Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Olej do auta, jaka nahrada?

 o Navštíveno 543x o
o 01.07.2009, 08:47 | GooGoo
Nasla by se nejaka lepsi nahrada za olej Valvoline Durablend 10W-40? V nejake podobne cene? Lil jsem ho tam uz nekolik vymen. Ale ted nejak vymira a neni k sehnani 5l baleni.
Auto dvoulitr benzin, 200t najeto...


o 01.07.2009, 08:52 | Vencaf
zvolil bych 10W40 se stejnou klasifikací (SL nebo co tam je) od jakýhokoliv známýho výrobce a chybu určitě neuděláš... jinak jsem zastáncem používání stejnýho oleje,je-li to možné...
o 01.07.2009, 08:53 | tappaja
Kdyz dodrzis specifikaci vyrobce auta, muzes tam dat cokoliv. Mel bys napsat znacku a typ auta, kouknout do uzivatelskyho manualu atd...

o 01.07.2009, 08:56 | maresk
Z mejch zkušeností - Unil Opaljet 16S - 10W40, kvalitní a levnej olej - na 2,2i 8V jsem s tím najezdil cca 150 000 km, maximální spokojenost, motor má aktuálně odhadem 700 - 800 tisíc :-D a furt jezdí :-)
o 01.07.2009, 10:35 | Nismo.Power
dodrž specifikaci a je to jedno, od specifikace se odvíjí cena nelze dodržovat jen že máš mít 10w40... když naleješ srajdu tak se více zahřívá, opotřebovává, větší spotřeba menší výdrž.....


maresk : jakej motor ? :D

jinak specifikace se dá i obejít ale musí se tomu trocha hovět už, já ted třeba chci lejt 20w60 místo 5w30 :)
o 01.07.2009, 10:41 | Tuner#2
Nismo.Power: Budeš s tím jezdit vytrvalostní závody?
o 01.07.2009, 10:42 | Tuner#2
Jinak jako ostatní, dodržet specifikaci/výkonostní třídu a je téměř jedno co koupíš.
o 01.07.2009, 10:56 | .mycTD
taky mam "Auto dvoulitr benzin, 200t najeto..." a kdybych tam nalil, co radi maresk, tak jezdim zkruba do soboty...
fakt zalezi na konkretnim motoru, stejne tak neni 10w40 jako 10w40.
oleje pro 'vytrvalostni zavody' jsou zase dobre, kdyz ho motor zere, bo tam se hodi, aby zustal hustej i po prevareni.
o 01.07.2009, 10:56 | maresk
Nismo: J7T 754 - Renault 21 Nevada, teď mám ten motor v druhým autě, bo odešel ten původní (těsnění pod hlavou plus ruplá palice, tak jsem jej vyměnil za tenhle z mé staré shnilé nevady (kterou jsem sešrotoval), navíc ten původní neměl origo převodovku a parkování byl elend - blbě přestavěný auto z automatu, takže jsem to i uvedl do správného stavu - auto je to pracovní dělňas, nicméně stav kastle 1A+, na to, že je to rok 89 celkem překvápko :-)

původní Nevča měla na tacho při šrotování skoro 400 kila na tacho a ten byl, pokud vím měněnej někdy kolem 300 tisíc, protože umřel :-), takže když to spočtu, těch 700 minimálně nakrouceno má, když jsem mu měřil tlaky, tak jsem si sedl na zadel - minimum je 10atm, motor má skoro 15 na každým válci :-)

jinak dost OT, ještě doporučení - vyhnout se srágorám typu Hekra, Starline a spol. :-)

aktuálně mám v té 2,2i Mobil Super S 10W40 a spokojenost - zdroj na Unil dočasně vyschnul - měl jsem ho za ceny dovozce :-)))
o 01.07.2009, 13:22 | maresk
.mycTD: Unil je základ Shell, co vím, splňuje API SM/CF, VW 502.00 i 505.00 a další, tak se ho opravdu nebojím; jak jsem psal, jezdil jsem s tím 150.000km a bez problémů - subjektivní pocity byly, že motor se ztišil a lépe maže, zajímalo by mě, co za zkušenosti s Unilem máš, že jsi tak jedovatej ? fakt mě to zajímá, protože Unil jsem lil nejen do svýho auta, ale i do auta mladý, táty, bráchy, mamky ... a nikdy žádný problém - jedinej problém s 2,2i jsem měl, když jsem do toho, já idiot nalil čirej sheron nemrzku (já vůl netušil, co je to za svinstvo) a odporoučelo se nejdřív topení a pak těsnění pod hlavou, ale to je pár let zpátky :-)
o 01.07.2009, 13:54 | Nismo.Power
Tuner : ne chci ale vytrvalej motor nechci abych tomu dal chvilku kotel a dělal lágry neb prostě 7mgte je kurevsky náročný na ten olej a vzhledem k tomu že se to hrozně přehřívá tak chci tuhle variantu :)

