Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > fabia rs tdi-koupit?

 o Navštíveno 13325x o
o 10.04.2011, 20:55 | xxfavo1
Jaky mate nazor na toto auto?Spolehlivost,provozni naklady? Mam ted alfu 156 2,4 jtd na klasickym podvozku tak hledam nejakou alternativu.


o 10.04.2011, 20:58 | Midnite
svezl sem se v tom, podvozkově teda nic moc, ale jelo to hezky.. na svezení to bylo příjemné, ale jako stálé auto bych to nechtěl :)
o 10.04.2011, 20:59 | Unihero
asi tady si něco málo počteš :

[ Link ]

[ Link ]

o 10.04.2011, 21:00 | Nismo.Power
z bláta do louže.....
alfa je sice fakr mr*ka snad po všech stránkách ale myslíš že fabia neni ???
2,4jtd jede líp než atrapa na sportovní auto v podání odporný fabie s krutym naftákem a impozantnim zrychlenim 10s na 100 a dál to nejede.... spolehlivost klasika fabia takže pořád někde něco a s tvrdšim podvozkem ty problémy na nápravě přibejvaj rychlejch a rychlejc.... provozní náklady na palivo nízký, na komplet náplně/servis/udržba náklady velký....
o 10.04.2011, 21:23 | xxfavo1
no svizt jsem se v tom svezl a jelo se mi s tim celkem hezky.Bylo to tvrdsi jak alfa a taky se mi zdalo ze jede hur jak alfa.Ale rikal jsem si prave,ze by provozni naklady na provoz fabie mohli byt prece jen lepsi nez u alfy,kde ta predni naprava je problem a to jezdim na vysokych gumach.
Pripadne jsem uvazoval jeste o seatu leon sport s tdi 110kw,ale myslel jsem,ze by provozni naklady fabie mohli byt nizsi.
o 10.04.2011, 21:27 | Nismo.Power
jo ARL v seatu sice pojede líp než alfa ale ten motor neni dvakrát "výdržnej"..... provozní náklady prostě nikdy na tyhle auta nízký nebudou a ve finále zjistíš že by ta naftová obluda co táhne vocpod musela mít spotřebu maximálně 1,5L aby se provozníma nákladama vyplatila proti silnějšímu benzínu v dlouhodobym hledisku cca 100-150k najetejch ......
o 10.04.2011, 21:37 | xxfavo1
no nebudem rozebirat nafta versus benzin...mam svuj nazor,kterej se samozrejme muze zmenit.urcitou predstavu o motoru mam a myslim,ze funguje ve spouste koncernovejch aut...no vim ,ze delas automechanika a tvuj nazor neberu na lehkou vahu:)
spis mi slo o vydrz podvozku atd...nevim no:)
o 10.04.2011, 21:37 | hanx
jen takovej poznatek: proč koukáš po "takovýhle" autech když ti jde o provozní náklady? Asi bys měl koukat úplně někde jinde...
o 10.04.2011, 21:39 | xxfavo1
proc nekde jinde?co tim myslis?
o 10.04.2011, 21:39 | party_boy
Ajéje, závodník :-D
No hlavně by mě zajímalo kolik do tý fábie chce vrazit, protože ty nejlevnější kusy jsou fakt vylítaniny. Koukal bych po něčem jinym.
o 10.04.2011, 21:42 | Honcke
Vidim nadpis,pak poslední příspěvek Nismo a musel jsem otevřít:-)No klasika Nismo nezklamal.
Ja měl pujčenou Fab RS.Žlutá barvička,vše origo,mě se narozdíl od ostatních Fabií ta RS líbí.Jedničková samozřejmě.
No k věci,motorově-měla chip Cimbu,pocitově jela teda jak kráva.Krouťák nevim už,ale výkon někde okolo 175 PS.S tim malym autíčkem to jelo výborně.Vocpoda ani ne,řekl bych že to mělo výše položený než série.Ale pěkně se cukal volant v rukou i na 3ku.Za mě jo,mě se to líbí.
Jinak jsem nestranej-mám Forda-benzínovýho.
Pro Nisma-ano jel jsem třeba v Mitsu 3000 GT VR4 či jak se tomu nadává.320 PS,jelo to jak kráva,ale on se ptal na Fábku a já jí schvaluju.Amen.
o 10.04.2011, 21:48 | xxfavo1
kde jinde?zkusil jsem alfu a ty ramena jsou porad dokola...zavodnik? to ne... ale jedinej konstruktivni nazor tu mel nismo a v podstate se snim i shoduju v tom ze to moc nejede a ze na podvozku to bude odchazet rychleji,ale neni tam tolik dilu ,co muze odejit...spis jde o to jak treba rychle odchazi loziska atd atd...a myslim ze 140 konovej benzin bude jezdit v prumeru tak 10 a ten naftak tak za 7....ale nechtel jsem to az tak rozpytvavat...spis me zajimali prakticky poznatky s provozem toho auta
o 10.04.2011, 21:51 | hlavon
ja osobně bych zustal u alfy jede to sedi to mam tam teda 17" 225/45 podvozek taky ok bez problemu
o 10.04.2011, 21:51 | xxfavo1
Honcke-a jak pises je i celkem hezka a uz to ze ji tehdy pouzili jako homologacni serii pro fabii wrc je fajn
o 10.04.2011, 21:54 | Only_One
provoz je uplně stejnej jako jakýkoliv jiný auto s Tdi. po 15O tisících být hodně v pozoru u turba a vstřiků, prověřit ojetinu, neboť se samovolně velice rádo ubírá na kilometrech, maskuje bouračky a protože to má přídavek RS tak s tím každej bude jezdit jako bezmozek.. zajímavé co ty dvě písmenka dalají s lidma za volantem.. :-D jinak je to fabie s lepší výbavou a silnějším motorem než je na silnici obvyklé
o 10.04.2011, 21:59 | Nismo.Power | Upraveno: 2011-04-10 21:59:49
honcke : jasně když to totálně vyhustíš naplno čipem tak ono to pojede........






tejden.....








voe už 96kw je prostě na 1,9 s prtavym turbem kurva velkej výkon jakej to nikdy mít nemělo aby to vydrželo něco....

