Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > protektor je lepší než nová guma?

 o Navštíveno 10637x o
o 14.11.2007, 08:52 | Petura
tak si projíždím pneu shopy a dělám si porovnání, které gumy přinesou za nízkou cenu nejvíc užitku a narazil jsem na toto: [ Link ] , dle popisu mi to připadá lepší než nový gumy za xxxx,- Kč


o 14.11.2007, 08:57 | Lucni.konik
asi jak pro jaké podmínky..........
o 14.11.2007, 08:58 | Only_One
protektory bych volil na auto co jezdí málo a hodně ve měste a urcitě nepotřebuje vysokovýkonostní gumy na dálnice a podobně.. JINAK VŽDY PLATÍ POŘÁDNÁ GUMA JE pořádná guma... a to protektor nikdy nebude.
o 14.11.2007, 09:01 | TUNER
Hmmm,nevim.Osobně mi na tom nepřijde nic extra...Možná na ježdění po ledu,ale jinak ne...Já bych potřeboval rozměr 185/60-14 a to stojí 1050,- a normální nová pneu,kolem 1100-1200,- třeba sava eskymo s3....Takže rozhodně bych si vybral novou,protože nejezdim po zamrzlim rybníku a nová versus protektor.....hm.....co bude asi lepší.
o 14.11.2007, 09:05 | Petura
nejde o cenu, mě právě zaujal ten křemíkový povrch, který zabezpečuje dobrý záběr :-)
o 14.11.2007, 09:13 | Nismo.Power
zajímavý že ty testy si tam načtrly oni :)

když už něco se zajímavym povrchem tak HAKKAPELIITTA :))
o 14.11.2007, 09:26 | Djturtle
Mno, známej si je koupil na audi a4 a všichni jsme se mu smáli. Ale v zimě jsem s ním jezdil do práce a tam, kde jsme projeli, se kolikrát nikdo jinej nedostal... Takže jsem si je po této zkušenosti objednal taky a včera mi přišly... myslím, že jestli mám na zimu protektor, nebo novou gumu je celkem jedno. V létě by to bylo něco jiného, ale na zimu, proč ne. Ještě čekám na plecháče, tak až přijdou a obuju, tak můžu hodit nějaké další reference.
o 14.11.2007, 09:31 | Petura
djturtle: no zajímavý, tak pak dej vědět ...
o 14.11.2007, 09:33 | Vita_Megane
no vypada to zajimave ale rozmer 185/60/15 nedelaj, mozna bych si to dal na auto radeji nez nejaky Savy, no k nam do hor je jedno jestli to je spickova guma nebo nejakej protektor, hlavne kdyz to ma zaber
o 14.11.2007, 10:16 | HIGHTOWER
protektory na zimu stačí, kolikrát v zimě jedeš, nejsi-li blázen a jezdíš i za sněhu, víc než 130 a do této rychlosti protektory stačí úplně v pohodě :-) Takže asi vím, jaké příští zimní pneu koupím :-)
o 14.11.2007, 10:17 | Briann
Heh:-)
Sem si odjakziva potrpel na zimni obuti a kupoval samy drahy,novy michelin atd,ale po zkusenostech kdy se rychle sjizdeli a teda extra super vlastnosti jsem nenasel jsem se nastval a koupil nejaky trapny,levny protektory a rikam to klidne verejne proste PARADA,nesjizdeli se tak rychle a drzeli naprosto skvele az sem si myslel ze to musel bejt nejakej omyl v cene...
o 14.11.2007, 11:18 | Nismo.Power
když gumu s něčim tak řikám [ Link ] :)
Pneu vraník a Obnova bych zrušil to je vo držku :)

jinak co sem tak našel tak asi takhle......

A výsledky?

Jako první se umístily pneumatiky Continental, za nimi Barum, případně i gumy od firmy Kleber. Ty však byly horší na mokru a na suchu. Následují gumy Sava a Matador, zatímco až v další skupině skončily pneumatiky Debica a Kormoran. Poslední byl protektor Vraník, který sice exceloval na sněhu, ale na suchu a zejména na mokré vozovce ostatním značkám nestačil.

