Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > čerstvý ŘP + 2.0 benzin kolem 100kw? :) + nepřepsaní majitele auta - rizika?

 o Navštíveno 2172x o
o 04.01.2012, 13:31 | kykloop | Upraveno: 2012-01-04 13:34:10
Ahojte,

mám v plánu kupovat auto s benzínem 1.8-2L...
Přítelkyně má ale čerstvý řidičák a bude se na tom učit jezdit :) S volantem v ruce se nenarodila, jde ji to zatím spíš hůř... chcípání, řazení, rozjezdy...

Sám mám už celkem naježdíno, ale s takhle relativně silnym motorem přímé zkušenosti nemám. Může se na tom tom holka rozumě naučit jezdit? :)

A ještě jeden dotaz...
Pokud bych auto, na které se vztahuje ekologická daň nechal napsané na sebe a dal ho vzdálenému příbuznému... jakým se vystavuju potencionálním problémům? Pov. ručení by předpokládám nebyl problém přepsat na něj. Případné pokuty by se řešily jak?

Díky!


o 04.01.2012, 13:44 | hawai | Upraveno: 2012-01-04 13:44:36
mladá má řidičák od léta, autoškolu dělala ve fabce htp. teď jezdí v mondeu 1,8 a během měsíce si zvykla a jezdí teď naprosto krásně
o 04.01.2012, 13:49 | soray
100kw je nic, za chvili Ti to ani neprijde jako neco silnyho...
Moje pritelkyne na tom byla podobne jako Tva a nemela s tim sebemensi problem (2.0 103kw).
o 04.01.2012, 13:50 | clown
no ... 14 dni cerstvy papiry a Scorpio 2.3 107kw .., mel jsem toho hodne moc .. a to jsem to jen prevazel z nabrezi na IP Pavlova .., sam bych to dnes nedelal .., nebyl jsem pomalu schopnej s tim vyjet z parkoviste ..

ale facko mtx bylo super .., i tempra TD .. :)
o 04.01.2012, 13:55 | Lukasino
Je to o zvyku, pokud ma neco v hlave (nic ve zlem!), tak 100kW nebude absolutne problem ;)
o 04.01.2012, 14:11 | PlusOne
kykloop:
100kW je silné auto? Odkdy? :-)
IMHO je fuk, jak je auto silné, vždycky je to tom článku mezi sedačkou a volantem. Pokud bude mít k autu od začátku respekt, tím líp.

Ad) otázka na auto - pojistník může být jiný, než provozovatel, takže v tomhle bodě no problem, ty zůstaneš provozovatel, on bude pojistník, a samo, pokuty atd. budou chodit tobě. Letos ještě můžeš PČR vesele fingerovat, od příštího roku budeš muset uvádět, kdo auto řídil.
o 04.01.2012, 14:20 | Lukasino
+1: fingerovat, jako vyprstit? :D Nevim, co by na to policajt za prepazkou rekl :o)) Btw. to plati jeste letos? Ja myslel, ze uz od letoska to neni, tak to je super :)
o 04.01.2012, 14:27 | PlusOne
Lukasino:
Fingerovat jako "ukázat finger" :-D
A jo, letos to ještě platí. Změny mají nastat od ledna 2013.
o 04.01.2012, 14:30 | Luke_288
já z toho mám pocit, že jezdit neumí ještě ani ona ani on. on píše, že už má celkem naježdíno, ale ne s takhle silným motorem, to mi připadá jakože má za sebou pár tisíc km a do silnějšího bojí- sám mám v autech k 350tis km a rozhodně si nemyslím kolik mám naježdíno.. navíc když sám napíše, že tý holce to víc nejde než jde tak bych snad radši trénoval někde za městem kde nebude riziko nějakých vyložených krizovek s něčím hodně vydechlým.
o 04.01.2012, 14:30 | Nismo.Power
co by se nenaučila jezdit ;) je uplně jedno jak silný nebo slabý auto mít budeš .... nekdo se učit nemusí a někoho nenaučíš za celej život....
jinak 100kw neni žádná síla pokud to neni v autě co má 800kg.... na tom bych nehledal zádrhele....
o 04.01.2012, 14:31 | macomb | Upraveno: 2012-01-04 14:32:28
Přítelkyně se 125kw naprosto v pohodě, spíš si musela pak zvykat na přechod na 80kw, hlaně kvůli tomu, že se kolikrát z křižovatky chtěla rozjíždět na dvojku, případně trojku (předtím nebyl problém, pak už jo :) ) Navíc silnější auto bude mít lepší brzdy, případně podvozek, což je plus a bude jistější(rychlejší) výjezd z křižovatky a předjíždění. Já jsem jednoznačně pro. Stejně to ze začátku honit nebude, takže maximální výkon nevyužije, spíše krouťák ;)
o 04.01.2012, 15:04 | Ravo | Upraveno: 2012-01-04 15:05:38
Jako Macomb - pro začátečníka je lepší spíš silnější auto než slabší - promine mu víc jezdeckých chyb (špatná práce se spojkou a plynem při rozjezdu, výkonová rezerva při špatně odhadnutých předjížděcích manévrech).
Pokud to nebude nějáká zadohrab bestie 200+ kW (což jak píšeš nebude), tak by neměly nastat problémy s přebytkem výkonu (hrabání v zatáčce i na 3ku a následný nechtěný drift atd :)
o 04.01.2012, 16:04 | camron
Fingerovat? To to neumíš napsat česky? Vždyť se neumíš ani pořádně vyjádřit anglicky (jak známo AJ má pojmenování pro každý jednotlivý prst). To se nezlobte, ale tahání takových zvěrstev do ČJ je opravdu čirá demence!
o 04.01.2012, 16:05 | Honza2.016v
ségru jsme ještě před autoškolou trénoval na mým tipu (110kW) pak měla v autoškole potíž se rozjet, protže tam měly HTP.. nyní preferuje diesla, nebo 2.5V6 v alfě (kterou ale netočí víc jak přes 3000, protože se bojí).. moje tipo, alfa a ten diesel sese ne moc citlivou nohu na spojce bez chcípnutí motoru.. v mým stilu jí to skoro pokaždý chcípl, protže ten motor je do 2500 mrtvej..
o 04.01.2012, 16:09 | PlusOne | Upraveno: 2012-01-04 16:17:16
camron:
Je to pojem vypůjčený od D-FENSE, přijde mi vtipný, a určitě kratší než "ukázat vztyčený prostředník".
Faktem je, že kdybych se mu vyhnul, ušetřil bych si vysvětlování jasnozřivým chytrákům a samozvaným lingvistům, kterým jediný můj příspěvek stačí k posouzení mé schopnosti se vyjadřovat v cizím jazyce, takže se to nakonec stejně obrátilo proti mě.

