
Navštíveno 1979x

Co byste zvolili? Přemýšlím a váhám.. Každej zatím řekl něco jiného.. Což bude i tady, ale rád bych znal nějaké názory,postřehy atd..
Fábia určitě kombi,Octa muže být hatbach.. Nalítám toho poměrně málo s přehledem do 15tis km/rok.. Více po městě, ale v poslední době i nějaké dálky.. Takže zatím přemýšlím o benzínu. Když fábiu tak min těch 59kw. od r.v. 2007. Na Octu 1.6 74kw také od 2007.. Větší obsah moc nechci kvuli spotřebě a závodáka také nehledám.. Jde mě o rodinné auto..
no tak asi spíš oktu,přece jenom je to vyšší řada a cenovka je zhruba u těch aut stejná
Vyšší řada..? :-)
No co sem koukal tak pro Fábii vede cena.. Je o něco nižší jak ta Octa.. Nevím zda TDi či benzín.. Jak je to s díly atd..
no tak je to vyšší řada,to je jak když srovnáš oktu a superbéčko,tak superb je taky už vyšší třída

26.07.2009, 19:23 |
Kapka (M)
jestli najedeš do 15000 za rok a chces rodinne auta tak vezmi Octu benzin..nejlepe 1.8T..to je asi nejlepsi benzinovy motor co ti Skoda nabidne
Když už bych masochisticky musel mít škodovku, tak asi Octu 1.8T, jak říká Kapka.
Je tam už vyšší povinné ručnení? Koukám že mají 110-132kw.. Tak 110kw by mělo stačit.. Zase ale nechi aby to moc žralo.. Sem spíše eko jezdec než závodník.. Jezdím na spotřebu..
Pokud chceš benzín a rodiiné auto a jezdíš po městě,tak jedině octa 1.6 nebo fábie kombi a klidně HTP:) To,co tu někteří píšou,že jedině 1.8T,je naprostá kravina,protože po městě by to bylo utrpení a žralo by to 12l na 100.Navíc by ti za chvíli odešlo turbo apod. Pokud nejsi závodník,tak ta okta 1.6 by žrala asi taky docela a šel bych asi do té fábie 1.2HTP,jakkoli to zní hrůzostrašně,tak tě to vyjde nejlépe
No tak to Htp určitě ne.. Ted mám 1.6 55kw feldu tak nepujdu ještě níž.. Nepotřebuju závodit ale když sme naložení chci aby to táhlo, + jízda do kopce,předjíždět se také někdy musí.. Jezdil sem s fábkou 1.4 44kw a bylo to utrpení.. Absolutně to nešlo za plynem..

26.07.2009, 21:26 |
Rajny Myslím že u tebe není jiný cíl než 1.9TDI Octava kombík
a pohoda...
mezi temahle auty bych sel jednoznacne do Oktavky a motor? Nejspis bezudrzbovej 1.6 benzin na 100koni.
A kdyz uz by jsi chtel diesla tak to 1.9TDi chybu tim neudelas.
Collin:nejsi náhodou z MB?

26.07.2009, 21:43 |
relax no jestli najezdis do 15 000 km rocne tak si myslim ze naftak je uplne zbytecnej, pak zalezi kolik do toho chces dat a jak velkou rodinu mas :) Podle me nic nezkazi Fabii II combi 1.4 16V ... neco sem s ni najezdil (hlavne po praze) a spokojenost...

26.07.2009, 21:46 |
relax
HTP žere jak tak, pod 7 se těžko dostaneš :-(
Záleží jakou chceš i výbavu, pokud ti stačí nějaký základ, tak oktu, pokud lepší, tak fibii, neb ceny výbav jsou děsný, u koncernu nedostaneš nic zadarmo :-(
Proč chceš škodovku vlastně?
Fabii combi brát jako auto pro rodinu je k smíchu... max. pokud děti jsou tak do 6 let, pak už se dozadu ani nevejdou :-D Natož autosedačka s dítětem....

26.07.2009, 23:43 |
Rudi vzhledem k tomu, že seš EKO jezdec a rád bys občas trošku jel, tak TDIčko bude asi jasná volba. Sice jsou ty km na štíru, ale v dnešní době je zas rozdíl 2-3Kč benzín vs nafta, případně zkus najít LPGčko a máš jasno.

26.07.2009, 23:51 |
JP Nechápu proč škodovku (drahý, obyčejný, krade se) a nechápu proč s malym motorem. Vzal bych něco Japonskýho alespoň s 1.8.
Když jedu nějakou línou mrdkou typu Fabie, tak mam spotřebu vyšší, než s nějakym normálnim 2.0+, protože to musim točit abych nepřekážel. HTP je teda tak zoufalej motor, že se ani točit nemusí, protože u něj s otáčkama roste jenom bordel. S Mazdou 6 2.0 jezdim po městě za 8, když neprasim a snažim se jet plynule. Jako bonus se nemusim mačkat v malym interiéru a nemusim vypínat klimatizaci, když chci něco předjet dřív než za sto let.
Pavelk: Nejsem.. Sem od Brna..
Výbava abych si nepohoršil proti feldě. Stačí 2airbag,el.okna,palubák,servo,abs, žádné extra vymoženosti.. Proč škodovku? Ani pořádně nevím ale chtěl bych české auto,spolehlivost,levnější servis,díly,dostupnost atd.. A také kvuli ceně. Že se dají sehnat téměř nové auta do 200tis..

