Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Dotaz na automat

 o Navštíveno 1125x o
o 26.07.2009, 11:39 | Dr.Hadson
Zdarek parek vim ze uz se to tady nekde resilo ale nemam cas to tu hledat tlaci me cas.Ted mam vyhlidlou nadhernou boru ale je to automat.A tak potrebuju vedet jestli to ma nejaky vyhody oproti manualni prevodovce ne bo to je k nicemu.Diky moc


o 26.07.2009, 11:45 | party_boy
Výhody? Neřadíš.
o 26.07.2009, 11:47 | kuja | Upraveno: 2009-07-26 11:48:30
No u VW to snad krome toho, ze neradis, zadny vyhody nema. Bora je s tim lina jako prase. 1.6 benzin s tim zral o cca 2 litry vic.
o 26.07.2009, 11:49 | Dr.Hadson
no je to 1.9 TDI a 81KW
o 26.07.2009, 11:54 | Phitypaldy
I tak to bude zrat vic.
Ja osobne nevidim zadnou vyhodu automatu, ale to je jen muj nazor.
o 26.07.2009, 11:56 | kuja | Upraveno: 2009-07-26 11:57:11
Dr.Hadson: Sezen spis hezkou Boru s manualem,je jich vsude plno a bude to vic muziky a min starosti. Jestli to uz nejakou chvilku jezdilo po CR,tak se s velkou pravdepodobnosti sralo na udrzbu automatu.
o 26.07.2009, 12:03 | Knightey-
Nevim co je za presnej typ automatu v te Bore. Ja jeden vlastnim.
Vyhody: neradis, mas proste volnou ruku at jsi kde jsi :) Nejlepsi je to v praze kde jsou zacpy, tam to clovek nejvic oceni, nebo kdyz jedes nekam daleko na dovolenou atp.
nevim co tam presne mas ale automaty jsou blbuvzdorny, dost toho vydrzej, pri spravnym zachazeni jak se ma, vymene oleje a fitru, tak vydrzej dlouho. Kdyz uz odejde, bud sezenes jinej a nebo ho nechas zrepasovat. Ale clovek kdyz jsi sedne, spocita kolik stoji novej spojkovej set, setrvak, tak ho to vyjde jak celej automat temer.
Nevyhody: vyzsi spotreba, u tech TDicek je to cca o 1litr vys. Nevyblbnes se stim jako s manualem. Kdyz chces predjizdet, stejne jako u manualu bud jsi radeji podradis do predu aby jsi neradil pri predjizdeni a nebo musis proste s tim pocitat ze nez ti to podradi, tak nejakou vterinku ztratis :)

