavne misto vzadu mnohem lepsi u OII nez OI. Akorat me dere stredovej tunel - bezne kdyz prijedu k zakaznikovi, tak v lete mam i pres pouziti klimatizace vypocenej na noze flek jak se noha dotyka stredovyho tunelu.
Jinak po cca 10tkm zacla u OII rezonovat dvere nekde uvnitr a v 15tkm se rozchrchlal reprak na palubce. Jinak zatim bez problemu.
Zdeny_1: Začal jsem to číst a už to vidím, ty jsi prostě zvyklej jezdit nafťákem a úplně z toho cejtím, jak jsi to dusil ve 2000 otáček a ten zátah nepřišel a jsi z toho zděšenej. Prostě už nevíš co to je vytočit benzínovej motor za 6.000 otáček, 123kW prostě těžko může bejt pomalejších než 96kW, jenom jsi línej to vytočit, protože sis na to minulé roky odvyknul :o) Jinak souhlas, Subárka jsou spolehlivý auta s výbornýma jízdníma vlastnostma, kromě Legacy které se mi fakt líbí, jsou otřesně designovaná, i nejslabší motory opravdu žerou a interiér je přinejlepším kolega nějakého Peugeotu.
2 Zdeny_1: ešte k tomu kufru... to je daň za Real McCoy-a... pre nechápavých, pre ozajstnú 4kolku, diferák je krapet väčší, tak sa to tam inak nedá spraviť, tak isto to majú staršie V-čkové pravé 4kolky Volvá aj iné automobilky, ktoré tam dávaju 4x4 a nie nejaký rádoby4x4... inak ale áno, kufor je dosť malý... takže je to na tom, či chceš 4x4, alebo veľký kufor... :o)

10.11.2007, 13:36 |
cupra.165 | Upraveno: 2007-11-10 13:40:59
jako RB- vsak jsem to tipoval,ze nejvhodnejsi bude octava ftdi. benzin se proste pohybuje ve vyssich otackach,je plynuly zatah od 2000- do 6500 otacek.Proste kdyz je nekdo zvykly na turbo kopanec tak se mu zda,ze nic jineho lepe nejede.Mam TDi klasiku 81 kw a tam je to taky pekne citit,pak presednu do 2.5 t benzin 230ps a rikam si,ono to nejak nejede:-) Ale je to dost klamny pocit :-) ale uz dost OT,omlouvam se autorovi :-) Zabozrouta bych si projel,ale jasna vyhra octava 2.
Jen k tomuto dieslu..je to PD,coz znamena vyssi spotreba nafty i oleje a moznost vetsi poruchy oproti klasice 66 potazmo 81 kw
Jeste k te jizde nasich manzelek..nevim Zdeny jak Tva manzelka,ale ta moje s dieslem neumi jezdit,zastudena s tim jede jako za tepla,bud toci malo,nebo toci hodne,proste z toho bych vyrostl,sama se mi i priznala,ze s benzinem se ji jezdi mnohem lepe..treba je to u vas jinak :-)
cupra.165: Jojo, to samé, moje paní taky jezdí s dieselem (a ne zrovna nejmladším) a když mě ráno veze do práce, tak úplně úpím jak to ještě zmrzlý vytáčí a neumí to něžně nechat něžně probudit prvních pár stovek metrů. I když je to teplý, tak před zatáčkou dává dvojku bez meziplynu jak byla zvyklá z benzínu a to mi taky projíždí mráz po zádech. Přitom stačí nechat trojku a odbočit, zase to bez problému plynule zrychlí, ona ta šestiválcová 524td se 4ma lidma v autě odstartuje i z místa na trojku bez plynu, jen na spojku! Ale musím ji pochválit, včera v tom sama přivezla 630 kg dlaždic :o)
no, s tou vyšší spotřebou PD to neni zas tak drastický..
RB: dvojku bez meziplynu? k tomu meziplynu je tam nějakej rozumnej důvod?

