
Navštíveno 1488x

Neznate nekoho nebo nejakou firmu, ktera to dela? Jednalo by se o prebrouseni stavajici vacky na ,,ostrou,,.
Rozhodujici je cas a cena.
zkus Motorexcel, pan Ing. Cepek

28.07.2009, 23:24 |
Tuner#2 | Upraveno: 2009-07-28 23:25:09
Mám vačku od Čepka a neměnil bych. Je to člověk, který opravdu zná, byť je zaměřený hlavně na Škodovky. Hlavně mu musíš zavolat, na e-maly reaguje jen občasně nebo vůbec...
Pokud neuspěješ, tak mezi dobré bych dal určitě i Kejbicha, ten dělal vačky snad už na vše:
[ Link ]
Viktor: sry...ale opozdene vse nej ke vcerejsimu svatku :o)
Honza2,016V: Důvod?
Pokud nechce jít přes nějakých 275 - 280° tak není důvod používat polotovar, protože se to dá udělat ze série včetně většího zdvihu na placích a jiného průběhu otevření ventilu. Navíc Čepek vačky tepelně upravuje, takže se není třeba bát životnosti.
nemá někdo kontakt na Motorexcel? popřípadě jestli udělá vačku na escorta?
slabej "lift integral" neboli malá plocha pod křivkou závislosti úhel otevření/zdvih (ta pap s průmerem ventilu určuje výkon motoru a jeho chování) i přesto ,že na některejch vačkách prasecky zmenšíš základní kružnici a doháněj si to pak zakázkově vyrobenejma čepičkama na dříky ventilů
když dáš vedle sebe dvě papírově stejný vačky, ale jedna bude přebrus a druhá z plnýho matroše hned poznáš rozdíl... škoda že sem nevyfotil srovnání vaček do TAZe 274/258 a 6,7/6,5 ; když sem je měl doma... jedna byla přebrus , druhá plnej matroš... rozdíl byl znatelnej i když ne takovej jako na přiložených fotkách... vačky piper cams "ultimate road" přebdus a plnej matroš..
Hutchins - vidím že jsi z ostravy-poměrně blízko máš TOP motoráře zde v čr p. Mucka ...www.tommutuning.cz..nebejt ode mě 350km ode mě, ladím u něj...

m

hutchins: Google nic nenašel? Mě na první pokus...
[ Link ] Honza2,016V: To je doufám vtip. Tvar vačky si uděláš stejnej na obou a zdvih to samé. Jak říkám zhruba do 270° to jde bez problémů udělat. Proč je zmenšení základní kružnice prasečina? Bez problémů jsem to nastavil červíkem na tyčkách co jsou ovládány zdvihátkama.
A co se týče Mucka, tak mám přesně opačné reference a znám dost lidí co se u něj spálilo.
do 270°? hm seriová fiaťácká vačka má 275 od 0 k 0 (239 od 1mm zdvihu k 1mm -což je objektivnější a ve světě zavedená hodnota, kterou uvádějí jak automobilky, tak významní výrobci vaček, jelikož se neberou v úvahu náběhový rampy profilu, kde je většínou mizernej průběh úhel/zdvih a vůbec dvakrát tolik na přebrušovaný vačce) Navíc chtěl bych vidět člověka co tam nabrousí profil s tou větší plochou pod křivkou závislosti úhel otevření vs. zdvih...
ad. Muck - beru od něj díly do stříkaček (a nejen do nich) a jeden motor nám stavěl (překvapivě drží už dost dlouho, zatímco některejm sborům od jinejch ladičů proletěli ojnice blokem, nebo upadaly talíře ventilů..) a tak nevím nevím kdo se u něj mohl spálit... co řekl to platilo - navíc jeho tvrzení byla přízemní a blízká realitě.. ne že 1600ccm OHV motor má přes 170Nm na SEDRu, jak dokáží někteří tvrdit , pak když na to dáš kolo co by odpovídalo těm 170Nm tak to ten motor nemůže ani utáhnout......
základní kružnici si nastavíš na červíkách.. to je sice pěkný ale co u OHC kde máš penízky, nebo nedejbože hydra... tam dáváš talířky pod zdvihátko a jak známo zvyšuješ hmotnost rozvodu (nebo utápíš ventily víc do hlavy) ... nehledě na to, že někdy se ten talířek dovede rozklepat jak nejtek..
Tak mě to řekl Čepek, ale je fakt, že se to týkalo OHV a nic jiného jsem nikdy neřešil - nepotřeboval jsem. U OHC ubrání na základní kružnici může být být problém, to máš pravdu.