Brzdná dráha

Na mokrém asfaltu testovací Fabia s pneumatikami Continental zabrzdila z 80 km/hod. na nulu na vzdálenost 41,1 metru. S protektorem Pneu Vraník až po 54,5 metrech. Rozdíl více než třinácti metrů může být v silničním provozu rozhodující. Naproti tomu na suchu, pokud jde o brzdění, zvítězil Kormoran před Matadorem.
o 14.11.2007, 11:33 | Djturtle
Nismo : A máš někde link na ty testy? Celkem mě to zajímá, protože mám úplně jiný zkušenosti...
o 14.11.2007, 11:52 | TheTimo
Mám Vraníky zatím na předku, model HPL 4 Everest, 165/70 R13 a naprostá spokojenost na ledě, tam kde jsem s autem ne zimácích lítal tohle drží ...
o 14.11.2007, 12:04 | addamec
Ja nevim, ale stejne najedete v zime 80-90% km na mokrym nebo suchym asfaltu..
Ja bych si dal protektory leda tak na favorita s kterym bych jezdil jednou tejdne par km na nakup.
o 14.11.2007, 12:13 | Petura
Nissmo: ale podívej se kolik stojí ten NOKIAN a kolik stojí ten VRANÍK, pokud má aspoň z části stejnou funkci při záběru, tak ten protektor je lepší než levnej zimák (Linglong, Matador, Debica apod...)

akorát u toho protektoru by mě zajímala tvrdost směsi, protože mi ani tak nejde o záběr ve sněhu, ale o to aby to drželo na vodě a v břečce ... to je pak jedno jestli je vzorek jak u traktoru, když je guma tvrdá jak puk, ale ty Vraníky dost lidí chválí, takže to zase takový šlupky nebudou ...
o 14.11.2007, 12:17 | hanzz
ad protektory: asi jako Nismo a addamec, čili lidi přemýšlejte! :)

ad hřebíky: Ty jsou dobrý tam, kde se jezdí po uježděným a zmrzlým sněhu - ve Skandinávii, Švajcu, případně na horách, kde se nesolí. Jinak to funguje hůř, jak ten protektor :)
o 14.11.2007, 12:44 | Briann
hanzz:tak jednou nepremyslej a radeji zkus kvalitni protektor..
o 14.11.2007, 12:58 | Petura