ad ramena tak klasika, na fábce se nikdy nevyhneš zadnim siláčum kor na na RS ta je prostě urve hned, ložiska sou na sosiál fábkách imrvére na kaši , na rs 2x tolik samo.... kosti čepy jakbysmet prostě, ta tuhost tam udělá svoje a ve finále tě stejně pojede každej malej zmetek s 1,6kou benzínem kterej nebude mít podvozek od škodárny protože ta fabie prostě nesedí tak dobře, když s ní kotlíš tak je ti silnice malá jak je nedotáčívá ale na to trpá každá fabia...... brzdy docela ujdou ale posilovač tragickej.....
prostě za mě ne......
to s tim wrc tak to musely udělat jen aby mohli wrc jezdit tot vše....
o 10.04.2011, 22:04 | Nismo.Power
klasika video....
proti sociálnímu mini se sandard 1,6kou kterej jí sice na rovině neudělá ale podvozek má lepší průměr....

[ Link ]
o 10.04.2011, 22:07 | xxfavo1
no jasne ze jen kvuli homologaci,protoze fabia nesplnovala myslim tehdy minimalni delku tak proto ty prodlouezny narazniky...silentbloky sou oproti alfe jeste unosna investice:)jako teda zalezi jestli vydrzi aspon 20 000km...vis jak nejelpsi by bylo pocet kilometru na vymenu lozisk atd...ale je mi jasny ze to zalezi hodne od zachazeni a jak pise only_one vetsina s tim bude jezdit jak bezmozek.
o 10.04.2011, 22:18 | Nismo.Power
jasně 20000km.... kámoš měl ARL s čipem , nový zadní siláče vydržely výkon toho motoru tejden.... ono bohatě stačí s těmahle tdi v akceleraci přehlídnout hrbol a siláč de do sraček raz dva, pak ramano má i druhej siláš kterej sice vydrží víc ale mění se taky, ohnutý ramena z díry na fabii nic nenormálního, větší díra kterou normální auto přežíje jen se slovy "kurva fix" z úst řidiče ti na fabii klidně vymrdá poloosu.... to auto je prostě křehký jak domeček z karet kor na tom tvrdšim podvozku..... ložisko těžko říct kolik ti vydrží, záleží co dáš za značku ale na fábkách tim že se dělaj často tak velice často má vymletý těhlice a to pak stojí víc už..... abs čidla tam okolo odcházej taky dost.... ono u fabie bych tu moh bejt do rána než bych ti vypsal milion důvodů proč to nekupovat a spělě nenásledovat tupý stádo čecháčků který sou vypatlaný a myslej že fabie je nejvýhodnější kup a pokud chceš hustej výkon tak ve verzi rs.....
pak to koupíš a zjistíš že co 150tis max tak to odejde 6q převodovka která je dost drahá, párkrát foukneš těsnění pod hlavou a mezi tim se ti budou lámat sthovačky ve dveřích, odcházet brzdový spínače, vysvěcovat xenony atd atd že bykonec zjistíš že posranej lexus ls400 (příklad kua) kterej bude žrát 10 a mít 3x dražší díly tak ujede 100tis km za menší sumu než ty z fabií ....
o 10.04.2011, 22:57 | xxfavo1
no tak dobre...beru to...protoze to co pises jsem cetl...takze neco na tom jak je to stavene a ze na tezky naftak asi moc ne,zacinam verit.
a tak nejaka alternativa?co ten seat leon? :) nejak se ta debata zvrhla asi ne?:D
o 10.04.2011, 23:15 | Nismo.Power
ten naftak neni těžkej to sem nikdy neřek.... ta 1,9 váží hovno, problém je jen ten že prostě hovno jede.... celá čr je odvařená z jeho "táhne vocpod" ale to že dál to už nejede a musej pořád řadit a na 50km/h nasázet 18kvaltů to je netrápí.... spotřeba dobrá jasně ale prostě to nejede, to že fabia rs vklidu natře kdejakou corvette v průžnosti na 10 metrů to nikoho nazajímá neb za dalších 10metrů mu pak ten benzín ujede o 50metrů s tim že pořád na jeden kvalt .... je to prostě holá demence ale už to tak je že to tady je oblíbený a česká mentalita hovoří jasně neb ze všech stran slyšíš tdi tohle tdi tamto škdovoka super, levnej servis levný díly a blá blá blá ale ve finále pokud nejsi zaslepenej tak zjistíš ******* , ****** a **** kua......
nakonec sedneš do japonskýho naftáku a nechápeš jak může nafták mít tak rozloženej výkon až do 4-5tis ot a táhne skoro všude a mnohem líp než tyhle posraný 1,9 a přitom spotřeba je...... :)
tohle je vždycky debata na dlouho a vždycky tu budou dvě strany......
o 11.04.2011, 07:47 | Zdeny60
NP:

díky, aspň je ten nástup do novýho tejdne veselejší:-) :-) :-)

Jinak částečně s NP souhlasím, RS je dokonalý marketingový tah výrobce, nic víc. Je to auto, který si pouze na něco hraje, ale ve skutečnosti tím není. Praktičnost auta je diskutabilní, protože to, co by mělo dělat (být agilní, mrštně se chovat v jekékoliv situaci a pod.) rozhodně nedělá, ale když někdo chce, aby to tak dělalo, pak se začne sypat řada dílů, které jsou prostě z principu silně poddimenzované, resp. jsou dimenzované tak, aby splnily minimum==>při tvrdším zacházení odchází rychleji, než by bylo očekáváno.

Jedinou výhodu ale RS TDI má a to je na svůj výkon a dynamiku v nízkých rychlostech její spotřeba, kterou s benzínem nikdy nedosáhneš pro vyvolání stejného POCITU.

Já osobně bych si RS TDI nekoupil a za dané peníze bych si na chvíli pořídil starší Impretu GT, která poskytne více zábavy a adrenalinu a na servise bude stát cirka stejně. Musíš ale překousnout fakt, že cena PHM bude vždy vyšší. To je daň za to, že ve výsledku předvede daleko větší šou.

A až tě přestane bavit, tak ji celkem lehce prodáš, protože ty se točí dost rychle.