27.07.2009, 01:19 |
JP Dostupnost je jediná věc, kterou bych z toho výčtu nezpochybnil:-D
HTP bych vynechal. Poslední dobou se objevují prasklý hlavy, rozkvetlý ventily, přeskočený rozvoďák (nevhodné napínání)... A vůbec ty 3 hrnky, to je takový divný. Pokud jezdíš jak píšeš, jsme na tom podobně. Mam FI 1,4 16V (55kW) a takový běžný ježdění dostačující. Rozhodně nejsem brzda provozu a průměr mam 6,3/100. Na dovču jsem jel za 5,5. Původně jsem Fabii nechtěl, odsuzoval jsem ji. A nakonec skončila v garáži :-)
Collin:kdyby si měl zájm mám na prodej Roosmter ještě v záruce s motorem 1,4 16V 63 Kw, mrkni se do bazaru a hlavně za slušný peníze a skoro nový auto
Pavelk: Ono to ještě néní aktuální.. Chtěl bych to na další léto.. Takže až za rok.. ale díky.. Mrknu i tak..
:-))
JP: Japonci jsou drazí moooc.. V práci mám 5kolegu kteří mají škodovky(octy,fábie) a jsou spokojeni.. Ve všem co sem psal.. Nebo na jaký vuz by si to vyděl kolem 150tis?? Min. r.v 2007? Možná,možná bych zkousl i 2006.. :-)
Kdyz to chces az za rok, neni docela brzy vybirat a trapit se tim ted? :)
Rok je dlouha doba a lecos se muze zmenit :)
Hlavne ceny aut...
jakože já a JP si moc často nerozumíme tak v tomhle sem s nim za jedno..... proč bejt masochista a chtít škodovku ?? malej obsah kvůli spotřebě ?? to je totální volovina a i kdyby to nedej bože žralo něco mín tak pro tvuj nájezd je rozhodně TDi zbytečný takže jak řiká kapka když bejt masochysta a chtít škodovku tak jedině 1,8t to je jediněj co k čemu motor ostatní hajtry se jen pořád sypou či padaj do nouzáků nebo netáhnou z neznámýho důvodu....když budu pokračovat tak to co bys ušetřil na nízký spotřebě (science fiction neb japonci maj menší u dvoulitra než fábie v htp) tak do toho započti havaríjko proti krádeži který si u škodovky platit prostě jednoduše musíš a tvoje roční náklady proti normálnímu non-škoda autu budou značně astronomický ....
když vezmu co jsi vyjmenoval tak :
české auto : škoda má s českym autem společnou už leda tu potrefenou slepici ve znaku a to už delší dobu ....
spolehlivost : to nevim kde žiješ nebo jak jsi to myslel
levnější servis : otevři oči a udělej si klidně malej průzkum cen a termínů k objednání, koncernu tu je tři prdele stejně jako servisů který rejžujou neskutečný prachy, vzhledem k 3 prdelim aut je pro tebe jakožto lůzra ke kterýmu se v salonu (proti DE) chovaj jak k nějakýmu póvlu a to si chceš koupit jejich auto což je smutný.... objednací doba pro tebe bude vklidu měsíc než se tam dostaneš což u jinejch aut vklidu tejden protože jich tu tolik neni a servisů je vcelku dost ale i přes to kvalita servisů je tady na maximálně špatný úrovni takže tam se to opravdu nevyplatí dávat at máš škodu nebo hondu ...
díly : ano ty budeš potřebovat často, ale asi moc koukáš na druhovýrobu, zajdi k někomu kdo má etku a podívej se co tě výjde jakejkoliv díl na oktávku myslim že z toho dlouho nebudeš spát neb to sou ceny který tě napálej až pudeš k okýnku "náhradní díly" kde ti řeknou cenu a dobu jakou na ně budeš čekat neb opravdu všechno skladem nemaj takže počítej 3-7dní na díly.... 3 dny jsou naprosto bežná doba všude , mě na 21let starou toyotu dodaly naprosto atypickej (neskladovej) díl za 2dny takže já netušim kam lidi choděj na výrok "škoda :dostupnej servis a levný díly všude skladem" .... to je orpavdu přežitý z dob kdy ny zahraniční auta tu prostě takovej servis nebyl....
ceně : jediná věc s kterou lze souhlasit.... cena vypadá velice hezky , sice budeš mít jen škodovku ala spotřebák z A do B ale objedi si pár aut a věc kterou nezjisštíš tak půlka z 10ti co oblezeš bude nejspíš kradená, 8 z 10 budou stočený, 6 z 10 ti bude mít za kapotou škráblý A sloupky po bouračce 1 tam bude svařený z 2 a více aut...... sám pak zjistíš že sehnat tady kousek v normálnim stavu ač je 2-3 roky starej je opravdu neskutečný sraní .....
kdyby si chtěl pro rodinu tak ač je roomster fakt hegeš tak to co nabízí PAVELK tak tam máš absolutní jistotu že to je v pořádku a neni to levá a i to že to auto ještě 1-2 vydrží jen na výměnu spotřebáku a pak se toho zbavit... :)
Já mám docela delší dobu vybráno tyto dvě.. změní se snad akorát jen ty ceny.. To je mě jasné.. Proto se ted koukám na auta kolem těch 180tis.. Koukám na vše jak se co pohybuje.. Sám se u aut dělal v AAA.. :-D
N.P: podle toho, co jsi napsal, bych měl být teda hooodně světlá vyjímka :-)))