foto k příspěvku  od Petura

o 14.11.2007, 13:04 | Rudi
no sem zvědavej teď na 4 kousky Debica, co si zejtra koupim :-))
o 14.11.2007, 13:08 | Pepé85 | Upraveno: 2007-11-14 13:09:00
sam sem protektory zkoušel a ani jeden problem.Vydrž OK a jízdní vlastnosti super na každem povrchu. Opravdu za tu cenu předčí očekávání. Osobě tedy jen zkušenosti s protektory Vraník.
Jedina nevyhoda je při vyvažování,kde padne trochu vic zavaži,ale žádná tragédie.
o 14.11.2007, 13:16 | hanzz
briann: Díky za radu, ale nemám nervy na to, abych jezdil na nějakých olítaných zrenovovaných šlupkách nejistýho původu :)
o 14.11.2007, 13:18 | Nismo.Power
a ještě vraníci kopírujou nokian :)
každopádně to že neseděj na vodě a mokru to vypovídá o tom že ta směs bude dost tvrdá a že zabíraj ve sněhu mi je totálně šumák neb plnej sníh jezdí většina lidí tak sotva z 10% v zimě většinou je to jen břečka a mokro :)
test třeba zde měl by bejt autobild ale tam sem ho nenašel už [ Link ]
já ted mám zimáky Continental TS790 a spokojenost :)
o 14.11.2007, 13:20 | RedBaron
Když jsem jel do servisu na protektorovaných dva roky starých zimácích s 5 mm vzorku, hrabal jsem i na čtyřku jenom přidáním plynu. Když jsem odjížděl na nových Dunlop M3 3D, tak se na stejném povrchu ani na jedničku neprotočily, prostě auto jenom vystartovalo vpřed. Navíc protektory neustále pracují, vůbec to nešlo vyvážit a neustále to kopalo do volantu a když už se to povedlo, po najetí 1000 km to bylo zase zpět. Protektor už nikdy.
o 14.11.2007, 13:25 | H-Honza (M)
ja se taky pridam, mel jsem od Vranika nejaky protektory TS790, a byly velice dobry.... Nicmene porad bych tohle asi dal na nejaky... auto na popojizdeni, na svoje auto bych to asi nechtel.
o 14.11.2007, 13:28 | Petura
já to plánuju na 106 a civica, takže na žádnej 2t kočár to není...
o 14.11.2007, 13:31 | TheTimo
Rudi: už se těším až si na Debicách rozbiješ držku ...
o 14.11.2007, 13:36 | TheTimo
hele abych tu vyvrátil fámy, dodám zušenosti....na mojí winterkáře najeto na Vraníkách cca. 500 km, v rychlosti 110km/h drží, nehučí, odváděj vodu, drží dost dobře na sněhu a velmi dobře vedou stopu i na namrzlý silnici. Zatím mohu říct, že jsem velmi spokojen při ceně 599 za kus...bál jsem se toho, že budou hučet, když maj vzorek jak kráva, ale opak je pravdou a navíc maj skvělej záběr v bahně ... a jedna podstatná věc mě potěšila. Na pneu Vraník je neomezená záruka, která je limitována pouze výškou dezénu, takže kdyby něco, vrátí prachy...

foto k příspěvku  od TheTimo

o 14.11.2007, 13:42 | TheTimo

foto k příspěvku  od TheTimo

o 14.11.2007, 13:43 | TheTimo

foto k příspěvku  od TheTimo

o 14.11.2007, 13:43 | TheTimo

foto k příspěvku  od TheTimo

o 14.11.2007, 13:43 | TheTimo

foto k příspěvku  od TheTimo

o 14.11.2007, 13:45 | Petura
ty woe, falešný nokyjany :o))))) celkem slušný, jdu do nich aspoň na jedno auto (mladý) :o)))
o 14.11.2007, 13:49 | Lukasino
A ma nekdo moznost porovnani Vranik vs. Barum Polaris 2, rozmer 195/65/15? Cenove vyjdou dost podobne...
o 14.11.2007, 14:16 | Nismo.Power
TT : vzorek jako kráva :)))
ale jak řikám, do bahna či na auto "popojížděcí" proč ne tam bych si je dal vklidu taky ......ale na normální auto kterym jezdim pořád ne..... nehledně na to že v mojem rozměru a váhovym zatížení stoprocentně nevyráběj :)
o 14.11.2007, 14:21 | TheTimo
Nismo: tak je jasný, že na pekáči mi je to jedno, na kupé bych si to taky nedal :o)

foto k příspěvku  od TheTimo

o 14.11.2007, 15:30 | Honza2.016v
1 sadu vraníků má kámoš.. dojmy..sice tvrdý jak puk, ale jakž takž fungujou..uvidíme jak na ledě, kde dominantně vede RSi od nokie....
o 14.11.2007, 17:55 | Rudi
TT: nestraš, docela jim věřim, aspoň víc než matadorům :-))
o 14.11.2007, 17:59 | addamec
Rudi: Proc veris debicam vic nez matadorum? :)
o 14.11.2007, 20:13 | Lukasino
na debicy mam zajimavy vzpominky, rozmer teda 135/80/13 :-D ale mel jsem na aute sjety pirelli, cca 2mm a na mokru drzeli o dost lepe nez debicy co meli cca 7mm :-/
o 14.11.2007, 20:25 | Rudi
dám jim šanci a uvidim, můžu je mít nový za zajímavou cenovku, když budou stát za velký kule, tak půjdou pryč :-))

