
 Navštíveno 15496x 

 
Poraďte prosím v čem by mohl být problém. Včera jsem přijel z práce a po vystoupení z auta mě švihl do nosu hnusný smrad... štíplavý jako zkažené vejce nebo nějaký sirovodík, prostě hnus :-) Nejdřív jsem si myslel, že mám někde v autě zdechlinu, ale očuchal jsem celý motor a všechno a nakonec se mi zdá, že to leze z výfuku a tam snad žádné zvíře nenaleze a navíc to je smrad, že tak by snad ani nic živého nesmrdělo :-) Zkoušel jsem to ještě teď a zdá se mi zvuk z výfuku hlučnější a auto při projetí jakoby mělo méně výkonu... no ale hlavně ten smrad, když se motor zahřeje a já dojedu někde na parkoviště tak je to jakoby tam zastavil celý prasečák... 
 
jo a auto je Octavia1 1.6/74kw
 
Katalizator na 100% Bud tam neni nebo uz neplni svou funkci...
 
Že by něco zaživa vlazlo do posledního dílu výfuku, teď je to zcela logicky už na pravdé boží a za jízdy uzené a vypalované výfukovými plyny? :-D
 
No to jsem si myslel, ale doufal jsem že katalyzator to nebude... Ještě jsem se doslechnul, že to může být taky tím, že tímto autem jezdím pouze a jen krátké trasy, tzn start motoru, ujedu 2km a konec... večer to samé zpátky! Je možné, že by se nespálené části usazovali ve výfuku a katalyzátoru a teď se prostě ten bordel vypaloval a smrděl jak bolavá noha?? Mohla by prý pomoct dlouhá projížďka, trochu to prostě vypálit.. je to možné?
 
radek: Jo tak nějak jsem si to představoval :-) jak ta Kuna zakašlala když jsem nastartoval a vzbudil jí a teď jí udím :-)
 
TomasW tak to opravdu mozne neni, nebo jsem se stim aspon dosud nesetkal. A navic manzelka taky jezdi denne  jen 3km tam a 3km zpet a nic. Myslim ze je to katem, protoze horenim benzinu vznika sira, ktera se ma pak eliminovat v katu na paru a min skodlive latky. Vim, ze to si slyset nechtel, ale asi bohuzel. A navic kdyz pises, ze ma auto jiny zvuk a blbe tahne. Ve firme mame megana bez katu a to je smrad jak kdyz siris vinny sklep :-) 
Ale treba se pletu, nejsem vseved :-)
 
phitipaldy: ku*va... jsem se teď díval kolik stojí kat :-)
 
Phitipaldy: a svítí tomu meganu nějaká kontrolka, když je bez katu?
 
Spotreba nahoru nevylezla? Tipnul bych ten kat, az z toho palej oci. Anebo si natankovat nejakou sracku?
 

 30.01.2010, 00:28 | 
Phitypaldy | Upraveno: 2010-01-30 00:33:02
 Petura: Ne nesviti tam nic. Teda jen bagy, ale to je fuk, ze :-)   (1.4 16V)
Tappaja: to me taky napadlo s tim benalem, ale to by se zas nezmenil zvuk.
 
Kolik mas najeto? Muze to bejt i lambda, ale to by se urcite zvysila spotreba. RJ takovou nacatou lambdu ani nemusi vyhodnotit jako chybu, kdyz obcas kmita jak ma nebo dava jiny hodnoty.
 
Tappaja: Ale kdyby byla lamba v haji nebo nejak nacata tak jednotka hodi stred hodnot z fungujici lambdy, aby to jeste porad jelo. Sice se zvysi spotreba, ale ne slozeni vyfukovich plynu. Na sytic ti taky nesmrdi sira z vyfuku, ale benzin.
 
Blbě ti zapaluje nějaká svíčka(nemusí to být svíčkou prostě ti vynechává zapalování) a nespálenej benzín se ti dostává až na kat a tam hoří. Smrdí to jak vajíčkovej prd :-)
 
Tak jsem to byl včera zkusit projet a auto NEJEDE do dvou a půl tisíc otáček je to zdechlé jako já :-) a cítím jakoby vibrace, od dvou a půl nahoru přestanou a auto trochu jede. Spotřeba se zvýšila o dva a půl litru, najeto mám 162000 poctivých. Zvuk motoru se nezměnil, jen ten z výfuku... nevím k čemu to přirovnat, trochu jako dvoutakt... 
Chadzi: Přesně smrdí to jak vyjíčkovej prd :-)
Můžou s tím mít něco společného rozvody?? Přeskočené, nebo tak něco jsem zaslechl...
 
Phitypaldy: mám ten stejný motor 1,4 16V, auto jede stejně, žere stejně ale svítí mi oranžová kontrola s logem motoru
jinak bagy se mi taky občas rozsvítí :o) 
 
katalyzáor nebo fouklý těsnění pod hlavou, katalyzátor poznáš jednoduše, jdi se projet a pak se podívej pod auto a musí bejt celej rudej, těsění pod hlavou poznáš na víčku oleje na hlavě, pokud by bylo kaput těsnění tak nebude zespod černý ale bude na něm takovej béžovej tuk.....
 
Petura: Tak bagy jsou u renaultu klasika tj konektor pod sedackama nebo navijec zadnich pasu.
Jinak s tou kontrolkou tezko rict. Na to muze mit vliv tisic veci. Zajed na diagnostiku a tam to nech vypsat a budes chytrejsi. Ono neni moc dobre jezdit z rozsvicenou kontrolkou motoru.
 
Tak chadzi to trefil :-) Špatná svíčka a cívky...