
Navštíveno 13874x


31.12.2011, 22:00 |
Olda Zdravím. řeším takový problém. Máme v rodině pašika kterýmu poslední dobou začalo turbo padat do nouzáku. VAG psal chyba řj. ale ta prý vadná není a víc nic. dělá to většinou když se jede né uplně delší dobu svižnější jízdou. Po zdechnutí a opětovném nastartování to zase normálně jede, ale po chvilce opět padák. Turbo bylo kontrolováno a mechanicky prý v pořádku. No a když je třeba -7°C tak to i hůř startuje. Točí točí ale trvá mu než chytne. Vím že takhle na dálku je těžký poradit, ale nemá někdo aspoň trochu potuchy co s tím? Díky.
většinou váha vzduchu... klasika (alespoň to padání do nouzáku)
nenastartování... jaký kouř to udělá? bílý dým, nebo tmavý? (tady toho může být více, od žhavících svíček po ucpaný přívod nafty, přicpané čerpadlo nebo někde vzduch v hadičce a spoustu jiných věcí)
Ale je možné že mě ještě někdo opraví a uvede na správnou míru...

31.12.2011, 23:01 |
fredh to padání do nouzáku může mít spoustu příčin. Od váhy vzduchu, přes podtlakový hadičky a turbo, až po tu řídící jednotku. Chce to dát na diagnostiku a pak jseš chytřejší. Musí se udělat log za jízdy a pak seš podle hodnot chytřejší. Hlavně si nenech namluvit v servise, že to dělá váha vzduchu, oni ti ji za 4000kč vymění a bude to pořád padat.
Najdi třeba tady
[ Link ] někoho kdo má VAG a trochu tomu rozumí a ušetříš dost peněz jako já.
to ti řekly všechno někde ve stodole ne ?
chyba ŘJ znamená co ??? mechanicky kontrolovat turbo znamená co ???
to že nejede a padne do nouzáku je s největší pravděpodobností zatuhlý turbo (pokud sou hadičky ok) = saze a nefunguje mu "naklápení" tudíž auto napíše zpravidla nedosaženo plnící tlak nebo chybu N ventilukterej je dole před turbem u chladiče
to že hůř startuje s tim nesouvisí to je prostě chyba motoru už časem a je potřeba zvednout startovací dávku (předvstřik)
první co vůbec udělej tak zkontroluj (nebo nech zkontrolovat) podtlakový hadičky tzn od vývěvy který je vzadu za klapkou do všech směrů tzn jak doprava směrem k EGR za motorem přes X rozpojení k N ventilu na EGR po podtlakovej ventil na vodní hadici kterej často odchází a ztrácí se tamtudy podtlak..... směrem doleva vedoucí k N ventilu na turbo resp. pravděpodobně budeš mít ještě jeden N ventil vejš vedle sání..... každej N ventil má 3 hadičky jedna je atmosféra (tlak okolí) , VAC (podtlak) a OUT (přepuštěnej podtlak), na každej ventil musej jít volty a nediv se když tam neuvidíš 12 ale třeba 7....
pokud sou hadičky všechny ok a k N ventilum sem dostává dobrej podtlak tak budeš mít zatuhlý turbo.....
dá se vyndat a rozebrat a vyčistit pak to zase na chvilku pomůže nebo koupit nový....
na dálku je jednoduchý s timhle poradit neb vždycky je to u těch aut to samý......

01.01.2012, 00:45 |
Lu82 chce to ve VAGu nalogovat kanaly 3,10,11 po tom byse videlo, muze to bejt cokoliv od N75,pres regulaci turba a vse co je mezitim podtlakove hadicky atd. bez logu nezjistis nic, jinak muze bejt napr.nemocne cidlo tlaku v sacim potrubi to se taky stava a chybu ve vagu to nenapise. Jak rikam chce to LOG