Je to jen můj názor a nikomu jej nevnucuji.
o 11.04.2011, 07:55 | xxfavo1
Zdeny60: V podstate s tebou souhlasim,protoze impreza je takovej sen,i kdyz jsem v ni nemel moznost jet a ridit.Ale ta spotreba by me zachvili asi zacla srat.Proste kazdy auto se muze sypat a kdyz za rok zaplatim 40 000 nebo 60 000 za benzin tak porad mam treba 20 000 na rok na udrzbu...tak proste uvazuju.Ale nevim.Mozna ,ze jsou japonsky auta spolehlivejsi,ale kdyz si procitam recenze tak treba jen takovej poriklad ..Mazda 3 tam v tech recenzich mela take dost ,,poruch,, neco vybrat budu muset...takze uvidime:)nejvic stejen zalezi na danym kusu,ale aspon se snazit eliminovat ty nejproblematictejsi auta
o 11.04.2011, 08:45 | Zdeny60
A nebo tuto Corollu TS z tohoto odkazu:

[ Link ]

To je brčko, kdysi jsem s tím koketoval a projel jsem všechny, co byly před 3-4 lety k mání.

Tahle vypadá jako libovka. Vzhled je podobná Fabii .-) ale technikou a ghlavně motorem je to zcela jinde. V 6000ot se změní časování a motor chytá druhou mízu:-) To je symfonie. Tam, kde většina běžných benzínů pomalu ale jistě končí, tenhle znovu resuscituje:-)
A podvozek? prostě TS, no. přizpůsobený záměru. A pohodlím je taky proti Fabii jinde, sedadla nesjou jako lavice 3. třídy vlaku z 60. let...

To by byla MOJE volba. A de facto velmi zachovalé a solidní auto, pokud tedy nemá nějaké skryté problémy.
o 11.04.2011, 10:36 | Nismo.Power
TS je masakr auto a opravdu je dost raritní v těhle končinách stejně jako TRD ale TRD sem tu viděl všehovšudy snad dvě auta jezdit....
opět je to jen o tom že valná většina lidí v ČR si myslí že prostě němci uměj dělat sportáky kterou sou fakt "hustý pyčo" a myslej si že taková posraná toyota je pro páprdy a jejich vrcholná motorizace je nějaká 1,8 s hroznym názvem pro časování vaček..... přitom to je jen holá neznalost produktů oný značky a fakt že se sem ty vozy nedovážej resp. oficiálně neprodávaj a vozej se sem maximálně na objednávku po jednom kuse pro fajnšmekry neb 99% týhle republiky netuší co pojem TRD znamená....

chvilku sem jezdil jen se starší corollou ted nevim jak se ale značila už prostě řekněme tomu sport a jak motoricky tak podvozkově naprostá pecka přičemž servis nevyžadovala žádnej po dobu co jí majitelka měla a to bylo řpes 150tis a jen údržba a údržba..... přitom kdyby se postavila proti parodii jako je fabie tak by jí sestřelila jak na rovině tak nedej bože na okruhu kde by si fabie proti tomu malýmu atmosférickýmu škopku ani neprdla....
o 11.04.2011, 13:37 | xxfavo1
dalsi vec je ta ,ze mam obavy ,kdyz koupim neco ,,exotictejsiho,, tak treba co ,dkyz odejde motor nebo prevodovka....bojim se ze by byl potom problem s opravou....a verim tomu ze se mene kazi,ale porad jsou to jen stroj...
o 11.04.2011, 15:20 | Zdeny60
Prosím tě, co je na F-RSTDI, či na zmíněné Toyotě TS či na např. Impreze exotického?? Exotické bude např. s ohledem na rozčířění Aston či Lmborghinni, ale tady se bavíéme o běžných autech, které není problém servisovat, i když to možná nepůjde-jako v případě Oktávky - v každé kůlně. Některá auta jsou jen trošku méně rozšířěná, ale pořád zcela běžné typy.
o 11.04.2011, 16:12 | Seat Power
nevim co rict,vse podstatne a pravdive napsal Nismo!Fabia jebka a jebkou zustane!
o 11.04.2011, 20:58 | camron | Upraveno: 2011-04-11 21:01:07
2Seatpower:

už docela dlouho čtu tvoje příspěvky a musím konstatovat, že se vždy pobavím :-). Od zřejmého zastánce zn. Seat, bezpochyby největšího tahouna koncernu, to pobaví dvojnásob :-)
o 11.04.2011, 21:05 | M.a.R.i
to TS mě taky napadlo, ale předpokládal jsem, že člověk co kouká po RS, tak TS nikdy nekoupí.
Tuhle prodává klubák:
[ Link ]
Myslím, že by i na 120 šel.

Jinak co je TRD musím počíst, viděl jsem to hodně na Toyotách, určitě to bude nějaká hustější verze auta :).
o 11.04.2011, 22:20 | Nismo.Power
MARI : voe :)) majitel toyoty a určitě člen nějakýho toyota klubu a neví co je TRD....... dyť to řikám že 99% čechů nemá páru :)))

v praze už sem dvakrát potkal Caldina TRD dokonce N verzi..... to auto neni ani moc velký ale na silnici fakt budí obrovskej respekt aneb "nechtěj mě nasrat" ...

takhle cca vypadá

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 11.04.2011, 22:21 | Nismo.Power
GT4-N edice

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 11.04.2011, 22:21 | Nismo.Power

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 11.04.2011, 22:22 | Nismo.Power
a asi si lidi kupujou většinou bílou :)

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 11.04.2011, 22:30 | Nismo.Power
kdyby někoho tlačila motorizace tak dvoulitr 260hp/320nm 3SGTE , Naruse edice je hlavně o podvozku a podvozku a v neposlední řadě taky podvozku.....
o 11.04.2011, 23:38 | Luke_288
camron: trefa do černýho :))). tenhle člověk píše pouze do příspěvků, kde se řeší oktávky, fábie, popřípadě naftový motory kam přispívá bezezbytku fundovanými názory typu- jebka, sráč, nafta špatně apod.

btw to bílý je zezadu teda hnus fialovej
o 12.04.2011, 00:07 | RedBaron | Upraveno: 2011-04-12 00:08:23
Tak tahle Toyota je stejně hnusná jako ta diskutovaná Fabie. Docela by mě zajímalo co je na Toyotách krom AE86, MR2 a Supry sportovního krom toho vysokootáčkovýho motoru, protože každá běžná Toyota je totální nuda k uzoufání, leda by tomu vyměnili obě nápravy, řízení, palubku a posez za volantem za něco úplně jinýho a ještě tý vysoký boudě alá MPV uřízli střechu.
o 12.04.2011, 02:47 | M.a.R.i | Upraveno: 2011-04-12 02:49:47
Už vím Toyota racing development :D. Jinak ta Cadlina je zajímavá, ale nelíbí se mi to, i když ten zadek je fakt brutální :). Čumím, že pořád do toho rvou 3sgte, což je celkem starej motor.

