
Navštíveno 820x


29.06.2009, 00:13 |
Ravo Ahoj, rád bych něco takovýho zakoupil...motorově bych asi 1.9TDI (různý varianty), ale docela jsem slyšel i o 2,5 TDI nebo benzínové 1.8T
Chci kombíka, rv tak 2001-4 (jde hlavně o stav), o co je při stejné motorizaci lepší passat než octa... Nechám si to dotáhnout z Německa a když jsem na první pohled projížděl ceny, nebyl mezi passaty a octami moc velký rozdíl, ale moc se v tom nevyznám...
Dotaz zní: Vyplatí se přihodit trošku peněz a vzít passata (jízdní vlastnosti, poruchovost, komfort, výbava..) a nebo jsou to vyhozený prachy a octa udělá tu samou práci?
Chci jen denně dojíždět do práce po dálnici 30 a 30km, kašlu na design..prostě tuctovka co bude JEZDIT A SLOUŽIT
Díky za jakýkoliv názor (k věci...ne plácání do vody...)
Jezdil jsem jak Octavku (všechny motorizace kromě RS) tak Passata (TDi).
Pokud chceš služebníka co jezdí za hubičku, ber Octavku. V letech 2001-2004 co jsi psal to ještě nebude Tour a budeš si moc vybrat v TDi ještě ze staré koncepce 66 a 81kw (nebo PD s 96kw) a samozřejmě taky 1.8T.
Passat je někde jinde na jízdních vlastnostech, místě uvnitř, ale prostě tam jsou vyšší provozní náklady.
Jestli chceš normální výkon, výbavu, bezkonkurenční jízdní vlastnosti, komfort a spolehlivost, tak ber Subaru (Legacy 250T jezdím momentálně a další auto které budu kupovat bude zase Subaru). Spotřeba stejná jako u Kokty 1.8T, navíc AWD, místa uvnitř dost, neláká zloděje. Bohužel menší kufr.
Na denní rachotu octavia = nejlevnější provoz co do spotřeby, pneu (váha auta a rozměr 15 vs. 16´´), motor nejlépe 66kW, potom 81kW a pak ty další.
Pro roční nájezd cca 18600km do práce bude Subaru poněkud dražší na provoz - za prvé benzín v nejlepším případě 8l/100 x 29 vs. 5,5 x 26, a potom celůkový provoz auta - rozovodovka-olej, motor -olej - dražší typ a hlavně hodinová sazba v Subaru je vyšší než Škoda někde u Lojzy v HorníDolní.
Jinak jsem čerstvý majitel SUbaru a předtím jsem měl dvě Oktávky (81kW) a už bych se asi k Oktě vrátit nechtěl kvůli pohodlí sedačky (trpím na záda) a hlavně bezkonkurenčním jízdním vlastnostem.
Bohužel u Subaru není řešením ani opřestavba na LPi, protože se to na starém autě zapltí až za 50.000km a to se musí kupovat vše bez DPH-včera jsem to zrovna řešil a počítal. Ovšem když by se koupilo Subaru s hotovým LPG (protože to stejně nikdo nikomu nezaplatí a auta s LPi se vyskytují), taj je to jasná volba a jezdím za 1,10/km včetbně servisu ventilů a svíček při provozu na LPi.
Passat - pozor na vylítané vozy-sloužily dost jako služebáky a v SRN je na naich prům. nájezd cca 50.000km/rok čili 2002ročník x 6let provozu = cca 300.000km střízlivého odhadu a je to realita. Navíc hliníková náprava může vyžadovat servis, což u Okty není (ta moje první najela u mně 216.000km bez výměny jediný části, snad dokonce ani tlumiče jsem nedělal a jezdila dobře).
Jak píše Tommas - Subaru se nekradou, i když jeden dnes neví.
Kdybych to ěl řešit, klidně se poohlídnu po Ford Mondeo s motorem TDCI od r. 2004 výše, ty již netrpí na potíže se vstřikováním a komfortem jsou zcela jinde než vozy Octavia nebo Passat. Taktéž motoricky jsou lepší, než zastarlé traktorové motory s nepřímým předkomůrkovým vstřikem. Na druhé straně, u Forda může zlobit elektrika a taky servis bude u Forda dražší, nicméně zase znám dost lidí, co mají bez potíží najeto hodně přes 200.000km a nic.
Jo a ještě poznámka - u TDI je celkem jistota, že budou potíže s turbem - zatuhlé lopatky a ventily EGR a když nic, tak může zlobit váha vzduchu. Toto u Forda fakt není problém, pokud se k tomu choval majitel aspo%n trochu solidně. Jinak výměna vstřikovací lišty už není bezpodmínečně nuitná, vstřiky se dají repasovat, takže pálka 60 tisíc na common rail už není tak akutní, kdyby přeci něco.

