Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Dotaz na ET disku kol

 o Navštíveno 876x o
o 30.11.2007, 10:59 | D@ve
ted sem timto dotazem dostal nekolik znamych:
- cim vetsi je ET u disku kola tak tim vic vystupuji kola "ven" z auta, nebo naopak???


o 30.11.2007, 11:00 | .mycTD
mensi ET = vic ven
o 30.11.2007, 11:03 | D@ve
ET - co to je a jaké potřebuji?

Tzv. "zális" neboli „ET“ (z něm. Einpresstiefe) je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku. Udává se v milimetrech. Může nabývat kladných i záporných hodnot. Čím větší je kladná hodnota ET, tím více je kolo schováno v blatníku. Čím větší je záporná hodnota ET, tím více kolo vystupuje z blatníku. Příklad: a) ET45 = kolo je hodně schováno v blatníku, b) ET0 = kolo vystupuje až k okraji blatníku, c) ET-20 = kolo již přesahuje ven, mimo blatník

Na určitý typ vozu je možno použít různé hodnoty ET. Pro určení vhodných elektronů Vám slouží náš konfigurátor. Zadejte v horním menu typ vozu a velikost kola. Náš konfigurátor Vám doporučí kola, která je možno použít bez úprav blatníků a také tuningová kola, která již úpravu blatníků vyžadují.

prevzato z [ Link ] )
o 30.11.2007, 11:08 | Zdenek (A)
I s obrazkem to najdes na tehle strance: [ Link ]
o 30.11.2007, 11:33 | .mycTD
Zdenek (A): nevim, cim to je, ale z tohodle obrazku to vzdycky chapu zrovna opacne:-/
o 30.11.2007, 11:34 | PlusOne | Upraveno: 2007-11-30 11:40:47
No, krásně vysvětleno je to tu:
[ Link ]
Má někdo ještě nějakej link???:))))

No, a jinak, ten příklad, kterej uvádí D@ve, je blbě, a nemá s lemem blatníku co dělat. Z odkazu, který jsem pastnul, je evidentní, že jde o vzdálenost mezi dosedací plochou ráfku, a vertikální osou ráfku. Jak tohle souvisí s lemem blatníku, vážně netuším. Mají všechna auta náby pro kola stejně daleko od lemu blatníku?? Nemyslím.....
o 30.11.2007, 12:27 | D@ve
ma co delat.... nekdo uvadi ze vystupuje vic z auta, nekdo zas ze vystupuje ven z blatniku... je to popsano pro bezneho uzivatele, ktery se nevyzna v nejakych vektorech a vzorcich ( btw... v tom tvem odkazu je to definovano pouze slovem "ven" ... takze nejaky loser si to muze vylozit klidne i jinak....


btw... nebudem se tady prat o to, kdo nasel lepsi odkaz - ne??

nobo jinak.... hodte tu dalsi odkazy.... cim vic hlav, tim vic....
o 30.11.2007, 12:41 | .mycTD
zadne hlavy nepotrebujes. cim mensi ETcko, tim vic kola lezou ven. hotovo.
o 30.11.2007, 12:44 | Smrada (M)
Si pamatuju cim vetsi ET, tim vetsi TRAMVAJ :o)))
o 30.11.2007, 12:49 | PlusOne
D@ve - rozumná řeč, nebudem:) Obecně mám za to, že je to auto od auta jiný, a tak prostě v rámci zjednodušení používají při vysvětlování pojmy "dovnitř" a "ven".

No, a jinak osobní zkušenost s ETčkem. Obecně se jedná o šířku kola v palcích a jeho ET. Měl jsem obuté 6" s ET44, a potřeboval jsem vědět, jestli se vejdou 7" s ET42 nebo 37 (které jsem měl vyhlídnuté), aniž bych musel upravit lemy. Změřil jsem, jak velkou mezeru mezi stávajícím ráfkem a lemem mám, a od toho jsem se odpíchnul. Je to tak trošku alchymie, tak jsem si udělal náčrtek - náboj kola je jasnej, čáry vlevo od náboje jsou osy ráfku při daném ET a šířce, čáry vpravo a hodnota v mm ukazuje, jak moc bude ráfek vylézat "ven" oproti původnímu. Nakonec to v reálu dělá asi 1.5 cm, jenomže BACHA - ráfek je širší o palec, takže krom toho, že vylézá ven taky o malý kousek "přečuhuje" dovnitř proti původnímu ráfku. Ale nijak tragicky. Nejlepší, co se dá udělat, pokud je možnost, je zkusit ho nasadit a protočit.

foto k příspěvku  od PlusOne

o 30.11.2007, 12:49 | muSlim
ako Smrada. Proste vacsie ET = viac zapadnu kola... dosadacia plocha je dalej od "stredu" kola samotneho, takze ho skoro nevidiet :o) To znamena ET 45 je tramvaj, ET 15 je valec ;o)
o 30.11.2007, 12:51 | hanzz
Slim: Polopaticky :)
o 30.11.2007, 12:52 | PlusOne
Smrada, Slim
To pochopitelně platí pro kola stejné šířky různého ET:)))
o 30.11.2007, 12:53 | D@ve
jj jen sem tam zapomel hodit smiles

foto k příspěvku  od D@ve

o 30.11.2007, 12:54 | muSlim | Upraveno: 2007-11-30 12:55:19
2 PlusOne: to da rozum, ze hej ;o) to dojde aj mentosovi, ze u rozne sirokych kol to bude uuuuplne inak, predpokaldajme teda, ze D@ve je rozumny mlady muz a nie sub-mentos ;o)))))

2 D@ve: nic v zlom, fakt :oD
o 30.11.2007, 12:56 | PlusOne
D@ve:
:))))))))))))))))))))))

Slim:
jj....:))) Jak říkáš - mě to taky došlo:))))))))))))))))))
o 30.11.2007, 12:57 | D@ve
to PlusOne: k tomu je dobre: [ Link ]
o 30.11.2007, 12:59 | PlusOne | Upraveno: 2007-11-30 13:02:36
D@ve:
To je užitečnej link. Jenom já se s tím jak kokot maluju:)))
No, a zkusil jsem si to, a vycházejí mi hodnoty o pár desetin milimetru jinak!!:)))))))))))) Počítal jsem s s tím, že 1" = 25.4 mm - tož....to bude asi ten problém, noooo:)))
o 30.11.2007, 13:06 | D@ve
jj
o 30.11.2007, 13:09 | D@ve
Jako nez sem zalozil toto vlakno tak jsem vedel co a jak.
Jen sem to tu daval proto, ze sem mel tezky vypadek a kdyz sem se ptal znamych na ICQ tak taky meli tento vypadek a bylo tezko koumani jen tak z hlavy jak to je...

foto k příspěvku  od D@ve

o 30.11.2007, 13:11 | D@ve
sak to zkuste a zeptej te se nekoho kdo toto vlakno jeste necetl...
o 30.11.2007, 19:13 | Aligátor
d@ve mne ses neptal a to je chyba bo bych ti to vysvětlil ale jedna věc tu ani asi nepadla ne každé auto má stejnou napravu
např ET 15 bude u peugeota akorát ale na audině poleze až ven z blatníků takže nepoužitelné
o 30.11.2007, 19:41 | .mycTD
nepouzitelne = tuning :-)
o 30.11.2007, 22:59 | ikosp
tady si může každý udělat výpočet [ Link ]
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4035 sekund.