10.11.2007, 17:10 |
KFL | Upraveno: 2007-11-10 17:10:41
Luke> K meziplynu je pri podrazovani snad vzdycky duvod - minimalne uz jen pro plynulost jizdy a nebrzdnej efekt. Ja osobne ho davam vzdycky, nemam to srdce nechat motor (nafta) skocit z volnobehu do treba 2,5 tisic otacek jen tak "nasucho".
aha, no, asi jsem jenom "hloupej" uživatel, meziplyn jsem nikdy u dýzla nedával a zatim to ničemu nevadí, je teda pravda, že nenechávám kvalty dobíhat až do volnoběhu

10.11.2007, 17:16 |
KFL Luke> Kdyz do volnobehu, tak je to jedno :). Ja zkratka dorovnavam otacky pri podrazovani tak, aby ten motor nemusel skakat nahoru/dolu a prechod mezi kvaltama byl co nejplynulejsi :).
dobře, ale to pak asi nebude jenom naftovou záležitostí, to by pomáhalo i benzíňákům ne?
Od ty doby, co soudruzi vymysleli synchrony, dobre pracujici synchrony, meziplyn nepouzivam a nikdy jsem takhle pravidelne nepouzival. Zveda akorat spotrebu.
Muj nazor je, ze "nasucho" tam nic neskace. Pozorovano pri bezny, dynamicky jizde.
tappaja: Ty když dojíždíš ke křižovatce, tak prostě vyšlápneš spojku z pětky, zařadíš dvojku, pustíš spojku hezky drcnout a vyletět někam do 3000 otáček? Tady vůbec nejde o kolečka, jde tu o plynulost jízdy a opotřebení spojky při podřazování. Spotřeba je tak 1 deci na 100 km, motor není v zátěži ale protočíš ho naprázdno na zlomek sekundy. Schválně si to někdy vyzkoušíš a přijdeš na další rozměr, který tvému ježdění chybí. Když máš potom silnou zadokolku s trochou krouťáku, namokru ti klidně při podřazení na dvojku ulítne zadek.
Jenze ja proste silnou zadokolku nemam... Ano vim co to dokaze, ze to par lidi poslalo nekam do svodidel, kdyz z vysoky rychlosti hodej nizkej kvalt a bloknou se jim kola. Mozna za nekde na okruhu, kdyz si budu chtit vyzkouset jizdu na krev, tak to pri podrazovani pouziju.
Kdyz dojizdim ke krizovatce, dobrzuju motorem, volim kvalty tak, aby tam nebyl ten "zavodnickej" rozdil otacek a jeste se mi vazne nestalo, ze bych mel nejaky trable. V nejakym svete motoru se na tohle tema bavili, delali test a dosli k zaveru, ze je to s dnesnima prevodovkama zbytecny a rozdil ty spotreby byl cca 0.8litru.

12.11.2007, 12:13 |
out tappaja:synchrony neřeší jestli ti auto při podřazování bude cukat nebo nebude...cukání při podřazování řešíš právě tím meziplynem, aby se srovnaly otáčky v hnacím ustrojí a vše do sebe plynule zapadlo. je to otázka cviku, takže až pojedeš někde na okruhu na krev, tak se nato radši vykašli...není lehky odhadnout brzdnej moment a ještě patou brnkat o plyn(o správným načasování toho všeho nemluvě)