RB: nemůžu porovnávat, jediná Toyota kterou jsem řídil a v který jsem jel je MR2 :). Ale myslím, že i starý coroly a cellicy nejsou zrovna nudící auta. Třeba i víš zmiňovaná Corola TS určitě dokáže pobavit.
Vím, že se ti zamlouvá BMW. Já tu značku respektuju a vážím si jí. Vždycky jsem chtěl nějaký vlastnit. Kamarád má E46 330ci 2001, párkrát mě v tom vezl a mně to třeba příjde celkem nudný, ale neřídil jsem to. Dost mě to zklamalo, neboť E46 každej vychvaluje, hlavně s tímhle motorem. Bavím se o zábavě, ne o kvalitě zpracování a jiných vlastnostech. Ale neber to jako nějakej flame, prostě jsem od svezení čekal pořádnej zážitek. Prostě každýmu vyhovuje něco jinýho, pro někoho by byla tahle E46 vrcholem zábavy, pro někoho zas nuda...
o 12.04.2011, 06:06 | Seat Power | Upraveno: 2011-04-12 06:06:43
camron:ja tu ale nepropaguju znacku seat nebo si to tu videl?nic nesrovnavam se seatema apod..ja jsem velkym zastancem japonskych vozu,a kazdej japonec je lepsi nez jebka v podobe parodie na ,,sportovnejsi auto´´s magickym oznacenim RS,po kterem jdou samozrejme vetsinou mladi ridici,kteri otom vi kulove.
o 12.04.2011, 07:57 | Luke_288
je tady mraky lidí, co mají stejnej názor jako ty, ale nikdo a za tím si stojím, nepíše tak bezduchý hovadiny jak ty. v drtivý většině případů lidi napíšou- je to jebka protože, což jsem u tvých příspěvků ještě nezaregistroval...
a fakt, že bys radši jezdil v yarisu v sociálce bez klimy než ve fabce RS mě v tom jen utvrzuje
o 12.04.2011, 09:14 | RedBaron
M.a.R.i.: Vrcholem zábavy určitě nebude, já ani netvrdím že E46 pojede Lambo přece. Vždyť je to konfekční auto střední třídy, já třeba lítám kombíkem a tohle o čem mluvíš bylo kupé, který musí odvézt 4 lidi a náklad kamkoliv v tichu, pohodlí, se slušnou spotřebou. A v tý třídě taky snese srovnání. Určitě ne s čímkoliv speciálním, natož s lehoučkým sporťákem alá Lotus jako je MR-2, kam se vejdeš jen ty, mobil a možná taška se spodním prádlem.

S některými hatchbacky je taky dost legrace, třeba Pugy 205GTI, 106 VTS nebo 306 S16 nebo třeba Ford Focus RS bych tam určitě dal protože umí bejt přetáčivý na požádání. Ale to jsou auta ve svý podstatě zábavný už v základu když je v nich šestnáctka nebo taky jedenáctka motor. Ale Corolla a takovýhle Toyoty proboha? Ty se na zábavné vymetání okresek hodí asi tak jako bůček do bonboniéry.

Co se týče Fabie RS, podle mě to mělo význam pro někoho, kdo hledá malej vcelku svižnej hatchback a rád jezdí s nízkou spotřebou. Ideálně mladej kluk, kterýmu to nový koupí tatínek a on si pak platí naftu ze svýho. Jenže to je příběh většiny těch aut a proto bych je jako ojetý fakt nechtěl...
o 12.04.2011, 10:56 | xxfavo1
S tema dilama jsem to myslel takto.Na fabiu jich bude spousta,ale na tu toyotu uz si vazne myslim,ze sehnat motor,provodovky,karosarinu bude vetsi problem.Uz jen podle toho kolik je kusu na trhu.A jasne treba se japonci mene kazi,ale pokazit se to muze,zvlast k tomu ,kdyz prihlednu k tomu jak se tu s ojetinama kseftuje a aspon ja to vidim tak ,ze vetsinou se auto prodava proto ze je tam nejaka vada nebo stoceny tachometr nebo brutalni bouracka....atd...
o 12.04.2011, 11:28 | Only_One
zlatá fábie :-) rozumí tomu každej franta, vag má dneska taky každej, dílů je mraky a rozhodně to pujde provozovat daleko levnějc jak Toyota
o 12.04.2011, 11:32 | clown
O_O .. to sice jo, ale kdyz se posere neco na motoru, tak se vsichni i v autorizovanejch servisech modli, aby nemuseli volat do DE, protoze ve Skodovce to nevedi .. :o))

btw .. a kde se bere tolik dilu ??? z tech aut, co nekdo sebere vam :o))
o 12.04.2011, 13:25 | M.a.R.i
RedBaron:
jj, máš pravdu. Jedná se o hodně rozdílný auta. Ale ty si třeba hodil Toyoty taky do jednoho pytle :), kromě AE86, MR2 a Supry.