27.07.2009, 09:54 |
Collin | Upraveno: 2009-07-27 09:55:24
Nismo: pěně si to rozepsal.. A docela zajímavé.. Jak sem přišel na spolehlivost!? Psal sem to tu.. Jak sem přišel na dostupnost? Dělám v servisu a když dělláme škodovky tak jezdíme pro díly do škodovky.. Vyzvednem jedem.. Na některé se čeká, ale zatím sem postřehl max. 3dny..
Mužeš klidně doporučit jiné auto jak sem tu psal, ale Japonca asi vážně nechci.. ;-)
Třeba tady by mohla být také jistota o které si psal.. podotýkám třeba.. :-)
[ Link ]
tak pokud si dělal v AAA tak myslim že bys měl mít zcela jasnej obrázek o tom jak to je u nás s kvalitou hlavně koncernovejch aut...... nevim zdali si dělal v praze přímo ale tam mám 2 známý jendoho obchodníka a jednoho na přípravě aut k prodeji a řek bych že se v AAA stále nepoučili... už sice nekradou auta přímo oni ale stále sou tam stočený dovozy , svařený totálky prostě jen naaranžovaný na prodej .... aj kámoš obchodník řiká že někdy mu je opravdu líto třeba spokojený rodinky který prodal tu škodovku před smrtí ale on prostě musí prodávat pokud chce plat tak o tom musí řikat jen to dobrý :)
každopádně nelze než doporučit aby ses nejdřív svez i v jinym autě , třeba civic 1,7ctdi ... proti fábii to je dost prostornější, pohodlnej podvozek, jediný co bych vytknul je hlučnejší motor ale jinak maximálně spolehlivý auto kde věci jako cena dílů a dostupnost servisu řešit vpostatě nemusíš a taky to jezdí vklidu za 5L a proti oktě jednoznačně lepší brzdy i podvozek celkově....ale samo to záleží na tobě :)
jakožto servis seš ale u škodovky váženej člověk a pro tebe budou vždy mít, ale beru to jako normál uživatel pokud tam nemáš známost tak seš prostě v loji.... někde ted nedávno i řešil přístup koncernovejch servisů k zákazníkům a samo že my jsme z toho vyšly zdaleka nejhůř zatimco v DE seš prostě váženej i když by si šel pro fábii htp což je polovina jednoho platu vid :))
s oktávkou 1,6 to snad nemyslíš vážně ? :))) víš vůbec jak to je líný a kolik to žere ve výsledku ? :)
ad ta okta kterou jsi dal tak je mi jasný že to je velice sporný ale pokud děláš v servisu či AAA tak bys měl dobře vědět jak vypadá třeba volant po 28tis který to údajně má mít najeto, mě teda z fotky příjde hodně vyleštěnej ale to jen tak bokem :)
Kámoš má 1.4 16v, 74 kw. tedy tu nejsilnější 1.4. a paráda. Dálnice 200 na 17"kolech. po rovině. takže rychlost to umí taky a o s průměrnou spotřebou kolem 7. umí jet i pod 5 litrů a max spotřeba se dostal na 8.5. ale to pomalu jezdil rychlostní zkoušky po okrskách. takže já bych volil tenhle motor. fakt to docela jede. ale co se týče vnitřního prostoru tak tam je to pro zadní spolujezdce bííííída. Fabia 2 je na tom o dost líp. Nevěřil sem jak místo na zadních sedačkách narostlo. V tomhle inženýrům z MB palec nahoru.
Jo a octa 1.6 snad ani ne. líný a žere to 10-15. hrůza. nikdy. A ve služební Octě 2, 1.6, máme průměr 8.5, a to jí nehoníme. asi tak.
Dělal sem v Brně na přípravě,řidiče.. To víš že sem tu atam něco objevilo.. Byli to staré AAA dělal sem přesně v auto-diskont.. A Z AAA nám vozili ty vraky.. U Octy mě právě trápí že na mě néní motor.. :-D Ta 100konovka vím že bude slabé, ale 1.8T by po městě zase moc bralo.. Tdi na kratší cesty néní ideální.. A ve fábii II HTP sem právě jezdil v bazaru a jízda,motor,spotřeba,místo, vše špatné..
Satanda : heled nejsmutnější na tom co si napsal že klasická 1,4 jede proti tý 74kW líp .... něco se 74kW v kombíku už mám nalítáno takže vim co řikám, co do ní tankuje ? Power Racing nebo BA95 ?
jinak tak pro info moje max spotřeba s tou 74 je 19,9 v praze, na vzdálenost tak 50km bežně kolem 12L, kolega normál člověk s rodinou kterj prostě jen víc točí motor přijel z hor a najetejma cca 250km a spotřebou 14 čož jsme nechápaly ani my co s tim lítáme s plnym , spotřeba kolem 7L je na kloubouka
věc druhý že ta naše má najeto 75tis a už je to vpodstatě auto na odpis, náprava tam neni, spojka kaput, odešla nám řj, s novou to ted dlabe tak o 2/100 min , odešel nám kabelovej svazek, ted nám odchází alternátor, dál motorek na okná spolujezdec, pak centrál přestál fungovat čimž se následně po chvilce používání zámku rozpadla vložka u řidiče.... prostě velice vtipný na auto s najetejma to co má a máme ho od nuly aneb od doby kde už x věci v interiéru vrzalo :)
ad 10:16 : co nevykoupí AAA to bere diskont aka jejich pobočka že ano :) v diskontu zásadně ty nejhorší vraky ale i tak za těžký peníze, 100konovka neni slabý, je to skoro jako fabie junior voe :))
vsadim boty že bys nedokázal kdykoliv a je jedno zdali město nebo okreska jet stejnou jízdou za spotřebu co by jela 1,8t ale i tak bych se i přivsadil že tvoje spotřeba by v 1,6 byla aspon o 1L větší, možná bych vsadil i o 2L.... a klidně bych se vsadil o 4L kdyby se jela PHA-BRNO za 60minut :) podle mě moc netušíš co je ta 1,6 zač a nevíš že 1,8t je fakt nejvýhodnější motor co se týče spotřeby , TDi sice bude brát mín ale nejede tak dobře a na servise tě výjde hodně draze nehledně na tom že chceš najet 15ročně což TDi se ti vyplatí tak od 40-50ti aspon :)
co se týče teda doporučení jinýho vozu aby to nebyl japonec tak za mě zcela jasně něco takovýhleho, jízda v tom se nedá s fábkou ani oktávkou srovnat hrozně lehce se to řídí (jel jsem ted nebádno jednou v kombíku a najetejma asi 4tis) ....
[ Link ]
ta 74kW má jezdit na 98
NP: to mi řekni, co s tím autem děláte. Ta moje měla najeto při koupi 107t, teď mam 126t a auto je pořád jako nový
Interiér teda hruza.. Fábka nemá sice o moc lepší ale.. No nevím zda Opel by byla dobrá volba.. Většinou 5let a pak se z něj stává vrak..
MATTESS : voe proto jsem se ho ptal taky ;-))) při BA95 to má možná tak 60kw a bez větších otáček naprosto bez známek výkonu, spotřeba toho motoru je tak strašná že při tankování 98 by se to auto sakra vyplatilo teda mě to příjde hodně smutnej motor a jak řikám normál 1,4 jede líp nebo aspon když v ní jedu tak mám pocit , minimálně tahá odspoda znatelně víc tam je 74 uplně mrtvá :)
co by jsme s ní dělali, jezdíme po praze takže to auto tim trpí, praha je tak 80 procent jeho života a průměrná spotřeba dle knihy je 9,17 na sto a to si nikdo na ccs netankuje do vlastního ;-))
collin : kouknul bych naživo podle mě by tě to tam chytlo víc než ve fábce , netož holomrd oktávě z roku 07 roprodej zásob a ještě bez motoru, já myslel že si třeba mluvil apson o faceliftu , ta když jí prodali tak snad nemohla stát víc než ted :))) hlavně opravdu ten volant mi tam nesedí takže možnost první bouchlý pytle po bouračce a jinej volant nebo stočeno :)
osobně jsem na tu 74kW moc chvály neslyšel. Moc nejede a když jede, tak se musí točit. A pak žere. Že má mít o 20kW víc než mam není moc znát
jen tě opravim : ne neni moc znát, neni to znát vůbec ba naopak mi to příjde fakt horší, schválu na ní neuslyšíš už kvůli tomu že žere, pak taky jich většina žere víc oleje než benzínu pomalu....dál mě na tom vadí zvuk motoru kterej je pořád stejnej, dám jedna a najednou bez žádnýho zvukovýho projevu cuká v omezovači tak zaředim, za dva to samý.... na dálnici stále marně hledám 6q neb při 130ti to točí snad 4500 a hučí to jak kokot , to že mě vytlečil 1500vka žigulík ani nezminuju prostě mi regulérně ujel..... maximálka je velice pofidérní, někdy to prostě z kopce nepřetlačim přes 180 a následně jedu po rovině a koukám že to leze na 200, při 200 je rychlost podle GPS 178 takže asi tak.... přes 200 sem jí snad nikdy nedostal ale i tak bych se už bál neb to vypadá že se to rozpadne už na 180 :)
za mě teda když už 1,4 (super motor na ručení že ano když jede jak 1,3) tak normálku ne 74