12.11.2007, 17:19 |
Dr.T Je to tady velice dlouha diskuze, cele to precitat nebudu, snad se neopakuji po nekom.
na Subo si musis zbyknout, naucit se s nim jezdit, vyuzivat vyhod toho auta. ze motor netahne od spodu? hihi, jasne ze ne, kdyz tahne od 4 tisic otacek. Navic je pak varianta 3 litr motor, ten je parada.
Rozjezd z krizovatky bez ohledu na silnici - sucho, mokro, snih, cokoliv, odjizdis prvni, nezahrabes se, ver mi. A ten podvozek + 4 kolku ocenis ani nevis jak. Podivej se ne diskuze na subaruclub.cz a na awd.cz, najdi si videa na youtube, s tema autama nemas problemy vyjet kamkoliv a kdykoliv, navic pokud jde o verzi s redukci. Muzes vytahat ze zaveje nebo skarpy i dodavku. na hory parada.
Interier? koleno levé nohy tlačí do madla kliky a je to nepohodlné - jake kliky? ty auta se nedelaji bez elektriky komplet, tak jaka klika?
Je to na tobe, ale kdo ma subaru tak vesmes pouze inovuje model, ale znacce zustava verny.
kdyz jsem mel Seata Leona, tak to byla zabava o necem uplne jinem - zrychleni, dalnice, hooodne rychlosti. Ted se zase bavime s manzelkou na polich, polnackach a hledame cesty, kudy je to nejhorsi na projeti... Neco to do sebe ma. Nekamenujte mne, proste mam legacy a to starsi a vim kolik zabavy s ni je, navic ted pri stavbe jsem v ni odvozil vse - ne ve voziku, ale vevnitr. A prichazi zima, uz se tesim, na chatu dojedu jen plnohodnotnou 4 kolkou, nejakeho offroada nechci a tohle se tam vyhrabe.
Spotreba LPG do 12 litru
RB: neznám nikoho, kdo by z pětky podřazoval na dvojku, osobně teda motorem ke křižovatce stejně nedobržďuju a když už podřazuju, tak o jeden kvalt a to rozhodně o žádný cuknutí nebo narušení plynulosti jízdy nejde
Luke_288: protoze jsi zkazenej dieselem:-P
jedu si v pohodicce na 5ku pade po meste(obci) a kdyz je treba zrychlit, tak tam jde rovnou dvojka, ktera da s prehledem pres kilo;-)
jinak mi prijde bezne dojizdet ke krizovatce na petku dokud se motor prevaluje a pri naslednem rozjezdu ze skoronulove rychlosti prece nebudu sazet 5-4-3-2 jak na masine.
a pokud jde o meziplyny pri podrazovani, tak ja osobne meziplynuju ostoset:-) ale uznavam, ze je to spis ze zvyku a hlavni duvod je to zaprskani catback lesenovky pri protoceni do 2k naprazdno:-) a kdo nezazil ten pocit, kdyz trefis kvalt bez jakehokoliv odporu paky, jn cvaknou ty aretacni valecky, tak nevi.
nj, ale tohle je opačnej případ, takhle jde pětka z nízkých otáček bez tahu do dvojky do tahu, tam je jeasný, že si plynem trochu pomůžu než spojku na dvojce pustim. já myslel, že se řeší právě ten dojezd, kdy chci brzdit motorem. jinak 5-4-3-2 jasně asi ne, spíš 5-3-2, ale sám vyhazuju neutrál a prostě brzdim...
Koukam tady je to samej zavodnik, pata spicka cela noha... Ja nemam zadny zavodnicky ambice, rad bych obcas, ale ja si to priznam, neumim to, pri beznym provozu mi to prijde zbytecny a ohromovat prskanim lesenovky nemusim a kupodivu ani husi kuzi mi to nenahani.
Presne se shoduji jako Dr.T .... Jeste bych si dovolil podotknout,kradeze subaru je mnohem,mnohem mensi nez Skoda.

12.11.2007, 20:07 |
Shr3k 09/11/2007 19:52 Zdeny_1: Mazdu 3 diesel jsem měl na rozdíl od "deekaye" tři roky a 100000 km jsem s ní najel naprosto bez problémů. Motor jsem nechal v cca 25000 čipovat u Romana Putnera z Bitpoweru, spotřeba dlouhodobě kolem 5,8 l (170 km/h Praha-Zlín inclusive), spotřeba oleje 0W30 nulová a motor i po 100000 jde krásně tiše. Současný majitel si ji moc pochvaluje. IMHO proti Legacy je to ale malé auto.