
Navštíveno 14091x


29.08.2009, 14:33 |
X-sat (M)
Jaký názor a zkušenosti máte s těmito motory ve Fordech?
1.6 TDCi
1.8 TDCi
2.0 TDCi
Který z nich zvolit? Díky
TDCi se vstřikováním Common Rail Delphi je náchylný na kvalitu nafty, doporučuje se přidávat aditiva, zhruba kolem 150t km se leckdy i preventivně mění všechny vstřiky (cca 4.000 Kč/kus). Vysokotlaká čerpadla se ráda zadírají, špony pak zpravidla zničí vstřikovače. Lepší je situace u motorů po r.2003, kdy se začala dávat odolnější čerpadla.
Nevím v jakým autě to budeš mít, ale výborný je 2.2 TDCi bez filtru pevných částic. Bezva je taky 1.6 TDCi (66 nebo 80kW) z kooperace s PSA, u ní se jen obloukem vyhnout kombinaci s CFT převodovkou.
jestli se rozhodneš pro 1,6 a starší tak doporučuju shodit vanu a vyčistit sací koš často diky tomu odchazeji turba! až na to že je to trošku složity motor ale jinak v poho

29.08.2009, 17:40 |
X-sat (M)
Bude to Ford C-max 2005 - 2006, dle nabídky.
Motor 1,6HDi jsem měl osobně v P407SW (r.v. 2006, k datu prodeje před 14 dny měl najeto poctivých 157.000km). Nikdo tam nic nikdy nepřidával, motor chytal na drb, nekouřil, měl spotřebu 6/100 (šlo o 80kW s FAP).
Předpokládám, že se jedná o tentáž motor, co je v P, C, V50 a Fordech jen s různým označením. Dle testů a zkušeností na všech forech jde o nejelpší motor z řady HDI a dožívá se vysoké životnosti.
Dovolím si jen poznámu na téma vstřiky a nafta:
Od roku 1995 jsem jezdil služebně jen a pouze výhradně s naftovými vozy:
P306 1,9 TD
P605 2,2SRDT
OI 1,9TDI 81kW
P406 2,0HDi 80kW
P807 2,0HDi 79kW FAP
OI 1,9TDI 81kW-->96kW Cimbu
P407SW 1,6HDi 80kW FAP
Super 2,5V6TDI 120kW
Na těchto vozech jsem najel 1,2 milionu km. Nikdy jsem s nimi neměl potíže kvůli !špatné" naftě. Nikdy jsem ale taky nedával žádná aditiva do nafty. Vždy jsem měnil oleje dle předpsaného inrtervalu za předepsaný typ.
To, co čítávám o výměnách vstřiků, je buď kec a nebo motory mají hrubo přes 300.000km a více a majitel se k nime nechová tak, jak by měl.
Takže toto je moje zkušenost s motory obecně na pohon naftou.
Šestikule - radši nic nepiš, protože vydšsíš ostatní :-)
X-sat:
auto z roku 2005 a z SRN bude mít roughly 200-250.000km. S tím musíš počíat, protože průměrný nájezd auta v Německu je ročně dle statistiky 50.000km. Výjimky samosebou jsou a třeba kálneš na auto po dědovi, co si ho koupil měsíc před smrtí :-)
V případě, že půjde o "normální" kilometráž - tzn. kolem 200k, tak počítej s nějakým tím problémkem, ale motor bude zřejmě to poslední - spíše podvozek, výfukové potrubí, servo, klimakompresor, ale motor bude OK, protože bětšina Němců na rozdíl od nás Čechů za prvé kupuje pořádná paliva a respektuje servisní úkony.I zde však výjimky jsou.
Já osobně jsem byl vždy s CR naprosoto spokojen jak co do výkonu, tak do spotřeba a hlavně spolehlivosti.
Lukin.xxx:
zse jsi někde něco slyšel, ne? Nestraš, prosím tě.
Podlůe toho, jak to "odborněů píšeš, tak je vidět, že o těchto motorech hodně víš.
X-sate, koukni na P-forum a Fiord forum a udlej si úsudek sám a neposlouchej tyhle zvěsti typu JPP. Nevím, proč sečm 6tikule motá motory <2003, když jasně definuješ >2005!!!
A ještě poznámka. 6tikule -právě motor 2,2TDCi je bohužel jeden z nejhorších, co se týká životnosti. Koukni se na různé statistiky a promluiv si s lidma od Fordů.
Jedinou výhodu tento motor má a to je lineární zátah a výkon, byl jsem mile překvapen jeho agilitou k jízdě.
Ještě u 2,0TDCI je prakticky oprvidlem vrzavě klepavý zvuk z uložení kliky , který se objevuje kolem 100.000km a trpí jim téměř každý TDCI. Je to jen na volnoběh a při slabém zvýšení otáček tento "pazvuk" zmizí.

