
Navštíveno 1313x

Ahoj lidi, chtěl bych se zeptat, co si myslíte o tomto voze a hlavně jestli s ním máte nějaké zkušenosti... Předem díky ;-)
pokud chceš kupovat ohlídej si brzdy a turbo jinak se nemáš čeho bát. Jezdí dle mě suprově je to mrštný auto a dle mého názoru vypadá i pěkně

02.08.2009, 20:40 |
JP jéžiš, to zas bude flejm:-)
Osobně ke koupi takovýho auta nevidim důvod a přijde mi trapná ta nálepka RS protože to neni sporťák ani z desetiny, ale jestli se přes tohle přeneseš, tak nemam nic proti:-). Soudim teda jen ze dvou kusů v okolí, ale:
+ je to asi docela spolehlivý
+ jede to co do výkonů tak nějak příjemně (neni to vyloženě líný ani rychlý)
+ má to na svojí velikost docela ucházející podvozek, ale kazí to těžkej motor, takže je to ve výsledku dost nedotáčivý
- člověk se tam ukvrdlá s řadičkou
- oboum známejm to žere 7-8l, jestli je to normální (slyšel jsem, že to nemá žrát skoro nic), tak nevidim důvod proč nekoupit nějaký benzínový auto s kultivovanějším motorem
- krade se ve velkym a to nejen celý auto, ale i díly z něj
- je to malý a nepohodlný (do města OK)
Ten poslední bod se dá u Fabie předpokládat, ale mě jde o to, že je ten podvozek oproti normální Fabii tvrdší a na rozmlácenejch silnicích je to docela porod. Jinak pozor na brzdy - já se s tim jednou vezl poněkud svižně a několikrát mi to před zatáčkou na chvilku úplně přestalo brzdit... majitel mi navíc řikal, že je to normální, že to dělá ABS na všech Fabiích. Po tomhle jsem mu to vrátil a dobrovolně už do toho nesednu. Je to velkej RS závoďák, ale v zatáčce to jede díky těžkýmu motoru po tečně ven a před zatáčkou to občas nebrzdí, což mi přijde jako docela drsná kombinace. Na rychlou jízdu FRS určitě ne, na normální ježdění možná...
kdyz sem mel moznost se stim svest tak me tam vadil dost podvozek,bylo to jako ve vlaku,(aspon me se to tak zdalo) a hlavne jak taky psal JP,tak hlavne ty kradeze....
a co třeba Leon Top Sport ? je to také tdi a máš tam větší a lepší základ 110kw :) jinak u auta , které budeš mít na blbnutí bych asi taky nevolil TDI . Já měl dlouhodobou spotřebu u 110kw tdi + chip nějakejch 7l/100km - většina město a skoro pořád blbnutí :)
fábka RS je celkem dobré auto motor super, turbo si ohlídej,brzdy na to,že jsou celkem velké mi příjdou slabé! karoserie super! pevné auto kde nic netrpí ale je to opravdu nepohodlné auto na origo pneu které jsou nízké je to strašný!Jinak jede dobře ale RS je opravdu u tohoto modelu jen nálepka,to aspon ta octava má nějakou vybavu ale todle je hruza!Je dost drahá a dost se krade!

02.08.2009, 21:32 |
KFL | Upraveno: 2009-08-02 21:33:48
My měli jednu 4 roky doma, tak taky přidám pár věcí, nejdřív negativa:
- malý auto
- kotouče se při intenzivním používání kroutí a brzdy moc nevydrží
- hlučný PD, za studena peklo
- furt člověk musí řadit (což je obecně negativum nafty)
A pak plusy:
+ spotřeba, u nás dlouhodoběj průměr 5.7
+ spolehlivost
+ zpracování (prakticky žádný vrzání)
+ pohodlný sedačky a posaz za volantem
+ podvozek
K posledním dvěma bodům. Každej to vidíme jinak, mně Fabka přišla pohodlná akorát, ať do města nebo na dlouhý cesty (1200 km v tahu bez problémů), v rozumnym kompromisu oproti úplnýmu pohodlí, nebo naopak tvrdýmu šasi. Vynikající posaz za volantem (mám 188 cm). Podvozek snese hodně, je i hravej, ale kazí ho těžkej motor na předku.
O tom, jak se kradou, nevím. Asi jsme měli kliku :).
doporucoval bych seat leon cupra

02.08.2009, 21:52 |
JP KFL: Těch 5.7 je při jaký jízdě? Ono to snad tak nějak žrát má, tak by mě zajímalo, proč ten kus co jsem řídil žral k 8l... Buď jezdí jak prase (nejezdí zas moc po městě), nebo tam je něco rozbitý.