Lukasino: já šťastně vzpomínám na Continentaly, sjetý letní, ale v zimě držely líp jak nový zimní matadory :-))
o 14.11.2007, 21:26 | PAVELK
Debica je šílená guma nyní na nich jezdím a neskutečný na mokru plavou na suchu plavou na ledě plavou prostě pořád plavou každou chvilku mám pocit že se musím převrátit,na zadku se to vrtí jako užovka,mám je zdarma tak jsme si je zkusil dát na O2 a fakt hrůza,těším se až je sjedu a koupím raději něco jiného
o 14.11.2007, 21:47 | coltik
taky moje audinka už jezdí na Vraníkách a vyjede to uplně všude,vřele doporučuju

foto k příspěvku  od coltik

o 14.11.2007, 21:49 | Adler
Ja sem jezdil 3 zimy na debicach frigo ....na sagu a nemuzu si stezovat kam sem chtel tam sem vyjel ... sago neni zadny zavodak tak v poho ..
ted mam kormorany a taky bez problemy ..


Rudi ty to mas myslim na naftovy clio tak bych se toho nebal ..
o 14.11.2007, 21:50 | Prochy1551
Včera jsem byl v Liberci OBI a čuměl jsem jak vejr....

Nekecám, měli protektor 145/70/R13 za 289Kč / ks.... jako mazec.... nevim co to bylo za kvalitu,ale vypadaly jak ty co mám na winterkáru, tak je možná koupim na druhou sadu zimáků, svoje dám mladý a zkusim je na svym....
o 14.11.2007, 22:32 | sts
Na auto nové gumy, na sračku protektory.
Na ježdění nové gumy, na popojíždění protektory.Ale bouračku jen kvůli protektoru a do smrti si vyčítat, že jsem si místo pořádných gum koupil radši muziku do auta?Ta pohřební zrovna dobře nezní.
o 14.11.2007, 22:48 | MarauderZ28
proč celý český MHD jezdí na protektorech když jsou to takový megasračky životu nebezpečný ....
o 14.11.2007, 23:01 | BMW_318iS
Mare presne, taky to nechapu. Co vim tak lidi kolem me ze servisu jezdi uz nekolik let na protektorech, ja osobne mam na druhym aute ktery mam na denni jezdeni taky protektory 186/65/14, litam s tim 150-160, najeto kolem 25 tisic km, absolutne zadny huceni, drzi stopu tak jako predtim 2x tak drahe nove jakoze kvalitni gumy a vzorek drzi celekm statecne :-) Kamos ma tu stejnou serii co mam ja jen 17ky na svoji vectre s kterou lita co chvili 2 kila a predevcirem se stavoval ze potrebuje zimaky a ze nic jinyho nez protektory nechce :-)

Asi zalezi na kazdym co chce, jestli gumy s napisem Continental nebo Xin Xan Huj a par stovek nebo nejakej tisic na utratu navic :-)
o 14.11.2007, 23:38 | BadyS
myslím že u MHD stejně jako u kamionové dopravy jde o cenu, když protektor pneu je za cenu 5500,- a to samé od Matadoru cca 9000,- a při xx kusech už přece jen finanční rozdíl je znatelný.
Osobní zkušenost s Pneu Vraník mám, na vleku dvounápravovém a to přesně s těmito [ Link ] 2x kusům se vytrhnul běhoun při 80km/h a hned mohl být průser na světě, pneu nebyla sjetá, cca 10tkm. Důvod-nůžkovej efekt při zatáčení vleku...
Plácejte si tu po ramenou jak chcete,jak jste dobře nakoupili, ale na auto si to nedám, jedinný kontakt s vozovkou mě za pár ušetřených korun nestojí....
Každopádně u Vas používajíc wintercar do práce na cestu 2km to ale asi chápu.
o 14.11.2007, 23:45 | BMW_318iS
BadyS: neni protektor jako protektor, ja rikam, jezdim s tim autem denne cca 30 km na firmu a zpatky, k rodine a zpatky cca 140 km, najezdim za sezonu kolem 60 tisic km, protektory mam na aute prvnich asi 25 tisic km a rozdil oproti jakoze kvalitnim gumam absolutne zadnej. Me staly 186/65/14 600 kc a nemam duvod se placat po rameni jak sem dobre koupil protoze ja jsme spokojeny a to je hlavni co si myslej ostatni je jeich vec pac nemam jedinej duvod je menit.