29.08.2009, 20:24 |
X-sat (M)
Zajímavé postřehy, díky. Takže se nedá říct, že by byl některý z uvedených motorů vyloženě "nebrat". No uvidíme.
K té 1,6: je to motor pro "normální" ježdění. Závodit se s ním moc nedá, na to ani není určen. Příjemný je jeho zátah, to jaksi tedy pánové konstruktéřy odvedlu good job, nižší sazba POV a celkem solidní spotřeba (v P407SW jsem měl kolem 5,5-5,9 v horském prostředí na Šumpersku).
Neboj se těchto motorů, ale opravdu v klud a důkladně vybírej. Jde o nejrozšířenější nafty v dnešní době, které najdeš hned v několka vozech (Ford, citroen, Oeugeot, Volvo) a nemají žádné chronické potíže, jak píše kdosi nahoře.
Chtějí jen své a za to se ti odmění dlouhodobým oprovozem.
PS? ta moje P406 s 2,0HDI má dnes asi 330000km a krom výfuku a brzd jezdí zvesela za 6 v létě v zimě bez sebemenšího problému.
Zdeny60: asi máš pravdu, lidi si u mě ty nový vstřiky kupují nejspíš jen domů do vitríny
Jo a už naposledy: zapomněl jsem, že tatím ma 1,8TDDI veFocusu z r. 2002. Kilomteráž by měla a mohla být tak kolem 130.000, auto jezdí vesele na naftu od Lukoilu (jezdiul jsem na ni taky, mimo Shell) a nezdá se, že by se mu chtělo umřít na turbo a pod. Je fakt, že tyto motory s předkomůrkovým vstřikem jsou o kousek jednodušší než CR, ale pro ty, kdo najezdí pár km za rok to je dobrá volba i dnes, opravy jsou relativně levné a co občas pozlobí, je čerpadlo (dá se sehnat za dobrý peníz ) a žhaviče (kolem 150.000km je dobré je vyměnit preventivně). Jinak taky nic.
Sestikule:
já ti to nevyvracím ba naopka, píšu, že ti, kdož na údržbu hází hnědku a kupujou vyjetej olej z friťáku místo pořádná nafty, se nesmějí divit.
Já mám takový příklad kousek ode mně u kamaráda: má sice R Megane s 1,9, ale bere naftu od lesáků. Jo, jenže ona ta nafta se přečerpává z pumpy do kontejnerů, kde se pak rozváží do leas ke strojům. A ona ta nafta má sviňa snahu absorbovat např. vzdušnou vlhkost. A představ si, že té vody dokáže časem nabrat dost, obzvláště, když se někde "zapomene 100l v konťasu a navíc otevřeném. A pak si ten kamarád začal napřed stěžovat, že se mu zveedá spotřeba, pak že mu to dloho chytá a nakonec skončil v Zabřehu u Bosche na repasi vstřiků. Zajímavý je, že od tý doby kupuje naftiu pořádně u pumpy a má klid. Že by mu někdo něco nakecal? ne ne, je to tak, jak píšu - tyto motory (jako každé jiné) mají proszě od blbejch konstruktérů, co vo tom nic nevědí a jen machrujou, něco předepsaného a to ne jen ze srandy. Jenže kdo chce tam....
A nebo je taky možný, že jsem byl klikař a na žádným dýzlu měc za 14 let nic takového nepotkalo, mého bývaleého šéfa taky ne (měl těch aut s HDI asi jen 5, dnes má Volvo S60 D5) a taky nic. Jenže, je to jak říkám - kupuje naftu a ne sra*ky a jezdí na olej po 15tkm, + filtry, jak se má. A má taky klid a pokoj. A zkus mě přesbědčit, že na tom není kus pravdy.