29.06.2009, 09:19 |
Rudi No pokud bude u TDI problém s turbem nebo váhou vzduchem, tak to poznáš hnedka při koupi, při nejhorším koupíš za pár korun jiný, kdežto u konkurence vysolíš mnohonásobně víc.
Vzhledem k tomu, že ti nevadí tuctovka, tak bych bral Octávku.
Oktavka = Golf
Passat = Superb
I z toho je potreba vychazet, porovnavat porovnatelny.
Zdeny60: Ano mas pravdu, ale vzhledem k tomu, ze uvazuje taky o 2,5 TDi a 1.8T tak si myslim, ze spotreba neni to co zase tak primarne resi.
Kazdym kilometrem me Subaru presvedcuje o tom, ze se ten priplatek za benzin vyplati. U Octavky se mi stava, ze prepisknu zatacku a pak si rikam, kuwa, to bylo tesny. U Subaru pri zdravym rozumu tenhle problem nemam. Co me sere, jsou teda brzdy.
Starsi Passat jak rikal Zdeny, je takova sazka do leterie. Neznam nikoho, kdo by mel noveho Passata TDi a nejezdil s nim aspon 50 tis rocne. To same plati ale o Mondeu, obvykle i Octavce, ale tam je pravdepodobnost, ze to mela rodina.
tappaja: Uplne pravdu nemas, Golf se mi zda propracovanejsi a taky se tolik nehoupe, jako Octavka. Zda se mi lehce stabilnejsi, mozna neni ani tolik hlucny.
vyhoda je ze na tu oktavku sezenes vsechno za par slupek :)
A nejaky truba ci problemy s podtlakama, je dneska oprava za "par" kacek a diky tomu ze ma temer kazder aelsopn obyc VAG kabel, tak se to i lepe servizuje a zjistuji zavady nez na nejakym mondeu si subaru :)

29.06.2009, 11:30 |
Ravo | Upraveno: 2009-06-29 11:38:10
super názory, konečně něco k věci...takhle se mi to líbí (jako starý dobrý časy fór, kdy se opravdu něco řešilo).
Jde mi o to, jeslti se vyplatí si připlatit za passata s tím, že budou lepší jízdní vlasnosti (a samozřejmě s rizikem, že se ty hliníkový ramena rozsypou :-/ jeslti pak následná údržba nebude stát celej barák a půl nevěsty k tomu). V octě i pašovi bude koncernovej motor, takže poruchovost stejná = řeším jen to všechno okolo a pak vybrat ten správný motor (1.9Tdi...a kterej, nebo benzín 1.8T?)
Spotřeba mě taky zajímá, ale nechci motor, co by byl hodně poruchovej, radši vezmu něco stabilního lety prověřenýho s mírně vyšší spotřebou (proto ten 1.8T benzín - prej jsou nezničitelný...u ojetiny dobrý argument - teď mám 1.6 feldu a motor je to poslední o co se tam bojím)
Nejde mi o vzhled, ale o to jak to bude jezdit a sloužit (v rámci možností, nejsem závodník ale defenzivně se v dnešním hustým provozu jezdit ani nedá, to bych snad musel couvat když všem uhýbáš a držíš si "bezpečnou vzdálenost")

29.06.2009, 11:50 |
Rudi Já bych volil radši TDIčko, buď klasickou 66kW nebo 81kW. 130koňový PDčko asi nemá cenu, pokud nejsi závodník :-))
tommas:
Octavia I generace dostala podlahovou platformu, ktera byla pak aplikovana na IV Golfu a A3 (nevim jaky oznaceni, ale proste kolem roku 96)
Octavia II sdili platformu s Audi A3, Seat Altea, Toledo, VW Golf V generace, ale je prodlouzena.
Starej Superb byl na prodlouzenym podvozku minuly generace Passatu.
Novej Superb je na zvetseny platforme OII (prodlouzena a zvetsena)
No a o tom to je, naladeni kazdyho vozu je odlisny, o tom zadna, to jsou ty rozdily mezi znackama. Ja spis poukazoval na velikostni rozdil, kterej tam je.
Po Felicii jsem taky resil, co jako soukromo/sluzebni auto do baraku a vyhrala to octavka 66kw, kvuli servisnim a provoznim nakladum.
Ale samozrejme po par tisicich km problem s tim, ze zacal padat vykon od 3 tis/ot na 4ce a 5tce, kterych se snad u benzinovo atmosferickeho Subara nedockam (oprava byla docela bez problemu, ale proste to muselo do servisu).
Pokud to ma byt provozne nenarocny koncern, tak Kokodak nebo Golfa TDi 66, nebo 81kw. Jak pravil Zdeny, podvozek vydrzi hodne, celkove dobry zpracovani, motor neznicitelny (obcas neco kolem vahy nebo turba - kolega na mel 66kw, najeto 340 tis km a stale vsechno puvodni), opravi to kazdy Lojza s lepsi garazi.
"Rychly" PDcko bych nechtel. Pro priklad s Passatem PD (96kw) jsem se nedostal pod 7 l/100km, ani kdyz jsem se snazil sebevic a je tam taky znat vic turbodira.
tappaja: souhlas