Focus RS bude určitě zábavný auto ala rozhodně nákladově trošku jinde, navíc si spousta lidí stěžuje na samosvor, který s autem trhá ze strany na stranu ale pouze tlumočím co jsem přečetl. 205GTI je krásný zábavný auto,ale člověk co shání Fábii 2000-, tak nekoupí 20let starý auto. 106GTI a Saxo VTS taky bezvadný auta, co maj nízký náklady,ale zase jsou malý. Myslím, že nejlepší poměr výko/cena by mohla být 306 GTI-6, má 120kW a 6kvalt :).
A když už Škodovku, tak bych vzal OCTU I RS, alespoň je tam turbomotor a ten se o nějakou tu zábavu postará.
o 12.04.2011, 13:41 | M.a.R.i
Ale nemyslím si, že ta Corrola TS je nějaká plíva 192ps/1280kg, nejvyšší výkon při 7800ot :).
o 12.04.2011, 15:16 | Zdeny60
Nevím, kdo z diskutujících opravdu Corollu TS řídil a ohl s ní pár desítek km najet aspoň při testovací jízdě.

Mám doje, že moc vás nebylo, mimo těch, kteří to auto vlastní či vlastnili.

Sám z asebe mohu říct, že já jsem byl z auta velice příjemně překvapen. Jednak vzhledově je proti Fabii opravud o kus hezčí, a to nejen proti I, ale hlavně proti II, která je hnusná, až to tluče dveřma. Za dlší, proti Fabii je opravdu větší a to jak zevnitř, tak zvenku. Ač míry neznám, tak v reálu působí mohutněji, než Fabia. To jen o pocitu.

Podvozkově: TS používá jné díly náprav - tlumení a stabilizátory, má jiné brzdy a nejsem is jist, nakolik je proti normálnímu modelu nižší.

Motoricky - tady nemá cenu diskutovat ani o RS TDI, ani o BMW 330i, neoť je to zcela jiný motor. jen poznámku, moc motorů, které z atmo 1,8 dobývá 200HP není, a těm koním se dá fakt věřit, protože pocitově a vzhledem k váze, ten motor s TSkem cvičí spartakiádu a to i poměrně od relativně nízkých otáček.
Když pominu některé konstrukční prvky, jkaomje pohon rozvodů řetězem, natáčení vačky a tím změna časování nad zmíněnými 6000rpm (a to je hodně citelná věc, ne jako u nekterých benzínů, kde se v podstatě neděje nic - kupodivu to není tak markantní ani u SUbaru 2,0R, kde nad 4000rpm by mělo k něčemu dojít (jestli dochází, tak velmi pozvolna), kdežto u TS je to razantní a jasný nášlap do dalších otáček a to i zatíženém voze 3 lidmi (jel jsem ve 3) cítit tedy fakticky je a to dost zřetelně.

POdvozek se s RS srovnávat taky nemusí - TS je jednak lépe odhlučněná od kol, daleko lépe tlumí rázy od příčných nerovnostíé (koleje, například) a řízení je o kus tužší a mně osobně lépe vyhovuje, než v RS TDI (tady ale mohu srovnat jen s Oktávkou II RS TDI, Fabii RS TDI jsem neřídil v ní jsme se pouze vezl).

Co se týká spolehlivosti, asi bych neměl strach z auta, které bylo servisováno (tedy měnily se oleje a motor s převodovkou nevykazují nějaké podezřelosti). Obecně Toyoty paří k té spolehlivěhší části aut a myslím si, že v tomto ohledu na ní nemá moc co odejít, protože vzhledem k jednoduchosti atmosferického ústrojí ( v uvozovkách) proti přeplňvanému, je těch kritickcýh dílů méně.

Ostatní věci se budou dát jistě sehnat jinde, ať to jsou ložiska, brzdy a pod., plechy jsou setjné jako n ařadový model, mimo spoilerů(plasty).

A jako maličkýmbonus, na TS existuje řada kitů, které dokáží s motorem udělat divy - výkon přes 300 a více HP lze, což u RS TDI jaksi už moc nejde a dle US for by to měl motor vydržet. Kdysi jsem to studoval, ale je to už nějaká chvíle, takže si nepamatuje vše a přesně.


Jen poznámku k Fabii RS TDI.

jak tu někdo napsal, že to je jebk a jebkou zůstane, tak to chce trochu přehodnotit úsudek a uvažovta, k čemu toto auto bylo stvořené. Ve své třídě (tedy malé rodinné vozyse zvýšeným výkonem prti seriovým modelům) jde o celkem dobře vyřešený vůz. Lze jen předpokládat, že majitel si ho pořizuje s tím, že chápe, kam ten vůz pazří a neočekává od něj nemožné, resp. to, k čemu NEBYL stvořen - tedy nebyl stvořen pro razantní dlouhotrvající zátěž. On to jako celek chvíli vydrží, ale pak přijde zlom a je konec. Ale pochybuji, že normálně uvažující člověkl si koupí Fabii RS TDI pro sportovní vyžití, to ve mně budí úsměv:-) ALe pkud si ji zakoupí za účelem obvyklých denních přesunů z A do B, ale s troškou výkonu navíc a špetkou sportovního nádechu v jednom balení, je na správné adrese.

Takže, já bych Fabii RS TDI vyloženě nezatracoval, ono si přiznejme, že v tomto směru (tedy účelem a zaměřením) bude zhruba ve tsejném ranku, jkao slavná slovutná 330i (obyčejný atmosferický starý 3litr v lehce líbivé kastli, ale jinak nic sportovního v tom nelze hledat, aby ne, vždyť na to má BMW jiné modely). Já jen, když tu někdo bere do hu*y Fabii versus 330...
o 12.04.2011, 15:24 | RedBaron
Já to zase nechci hrotit ale ona Fabie TDI umí tohle?

[ Link ]
o 12.04.2011, 15:25 | RedBaron
Nebo tohle?

[ Link ]
o 12.04.2011, 15:25 | RedBaron
Má taky tak krásnej zvuk a lineární tah až k omezovači? Podle mě je to teda pořád úplně jiná třída.
o 12.04.2011, 15:32 | Vencaf
ale řidič TDI RS se zase bude smát při tankování, jak mi nedávno s hrdostí sdělil jeden majitel ;-D
o 12.04.2011, 16:43 | M.a.R.i
To vypadá, že tu bude ještě zajímavá debata :).
Fabii RS a 330ci, bych taky nesrovnával, jsou to rozdílný auta. Jenom jsem reagoval na to, že RB napsal, že Toyota je nudný auto, tak jsem mu oponoval, že mě třeba strašně zklamala 330ci, která je brána jako nejlepší v poměru cena/výkon s tím, že by s ní měl mít majitel o zábavau postaráno :). Ale berete to s rezervou, auto jsem neřídil, jen jsem v tom jel. Zvuk to ma hezkej, zátah taky, ale prostě je to takový menší manažerský vozidlo k přesunu z bodu A do bodu B.