27.07.2009, 11:18 |
relax > Nismo 10:00, muze se zeptat koho v tech AAA znas ? taky sem sem tam chvili delal, znam tam hodne lidi (prez manazera prazsky pobocky, prodejce a vykupci az po ruzny nizsi pozice), kancl sem mel primo naproti dilnam pred kterejma bylo parkoviste dovezenejch aut a kde je kamiony primo skladaly. V zivote sem tam nevidel nejakou jak ty rikas totalku, nebo neco podobnyho... Z vykupu sem tejden co tejden slychaval kolik otocili domu aut protoze to byly vrazdy .. a tak by me zajimalo kdo z Acek ti rekl ze tam svarej totalky apod.
Jinak co se tyce servisu chvili sem byl u autorizovanyho prodejce/servisu a sedel sem par metru od prijmacich techniku a cekaci doba na servis vzdy max tyden (a to predevsim v dobe prezouvani kdy tam bylo fakt plno).
A co se tyce skodaovackejch motoru vyjma 1.8T tak i kdyz souhlasim ze tedle motor je nej, nemyslim si ze by se ostatni porad jen sypaly. Znam nespocet lidi s temadle autama (od 1.2 HTP prez ruzny 1.4 mpi, 1.4 16V az po 1.6i) a nezazil sem ze by se nekomu z nich ten motor jakkoliv vaznejs pokazil ...
ty 74kW si olej dávají, zvláště starší ročníky. Při 130 to netočí 4500 :-) Při 140 to točí 4000, což je hodně podobný jako jsem měl ZX 1,6. Ale 6q by se mi líbil.
relax : máš pravdu , za poslední dobu se docela zlepšily v tomhle ohledu ale bydlim od áček asi půl kilometru a znám je od doby kdy tam australan byl v plenkách , v tý době každej den plně naloženej kamion různejch aut se strhanejma SPZ kolem půlnoci frčel do AAA a už v tý době tam pracoval známej co tam už neni a řikal že 90procent aut co tam je sou levá, zbytek je protiúčet či výkup (za mizivej peníz samo) .... ty kradený už určitě omezily od doby co maj prachy, ač ted byly zase prodělečný tak ted se nějak vzpamatovali a sou ok, případů kdy prodaný auto dojelo k bauhausu už tam bylo opravdu hodně , prostě znám to od začátků a věř mi že auto bych si tam opravdu jen tak nekoupil a když tak rozhodně něco jako tam byl od začátku do ted ten firebird a mít v sobě 5,7 tak už mi stojí doma ;-)
ad známý tak na icq ;-)
MATTESS : a ty máš teda 74 nebo 55 ? 55může mít jinou převodovku , já nevim kolik to točí přesně jen vim že to hučí jak vysavač :)))
mam 55kW. Typoval bych, že převodovky budou stejný. A pokud ne, určitě nebude mít "silnější" kratší převody. Mě to docela taky udivilo, kolik to točí. Ale pak jsem se ještě projel s tím bývalým autem a bylo to hodně podobný
jako JP, nechápu proč se trápit ve Fobii nebo Oktávce když za menší peníze můžeš mít po všech stránkách lepšího japonce..
Jinak jsem koukal na hodnoty 55 vs. 74 kW - krouťák mají stejný, jen slabší verze má max. při 3800 a silnější v 4400
ale po určitejch zjištěních jak vlastně stejný auta od škodovky apod jsou spolu naprosto nekompatabilní, každej rok se odlišuje něčim, tyčky stabíku maj 5 dýlek a nikdo neví jakou máš dokud jí nezměříš prostě totálně nezaměnitelný věci..... z toho je prostě důvod si myslet že tam bude převodovka jiná, řek bych že nám to fakt točí 4500-4700 při rychlosti kolem 130-140 .... ale ruku do odhně za to ted nedám musel bych to jít zkusit ale v praze nemáme tak dlouhou rovinku abych tady někde vykouzlil 130 ;-))))
Venca: Doporuč něco v ceně kterou sem psal.. Možná se nechám zvyklat na jiné auto, ale japonca bych asi vážně nechtěl..
to bys musel vypsat ještě nějaký kloudný důvody proč ne :) věci jako dražší servis nedostupnej servis nebo drahý díly sou přežitky z dob dávných kdy tu ještě vládla škoda 120 kde opravdu byl servis easy a díly za pár kaček..... ale uvědom si že oktávka neni 120ka a je to prostě německý koncernový auto kde se žije hlavně ze servisů :) kdyby dělali dokonalý auta tak to můžou rovnou zbalit neb zisk z prodeje by tak možná zaplatil výrobu a zaměstnance , ale zisky maj pořád ač teda v krizi se VW málem položil čehož chtěly u porsche využít a hurá jak to dopadlo porsche málem krachlo :)
Vencaf: proč se někdo trápí cestou autem do Chorvatska, když může letět jinam? Asi proto, že každý chce něco jiného.....
trápí se tim protože simply never aneb "škoda že jí nemáte" :) prostě klasika tož mámo chtěl jsem letěť na krétu ale naše oktávie si zrovna žádá nový tlumiče, ramena a brzdy a řikaj že to bude asi 20tis takže to necháme udělat a rovnou tim pojedem zase do chorvatska jako minulej rok co nám měnily alternátor :)
do chorvatska se jezdí páč to je levný a lidi nemaj peníze prostě nic víc v tom nehledej, každej chce na tureckou riviéru a ale jede bud do prdele, nebo mácháč popř. ti zámožnější jedou do toho chorvatska :) jen se podívej někdo řekne "krize" najednou nikdo nemá prachy, auta nad 200 jsou dle všech bazarníků stojáky neprodejný a ani je nevykupujou radši a jen si pročti kolikrát se zde na foru od začátku roku řešilo chorvatsko, a hádej chystám se tam taky ale chtěl bych něco jinýho ;-)

