
Navštíveno 5915x

Mohli by mi sem napsat majitelé, případně znalci, na co je potřeba dát si pozor u tohohle auta. Na kolik vyjde výměna rozvodů ( konkrétně motor 2.0 M20) atd. ? Předem díky za odpovědi
Motor má být M50, spletl jsem to ....
Pokud je mi známo tak šestiválce u BMW maj rozvody řetězem a ty se obvykle nemění(max asi nějaký šponováky)
Na co dát pozor? Tyhle auta vydrží hodně, bohužel dost lidí se podle toho k nim i chová. E34 nereznou, pokud je to auto orezlý nebo ohnilý, bude bouraný - ruce pryč. Časté jsou úniky oleje z motru nebo převodovky, případně i z diferáku, ten by neměl mít vůle ani hučet. Pozor si dej na převodovku, všechny rychlosti by měly jít hladce řadit, někdy odcházejí synchrony, oprava se finančně nevyplatí. Odcházejí ložiska v předních kolech, při jízdě do zatáček nesmí hučet, je to těžký auto, vpředu odcházejí čepy, servo řízení nesmí hučet při zatáčení. Často prorezne poslední díl výfuku. Blbne elektrika, důkladně vyzkoušet světla, okna, zrcátka, šíbr atd. Mizí náplň z klimatizace. Pokud chceš vědět víc, ICQ, mail.

17.03.2008, 12:46 |
BALI na 2,0 se vykašli,kup aspoň 2,5... na 2,0 je to auto hrozně těžký...jinak vše asi napsal unregistered a akorát dodam že je hodně často v hajzlu sedačka řidiče,ale to je skoro u každýho bawa
ruff:M20 má jako jedinej řemenem :-(
no taky bych se přikláněl k 2.5 kámoš má jednu 525 zlatou a bude na prodej... ;-)) Jinak jinej kámoš má 2.0 (mimochodem taky na prodej) ale proti té 2.5 to je hrozný, žere to asi tak stejně,ale ta 2.5 jede mnohem líp. A co se týká poruchovosti, tak s tím 525 nikdy nebyly problémy... s tou 520 pár problémů bylo, ale taky to nebylo tak strašný....
Cossie ??? Že to řeknu u nás v klubu :-)
Thomas: Není ta zlatá E34 z Kostelce?? :)
Díky chlapi, samozřejmě bych radši 525, ale našel jsem 520 podle fotek v perfektním stavu, tak bych to oželel ... uvidíme až se s tím svezu (teď mám taky 2.0, sice Scorpio, ale stačí mi, jen mi chybí V6 ...)
unregistred : určitě se ti ještě ozvu, dík
schwaboid : mlč nebo bude věšák :-)))))
Cossie: nechceš 525, je v moc pěkným stavu, koža, kola, klimoška... ;-))
unregistered: no čirou náhodou je z Kostelce no... proč?
Tak já bych do toho taky mohl trošku kecat, měl jsem 540iA
[ Link ] , 525i
[ Link ] , 524td
[ Link ] a teď to vypadá, že nastoupím do kombíka 525i 24V. Tyhle auta vydrží neskutečně moc když se o ně člověk stará. Pro mě mají ideální kombinaci podvozku, pohonu, rozložení ovládacích prvků a i když tohle auto máš několik let, pořád tě s ním baví jezdit. Měj kvalitní tlumiče, v pořádku nápravy na kterých odchází čepy a silentbloky a odmění se ti parádní jízdou. Motory snesou jakoukoliv čočku ale nesmíš je honit zastudena a musí být v pořádku chlazení a mazání. Optimální motor je 525i Vanos, je to dvaapůllitrový motor se 193 koníky, který dovede venku jezdit za 7 litrů a v průměru v pohodě do desítky. Přitom má hladkej chod, krásnej zvuk a těžko kdy omrzí. Neměl by mít prasklý těsnění pod hlavou nebo hlavu, což poznáš podle extrémně tvrdých hadic nebo emulze v expanzní nádržce, kterou nedoporučuju otevírat teplou. Nesmí žrát vodu, pokud žere, tak těsněním pod hlavou nebo simerinkem na vodní pumpě, která je levná a doporučuju vyměnit jen za typ s kovovými lopatkami. Pokud se motor víc točí, lehká spotřeba oleje je normál, třeba litr na pět tisíc. Pokud jezdíš klidně, vejdeš se do litru na výměnu, kterou ti počítá počítač v palubce podle provozu sám logikou studený motor 1km=4km, otáčky nad 4000 1km=4km, kombinace obojího 1km=16km. Dej pozor ať auto startuje ledový stejně jako teplý po dvaceti minutách od chcípnutí, jinak je nějaký problém v palivovém vedení ať už je to zpětný ventil nebo načnutá palivová pumpa nebo její relé. Auto musí topit a regulovat, ze středních výdechů může jít studený vzduch ale na okna a nohy musí topit. Pokud topí furt, pak jsou pryč elektromagnetické ventily. Problémy bývají s těsněními dveří, zvláště zadních a pravé zadní jdou taky někdy hůře zavírat. Přerušuje se elektrika ve vedení do kufru a hlásí to že nejdou světla atd. Zkontroluj si všechno elektrické vybavení dopodrobna, větrák pokud jde jen na nejvíc, pak bude chtít ven celá palubka a to je oprc jako blázen. Nevěř že klima potřebuje jen naplnit, protože bude někde díra. Slabina jsou světla, pokud máš ještě původní lampy, na tlumený světla toho vidíš pramálo, dálkový jsou normál. Pneu se dá jezdit od 195/65/R15 až po 225/45/R17 což je maximum co já bych si na auto dal a s čím si podvozek rozumí. Není problém mít vzadu 275/35/R19 ale neprospěješ tím ničemu jinému než vzhledu. Na našich silnicích bych se klidně přiklonil k patnáctkám nebo šestnátkám, celé nápravy pak odchází řádově pomaleji. Pokud vandruje zadek v zatáčce, je třeba vyměnit kosti nebo silentbloky držící nápravnici. Klasikou u E34 je klepání ve volantu kolem devadesátky, značí to nejen nevyváženou hmotu na kolech ale možnost i zvlněných kotoučů, což se zhorší při brždění, pak jsou to ony a jsou zároveň jediným dílem, který opravdu radím koupit originál a správně namontovat na očištěné náboje. Víc to kope do volantu když je podvozek v háji, tzn. spojovačka, čepy v řízení, horní uložení tlumičů atd. Ty auta už jsou dneska dost starý, takže kousek bez zrezlých spodků dveří těžko hledat. Dej pozor i na lemy, víko kufru a prahy. Jestli narazíš na auto co má všechno tohle v pořádku, máš vysněný kousek a nebo auto po laku a pak je dobrý zkontrolovat, jestli práce na karosérii byly dobře provedeny a nečeká tě to za pár měsíců znovu. Já mám na 524td najeto 780.000, z toho asi 80 tisíc mých. Za tři roky a 80 tisíc km jsem do auta pustil cca 26 tisíc včetně funglnových zimáků Dunlop. To co tady jmenuju za závady, z toho si nic nedělej, protože je mají i ostatní auta, mnohá i řádově víc a náhradní díly na E34 jsou naprostá pohoda srovnatelná třeba s oktávkou. Co je opravdu drahý, jsou výfuky, ty si zkontroluj a chtěj slevu, stejně tak jako ostatní vady, protože pokud tě to bude stát na opravách desítky tisíc, pak si slevu zasloužíš. Pokud si nevybereš extrémně zanedbávaný kousek, tak budeš jen spokojenej a nikdy tě nebude štvát v tom jezdit.
Thomas: Jen že jsem ji párkrát viděl, vím o kterou jde, docela hezkej kousek...
Tak bohužel 2.0 je prodáná :-(
Thomas987 : pokud to myslíš vážně tak prosím o info a foto na email ;-) díky, ale chci asi jen poslední ročník, tedy 95
unregistered: jo to je pěknej a zachovalej kousek!! a teˇd na tom dělal ještě ložiska, zadní nápravu, vepředu kosti atd....takže to je i v luxus stavu!
Cossie: no to myslím vážně!! no snad tvůj mail najdu a jinak foto mám zatím na 17",který už nejsou, ale nafotím nový! jinak je to teda 525i, rok 1991, má to šedou kůži(velmi zachovalou, klimu, bude to na litejch 16" a k tomu jedny litý 15" na zimu...obojí i s gumama!!
tady jedna fotka , která se fotila pouze kvůli kolům. jinak další udělám... ;-)