TS dokonce točí 8200ot :)

[ Link ]
o 12.04.2011, 18:18 | Zdeny60
RB: nebuď chytlavej:-) Fabia RS TDI patří do NĚJAKÝ kategoreie, 330i patří do NĚJAKÝ kategorie. Porovnáváš tu hrušky s jablkama.

Já jsem naspal, že to, co očekávámě ve třídě F RS TDI je NĚCO, a to, co očekáváme od 330i je taky NĚCO.Ale ani v jednom případě nic víc. Snad jsem se vyjádřil te´d už dostatečně přesně.

A kdyby ne, pak bych mohl napsat, že BMW 330i je jebka, nad kterou není, protože P-911 či Aston Martin umí něco víc. Jasný už?? Mylsím, že si rozumíme, ne?
o 12.04.2011, 19:31 | M.a.R.i
Zdeny60: Asi si to nečetl od začátku, RB to neporovnává :). Jenom reagoval na mě, když jsem já reagoval zas na něj.
o 12.04.2011, 19:53 | xxfavo1
Tentokrat asi Zdeny60 uhodil hrebicek na hlavicku.S tim ,ze spis hledam neco ,co nabidne nadech sportovnosti,ale jinak normalni pouziti.Jasne ,ze mi taky prijde ,ze tady spousta lidi vidi taky jen škodovka jen nej a taky s tim nesouhlasim a rikam ze za ty penize nenabizi nic extra,proto jsem si taky koupil alfu,protoze proti octavii I je podle me na dobu vzniku uplne nekde jinde(motor,podvozek,design) a za bazarovou cenu nekde jinde,ale vseci rikaj ,ze jsou skodovky spolehlivy a uz me nebavi resit furt neco tak jsem si rikal ,ze bych to zkusil no:)a koncern toho moc sportovnejsiho nenabizi....to neznamena ,ze neberu v potaz ,co tu vsechno pisete...
Jinak jen tak mimo.nedali by se ty silentbloky na naprave vyresit powerflexama?
o 12.04.2011, 20:09 | LadaF
xxfavo1: na podzim jsem po Fabce RS taky pokukoval a dost lidí mě od ní odrazovalo a nakonec jsem rád, že se jim to povedlo, páč mi pak hráblo a koupil jsem si Imprezu, sice jen tu slabší se 125hp, ale za nic jinýho, než další subo bych už neměnil "po dlouhý době mě opět baví jezdit :)"
mam ji na každodenní ježdění, většinou po městě(Praha) a zatím mě ani spotřebou nesežrala :)
[ Link ]
o 12.04.2011, 21:55 | Zdeny60
OK, ať to tedy bylo někdo jiný, než RB (sorry), třeba Petr nebo pavel, jde jen o to, dívat se na věc trošku objektivně a nečekat zázraky tam, kde z principu věci prostě nemohou být. A to v případě F-RS TDI být opravdu nemohou, ale na druhou stranu splní s rezervou to, k čemu byl stvořená - svižná jízda v mezích normálu. Nic víc. A tak by to mělo být u všeho, nejen u aut, prostě od věci vyžadovat jen to, k čemu byla vyrobená a nedělat z ní nadvěci.

LadaF: Subaru positive:-)
o 12.04.2011, 22:23 | mikevr6
ja po m3 bych se zase rad vratil k impreze,da se koupit uz za rozumnej peniz a kdyz se trosku upravi tak jede jak drak,suprovej zvuk a hlavne velice zabavne svezeni.Horsi to bylo se spotrebou ale s tim se musi pocitat:)

foto k příspěvku  od mikevr6

o 12.04.2011, 22:51 | Nismo.Power
ale jo hezky se to tady rozjelo koukám......

ad caldina, opravdu na foto působí divně, doporučuju potkat v reálu a sednete si na prdel a nebudete věřit že to je to auto na foto, až jí potkáte určitě jí nepřehlídnete neb to působí respekt na 200metrů a nebudete vědět co to kua je.....

ad sportovní toyoty a RB : lol, docela sem se zasmál zase, vpodstatě naházel všechny ty nespolehlivý, nekomfortní neergonomický auta který maj podvozky na totální hnidu a motory se sedačkama taky do jednoho pytle :))
nezbejvá než mu popřát ať se někdy sveze v TRD modelu a klidně to pak hochu srovnávej s M produkcí , klidně si to vem na okruh obojí a klidně mi řekni s čim si zajel lepší čas a nemyslim to tak že si vezmeš M3 proto Tundra TRD ale něco rovnatelnýho...... uvidíš že podvozkově prostě BMW na japonce nikdy nemělo a mít nebude viz hračky jako ITR , CTR , NTR nedej bože ve verzích mugen nebo přímo fabrikálně udělaný TRD....

svez se třeba v MK4 supře někdy, její přilnavost tě zatlačí na boční okýnka což v M3 zapoměn neb stará plečka z roku 94 má na boční přetížení lepší podvozek než M3 z roku třeba 04..... stará plečka má takovej motor kterej sice nemůžeš rovnat atmosféře e46m3 ale můžeš ho rovnat a říct že v tý době byl lepší než jeho kopie ala nový 35i...... sjištíš že ta plečka jede tak kurevsky dobře že přehodnotíš pohled na oblíbený značky, poznáš potenciál onoho motoru stejně tak jako drtivý většiny motorů sporovní japonský produkce a nebudeš chtít jinak, neb sorry ale s 30i která je prostě dle mýho názoru dost líná resp. v žádnym voze mě nepřesvědčila jak výkonem, tak nějakym koulervoucim zvukem natož super spotřebou který se od palubáku stejně liší, tak prostě u 30i potenciál končí skoro tam co začal.... a pokud od něj něco chceš opravdu tak to stojí fakt těžkou řepu a jedná se o přestavění celýho motoru od vaček po kp.... a jak všichni řikaj že 25 a 28 fakt pecka tak nevim, ty mě nuděj dost a že prej na 30 je skok ale já ho nepoznal opravdu, jen všechny žerou stejně ale nejede žádnej nějak závratně, a stejně tak sem nejal s žádnou 330i která by jela jako ta na videu, příjde mi lehce divný či dost upravená nebo nevim.....