02.08.2009, 21:58 |
Spirit | Upraveno: 2009-08-02 22:00:36
ne za 5,7 je hustý:))reál pokud nejsi uplný prase je to tak 7L ale i víc!Je to o řidiči!

02.08.2009, 22:02 |
Augi Hoši, ten, kdo s touhle žabkou jezdí za 7 a víc je buď hodně sportovní řidič nebo bydlí v Praze nebo má problém s pravou nohou.

02.08.2009, 22:42 |
KFL Kicker, Spirit> Jezdil s tím otec, primárně dálnice a okresky. Město minimum. Kámoš, co to od nás koupil, má teď 6.7 a pomalu rozhodně nejezdí :)
KFL:tak to jo:) praha a svižná jizda a 7,2
Rohodně jsem s tím nechtěl závodit. Ale občas se rád svezu rychleji. Napadlo mě tohle auto z důvodu velikosti - kvůli muzice a hlavně se mi to auto i samo o sobě hodně líbí, ale to že je zbytečně drahé, to souhlasim.:-( Měl jsem možnost se v tom svést,ale byla to krátká projížďka na to, abych to všechno vyzkoušel za pochodu, takže mám taky jen kladné pocity. Tak já nevim. A ten Leon asi ee, ten mi k srdci moc nepřirostl. To snad radši koktávku. Jo a právě moje podmínka je nafta... Benzín mi už nesmí do baráku...:-D (Teda do garáže)
Kdysi dááávno jsem uvažoval o nějakým levnějším autě s pohonem na naftu, které by mělo trošku "ostřejší" projev, než řadové malé vozy s naftovým agregátem. Záměr byl auto pro ženu do práce, se kterým bych se občas svezl i já. Prošel jsem si Fabiíí RS (jen testovací jízdy va rámci obchůzek bazarů a avybírání). Vše se zdálo jako velmi dobré, auto mě nadchlo jak posezem na silnici, provedením, kvalitou zpracování i spotřebou - kolem 6/100. Vše dobré, než jsem nedaleko mého bydliště projel Toyotu Corollu TS s motorem 1,8 benzín a výkonem 141kW. A bylo jasné, že Fabia RS se jen tváří být tím, čím opravdu není a ani být nebmůže.
Takže pokud jsi ochoten překousnout benzínový agregát a "poněkud" vyšší výkon ve zhruba stejně velkém voze a navíc s lepší výbavou (PC, klima auto, tempomat, 6 kvalt, anatomický sedačky - to mají sice obě auta - ale lepší podvozekla a hlavně ten MOTOR), tak si ji někde najdi a svez se s tím. V 6000 otáčkách nástup druhé porce výkonu (a celkem znatelný - jel jsem ve 3 lidech - majitel, žena a já) a do kopce to solidně umí zatáhnout :-) a to vše při spotřebě do 8l/100 benzínu, prakticky bezúdržbový agregýt (řetěz), precizní podvozek, daleko lepší jak u Fabie - snad takly díky lehčímu agregátu, špicové brzdy , no prostě fakt dobrý.
Já ji nakjonec teda nekoupil, šel jsem do Subaru, ale teď je na sportovnívozy.cz ta, s kterou jsem jel a je vvelmi dobrým stavu, za 179.000,-
Takže i tohle by byla moje varianta....A navíc je hezčí (aspoň pro mě).
Psal jsem uz i na ICQ, ale jeste to hodim i sem.
Fabka RS bylo moje prvni novy auto, mel sem ji cca 6 let a prodal sem ji jen z duvodukoupe noveho auta, jinak bych ji neprodal, naprosta spokojenost. Za tu dobu co jsem mel, tak nebyly zadne vetsi problemy, jen z duvodu asi spatneho chipu mi 2x odeslo turbo, ktere i v dnesni dobe se da sehnat za relativne par korun, dale z duvodu vetsiho tlaku sem povymenil par hadit od IC k turbu a jinak v motoru pouze bezna udrzba, tedy olej. Pak je tu predni naprava, tam trpi silentbloky, je potreba je vymenit, idealne za silentbloky z Ibizi Cupry, ty jsou plne a slouzi paradne, pak je tu klasicka bolest Fabii a to sou tycky stabilizatoru, ale taky polozky za par korun. Co se tyce interieru, barevne provedeni sice super, ale na udrzbu katastrofa Chce to tak jednou rocne vycistit. V interieru se pak stava dalsi mensi problem a to moturky v klimatizaci, obcas misto studeneho fouka teply vzduch, i toto se da resit. No a to je k neduhum asi tak vsechno, jizda s RS dobra, tah hezky odspodu, po chipu samozrejme jeste lepsi, podvozek bych rekl velmi dobry, co se tyce spotreby, udavana spotreba je fakt nejak mimo misu, ja jezdil cca tech 6-8 litru a to sem ji ale zas vubec nesetril. Myslim ze to je odemne vse, kdyby te neco napadlo, staci napsat, poresime
možná bude k prodeji moje A3 TDi 118kW za podobný peníze viz
[ Link ]
nechci flejmovat, vidim to přesně jako JP ale rozhodně nic by mě nedonutilo si takový auto koupit, pokud chceš sportovní auto hledej jinde tohle je svižná nafta rozhodně né sportovní auto..... za chvilku budeš řešit proč to nejede, budeš chtít aby to jelo víc, očipuješ vysere se ti PD (nehledně na to že s 96kw oktávkoun a 150hp jsme jezdily vklidu za 12-14) a následně budeš řešit že bys chtěl aby to mělo nějakej zvuk a všichni ti řeknou že sis teda němel kupovat ropáka....