Ikdyz dnesni nove autotamy jsou jiz nekde jinde.
o 26.07.2009, 12:08 | Woko_O
Jedinej problem je ten ze kdyz se to posere je to narocny na opravu..ale da se to...
o 26.07.2009, 12:15 | Knightey-
Woko_O: ono prave zalezi co se tam posere a hlavne kdo to opravuje :)
A to ze ti nejakej servis nauctuje raketu za neco co stalo nula nula prd :) To je vec jina :)
A pri spravnem zachazeni a udrzbe, neodchazej :)
o 26.07.2009, 12:30 | Augi
Pokud se Ti to auto libi, tak proc ne. Ty automaty, pokud nejsi hovado a vis, jak se k tomu chovat, vydrzi jako krava. Treba ze v kopnci, kdyz parkujes, nje treba nejsprve zatahnout rucni brzdu, pak teprve dat radicku do polohy P, aby se Ti to nepovesilo na ten kvalt, protoze pri opetovnem zarazeni bys uslysel docela peknou ranu a tak podobne...
o 26.07.2009, 12:30 | tommas
Ja jsem pohodlny clovek a do auta na kazdodenno spotrebu bych si vybral teda jedine automat (auto na vikendy manual).
Ja z koncernovych automatu jel akorat v Allroadu s tiptronocem, takze nevim jaky to je v Bore, ale proste je automat pohodlnejsi. Jak si pak sednes do manualu, tak si budes rikat, ktery debil tam dal tu spojku atd...
o 26.07.2009, 12:32 | tommas
a jinak souhlas s Augi a Knightey...
o 26.07.2009, 12:34 | Timbo
podle mne do 4valce automat nepatri. ale je to muj osobni nazor. proste mi to k tomu nesedi.
o 26.07.2009, 13:15 | vypuk
A podle MĚ je automat akorát dobrej na nudění se za volantem... Ale chápu lidi, kteří se nechcou "srát" s řazením, žádné problémy se chcípnutím v křižovatce v kopci při pouštění spojky, holt, někteří s tím mají občas problém :)
o 26.07.2009, 13:34 | Woko_O
Knightey- :jo jo jasny..par sem jich uz na stole videl a delal...kolikrat nam privezli automat ze neradi.. (mame servis) zalezi fakt na tom co se posere..Jednou se posrala elektromagneticka spojka a jak tam je ten prach,tak to deda v zivote nevidel tak to vysypal ze to tam nema co delat a pak az zjistil ze to tam musi bejt..a takovej malej pytlicek s praskem a 2000,- za to chteli...
o 26.07.2009, 13:52 | Samantus
Timbo, to je stejna logika,jako kdyz ja tvrdim ze tempomat v manualu je nesmysl :-)
o 26.07.2009, 14:12 | Dr.Hadson
no ja jezdim slusne nejsem ten tip co by lital jak hovado zatacel prez rucni brzdu atd.
o 26.07.2009, 18:06 | Rudi
já už bych na dlouhý cesty nebo do Prahy bral skoro radši taky automata, je to o dost pohodlnější, na druhou stranu to zas bere víc a je s tím horší údržba. Když se ti posere spojka, máš to za odpoledne vyřešený, kor u koncernovýho TDIčka, automaty nezvládá kdekdo( ale třeba se mýlim).
o 26.07.2009, 20:19 | Nora
v boře by měl být ještě klasický 4st. automat, jednoduchý, laciný na údržbu, já to měl v passatu B5, jezdilo to dlouhodobě za 5.2 bez ohlížení na ekonomiku jízdy. Není to žádný závodník, ale pokud jezdíš z místa A do B bez nějakých sportovních ambicí, tak budeš spokojený.
o 26.07.2009, 20:33 | Zdeny60
Mám automat (tiptronic) na Superbu TDI V6. Je to na něm ta nejlepší věc v kombinaci s tempomatem - je to prostě pohodlí a žádné starosti. Jen jedeš a kocháš se. Jinak spotřebu bych asi moc neřešil , protože já dokázal s 2,5V6 120kW jezdit i za míň než 7/100, takže automat u 1,9 tě rozhodně nezrujnuje. Chce to své zásady - např. nehonit studený, brzda v kopci, ale jinakfakt paráda.

Za mě palec nahoru!
o 26.07.2009, 20:57 | Dr.Hadson
tak kluci uz staci jsem pevne rozhodnut ze pro nej ve stredu jedu.Pridavam foto pro inspiraci

foto k příspěvku  od Dr.Hadson

o 26.07.2009, 20:58 | Dr.Hadson
kurna to je nejaky malinky ten obrazek
o 27.07.2009, 09:43 | ACEMajky
Pridam se, svara zvazuje nakup Audi A6 2,5TDi s tiptronikem (takze moznost manualniho razeni), rok kolem 1999-2002, jak to vypada s timhle automatem? diky
o 27.07.2009, 11:09 | Nismo.Power
já myslel že MAXXTova bramBORA :) každopdáně výhody proti manuálu že neředíš, nevýhodý jen že jehoživostnost je cca 160tis pak bud sehnat jinej nebo repast 25-35tis :) pokud to je ten starej 4q bez tiptronicu tak ten je sice pomalej jak důchodce ale zato vydrží vklidu kolem 200tis :) spotřebu počítej větší ale pokud to je 81 nafta tak maximálně o litr :)
o 27.07.2009, 11:17 | ACEMajky
NP no ředit to urcite nebude :)
o 27.07.2009, 11:19 | Nismo.Power
pravda ;-))
o 27.07.2009, 13:19 | KaZaN
Trošku se vecpu....
Jezdili jste někdo s automatem v BMW120d? Nějaký dojmy?
Já nikdy se StepTronicem nejel, používá to reálně pak někdo nebo si s tím jen hraje první tejdny a pak užjen lenošení s automatem?
Jak je v tomhle autě řešená ručka, to už má nějakou tu elektronickou co se sama zatáhne? Musí se furt myslet na to parkování v kopci?
Díky za postřehy
o 27.07.2009, 14:04 | Nismo.Power
KaZaN : jukni [ Link ]
o 27.07.2009, 14:14 | KaZaN | Upraveno: 2009-07-27 14:19:07
NP dik, sem nejak prehlid, lovil jsem jinde
edit: tak jsem početl a vidím, že mám názor správnej, víc se jdu ptát tam...
o 27.07.2009, 23:35 | Knightey-
AceMajky: mno presne tenhle automat mam v aute i s timhle motorem.
S zivotnosti 160tis km jsou akorat kecy :)
Automat pri spravnem zachazeni prezije motor.
Mam skoro 250t na tacho, motor a prevodovka vse puvodni :)
Vubec se toho nemusis bat. Ty nevyhody jsou jen proste ve spotrebe a ze mu malinko dele trva nez podradi (radove ve vterinach) Ale kdyz predjizdis s manualem tak taky podrazujes, takze u tohodle TT jsi rucne podradis do predu aby jsi necekal a muzes jet :)
o 27.07.2009, 23:45 | Nismo.Power
Knightey : mno dyt řikám že tyhle primitivní pomalý bez timtronicu kroutěj vklidu kolem 200, a jak řikáš ty tak při správnym zacházení v čemž určitě počítáč i výměnu dextronu každejch maximálně 50tis popř. full synth. průhledný po 100-120tis tak pak to dokáže přežít auto..... to s těma 160ti neni z mojí hlavy to je tak vypozorovanej průměr možná jednoho z největších odborníků na automaty v čr takže kacy si strč za klobouk až si koupíš třeba X5 tak pochopíš při rozebrání kde je chyba..... stejně tak tiptronicový v koncernu maj jeden neduh a ty nový ho maj dokonce schválně, sám sem tu skřín viděl rozebranou a ukazoval mi starou vs. novější součástku a na tý nový si řekneš proč to nažízli po obvodu ten kumlung ve kterym se točí planeta...... no samo že vědi proč to nažíznuli protože to právě pak vydrží zhruba tolik kolik řiká :) BMW s tim začlo taky takže vklidu ale u BMW odcházej zásadně buchty a jediněj kdo to v čr opravuje je právě muj známej , to za co vymění ten aušus kterej tam má BMW od výroby už neodejde snad nikdy, taky mi ukazoval rozdíl přímo naživo a to pochopí každej když to uvidí :)

