
Navštíveno 1177x

už hodně dlouho se tam řeší jeden problém, zatím ho tam nikdo nevyřešil (podotýkám vůbec nikdo!!) A to ten že u 1,8 16V benzin pomalu klesají otáčky a při brždění motorem, to brzdí velmi málo a spotřeba není nulová, nýbrž cca 3l/100km.
Nikdo neví co vyměnit, co je špatně. A proto to dávám sem, jestli tu není nějakej schopnější diagnostik atd. Jinak diagnostika nic nevyhodí, a ve fordu by nejradši vyměnili půl motora, než by na něco přišli. Kdo dá dobrej tip na co se zaměřit, tak má u mě nějakou dobrou flašku dle vlastního výběru. :-)
Jina FF foru = Ford Focus Foru
A nejvíc se to týká 1,8 16V od r.v. 98

27.10.2008, 13:15 |
Pakik A jak jsou na tom otáčky? Při tom brždění a při volnoběhu?
volnoběh to po zastavení drží kolem 800, nekolísaj, držej krásně, při brždění motorem podřazuji a je tam vždy nad 2500ot./min, a stejnak nebrzdí. Když jsem odpojil volnoběžnej ventil, tak to brzdilo motorem o sto šest. Jenže jsem ho čistil, ostatní měnili, a stejnak nepomohlo.
nismo.power: vyčištěna - nepomohlo
Takze kdyz stojis, je volnobeh v poradku, kdyz jedes je volnobeh v haji. Co cidlo rychlosti, ktere dava vedet ridici jednotce, ze se auto pohybuje ? Tohle cidlo ma na svedomi mirne zvysene otacky pri prerazovani.
nekdo ho tam uz menil, nepomohlo, ja to mohu zkusit... Jenze si myslim, ze s tim by blbl i tachometr, ze to vse jede na stejny cidlo, a ten funguje spravne.
No pokud je teplota vyssi 60stupnu, otacky vic jak 1500 a klapka zavrena, ECU odpojuje vstriky.
Takze co z tehle stavu tam nenastane? Dovira se klapka? Potenciometr je v pohode? Jak rikal mrazik, cidlo VSS muze udavat chybnou informaci o rychlosti, ale jen kdyz mas vyrazeno-pak me zarazi to, ze ukazuje stale nejakou spotrebu.
Chyby to nehazi?
Vcera jsem cet, ze FF trpi na vuli ulozeni kliky a pri prujezdu zatackou to bylo schopny i chcipnout, ale moc se mi to nepozdava, to by klika musela putovat pekne v bloku, aby to znemoznilo cist z cidla na klice.
Takze chyby to nehází. potenciometr musím proměřit, ale nikde jsem nenašel jaký maj být hodnoty... Klapka jestli se dovírá, ehm, tam je ford tak šikovnej že klapka nikdy nebude těsnit na 100% (vypadá to jak klapka uložená v normální trubce bez žádnýho výlisku ani nic, takže kraje klapky se nemaj čeho dotknout).
Jina to čidlo? Pokud ukazuje tachometr správně, tak by to mělo být OK, ne? A když přeřazuju tak se lehce zvednou otáčky a pak pooomalinku klesaj.
Klapku jsem vytáhl, komplet vyčistil, trošku seřídil, změna nenastala... Ikdyž už ty otáčky nevyletěj při přeřazení... Jen nevím hodnoty toho potenciometru škrtící klapky, měřil jsem ho, jenže nevím v jakým rozsahu maj být hodnoty... Každopádně když jsem ho odpojil, tak žádná změna (divný)

27.10.2008, 19:10 |
Magic To nevyřešíš, u služebního auta to dělalo taky. Podle někerých mechaniků je to konstrukci, jak mi vysvětlovali, jenže jsem už zapoměl jak.
to je blbost pokud odpojis klapku motor musi zdechnout a to tak ze okamzite. btw co proste jezdit s odpojenym volnobeznym ventilem? protoze pokud je to jako u Mo tak primo v klapce jsou kanalky kudy to taha vzduch pri zavrene klapce takze kdo vi k cemu pak vv je...
vyřešit to jít musí, když to nedělalo jako nový... jen se musí najít důvod proč to tak dělá...
kanálky tam jsou právě pro ten volnoběžnej ventil... když ho odpojím, tak studený motor neudrží volnoběh...
Ten potenciometr klapky by chtelo promerit, nejlip na rucickovym ohmetru, jestli neni draha nekde nacata, muze se to tvarit OK, ale v jednom miste muze mit ten jezdec prodrenou drahu a je zle.
Chtelo by to "diagnostiku" a sledovat live data, jestli cidla ukazujou to co maji (teplota nasavanyho vzduchu, teplota kapaliny, % otevreni skrtici klapky, EGR ventil atd...)
A pisu to i sem, pokud to das do servisu, tak menit jednu vec po druhy a pokud to nebude tim, hezky jim to vratit.

28.10.2008, 06:52 |
mrazik | Upraveno: 2008-10-28 06:53:06
Takze pri brzdeni motorem davkuje palivo, coz ukazuje nejakou spatnou informaci od cidla. Jeste je moznost, ze si to nekde prisava vzduch, pres vahu vzduchu pak jde malo vzduchu, nesedne to do map a ridici jednotkas je zmatena - obcas se stane, ze odejdou plastova kolinka od odvetrani klikovky nebo jeho ventil.
Mel jsem na Escortu stejny problem - taky na Zetecu - motor pri brzdeni davkoval palivo, obcas vysoke, obcas nizke otacky na volnobehneb pri prerazovani a v pameti byla chyba : nizke napeti na klapce. Vymena potenciometru nepomohla. Nakonec jsem dopadl tak, ze jsem jezdil s digitalnim multimetrem napichnutym u ridici jednotky na signal od klapky a pri zavrene klapce (sundana noha z plynu) kolisalo napeti od 0.9 - 0.6 V coz byl ten problem. Pak jsem se napichnul primo na konektor u klapky a tam napeti nekolisalo, takze spatnej kabel a kdyz jsem natahl novej, bylo po problemu.
Takze napeti na klapce podle mych mereni :
zavrena klapka - 0.9 V a nesmi kolisat
plne otevrena klapka - 4.5 V
Jak psalu tappaja, pri mackani plynu nesmi mit vykyvy
Jinak co jsem se docetl, hodnoty muzou byt plus minus nejaka ta desetina, dulezite je, aby nekolisali.
Ted me jeste napadlo, ze Focus uz ma ridici jednotku EEC-V, ktera by pres diagnostiku mela umet sledovat online hodnoty.
takže ještě proměřím ten potenciometr... Pak se půjde na online diagnostiku...