27.07.2009, 15:11 |
MATTESS | Upraveno: 2009-07-27 15:13:19
Proč klasika? Asi máte speciálně v Praze ty nejporuchovější Škodovky, že máš tak pošramocený pohled. V práci máme samé Octavie a to co popisuješ se nekoná. Slouží jak mají
Mimochodem, známí byli v Chorvatsku a posrala se jim A6ka. Posrat se může cokoliv, záleží na kusu.
Jako někteří by si nekoupili škodovku, já bych nejel do Chorvatska :-)

27.07.2009, 15:27 |
Nismo.Power | Upraveno: 2009-07-27 15:33:44
to víš Praha to je boj :) Zde přežijou jen ti nejsilnější a to rozhodně fábie neni :) celkově prostě jakýkoliv auto je tu mnohem víc namáhaný než ty který jezděj z dědiny po okresce na druhou dědinu a občas do větší dědiny (velkoměsta) na nákup do penny marketu :)
u nás máme ve fochu kolem 300 škodivek (bohůžel) ale je pravda že ač se to sype imrvére tak na servise to proti kupříkladu starym passatum výjde uplně zadarmo, lagun novějších tu bylo taky pár naštěsí sou už pryč tam byl passat hard lacinej na servis, A6ky máme 4 a bežněj servis ale drahej , nový fábky celkem poruchový, starý fábky hlavně žerou olej, odcházej nápravy a brzdy to je pořád, pak klasika hlavní kabelovej svazek , okty tu máme se všemožnejma motorizacema včetně snad nejhorší 2,0i i pár 1,6i a dokonce 1,8 20V.... okty prostě běžný na servis , prostě je to auto spotřebák z A do B jinak bych tomu auto moc neřikal ale na servise to je taky dost hlavně teda tdi u nás neb jich máme hodně v 96kw, 66kw docela držáky, 81 taky na pohodu, O2 77kw těžká bída prosti starý 66.... prostě máme tady toho hafo :)
škodovku bych si nekoupil to ano ale proč nejet do chorvatska to nevidiim důvod ? mám se cejtit méněcenej stejně jako kdybych měl škdoovku ? dyt je tam hezky zatimco v interiéru fábie mi hezky neni když mě z těch sedaček jen bolej záda :)
jo a ještě jsem zapoměl dodat nový 3C passaty to je děs a bída, vidim to jak tady na firemních tak na MilaVW to auto je opravdu šitý hodně horkou jehlou :) opravdu super paštika nonstop na servisech a to jich tu máme jen 25 , ještě že sou v záruce :)
Nismo: Proč ti pořádně neřekne.. Ale japonec néní nic pro mě to bych raději volil tu škodu.. Ukaž mě nějakého japonce v tom roce a financích které sem psal.. Než japonce to bych si raději nechal feldu s kterou nejsou absolutně žádné problémy.. Tím nenarážím nato že s japonci ano..

27.07.2009, 17:42 |
TomV No ty voe, co lidi ustetrej za pohadky kdyz jim budou na noc cist nismovy rozpravky :)
Jen tak me zajima proc myslis,ze tdi neni na kratsi trasy vhodny?Jako urcite trpi vice nez na dlouhych strekach,ale to je tak vse aspon podle me.Problem bych snad videl v tom,ze v zime to hure topi,ale jinak?A pokud nejsi zavodnik tak si myslim,ze i to zahrivani by ti az tak nemuselo vadit.Proste to nebudes hned tolik tocit a je to :) Jen takovej nazor :)

27.07.2009, 19:06 |
JP Nismo: Já mam pocit, že si nerozumíme jenom když přijde řeč na Itálii:-D
JP : je jen prá věcí co v itálii uměj, ale zase máš recht že kam se ještě hrabou na francouze jejich auta jsou ještě daleko horší....a musim říct že jak tu píše jak ten rok a peníze tak daleko radši bych si koupil grandepunto a jezdil ve fiatu než v postřelený slepici :))) možná ještě pizza a zmrzka ;-)
Collin : řek bych že tam nechápeš zásadní věc a to třeba tu že průměrnej japonec ač třeba o 3-4 roky starší ti udělá mnohev větší radost z jízdy a mnohem větší výdrž než naprosto typická (nic proti tobě) čecháčkova mysl která zahrnuje určitý fakta kde jen málo jich je ted něčim podloženejc či jsu pravdivý a to...
škoda je česká = neni
je to levný na provoz = HTP mluví za vše, 2,0d BMW bere taky 6,5 zatimco 2.0TDi skoro nejede a bere 8 a to má o 70hp min
dostupnej a levnej servis = dostupněj jak kde jak pro koho, cena zcela normální
spolehlivost = hodně relativní
nejklasičtější myšlenka při autu z DE aneb mám auto po dědovi kterej s tim jezdil jen na chatu má to málo jeto a je to v TDi , ušetřil sem neb to má jeto jen 100 zatimco stejně drahej civic tam měl 160..... realita je takový že to tdi má nakrouceno 250 a při pohledu ze zadu to auto jede křivě
prostě jen si to chce uvědomit že prostě už neni doba 120tek a že na felcku máš ještě relativně levnej servis ač už felcka je hranice VW
xxfavo : TDi jakožto motor náchylnější na údržbu a dražší pořizovačku ať jetý nebo stočený při nájezdu 15tis ročně ???? to je pitomost tam se tohle nevyplatí, valná většina TDi co tu najdeš kroutěj 50ti ročně a co najdeš na prodeji s rok 2004 serviska do 2006 (aneb kdo by platil drahej servis po záruce) a ted najeto 148tis..... jasný že to má minimálně 250, objedi si pár takovejch a uvěříš sám ;-) to že to samo hůř topí je vlastnost a že rychlej chladne taky, že to čadí po čase je taky vlastnost a že v zimě občas nečapá taky , a celkově pokud nemáš 6q tak TDi rozhodně neni král dálnic tam je jejich spotřeba větší nebo rovna benzínum s klindě 2x většim objemem :)
Nismo: Vidíš, já tlačím škodu, a ty japonce.. Ale ještě si mě nenapsal žádnej tip.. DKyž už by byla možnost kupit co nejnovější auto tak nechci v 2010 vzít r.v. 2003,2004.. Když koupit auta tak co nejnovější.. Nepotřebuji buh ví jakou výbavu jak sem psal.. Mužeš, i ostatní poradit jiná auta v této ceně.. Já budu jen rád.. :-)
Nismo.Power :No prave ,ze tady ty ,,stary,, TDi podle me jeste nejsou tak drahy na servis.Na normalno servis je to v pohode.Rozdil snad v par stovkach.Mozna,ze bych si troufnul tvrdit,ze je stejny n-li levnejsi zvlast ,.kdyz u benzinu musis menit i svicky:) ale to je jedno.Nezastavam se TDi :) Je mi to celkem jedno.Jinak stejne na tom jak moc do toho nasype zalezi hlavne na stastne ruce pri koupi auta.Vzhledem k tomu ,ze vim jaky jsou tu v republice auta mrd.. tak jsem uz davno priselo iluze.
Jinak jen tak mimochodem porad nechapu,proc musi do naftaku cpat ruzny ty jejich dvojhmotovy setrvaky,commonraili a tak...stoji to jen prachy....Jasne mozna se s tim jezdi lip,ale....nafta ma byt podle me levna a to nejen spotrebou.... :)