03.08.2009, 12:15 |
vypuk | Upraveno: 2009-08-03 12:21:07
Nismo.Power: zvuk může mít i ropák! Sice né benzínovej ale zvuk tam je! Můžu ti nějak poslat nahranej zvuk z kámošovy feldy 1,9dÝzl... kravál to po městě dělá pořádnej ;) Pardon, felDa 1,9 :)
zatim sem slyšel jen pár ropáků tzn tak do 10ks kde to aspon trochu za něco stálo :)
klidně pošli video to by mě zajímalo co dokože stará 1,9d :))

03.08.2009, 12:44 |
vypuk | Upraveno: 2009-08-03 12:45:30
Nismo.Power : video možná bude, ale nevím, uvidím no, ale kamoš se k takovým věcem rád nechá ukecat :)) I ten zvuk jak chtěl nahrávat, tak na to byl nadrženej jak zvíře v říji :))) Jinak ta felDa vypadá takhle, a vedle sousedova kraválu z jednoho mého topicu :)


03.08.2009, 12:56 |
Rudi kravál, ti udělá aj trabant, takže mimo :-))
kraval,a prijemnej zvuk je trosku rozdil

03.08.2009, 13:14 |
vypuk No jo, udělá, ale tu asi šlo spíš o to, že někdo má zafixované, že nějakej "zvuk" ti diesel neudělá, takže ty mimo :))

03.08.2009, 13:15 |
vypuk Rudi: No jo, udělá, ale tu asi šlo spíš o to, že někdo má zafixované, že nějakej "zvuk" ti diesel neudělá, takže ty mimo :))

03.08.2009, 13:16 |
ddawe | Upraveno: 2009-08-03 13:18:29
zkušenosti s motorem: po přechodu z 2.0 16v 150hp, na 1.9TDiPd 96kw, můžu říct jen: Motor svým zatahem neurazi nikoho, když je roztočenej tak se i trošku projedeš-nicméně žádnej zázrak, ale je tam velkej výkonovej potenciál, což se nedá říct o podvozku. Pokud RS kupuješ kvůly solidni naftě tak může být, pokud to kupuješ jako "sporťáka" kterej "nežere" tak se koukni po nečem jiným.
Jinak fabie přední náprava katastrofa, už těch 130ps je na ni až až....
furt nárava , tak pokud s tím chce člověk kravit , tak je jasný že to odsere ! Jak psal Johanik , tak se tam daj buď silembloky z TT , Cupry , nebo ten power flex bo jak se tomu říká a už se jí nic nestane .