29.08.2009, 22:25 |
Long 1,8 TDDI, Focus I 02, do cca. 280 tisic bez problemu, pak vetsinou odejde cerpadlo a vstriky
1,8 TDCi, Focus I 04, to same jako predchozi, jen zacinaji kolem 240 tisic
1,6 TDCi, Focus II 06, aktualne kolem 200 tisic a jen provozni veci
Firemni auta ve vetsim poctu, nektera pridelena, nekde s tim jezdi kdo ma ruce nohy tzn. na krev. Umirají na chybu řidiče (nehoda, benzin misto nafty), motorove jen jeden, kde KO turbo a vstriky pri 240 tisicich, ridic ho utahal. Nafta se pouziva prevazne z interni cerpacky dobarvena modrou barvou proti kradezi. Preventivni udržba se NIKDY nedela, ale VŽDY se dodržuje výměna oleje a filtru po 15 tisicich. Tzn. v normalnich podminkach, pravidelnem servisu a rozumnem ridici tyhle motory vydrzi mnohem vetsi najezd.
Mám 2.0TDCI v Mondeu kombi a jsem nadmíru spokojen.Průměrná spotřeba (diesel extra od Shellu) 5.5l (převážně město a blízké okolí,delší trasy pod 5 litrů v pohodě) Jako píše Zdeny, měním olej jak mám a jaký mám a nemám problém
Zdeny dělal jsem stěmito auty a motory dosti často a něco onich vim
to stou vanou je zkušenost je to doporučení PSA při vyměně turba MĚNIT sací koš!! ja nestraším hdi jsou skvěle motory mam 2.0 HDi jsem spokojen ale věř tomu nebo ne všecny motory vybavene comon-rail systemem jsou nachlne na kvalitu nafty
Lukin.xxx:
a jsme zase na začátku:
KVALITNÍ PALIVO !!! (a chovat se k motoru jako ne stroji, ne jako k zednické lopatě).
Ty jsi s motory dělal, já s nimi jezdil. Používal jsem je k tomu, k čemu byly a jsou primárně vyrobeny a byl a je klid.
jestli ale někdo s naftou podniká rychlostní závody a navíc za studena a potažmo s naftou z bůhvíodkud, nemůže se pak divit ničemu. To smaé, jestli zastaví motor s červeným turbem, pak to je hned.
Připomíná mi to diskuzi ohledně motoru 2,5V6 Audi/Superb 120kW:
tenhle motor neber, to je největší šmejd, zadírají se vačky, odchází turba a bůhví co. Kdybych tenhle motor neměl a navíc kdybych neměl souseda, který ho má též v Superbu již podruhé (první mu ukradli na Slovensku) tak bych tomu i věřil.Přesvědčil jsem se sám a i ve svém okolí, že i tento "krám" se dožívá dnes slušných 230.000km, můj má (měl, je prodán) 145.000 a to vše s původním osazením vstřiků, čerpadel a turba i váhy.
Ale o tom jsem psát nechtěl, neb to do tématu ohledně HDI TDCI nepatří.
Je to bagatelizování pověr a mýtů.
Kámoš má TDCi v Mondeu, jeden vstřik musel dát novej - ale netuší kolik to má namotáno.
Jinak spotřeba teda po městě 6,7 ustáleně. Dálky kolem 6ti.

31.08.2009, 12:59 |
X-sat (M)
oki, díky za další postřehy

31.08.2009, 21:10 |
Dušan já mam najeto zatím nějakých 17K co jsem Maxe koupil, byl po servisu v 98tis (rok 2005). Vyměnil jsem zatim jen olej, dal jsem místo Aralu Castrol 5W30. Při placení jsem měl dobrý pocit že jsem autí neodbyl :) jinak motor jede pěkně, dost mě překvapil omezovač na RYCHLOST při 200km/h, čekal jsem víc ale jak píšou kolegové není to STi jsou to kamna prvotně určené aby šetřily peněženku. Při 120tis se chystám na výměnu rozvodů, v autorizovaném servisu říkaly že ho měmí až v 150 ale pro jistotu!
BTW není ta 2.2TDCi biturbo jako třeba v S-type Jagu a pod? má ho jeden známej v mondeu 05 tak se optám.
To Dušan, mám pocit,že se "mění" při 160ti, ale nezávisle dva servisy Fordů mě řekli,že je nemění...
Jinak tady se to dá podle km dohledat přesně na dané auto
[ Link ]

01.09.2009, 17:44 |
Dušan na Kladně říkaly že rozvody jsou na 2.0TDCi až ve 200tis, další dva v 150 tak si vyber :) jinak víc mě straší filtr pevných částic, zatim o něm prostě nevím ale asi zajedu na nějaký autorizovaný servis jesli nechce nějakou údržbu.