27.07.2009, 21:46 |
MATTESS | Upraveno: 2009-07-27 21:52:07
NP: dokážeš jet po dálnici rychlostí 160km/h s benzínovým autem o objemu 3,8 za 5,5l/100?
Tam, kde jsem auto kupoval, ta hodina na Fabii 390, na Octavku 450 a VW 800
jenom nevěřte Nismovi to, že 2.0d od bmw bude brát 6,5 a 2.0tdi od vw bude ve stejným režimu brát 8.
ono naftový motory od vw nejsou fakt nic moc, ale zas si říkejme realitu

27.07.2009, 22:03 |
JP xxfavo: Údržba motoru Mazda 6 2.0 za 4 roky a 170tkm:
1x svíčky - tušim 1500,-
1x antifreeze - 500,-
11x olej - +- 15.000,- (jen výměny, olej to nežere, takže narozdíl od kolegy s O2 TDI 77kW nemusim dolejvat od výměny k výměně dalších 5 litrů oleje za 700,- litr)
Jede pořád stejně jako před 150tkm, žádný kolísání volnoběhu, rovnoměrnej tah, rozvody jsou řešený řetězem, nebál bych se s tim jet přes poušť (po silnici)...
suma: 17.000,- , tzn. přibližně 10 halířů na kilometr, jestli se nepletu. Jaký TDI za tolik udržíš při životě?

27.07.2009, 22:24 |
xxfavo | Upraveno: 2009-07-27 22:27:06
Nehadam se ;-) jen jsem chtel rict,ze udrzba je podle me stejna.Pokud se tam nic nevysipe.Jinak mluvim o starych TDi...je mi to sumak vis jak :) protoze i s japonskyma autama jsou problemi :) a to nejsem zastancem VW group ;) tak se hned necerti.Jen mi rekni,ktera z octavii 1 ,co mas v okoli mela na TDi poruchu a v kolika tisicich km a jakou?Samotnyho me to zajima.