03.08.2009, 13:37 |
Kindlik | Upraveno: 2009-08-03 13:39:35
hups - dvakrat

03.08.2009, 13:42 |
ddawe oka už mlčím, protože takhle bysme se mohly bavit dlouho. špatna naprava=power flex, zvlněný brzdy=dá jiný...ale kam to má pokračovat?
vypuk > Vytočená 1.9D felina je teda něco příšernýho. Ano bugr to je, ale se zvukem to nemá nic společnýho.
ddawe : špatnej motor, dáš jinej...... špátná kastle, koupíš jiný auto :)
Mno mame doma eReSo, teda pritelkyne ma. Zamerne ho nechavame co nejvic origo, protoze si myslim, ze to tak ma bejt, vypada nejlip a ovesit to nejakejma silenostma je degradace puvodniho designu.
Motor, super zatah, me to proste bavi vic, nez vytocenej benzin na 7tis, ze kteryho mi akorat vstavaj vlasy na hlave. Zvuk diesela se mi libi, jestli klape studenej je mi zcela fuk. Proste to k tomu patri.
Podvozek je tvrdsi, ale plomby ti ze zubu nevyklepe. S dobrejma gumama to jede jak po kolejich, ale je diky tezkymu dieselu nedotacivej. Skoro jako kazdej predohrab. Ale i s tim se da zit, nepredpokladam, ze je to okruhovy auto a podle toho se k tomu chovam.
Brzdy nas nikdy ve stychu nenechaly, kotouce jsou puvodni (ted mame najeto cca 80tis)
Spotreba, ta nejdlouhodobejsi je asi 6,5 (vetsina Praha), kdyz se jede pan klobouk, tak asi 5-5,5, kdyz se jede dalnicni kosa, tak 8.
Xenony, 6ti-kvalt, super sedacky s vyhrevem, ESP, vse v elektrice atd... Ber to tak, ze lip vybavenou fabii nesezenes.
Ti, kdo hledaj auto, co bude rezat zatacky na okreskach, nechavat za zadama 300k kary kdy se jim zlibi, asi by meli prestat cist, ale doufam, ze uz to davno udelali (a sli si sednout na neco studenyho)
Takze shrnuto, je to prijemny auto do mesta, na dalnici se mu vylozene libi a jeste jeden malej postreh, tak nejak majitele eReSek jsou stejna sorta lidi, ktery si to auto koupili, ze se jim libi a skoro pokazdy, kdyz nekdo nekoho potka, tak se pozdravi :o)
KFL: no nevim u fábie uvádět jako + pohodlný sedačky a posaz za volantem... já vždycky když musím jet fábií tak se už těším až vylezu,pohodlí bych srovnal se sezením na dřevěný židli.. (mám 200cm) ale docela to jede, 130koní v malým autě je znát,ale nechtěl bych to ani omylem, zvlášť když vidím ty ceny..

03.08.2009, 18:08 |
X-sat (M)
Každý má jinou prdel, tak klídek, soudruzi. Líbí se, jak respektujete názor druhých...
musite taky rozlisit sedacky FRS a obyc :-)
ja v tom jel s johanikem do athen a zpet a pohoda, predni sedacky jsou skvely, motor skvelej a podvoteky taky
pokud nekdo prejde z francouzkyho auta pak mu asi prijde tvrdej :-)
navic johanik mel -30mm H&R pruziny ale i tak to bylo dobry na jizdu
jeniky co je pro mne velny minus jsou zadny sedacky, tam se da sedet jen na kratky trasy
jojo, KRalik ma pravdu, najeli jsme spolu nejakej ten tisic KM po cestach cele Evropy a rekl bych ze s pohodlim je to uplne OK, navic cela cesta byla na 17" alu s profilem gumy 40 a jak rika Kralik, tak i podvozek -30mm a vse v pohode. Jinak sem mel najeto 145000km pri prodeji.
Jak jsem psal, hodně jsem si zvyknul na naftu, takže benzín už ne-e. Hodně díky za vaše názory, ale musim říct, že jsem pořád na tom svym názoru. Někomu se to auto líbí jinému ne. Asi s tím výběrem ještě chvíli počkám a uvidim, jestli se ještě něco nenajde...