A tady ty vraniky teda nevypadaj zrovna moc hezky :-) To ty protektory co mame tak teda vypadaj vic jako guma na jezdeni :-))))
o 15.11.2007, 00:10 | BadyS
BMW_318iS: no co si budem povídat, jasně že technologie jsou zas jinde než za komanču, kde se protektor už odlupoval na skladě, stejně jako asi srovnávat Debicu s Hypernovy s Ultragrip 7 apod. Každopádně mám svoji zkušenost, nikdo mě ji nevymluví, taky jsem jezdil na Snowpro M+S nebo co to bylo (celoprotekt tuším), taky jsem si říkal že dobré levné pneu, jak všude vyjedu apod, a pak se přezulo na Bridgestone a přecejen to bylo na chování auta znát.Takže neřikám že špatenka, ale nechválit to jako že to je to nej, což mě z celeho toho přízpěvku po přečtení vyznělo ;-)
o 15.11.2007, 00:12 | BMW_318iS
no ja prave predtim jezdil na barumkach a tfuj :-)
o 15.11.2007, 00:16 | BadyS
já to mám ted taky na Polarisech a už se těším jak to zuju :-) (koupeno s autem)
o 15.11.2007, 00:17 | BMW_318iS
no to jsem rad ze se shodnem :-))))
o 15.11.2007, 00:49 | maresk
no, přemejšlel jsem pro mladou protektory, ale - nemám čas cokoli shánět, tak jsem s ní zajel do "domáckýho" pneuservisu, kde mám "doložku nejvyšších výhod" a mladá nafásla na R19 Baccara 4 kousky fungl novejch Barum Polaris 2 175/65 R14 za super cenu (nebudu psát jakou) a max. spokojenost - sám mám na Nevadě 185/65 R14 Pol2 a mám na nich okolo 25 tisíc najeto, vzorek vpředu 5mm, vzadu asi 7mm - na tuhle zimu ještě předek půjde (mám je dva roky), na příští rok opět nový - protektory respektuju, ale vzhledem k ceně je moje volba jasná - nový kola nestály o moc víc, než protektory a pocit sucha a tepla je k nezaplacení :-DDD
o 15.11.2007, 08:42 | RedBaron
MarauderZ28: Asi proto, že nepřekročí 80 km/h.
o 15.11.2007, 09:52 | hanzz
zajímalo by mě, jak se testují a ověřují ty starý šlupky než se zrenovují. Taky jestli se náhodou z letních nedělají klidně zimní a obráceně.

Věřím, že se někdo s takovou gumou spokojený. Taky jsem byl spokojený, když jsem kupoval jetý gumy s 5-6mm vzorku. Ale asi před 5 lety jsem se rozhodl pro funglový zimní gumy renomovaný značky a bylo to jedno z mých nejvýraznějších motoristických prozření :)

U protektorů by mi prostě vadilo, že tyhle gumy jedou už svůj druhý (někdy možná i třetí) život a o těch předešlých nevíte zhola nic :)
o 16.11.2007, 11:50 | Petura
tak jsem včera objednal Vraníky 145/70 R13 a už jsou na autě :o) vypadaj dobře, ani není poznat že to je protektor, né jako dřív kde bylo krásně vidět která vrstva je kde nalepovaná na starou původní gumu ...
je to na Pegyho 106 a tam si myslim že to bohatě stačí a nebo časem poznám že to nestačilo, ale za ty peníze není co řešit ...
o 16.11.2007, 12:05 | Djturtle
Myslím, že v poho.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.2721 sekund.