
Navštíveno 909x

Mám dotaz - máme firemní auto - Sharan rok 06 má to motor 1,9 Tdi 96kw a dlouhodobá spotřeba u tohohle auta je 9-11litrů nafty. Má najeto cca 13000km a ta spotřeba mě naprosto děsí. Ted sem s tím chvilku jezdil a objevil sem pár zvláštních věcí.
Ohřátí auta trvá poměrně dost dlouho a než se to zahřeje i s olejem na teplotu kolem té stovky tak teplota vody kolísá. Má budíky na teplotu vody i oleje. Voda se treba ohreje na 80% provozní teploty zastaví se na semaforech a i pres bezici motor rucicka zase o neco spadne dolů. Jakmile se ale vyrazí mimo město teplota je pak stabilní. Taky se mi zdá že to dost kouří na novej naftovej motor. (nemá filtr pevných částic ale jak se na to šlépně je za autem viditelnej oblak kouře.
Tak se ptám zda je tahle spotreba normální... ted sme jeli na hory cca 200km a sezralo to pri nalozenym aute 12litrů na sto... ??? a co by se mělo zacít proverovat jako první. V servisu moc sdílní nejsou. Auto nemá palubák a spotreba se musí pocítat pres kilometry a litry.. ale ta dlouhodobá je masakr :o(
Motor uz nemají u VW v nabídce takze pocítám že to není žádná výhra.
zkusit napojich na diganostiku a pak hledat dal jeslti auto jede normalne ? nebo nejde za plynem, jeslti moznost zapujceni dilu zkusil bych jinou vahu vzduchu a pak hledal dal...
tenhle motor má kámoš v pašíku a jezdí okolo 7mi. sharan je sice větší, ale takováhle spotřeba je moc. to o tom kolísání teploty vody pozoruju i u svý OII, dokud jí nedostanu na 90, tak třeba právě na těch semaforech kolísá...to asi nebude závada
mno při čipu na 150 to papá od 10ti do 15ti :) tohle je divný rozhodně ....... nevim proč takovýhle auto nemá palubák to je fakt socka :)) každopádně bud hledej chybu v VW nebo tě okrádaj na benzínkách :))
jede normálně tahá dobře, vytáčí se bez problémů, žádné výkonové prodlevy
čip to nemá ani ho nechceme
NP: my takhle měli starou A6 dotaženou z německa, byla vybavená slušně, ale palubák tam taky nebyl. občas se najde někdo, kdo tyhle věci nějak zapomene přiobjednat

22.12.2007, 21:51 |
gizmi | Upraveno: 2007-12-22 21:52:20
:o))) Only_One je zvyklej tahat poradne za plyn aby to jelo jako Toyo MR..v tom bych videl problem :o))) Neee..vtipkujuuu
Bejvala tchyne mela a papalo to malo..takze normal to neni
no nase sluzebni auto dostalo misto toho nataceci xenony, tempomat a 6 stupnu na fofrskříni ESP a multifunkční volant. Kazdopádně ten BC mi chybí moc
To gizmi - voe s Toyotou nemusim na plyn vubec, to jede uplne samo :-)

22.12.2007, 22:50 |
clown spotreba je nad beznou, ale lehce .. je to tezky auto, navic 96kw ..
kdyz jsem jezdil s identickou Alhambrou, tak jsem jezdil za 10 az 11,
.. , kouri to jak moc ? cerne, bile ???
adaptivni xenony jsou jen pro zlost .. spouste lidem u VW se to sere . :o((
myslim, ze tohle je motor, ktery v tom aute nema moc co delat .. , je na to auto moc slaby. se 110kw uz to jelo lip .. , 2.0 v tom jelo asi nejlip, aspon to tolik nechrochtalo a slo to dobre za plynem ..