maresk : jj, nevady to byl dobrej tank, čim míň elektro tim líp stejně jako sůl ale motor byl good :)

jinak si myslim že u traktoroidních motorů je zcela jedno co se použije rozdíl v životnosti motoru bude nula nula prd, pozná se to u citlivejch motorů hlavně :)
o 01.07.2009, 14:08 | Tuner#2 | Upraveno: 2009-07-01 14:09:03
Jo Ty to chceš do Supry, tak to je jiná. Pokud to budeš provozovat jen v létě a budeš to honit, tak není problém. Já jezdím ve 105tce 10W50 od Q8, má dokonce lepší viskózní parametry za tepla než Mobil 1, ale Castrol a ELF 60tky jsou lepší, ale pro můj motor už vyhozený peníze.
o 01.07.2009, 14:13 | Nismo.Power
jj a o tom to je že pro nějakej motor je to či ono vyhozený peníze, pro pro klid v duši stačí cokoliv kde je je napsaná specifikace kterou motor potřebuje a klidně koupit levnej neb u nějakejch motorů je to prostě jedno :)
o 01.07.2009, 14:15 | .mycTD
maresk: priznam se teda, ze zkusenost nemam. ale obecne mam neduveru k levnejsim produktum, kde ti vyrobce sdeli specifikaci jedine mailem [ Link ]
ale pokud je takova, jak pises, tak je to krasnej matros (i kdyz ja teda nasel API SJ/CF).
ja pri sve dlouhodobe spotrebe 15l/100 menim olej po cca 7tis, takze tyhle longlify jdou trochu mimo me.

kazdop. pointa mela byt v tom, ze pro doporuceni nestaci napsat na forum: Auto dvoulitr benzin, 200t najeto...

o 01.07.2009, 14:18 | DJ.UFÍK
coz me pripomina ze twingo i clio by chtelo novej olej:o)co tam mam nalejt?:o) 1.8 16V 99kw a 1.2 43kw :o) ted jsem zvedvej co mi kdo rekne:o)
o 01.07.2009, 14:52 | tappaja
Nikdo ti nerekne nic, protoze nenapsals specifikaci, kterou doporucuje vyrobce. Proste to az tak od voka strilet zas nejde.
o 01.07.2009, 14:55 | DJ.UFÍK
specifikaci nevim,tak tam leju to co tam bylo od zacatku:o)
o 01.07.2009, 15:01 | tappaja
pocti tady
[ Link ]
a diskuze
[ Link ]

[ Link ]
o 01.07.2009, 15:13 | DJ.UFÍK
Tak jsem zjistil ze tam leju to co mam tzn 5w-30 :o) otazkou je zda u 10 a vic let stareho auta bych nemel prejit na neco husteho:oD
o 01.07.2009, 15:37 | tappaja
No hele, viskozitu si muzes sam upravit, o tom zadna, nicmene neni pravda, "ze tam leju to co mam, tzn. 5W-30"

Dulezita je SPECIFIKACE!!! ne viskozita. To samy je, kdyz nekdo tvrdi, ze do francouze jen ELF oleje, taky sem se s takovou peachovinou setkal.

Takze koukni na tu flasku a jestli tam skutecne lejes to co doporucuje vyrobce, tak se podivej jaky specifikace tam jsou napsany. A pak uz si jen najdes olej od jiny firmy treba.
o 01.07.2009, 20:14 | GooGoo
Me by jen stacilo, od jake dobre znacky vzit 10W-40 :)
o 01.07.2009, 20:28 | Tuner#2 | Upraveno: 2009-07-01 20:31:10
GooGoo: A k čemu Tě to bude? Sakra Vy snad nečte tappajovo příspěvky jinak nevím...

10W40 neznamená vůbec nic krom teplotního rozmezí použitelnosti oleje. 10W40 může být klidně minerál i plná syntetika a to navíc s úplně jinýma vlastnostma... To jestli koupíš Q8, Esso, Castrol, Shell, Total, Mobil 1, Elf, atd. je téměř až na drobné změny v přísadách jedno. Dneska pokud dodržíš specifikaci, tak to nemůže/nesmí být špatný olej, jinak by tu certifikaci neměl.

Pročti si rady na oleje.cz snad bude jasno. Důležité je se u sériového motoru držet toho co píše výrobce...
o 01.07.2009, 21:20 | tappaja
Tuner#2: Amen!
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4891 sekund.