jinak jak řikáš, to co máš je fakt pomalý.... podřazení je na dlouho protože se počítaj emise ;-)
o 28.07.2009, 00:06 | Knightey-
Audi oficialne nepocita s vymenou oleje v automaticke prevodovce, alespon v jejich dilenske prirucce o tom neni zminka :)
Jinak firmou KAPS je doporucovana vymena na oleje a filtru 90tis km.
Sice ten olej neni zrovna nejlevnejsi ale za zivotnost automatu to stoji.
Ona dneska cena nove spojkove sady se setrvakem na TDicka neni taky zadna levnota, kort kdyz uz bejvaj hydraulicke loziska.
Jinak co jsem tady psal je ciste o TIPTRONICU a vetsine koncernovejch automatu, takze nejakou X5 sem netahej a DSGckovej autotam asi taky ne, to je taky trochu uz jina liga :)
PS: A tech 160tis muze byt z aut co maji ve skutecnosti jeste jednu zemekouli k tomu :D Protoze vischni vime jak u nas to je s tim stacenim, hlavne u koncernu.
o 28.07.2009, 07:43 | ACEMajky
Knightey- super, muzu se kdyztak ozvat, kdyby se svara rozhoupak a chtel nejakou potvoru konecne koupit? Drive jak v zari to nebude, mozna v listopadu. Diky
o 28.07.2009, 07:56 | Knightey-
Jo kazdopadne :) Pokud to je to samy auto muzu jet snim se na nej podivat, trochu vice vim na co koukat a na co jsi dat pozor. Vzal bych notase s VAGem sebou a byl by klid :)
o 28.07.2009, 08:14 | ACEMajky
super, budu na tebe myslet :)
o 28.07.2009, 09:55 | Nismo.Power
Knightey : věc první..... dextron III je sračka , pokud chceš aby ti to přežilo auto měn ho po 30tis, je to tak levná kapalina že se ti to vyplatí......