27.07.2009, 23:07 |
TomV je zajimavy jak si nektery lidi nevidej ani na konec vety, natoz dohuby :) protoze napsat ze je to nahovno sere se to a nic to nevydrzi a v zapeti ze vsechny TDi po bazarech maji 300TKm najeto si asi trosku protireci
JP: soused pres kopec na puvodni okte tdi najezdil 400 s podvalem, na soucasne ma najeto necelych 600 opet s podvalem, to tvoje benzinova mazda uz bude po druhe motoricke smrti :)
Matess : jakymkoliv v plynu a to klidně mym 305hp vs. 2 cadillacem neb při 160ti mi to bere zrovinka 11 což když to vydělim 2 tak jsme na 5,5 ale ono když je benzín průměrná cena ročně za celej rok na 31kč zatimco plynu za 11,9 tak jsme na 23,8 takže bych to klidně moh vydělit o něco víc než jen 2 ale aby tě to nechalo vklidu tak dělme 2ma a řekněme že za rok tam dáš třeba 500 za revizi plynu ;-)) nemluvim o tom že LPG jako celej šetří motor a neusazuje se karbon, věc další že se s nim dá i zvětšit výkon už dneska ale to jsme zase v jiný diskuzi :)
Luke : kolik teda dle tebe bude brát 120d na 180hp při běžný jízdě ? :) kolem mě mám 3x 2,0tdi 140hp a ruku na srdce použitelná jízda stojí 7,5-8 / 100 ..... kvalita novýho PD 2,0 je taky už docela profláklá takže zlatý starý 81kw klasika stříkaja veškerý jejich PD stojej fakt za totální *****
že BWM umí 7,5s z nuly na sto zatimco koncernový je rádo když se dostane setinu pod deset je věc druhá že ;-))
JP : hezky napsáno :)
xxfavo : mno řekněme že teda jako firemní tak je to dvojnásob namáhaný ale z těch 100 co jsme tam měly a nějaký samo máme ač už začínaj dvojkový tak třeba 90 z nich už mělo závady který se řešily chvíly od prodeje na záruku a kolem 50ti už byla první větší závada aka váhy vzduchu , tandemový čerpadla apod..... kolem 100 se dostavuje u poloviny větší než běžná spotřeba oleje výměna komplet podvozků pokud nebylo dříve..... kolem 150ti je auto vpodstatě vrak a frčí na odprodej do sixtu neb pro firmu už je jeho servis prostě moc velkej luxus to se vyplatí vysolit dalších přes půl mega za novou oktu (kterej koko dá tolik za oktu normálně nechápu).... takhle jetý auto končí na sixtu kde si ho bohůžel někdo koupí a takový lidi já lituju :) rozhodně prostě údržba neni stejná, to co napsal JP tak počítej že u takový oktávky budeš třeba 30-40 halířů na km a to bych asi ani nemusel počítat olej :)
další věc do diskuze , 1,8t je jedno zdali oktávka nebo A4 tak bere zhruba kolem 7,5-8 průměrku.... kdo chce jezdit levně a má v hlavě všech 5 stále pohromadě tak by musel bejt fakt vymaštěnej koupit TDi když se už daj koupit předělaný na LPG či investovat těch 30k jakoby do pořizovačky a hurá jezdíš za 4/100 vč. města.... 1,8t rozhodně nepotřebuje takový náklady na servis jako mít tam třeba 96kw PD který bere víc oleje než mazutu z nádrže :)
a vůbec nafta patří do kamen a bílá na kredenc ;-)
TomV : a řek tu někdo že ten motor umře totálně a je na vyhození ? jen se tu řeší to že za tu dobu než s tim najedeš 300 tak do toho vysypeš takovejch peněz že když si to sečteš s pořizovačkou oktávky tak si moh mít místo toho klidně i AUTO :) samo existujou i tací který s tim prostě najedou 0,5 mega ale to bejvaj zpravidla starý 66kw nafta, prostě hovno to jede ale je tam minimum věcí co se může posejřit a minimum, ač na naftu stále dost, výkonu kvůli kterýmu by se to mohlo rozpadnout....dnešní TDi sou naprosto nechutně předopovaný a tam se nafta nikdá neměla dostat.......
klidně se zahled do internetu možná najdeš i článěk o pořádnym americkym vozidle co rozváželo mlíko, byl to ford s naftovym motorem..... kecal bych detaily netušim ale počítej objem kolem 6L výkon sotva 100hp jen to má svuj krouták a je to jeden z auto rekordmanů neb pouze s běžnou údržbou najel pokud dobře pamatuju bezmála 2miliony mil, opakuju mil.....tj 3,2milionu km...... pak bys určitě našel i jednoho z nej rekordmanů a to opět americkej tahač (né podvalů ale návěsů a to i několika) myslim cummins motor,nafta a opět výkon nula nula prd ale velkej krouták.... ten měl 3,5milionu tj 5,6milionu km.... vem si co nakroutí stará karosa a co nakroutí PD nafta od koncernu.... při 300 když je udělá už bude brát tolik oleje a bude v ní taková investice že to je smutný :) prostě nafta je na údržbu drahá i na pořízení .... nebejvalo tomu tak ale to byla nafta ala starej patrol nafta 3litry výkon žádnej , oba jmenovaný rekordmani, karosy...prostě jednoduchá nafta kterou stačí nastartovat a pak potřebuje k životu pouze vzduch a naftu nic víc..... dokud máš tyhle dvě složky tak jede.... pokud vidíš trochu do motorů tak si představ co všechno je potřeba ke správnýmu běhu novýho PD motoru a zjistíš že tam je hafo článků který jsou potenciálnim problémem :)
a že by mazda byla po 400 po motorický smrti toho se nebojim to sou jen kecy z hladu, když se oto člověk stará tak to vydrží z přehledem a její náklady budou stále naprosto minimální proti tvýmu někomu přes kopec a nebo on snad nedělá po 90ti rozvody ? ono řetěz zvládně vklidu 500 ;-)

27.07.2009, 23:54 |
Rudi kdybych měl nějaký 2 kila příští rok s nájezdem 15tis. jako ty, tak bych více méně po zkušenosti koukal již po benzínovejch japoncích. Třeba taková Toyota Corrola v kombajnu je velice zajímavá volba, tydle auta mívaj v 90% pravidelnej servis, předchozí majitele, pokud jde o dovoz, tak i starší ročníky, který s autem zacházeli fakt dobře. Navíc od Toyoty super spolehlivost, takže má volba by byla asi jasná.
[ Link ] TomV - píšeš, že sousedova Octávka vydržela až 600tis, předpokládám, že s tím asi nejezdil města, ale převážně dálky, když tahal plaťák. To se nedivim, že to tolik vydrželo, to ti vydrží více méně každý auto, pokud není špatný. Já třeba dokázal s Cliem najezdit za poslední půl rok, než sem ho na jaře prodal, nějakejch 30tis. Dost z toho byly cesty po dálnici, byla to stará 94ka a údržba byla naprosto minimální.

27.07.2009, 23:59 |
Rudi tak či tak tu porovnáte neporovnatelný. Jeden tu oponuje služebákama, ke kterejm se zachází mnohdy zcelal opačně než k autu vlastnímu. Navíc služebák toho za rok najezdí tak 4x víc než tady kolega, která vybírá.
Tak či tak si ale myslim, že vyhodit prachy a koupit si Škodovku, je podle mě Škoda. Neříkám, že jsou špatný, ale v týdle ceně existujou o dost zajímavější volby, který ač se to nezdá, vyjdou mnohdy levnějc i na provoz než Šáde. Ale jsou to tvoje prachy, ty si budeš rozhodovat.
NP: o převádění spotřeby na objem jsi nic nepsal, o plynu taky ne :-)) Takže bych chtěl vidět s 3,8 jezdit za 5,5 benzínu. My jsme pohodovou americkou jízdou jezdili s 4,3 v průměru za 12,5/100
to neznamená že tam ten plyn mít nemůžeš ale ;-) i tak to beru že když pojedu vklidu na dálku do 140ti po dálnici tak se bez problému dostanu někam kolem 9ti benzínu..... minimum mám zatim teda 8,9 ale to bylo i s 2x přejezdem prahy ale jde to.....a mám teda jezdit s 2,0tdi když žeknu za 7,5L při nudnym výkonu nebo s 300hp benzínem za 9 ? :) ..... nebudu teda brát moje 4,6 a větší motory ale zařadíme sem třeba R6 v subaru, 3,0i výkonu to má dostatek průměrka s prahou bez problému do 11 .... dálku vklidku 7-8 bez jakýkoliv snahy ...... dále můžem vzít třeba 2,5T ov volva, 5ti válec přeplnovanej výkonu taky dostatek a průměrka taky vklidu za 7 ..... obojí ti tu určitý členové z fora můžou potvrdit klidně.... dál třeba 5,0i novej u BMW ..... průměrka vklidu 10-11 vč. prahy a výkonu až moc.... pod 10 taky umí....
proč teda obhajovat TDi ? :)všechny tyhle benzíny jdou dát do LPG/CNG/E85 .... takže prostě alternativy kde se ve dvou ztěhle případů vyhneš ropě, na co předěláš TDi ???? obávám se že leda na topení hnaný řepkou :)