01.01.2012, 00:50 |
Lu82 jinak v pripade zatuhle regulace, vyndat turbo,nahrat,rozpulit,vycistit,vypodlozit valecky regulace o max o 0,2mm a se zatuhlou regulaci uz nikdy nebude problem(jen v pripade vypodlozeni) bez vypodlozeni to bude za treba pul roku zpet. Jinak pro ty co by chteli tvrdit ze vypodlozeni je blbost tak rikam ze neni, tento zasah jsme udelali na vic jak 50tce koncernovych turb s timto problemem a auta uz maj stimto najeto x kilometru bez toho aniz by se tento problem objevil znova

01.01.2012, 00:50 |
Lu82 jinak v pripade zatuhle regulace, vyndat turbo,nahrat,rozpulit,vycistit,vypodlozit valecky regulace o max o 0,2mm a se zatuhlou regulaci uz nikdy nebude problem(jen v pripade vypodlozeni) bez vypodlozeni to bude za treba pul roku zpet. Jinak pro ty co by chteli tvrdit ze vypodlozeni je blbost tak rikam ze neni, tento zasah jsme udelali na vic jak 50tce koncernovych turb s timto problemem a auta uz maj stimto najeto x kilometru bez toho aniz by se tento problem objevil znova

01.01.2012, 10:57 |
Olda | Upraveno: 2012-01-01 11:05:58
Díky moc za rady. Dneska to píchnu na VAG a podívám co to teda píše za chyby a hodím je sem. Za jízdy nejsem schopen kontrolovat, protože tomu až tak moc nerozumím. Fakt by to chtělo někoho, kdo rozumí těmhle motorům a zná je.
edit: Turbo měl venku známej a prej ho rozdělával a kontroloval jestli nemá vůle. Čipovaný to taky není.

01.01.2012, 14:15 |
Olda Talk jsem to teď picnul na VAG a vypsalo to dvě sporadický chyby
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 028 906 021 GL
Komponent a/nebo - verze: G20SG 1446
Kódodvání softwaru: 00002
Kód opravny: WSC 00491
2 Nalezeny chyby:
65535 - rid.jedn. vadna
37-10 - Defekt - Sporadicky
00575 - Tlak v sacim potrubi
17-10 - regulacni diference - Sporadicky

01.01.2012, 14:44 |
Lu82 tlak v sacim potrubi, to je chyba ktera jde od cidla tlaku proto ti to prestane tahnout, cidlo najdes nekde na trubce od EGR smerem k IC, nekdy byva i na IC nevim kde presne ho ma tvuj Passat ale proste kdyz pujdes od EGR smerem k IC tak ho najdes jine cidlo tam neni, ale pozor taktez muze bejt praskla trubka, spatna regulace na turbu atd. Rovnou skoukni stav tech trubek co jdou od EGR do IC a s IC do turba

01.01.2012, 14:50 |
Olda Ok podívám se na to :)

01.01.2012, 15:45 |
Lu82 jeste takovej dotaz na tebe, koukam ze mas rok 99 tam bude jeste asi starsi typ turba ty tve problemy byli v takovem rozsahu uz predtim co ti nekdo rozebiral to turbo nebo auto zacalo zlobit po zasahu? Kdyby po zasahu tak muze byt v turbu obracenej prstynek, jelikoz u 9lopatkoveho turba se to da otocit a nemusis si to ho pri montazi ani vsimnout ze si to otocil, u 11 lopatkoveho turba uz to otocit nejde

01.01.2012, 20:21 |
Olda Dělalo to právě už před rozděláním.
U me na octe 66 kw presne co pises.vymena
[ Link ] | a bez problemu uz asi 50 tis
VAG 304 .... takže s nějakym levnym káblem předpokládám tudíž tý vady ŘJ si vůbec nevšímej neb na pořádný diag by ti to nenapsalo...
jinak začni hadičkama jak sem psal nebo nech to někde at tim začnou...... na tuhle závadu je podle mě odborník uplně každej servis protože při počtu aut s těmahle motorama kolik jich tu je se podle mě musí posrat tak 10 aut každej den v týhle republice..... už jen u nás je minimálně jedno a měsíc....