
Navštíveno 876x


30.11.2007, 10:59 |
D@ve ted sem timto dotazem dostal nekolik znamych:
- cim vetsi je ET u disku kola tak tim vic vystupuji kola "ven" z auta, nebo naopak???

30.11.2007, 11:03 |
D@ve ET - co to je a jaké potřebuji?
Tzv. "zális" neboli „ET“ (z něm. Einpresstiefe) je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku. Udává se v milimetrech. Může nabývat kladných i záporných hodnot. Čím větší je kladná hodnota ET, tím více je kolo schováno v blatníku. Čím větší je záporná hodnota ET, tím více kolo vystupuje z blatníku. Příklad: a) ET45 = kolo je hodně schováno v blatníku, b) ET0 = kolo vystupuje až k okraji blatníku, c) ET-20 = kolo již přesahuje ven, mimo blatník
Na určitý typ vozu je možno použít různé hodnoty ET. Pro určení vhodných elektronů Vám slouží náš konfigurátor. Zadejte v horním menu typ vozu a velikost kola. Náš konfigurátor Vám doporučí kola, která je možno použít bez úprav blatníků a také tuningová kola, která již úpravu blatníků vyžadují.
prevzato z
[ Link ] )

30.11.2007, 11:08 |
Zdenek (A)
I s obrazkem to najdes na tehle strance:
[ Link ]
Zdenek (A): nevim, cim to je, ale z tohodle obrazku to vzdycky chapu zrovna opacne:-/

30.11.2007, 11:34 |
PlusOne | Upraveno: 2007-11-30 11:40:47
No, krásně vysvětleno je to tu:
[ Link ] Má někdo ještě nějakej link???:))))
No, a jinak, ten příklad, kterej uvádí D@ve, je blbě, a nemá s lemem blatníku co dělat. Z odkazu, který jsem pastnul, je evidentní, že jde o vzdálenost mezi dosedací plochou ráfku, a vertikální osou ráfku. Jak tohle souvisí s lemem blatníku, vážně netuším. Mají všechna auta náby pro kola stejně daleko od lemu blatníku?? Nemyslím.....

30.11.2007, 12:27 |
D@ve ma co delat.... nekdo uvadi ze vystupuje vic z auta, nekdo zas ze vystupuje ven z blatniku... je to popsano pro bezneho uzivatele, ktery se nevyzna v nejakych vektorech a vzorcich ( btw... v tom tvem odkazu je to definovano pouze slovem "ven" ... takze nejaky loser si to muze vylozit klidne i jinak....
btw... nebudem se tady prat o to, kdo nasel lepsi odkaz - ne??
nobo jinak.... hodte tu dalsi odkazy.... cim vic hlav, tim vic....
zadne hlavy nepotrebujes. cim mensi ETcko, tim vic kola lezou ven. hotovo.

30.11.2007, 12:44 |
Smrada (M)
Si pamatuju cim vetsi ET, tim vetsi TRAMVAJ :o)))
D@ve - rozumná řeč, nebudem:) Obecně mám za to, že je to auto od auta jiný, a tak prostě v rámci zjednodušení používají při vysvětlování pojmy "dovnitř" a "ven".
No, a jinak osobní zkušenost s ETčkem. Obecně se jedná o šířku kola v palcích a jeho ET. Měl jsem obuté 6" s ET44, a potřeboval jsem vědět, jestli se vejdou 7" s ET42 nebo 37 (které jsem měl vyhlídnuté), aniž bych musel upravit lemy. Změřil jsem, jak velkou mezeru mezi stávajícím ráfkem a lemem mám, a od toho jsem se odpíchnul. Je to tak trošku alchymie, tak jsem si udělal náčrtek - náboj kola je jasnej, čáry vlevo od náboje jsou osy ráfku při daném ET a šířce, čáry vpravo a hodnota v mm ukazuje, jak moc bude ráfek vylézat "ven" oproti původnímu. Nakonec to v reálu dělá asi 1.5 cm, jenomže BACHA - ráfek je širší o palec, takže krom toho, že vylézá ven taky o malý kousek "přečuhuje" dovnitř proti původnímu ráfku. Ale nijak tragicky. Nejlepší, co se dá udělat, pokud je možnost, je zkusit ho nasadit a protočit.

ako Smrada. Proste vacsie ET = viac zapadnu kola... dosadacia plocha je dalej od "stredu" kola samotneho, takze ho skoro nevidiet :o) To znamena ET 45 je tramvaj, ET 15 je valec ;o)

30.11.2007, 12:51 |
hanzz Slim: Polopaticky :)
Smrada, Slim
To pochopitelně platí pro kola stejné šířky různého ET:)))

30.11.2007, 12:53 |
D@ve jj jen sem tam zapomel hodit smiles


30.11.2007, 12:54 |
muSlim | Upraveno: 2007-11-30 12:55:19
2 PlusOne: to da rozum, ze hej ;o) to dojde aj mentosovi, ze u rozne sirokych kol to bude uuuuplne inak, predpokaldajme teda, ze D@ve je rozumny mlady muz a nie sub-mentos ;o)))))
2 D@ve: nic v zlom, fakt :oD
D@ve:
:))))))))))))))))))))))
Slim:
jj....:))) Jak říkáš - mě to taky došlo:))))))))))))))))))

30.11.2007, 12:57 |
D@ve

30.11.2007, 12:59 |
PlusOne | Upraveno: 2007-11-30 13:02:36
D@ve:
To je užitečnej link. Jenom já se s tím jak kokot maluju:)))
No, a zkusil jsem si to, a vycházejí mi hodnoty o pár desetin milimetru jinak!!:)))))))))))) Počítal jsem s s tím, že 1" = 25.4 mm - tož....to bude asi ten problém, noooo:)))

30.11.2007, 13:06 |
D@ve jj

30.11.2007, 13:09 |
D@ve Jako nez sem zalozil toto vlakno tak jsem vedel co a jak.
Jen sem to tu daval proto, ze sem mel tezky vypadek a kdyz sem se ptal znamych na ICQ tak taky meli tento vypadek a bylo tezko koumani jen tak z hlavy jak to je...


30.11.2007, 13:11 |
D@ve sak to zkuste a zeptej te se nekoho kdo toto vlakno jeste necetl...
d@ve mne ses neptal a to je chyba bo bych ti to vysvětlil ale jedna věc tu ani asi nepadla ne každé auto má stejnou napravu
např ET 15 bude u peugeota akorát ale na audině poleze až ven z blatníků takže nepoužitelné
nepouzitelne = tuning :-)

30.11.2007, 22:59 |
ikosp tady si může každý udělat výpočet
[ Link ]