"doživotní náplň" ti napíšou všude hlavní je že jsou z obliga....... doživotní náplň to neni skoro nikdy, a když jo jedná se o starý a to hlavně starý USA automaty kde prostě je jen olej , nový automaty sou protkaný elektronikou skrz na skrz a nejsou tak bitelný jako ty starý dobrý..... konkrétně třeba co ti nikdy neodejde tak jsou převodovky ze starý seville který se montovali i do jaguaru..... stupidní pouze mechanickej 4q automat kterej opravdu najede mega i víc....ale i tak je prostě nutno počítat že dextron po nějakejch 200tis ztratí svoje vlastnosti.....
běžne dextron vydrží to neskutečný teplo kterym je v automatce namáhanej kolem 30-50 pak už ho stejně poznáš po čuchu že je přepálenej ....... dožiotní nápln se projevuje i tak že většina aut nemá výpoušťák což je chyba
plná syntetika je dobrá věc, je průhledná a bezva se na ní pozná že je přepálená ač vydrží asi 2x větší námahu než dextron , nevýhoda je že je poměrně drahá cca 600-700 za litr ale i tak se proti dextronu vyplatí a mení se v ideálních podmínkách klidně 100-120 ale samo nikde neni psáno že stejně jak dextron nedokáže fungovat při 200tis ale má tam rapidn lepší vlastnosti než dextron kterej bude přepálenej :)
nevýhoda je že já mám v automatu enormní množství náplně asi 14L takže mě to výjde fakt draho ale i tak tam mám plnou syntetiku radši ted a přidanej chladič....přeci jen 4T80E je napůl automat a na půl suchá závodní skříň.... divnej hybrid ale když se vysere tak to výjde 40 repas což už nechci znova ;-)

ad PS : s tim nemáš pravdu, pokud by si automaty dělal ůlku života tak po rozpůlení bezpečně poznáš kolik tak měl jeto, máš tam kuplungy lamel na každej kvalt klidně 10 tenkejch lamel tak na nich sou od výroby psaný údaje o ní, když sou jako nový tak může mít kolem 100, když se daj vklidu přečíst tak kolem 150 , když sou hůř čítelný či nečitelný tak si 200 a víc..... to neni jak lamela v manuálu kde by nápis na ní zmizel při prvnim rozjezdu automat řadí naprosto okamžitě a na těch lamelách nedochází skoro k žádnýmu prokluzu :)
ale i tak se ta lamelka pomaličku opottřebovává stejně jako planety sem tam pustěj šponu a proto jsou tam filtry který by si taky měl měnit kolem 100k nebo při každý výměně oleje ;-)
o 28.07.2009, 10:07 | Vencaf
jen jedna technická: není to dextron ale dexron
o 28.07.2009, 13:06 | Knightey-
Ono s tou vymenou oleje to taky neni zrovna zadna sradna :)
Do TT patri zrovna ten drahej co jsi psal. Vejde se tam tusim neco kolem 9litru. Ale problem je ze vypustis cca 7litru a tolik tam taky dostanes. Aby jsi ji uplne vypustil, musel by jsi udajne demontovat z auta. Neco zustane na dne a neco v tom menici.
^^ neni to z moji vlastni zkusenosti ale z jednoho co to delal na AK.
Jinak ohledne servisu kazdej chvali firmu KAPS [ Link ]
Takze v pripade nejhorsiho problemu za nima.
A jestli se mne vysype prevodovka, tak ji proste rozhodim a uvidi se.
Navic se da uz koupit na to moje auto v quattru v pohode kolem 20ti tis.
Sice jak se rika, nevidis do ni, muze vydrzet 10let ci pul roku ale to je risk. Kazdopadne uz mas plno ND z druhe :)
o 28.07.2009, 14:28 | Nismo.Power
vencaf : jj, ani nevim proč tam to t dávám :) ale zní to víc odborně pak :))))
při výměně samo většinou se sundavá vana, měněj se filtry (nějaký převodovky maj filry vevnitř a musela by se rozebrat aby se vyměnily)..... na spodu ti olej nezůstane zůstane jedině v buchtě a z ní bys ho opravdu dostal jen tak že sundáš převodovku a stáhneš buchtu a vyleješ.... dá se trocha vylejt i nakloněnim auto po směru kam ti ukazuje mrkev z motoru a pak startérem trochu zatočit s odpojenejma cívkama nejlíp a ještě dost ti ho vyteče ale ono to smíchání tolik nevadí a ušetří hodně práce :)
každopádně jetej automat bych si nikdy nekoupil a když jo tak bych za něj dal 5k maximálně 10 víc ani prd neb jak řikáš tak do něj nevidíš :) ono abych to měnil jen kvůli tomu že sem opět dal 20 za špatnej a pak dávat 30 za repas dalších je zbytečný, nehledně na to že převodovku z tvojí audiny sundáš za 2hodiny u mě v cadillacu to trvá skoro 2 dny :)
o 28.07.2009, 14:44 | Vencaf
no u normálních aut se povolí výpušťák na měniči a je to,ale čím novější auta,tím víc se to výrobci snaží znepříjemnit a nedávaj výpušťáky na měnič a kolikrát ani na vanu, a někdy tam není ani měrka,hajzlíci mizerný...
jinak u převodovek co podle výrobce maj celoživotní náplň je životnost slabší...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4089 sekund.