22.12.2007, 22:53 |
clown jo a nedes se ... mozna ti v servise reknou, ze spotreba oleje 3l long life na 10tkm je v norme :o)))) aneb OII 77kw :o))
To si časem sedne, mě ta 77kW žrala do 100K km oleje docela dost, teď už je to lepší. Dolejval jsem 0,5l na 8tis km 

22.12.2007, 23:15 |
clown Luke .. 100tkm se nedozije :o)) uz 2x prestala ject uplne .., RJ je vzdy OK :o(( ..
btw .. k tomu Sharanu ... 81kw jezdi za 7.5 az 8.5 .., takze nemuzes fakt cekat takovy ty pohadky od lidi, ze jezdi pomalu za 4 litry ...

22.12.2007, 23:15 |
clown Luke .. 100tkm se nedozije :o)) uz 2x prestala ject uplne .., RJ je vzdy OK :o(( ..
btw .. k tomu Sharanu ... 81kw jezdi za 7.5 az 8.5 .., takze nemuzes fakt cekat takovy ty pohadky od lidi, ze jezdi pomalu za 4 litry ...

23.12.2007, 00:07 |
Luck Pocitej stim ze je to 96KW,tedy PD a 15tis km je na auto jeste malo,spotreba kolem 10 se mi zda OK,je to velke auto a pokud se knemu budes chovat slusne tak si mylsim jeste klesne,,ale pocitej ze pod 7-8 se nedostanes,je to proste PD a ohledne te teploty dieslove auto od VW se mne jevi tak,pokud je motor v tahu,teplota motoru se zvysuje,pokud jedes z kopce nebo stojis na semaforu,teplota treba i mirne klesne,je to uplne normalni,dela mi to same i nakladak. kazdopadne to bude zrat vic,jak auta s motory 66 a 81 KW s jeste staryma klasickyma rotacnima cerpadlama.
Pokud je za tebou bílej kouř, kokni odkud. Tohle auto bude mít bufíka (pomáhá ohřát vodu) a při závadě se to chová přesně tak, jak píšeš - při jízdě je teplota +- OK, při zastavení klesá i na 70st.
tohle je poslední VW a obecně koncern co sme do firmy koupily.. už never more.. zlatej Ceed od Kii :o)
Já mám tenhle otor už v druhým autě v GIV byl chip na 150PS dlouhodobá spotřeba 5,8 a i když jsem tomu dával čoudy tak mi nikdy nevylezla spotřeba přes 9. V Passatu mám dlouhodobou 6,2 něco nebude v pořádku, zajeď s tim na diagnostiku nebo se stav u mě .-)

23.12.2007, 11:05 |
clown hmm, jenze tohle auto ma 1800 kilo v zakladu a odpor vzduchu jak prase :o)
navic kapanej jinou prevodovku nez Passik a Kokta (aspon mi to tak prislo, kdyz sem s tim jezdil)
papírově mimo město cca 7 litrů takže něco asi nebude v pořádku..

23.12.2007, 11:14 |
clown kvalita CZ nafty ??? :o) ne nadarmo MB nedava zaruku na vstrikovavace ..narozdil o DE :o)
papirove se na tuhle spotrebu nedostanem ani s 81kw TDI .. tedy pred PD !
no v passatu B6 co je naše další firemní 1,9 Tdi tuším cca 86 +-kw ta nejslabší co asi do passatu šla a jezdí to kolem 6ti s lehkou nohou a do 7,5 svižně firemně cc 8,5 po dálnici svižně firemně :o) a to je sakra znát když ten sharan mastodontní má 2x vyšší spotřebu.. kord teď když je nafta dražší jak benzín. Tankujeme na Shellce coz si myslím že namá špatnou kvalitu pohonných hmot

28.12.2007, 10:19 |
Verano | Upraveno: 2007-12-28 10:19:51
to ještě neni zajetý,táta když si koupil megána 1.4 benzín tak než najel 2000 km tak se mu spotřeba držela na 11 litrech,ted už to má na normě
no a my na tom najeli 15 000 :o) což je na zajetí až až kilometrů