RS tdi a RS co se tu řeší celkově ano, k tomu k čemu sou určený to tak nějak splnujou to jo, ale většina lidí to nechápe a myslí si že to je opravdu sportovní auto přitom leda hovno.....

Zdeny : parádní recenze na TS, opravdu to nelze srovnávat s nějakou fábkou, možná tak svojí třídou ale výkonama to auto patří uplně jinam..... a vůbec ty podvozky tak třeba v pitomý corolle se jede mnohem líp než v 1er bmw, jak pohodlí tak jízdní vlastnosti sou prostě uplně jiný a dle mýho pocitu lepší když nebudu brát nějakou 130i která je tvrdá že se v tom nedá jet a stejně tomu je silnice malá a výkon utek opět neb to váží milion kilo který nevim kde to bere....

O_O : vsadil bych se o co chceš že od novýho do najetí 200tis tě výjde corolla ve stejný výbavě co fabie ve stejný výbavě značně ale opravdu značně levnějc, zahrnutu i s nákladama na PHM se srovnatelnejma motorama, nákladama na servisníá prohlídky a údržbu.... věř tomu že bys prohrál a rozdíl by tam byl opravdu propastnej ! :)

RB : jediný co se mi od tebe fakt líbilo blo ten "bůček do bonboniéry" :) to je bezva hláška, každopádně o nemění nic na tom že na okreskách když postavíš běžnou corollu třeba s 1,8 proti RS fabii tak s tou corollou tu fabii poděláš když zrovna fabie dojede a nebude v pangejtu díky nedotáčivosti kterou opravdu bohatě oplývá..

AMEN
o 12.04.2011, 22:58 | Nismo.Power
mikevr6 : to nemůžeš myslet vážně že bys po supervozu jako je rs4 a následnym "polepšní" ve vrstvě německý produkce na BMW jakožto značky stvořené přímo samotnym pánem bohem (podobně jako addidas) přešel opět k nějaký podřadný japonský plečce jejíž podvozek se hodí na silnici asi jako "bůček do bonboniéry".... :))

mě se fakt líbej takový ty klasický japan videa kde vezmou na okruh určitý vozy, ukážou hezky výkon váhu, obutý pneu atd a povětšinou tam je nějaká honda, subaru, toyota, nissan občas mazda a když se tam zaplete nějaká m3 apod tak sranda koukat jak prostě na složitym okruhu lítá jak nudle v bandě a kdesi vpředu jezdci dolujou každou tisícinu sekundy tim super podvozkem :)......asi to je tim že přece janponci neuměj řídit evropský auta , a vlastně ani nedošáhnou na pedály a nemůžou tim pádem dát plnej :)
o 13.04.2011, 09:17 | RedBaron
Nismo.Power: Nebo náhodou u evropskýho auta čirou náhodou třikrát blbě zařadí, viď... Best Motoring mám rád ale taky ho beru s rezervou. A pokud jsi dobře četl, mluvil jsem o hatchbacku, Supru i MR-2 jsem v podstatě pochválil. Dokonce jsem tu s žádným BMW ani nezačal, to mají na svědomí jiní, kteří to dokonce dotáhli tak daleko že ho začali srovnávat s tou Fabií TDI a to je bohužel špatenka protože se to přes všechny výhrady nedá :o)

Znám dost lidí, které kult Impreza / Evo prostě neoslovil protože se zadkem si zablbneš podstatně víc a stačí na to podstatně míň výkonu. U čtyřkolky mám vždycky pocit že abych jí utrhnul tak potřebuju 600 koní a nebo skandinávskej flick přes celou šířku silnice ale na to v provozu většinou není prostor. Že tyhle ostrý čtyřkolky porazí na čas kdeco, to je jasná věc ale o to zrovna při zábavě vždycky nejde :o) Zrovinka tenhle typ Imprezy na obrázku je ještě nedotáčivější než M3 a pokud se jede opravdu ostře, má oproti té M3 tak cca dvojnásobnou spotřebu paliva. Na druhou stranu to má ještě starý boxer s rozdílnými délkami sání pro každou hlavu takže má parádní zvuk. Drahý a dolítaný bude v dnešní době asi obojí stejně...
o 13.04.2011, 09:19 | assassin
nismo: no zajimalo by me kde si toho tolik nalital v tech spesl japan verzich jejich sportaku, ty musis bejt v japonsku pecenej varenej...

ad tvoje oblibeny pretizeni m3 vs supra apod... podle me ciste jen vec pneumatik a nastaveni, zvlast pokud se to zkousi na kvalitnim povrchu - okruh. mko je celkem civilne nastavene v serii, aby si v tom kazdej helmut nerozbil hubu.. staci trosku zvetsit odklony a ubrat sbihavost a je to zas trochu jinde, navic srovnani se suprama apod co tu jezdi je trosku mimo, protoze tady s tim jezdi nadsenci a seriovy auto snad neexistuje, at uz jde o zvedly plnici tlaky nebo upravy na podvozku. jo ta 3,0 atmosfera nikoho neprekvapi tim jak to jede, ale atmosferickej motor je o necem jinem nez slapnout podlahu u turba a cekat na boost...

ad 35i jako trapna kopie 2JZ? vzdyt je to porad ten jak rikas starej trilitr, jen k nemu primastili turba, nebo snad chces rict ze ho zkopirovali od japoncu uz u e36? a vzhledem k tomu jak to treba martynovi lita kolem 400PS na seriovym motoru mi to zrovna neprijde jako nepovedena kopie.. jasne jezdej supry k 1000PS ale to jsou low comp stavby, velky turba a seriovyho tam moc nezbejva... proti tomu zas najdes kupu oturbenejch m3 ale i 325/328/330 s podobnejma vykonama. treba tenhle typek tvrdi ze jezdil 635 koni na kolech na temer seriovym(prefouklym)
motoru jen s tlustym tesnenim pod hlavou...
[ Link ]

jinak teda ta corolla TS na tom videu toci pekne, ale tech 190ps mi tam moc nesedi, chapu ze pohled na video vs skutecnost se blbe porovnava, ale ma to stejnej vykon jako moje 328 a o 100kg min a prijde mi ze to jede spis hur...
o 13.04.2011, 13:14 | JP
Nismo co máš pořád s těma milisekundama? Nejmenuješ se náhodou Hulán?:D Hodnotit auto podle toho jestli "dá" na hladkym asfaltu přetížení 1.05G nebo 0.99G, případně jestli zajede okruh za 3:32 nebo 3:42, to je jak hodnotit život podle toho jestli trval 72 let, nebo 75 let, nebo zmrzlinu podle toho jestli má -5°C, nebo -3°C...