28.07.2009, 10:48 |
JP xxfavo: Já se nečertim, jen mi přijde srandovní argumentovat třeba tim, že si koupim škodovku, protože má všude servisy. Já si fakt nekupuju auto s tim, že budu jezdit od servisu k servisu (a to mam 2 Italy). Mazda byla v origo servisu za celou dobu jednou, když odešel kroužek pod volantem a v neorigo servisu taky jednou, když se měnily brzdový kotouče + destičky. Olej, filtry, svíčky, nebo žárovky si vyměnim sám a nic jinýho to auto nechce. Na podvozku neodešlo za celou dobu naprosto nic, přestože +- čtvrtinu nájezdu tvoří svižná jízda po rozmlácenejch Polskejch silnicích s plně naloženym, někdy možná přeloženym kufrem.
Že by ten motor nenajel 400tkm, o to fakt nemam nejmenší strach. Může ho v tom teda zastavit třeba strom u cesty. V 90. letech jsme měli starou 626 2.0i '89 - když měla něco přes 350 na budíkách (kupovaná v bazaru), praskla hadice u chladiče, vytekla voda a máti to uvařila. Bohužel to bylo zrovna taky v Polsku, přiběhl polák, ve snaze pomoct nalil do rozpálenýho motoru studenou vodu a praskla hlava. Pak šla z domu (+- rok 1999), koupil jí známej, svařil hlavu a když jsem ho viděl naposledy (asi čtvrt roku z5), ten motor měl pořád pod kapotou. Sice v jiný kastli, protože stará shnila, ale motor pořád běžel a netvářil se, že mu něco chybí. U šestky to podle mě bude podobný, protože antikorozní ochrana je nejslabší článek celýho auta.
Nedávno jsem shodou náhod řídil úplně stejnou 6 2.0, služebák menší firmy, najeto něco přes 150 a taky bez jedinýho problému. Akorát se na tom autě očividně šetřilo, protože to mělo obutý Barumy a v první zatáčce jsem jel rovně. Jenže i když majitel trochu víc šetří na údržbě, tak se tomu minimálně prvních 5 let nic nestane, protože origo díly vydržej nesmysl.
No nic, trochu jsem se rozepsal, ale to je tim, že mě ta nenáročnost Japonců někdy samotnýho dost překvapuje. 6 jsem ze začátku neměl moc rád, ale oblíbil jsem si jí právě kvůli tomu, že do ní člověk sedne a okamžitě jede kamkoliv bez nejmenšího strachu z toho, že bude potřebovat hustou síť servisů, nebo že přestane fungovat byť nějaká blbost.
Japonský automobilky navíc nejsou banda ignorantskejch diletantů, který vyroběj zmetek ohrožující lidi na životě, vědi o tom a nechaj ho jezdit (problémy s airbagama tušim u prvních Roomsterů), nebo ho dokonce vyráběj dál (oslňující světla jedničkový Fabie a OII s výbojkama). To je jeden z větších důvodů, proč bych se u Škodovky styděl utratit jedinou korunu.

28.07.2009, 10:51 |
MATTESS | Upraveno: 2009-07-28 11:00:47
Naftu neobhajuju, mně je sympatičtější benzín. Ale to jsi psal výše je (27.07.2009, 20:47) je mimo.
Jinak jsme už silně OT :-) Co ty návrhy aut pro kolegu?
JP: průsery škodovky jsi vypsal, tak ještě ty ostatní (MB, Opel, Mazda....). Komu to tehdy upadl bezp. pás?

28.07.2009, 11:07 |
JP Nejde o to, že se stane průser, každá automobilka občas udělá botu. Jde o to, že se ten průser přejde a nijak se neřeší.
Nismo: v žádným případě PD motory neobhajuju, jsou s ohledem na konkurenci (myslim verzi 103kW) za zenitem, nicméně stačí pohled na spritmonitor a člověk si udělá obrázek
[ Link ] [ Link ] 120d a 2.0TDI vychází na spotřebu uplně stejně
nismo tady spoustu informaci trosku zkresluje... ale vicemene s nim souhlasim
kazdopadne koupit fabii/oktavku neni nejstastnejsi volba...
za prachy co pises bych koupil jako rodine auto avensis v kombiku treba...
malo km rocne, maly povinny = malej motor vs mala spotreba a velky auto pro rodinu nejde do sebe... z neceho musis ustoupit, jinak ti z toho mixu vyjde auto z kteryho budes nestastnej...
jinak teda aby to nevyznělo jinak, než jsem zamejšlel, fabii/octavii bych si dneska taky určitě už nekoupil
JP : ale hezky rozepsaný :)
Mattess : no ono průser sem průser tam každej se někdy utne ale problém je že nomální automobilka je schopná se za svojí chybu postavit, máme chybu tudíž obeznámíme majitele vozidel přijeďte my vám chybu ostraníme......
jasnej příklad : O2 (z nepochopitelnýho důvodu opět o O3) prostě oslnujou jako kráva...... škoda se nechala slyšet že o problému ví (nevim proč to teda dělaj i u O3) ale že ho řešit nebude že by to stálo neskutečný peníze neb by musely udělat jiný světla zřejmě a ty každýmu vyměnit...... tomu řikám teda přístup, stejně tak fábie a její kabelovej svazek kde kvůli kabelu omotanym filcem se tam držela voda a prožralo jim to kabely a zásadně se vysralo něco na elektrice nebo nesvítilo jedno světlo ...opravily to taky velice pofidérně ;-)
Luke : mno spritmotor taky občas neni zrovna nejpřesnější měřítko , ale i kdyby to ve výsledku stejnou jízdou obou aut vyšlo stejně tak je to stále pro BMW plus neb ten motor aspon dokáže jet narozdíl od toho PD svostu :)
to nepopírám, nicméně průměr z celkem 360 aut už je vcelku slušná vypovídající hodnota.
Nismo.Power: ty tvé příspěvky jdou pořád, jen jedním směrem, prostě si koupit nějakou mr..u z USA a jsem borec. To co píšeš se už nedá ani číst.