Cossie: Bohudík že je 2.0 prodaná, ten motor má stejnou spotřebu a pojistku jako dvaapůllitr ale zdaleka tak nejede, schází mu kroutící moment na tak těžký auto. Ročník 95 v sedanu už je řada E39, v E34 se 95 a 96 dělaly už jen kombíky.
Thomas987: Docela pěkný, taky bych rád další info kolik najeto, fotky včetně vnitřku a cenu. Ten motor je 24V?
---
Ještě k závadám:
Hned po studeném startu můžou kolísat otáčky, to dělá volnoběžný ventil v sání, který se dá vyčistit, vyměnit za funkční starší nebo koupit nový. Auto by se mělo ohřát za pár minut a rafička budíku teploty motoru musí stát na 12 hodinách jako přikovaná, přijatelný je když se hne o milimetr sem tam, víc ne! O milimetr doleva když jedu dlouhý klesání a brzdím motorem, o milimetr doprava když ženu auto několik kilometrů do omezovače a pak stojím. Pokud se hřeje, může to být opět těsnění pod hlavou, zanesený chladič, špatná vodní pumpa nebo viskospojka s kapalinou spojující hřídel s ventilátorem za chladičem, auto se pak v kolonách hřeje. Starší se prodává do litru a nová kolem 3.500,- Kč.
RedBaron : díky za info, jinak myslím, že 95 byl ještě doběh E34, na autoscoutu jich je vcelku dost i sedanů ;-)
fotky udělám nejspíš zítra....... a zjistím to ostatní... ;-))
Cossie: Ne doběh ale doba uvedení do provozu. To je to, co vidíš na autoscoutu :o) Výroba 95 už běžela E39.
tak tady jedna fotka na zimákách....
Cossie: jinak více foto posílám na mail.....

RedBaron: jinak teda motor je 24V
Thomas987: Pošli i ostatní foto a hlavně bych rád věděl cenu :o)
posláno mailem........ ;-))
Thomas987: Za 60 mám teď vyhlídnutýho o rok novějšího tmavomodrýho kombajna sice v semiši ale sportky sedačky a v elektrice, 525i 24V samosvor, klima, dva airbagy a origo bmw radio na CD, nezávislý topení, najeto 220 s knížkou z Ingolstadtu. Takže asi ne. Přesto díky.
RedBaron: no já ti ho netlačím, si kup co chceš, já jenom vím že tohle auto je fakt v pořádku a super stavu........ Jinak ty kilometry pochybuju že to má to co píšeš, knížku seženeš kdekoliv a nikdo si nekupoval BMW 5 - řady v kombajnu nekupoval aby najel za 15 let 220 tis..... ;-))
Ještě bych se zeptal jak je na tom E39 ?