BTW ta Toyota co jsi sem hodil je hnusná jak prdel a že je to jenom na fotkách, to vyprávěj na hlavním nádraží. Těch pár "tuningovejch" prvků z hovna bič neuplete ani omylem (mluvim o vzhledu). Vlastně ani neznám auto co by bylo na fotkách takhle strašně hnusný a v reálu pěkný:D. Toyota prostě v posledních letech neumí udělat hezký auto. Poslední fakt pěkná Toyota byla MR2 SW20 a to byla těžce vobšlehnutá Itálie, že:D. Nechápu proč nepřeplatěj pár designérů od Hondy nebo od Mazdy, aby jim ukázali jak se to dělá:D
o 13.04.2011, 14:23 | mikevr6
Nismo:No u mne vzdycky zustanou nemecka auta nej,akorat ze nezavrhuju aji ty japonske.Rs4 byla super na nahaneni motorek po dalnicich a melo velkou image-clovek se fakt citil ze jede v drahem aute,M3 je super motokara a motorove je na tom lepe jak Impreza a to celkem vyrazne aji spotrebou.Podvozkove je to jen o ridici a klimatickych podminkach ktere panujou nez o kvalite, protoze m3jka umi jet kdyz se s ni jede tvrde a clovek nema strach v zatackach velice rychle a treba v rychlich vraceckach je lepsi jak subaru.Ale zase se s ni bojim jet ve vetsich rychlostech do tahlych zatacek protoze nema protiprokluz ani stabilizaci a staci jak tam nekde v zatacce bude mensi kaluz tak je vymalovano.To s imprezou se clovek tak bat nemusi,co si pamatuju na tu moji tak ta se chovala skoro jako zadokolka a umela urvat zadek k nemuz se po chvilce pridala i predni kola a auto krasne vytahla ven.
Jinak tam jak si psal o tech podvozcich ctr,itr atd tak zas tak super nejsou,ctr sem mnel a tak tupe rizeni snad nema zadne auto a integra je o moc lepsi ale zadek je u ni pretacivej stejne jak u stare crx takzetaky zadna vyhra.Urcite bych to neradil na stejnou uroven s mtrojkou aspon ne v serii.
o 13.04.2011, 15:31 | M.a.R.i
JP:
japonci nic nekopírovali. Právě, že pár let po představení MR2 vyšlo ferrari, myslím, že to byla 355,ale nejsem si jistej. A to je jí hodně podobný :)
o 13.04.2011, 15:55 | JP
F355 je designově jenom takovej rozsáhlejší facelift předchozí 348 (která je navíc MR2 i podobnější), což je model zcela jasně designově navazující na Testarossu...

Představa jak samotnej Pininfarina při kreslení novýho Ferrari šilhá po nějaký Toyotě je poměrně vtipná:DD
o 14.04.2011, 14:12 | RedBaron | Upraveno: 2011-04-14 14:15:57
F355 je rozsáhlejší facelift, fakt sranda :o) Samozřejmě auto vychází z ověřených postupů ale motor dostal pětiventilovou techniku, poprvé aerodynamicky optimalizovaný celý spodek auta a nový podvozek který zdaleka tak nekousal jako ten starý a konečně se s autem daly jezdit i drifty bez toho, že by pokaždé skončilo v hodinách. Je to jedno z nejkrásnějších a designově nejčistších Ferrari vůbec a to nemluvím o zvuku, který je krásnější než všechny F360, F430 a F458 dohromady protože ty znějí jako dvě motorky spojený na jednu kliku, zatímco osmiválec v F355 doslova a do písmene zpívá...

[ Link ]

mikevr6: No vidíš a mně právě připadá bavorák nejistej na příčnejch krátkejch nerovnostech, neohrabanej a značně nedotáčivej v nízkejch rychlostech ale čím se jede rychleji tím ochotněji se vrhá do zatáček a nechá se krásně řídit stáčivost zadku plynem bez nějaké záludnosti, a to i na mokru. V sérii zatáček stačí jenom citlivě povolovat a přidávat plyn a auto si do té zatáčky pokaždé sedne jako pr.el na hrnec :o)
o 14.04.2011, 14:48 | JP | Upraveno: 2011-04-14 14:58:05
RedBaron: Sranda je spíš to, že jsi vynechal zásadní slovo - ne "F355 je rozsáhlejší facelift", ale "F355 je designově rozsáhlejší facelift". Že dostal motor s pětiventilovou technikou, novej podvozek a novej spodek auta, to má proboha s designem karoserie společnýho co? Já prostě v designu žádnej zásadní rozdíl, kvůli kterýmu bych to nemohl nazvat jen rozsáhlejším faceliftem nevidim (zvlášť když vezmu v potaz rozdíl 355/360, 360/430 a 430/458, případně i předchozí 328/348).

foto k příspěvku  od JP

o 14.04.2011, 16:21 | mikevr6
RB:no ta moje se chova krapet jinak nez seriova m3 takze muzes mit pravdu,ja mam difer z 3.2jky a jeste plno jinych uprav takze reaguje na plyn jinak nez serie a taky se jinak ridi:)
o 01.10.2013, 04:19 | Jozzo
celé se to tady nějak obtočilo okolo těch RSek ...ale já nechápu jednu věc.... jak může mít auto označení RS a přitom to má dvoulitrový naftový motor co nemá ani 100kW?
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.346 sekund.