Mimochodem, anglická fráze pro toto gesto je "to give someone the finger", jak jistě víš, takže tímto se tvoje rádobykousavá narážka na pojmenování prstů jaksi míjí účinkem...
o 04.01.2012, 16:31 | kykloop | Upraveno: 2012-01-04 16:38:57
já mam najeto kolem 50tis... ale s motory 1.4 a 1.6 do 70kw. Přechodu na silnější se nebojím, naopak se už nemůžu dočkat :)
Spíš mi šlo o to, že přítelka ještě nemá takový cit na plyn při rozjezdu a celkově na plynulou jízdu.. tak aby nevystřelovala moc rychle apod. No prostě začátky asi jako u většiny. V autoškole jezdila s naftou, ta ji asi taky dovolila víc chyb.

Ohledně těch pokut... takže momentálně když mi přijde obsílka... dostatvím se, na fotce nebudu já... tak pohoda? A příští rok ho napráskám a taky se tomu vyhnu. To je ok :-)
o 04.01.2012, 16:42 | PlusOne | Upraveno: 2012-01-04 16:43:44
kykloop:
Jasně, přesně tak - přijde obálka, ty se dostavíš, na fotce bude někdo jinej, ty odmítneš v téhle věci vypovídat, a tím to končí. Důkazní břemeno leží na PČR, ty nemáš dokazovat, žes neřídil. S fotkou někoho jiného a tvou nevýpovědí nemají v ruce nic.
o 04.01.2012, 17:33 | JR
clown: Jenze v ty dobe byly auta kolem 100kW silny auta a ten motor nebyl nejak skrcenej emisema a podobne. Dneska sice pisou stejnej vykon, ale ty motory nejedou a auta jsou dvakrat tak tezsi. ;-)
o 04.01.2012, 22:52 | Losky
Určitě to pro ní problém nebude, pokud to není střelkyně. Mladá jezdívala vždy s HTP 51kw, pak jsem jí půjčil TDi 125kw a na kruháči trochu víc přidala při výjezdu a docela se lekla jak se kola urvaly a prohrábly. Od tý doby je s tímhle autem opatrnější, ale určitě se ho nebojí. Spíš taky točí do 3tis, pro jistotu:)
o 05.01.2012, 09:05 | clown
JR .. souhlas :) Skopek 2.3 hrabal i na 3 :) a mam pocit, ze tenhle kus jezdi furt .., sice na na nem ma 800tkm, ale v cajku ...
o 05.01.2012, 10:06 | radek.613
Nikdy jsem nepochopil, kterak hodnota kW určuje bezpečnost či nebezpečnost vozidla a jeho řiditelnost, nepohybujeme-li se mezi sportovními speciály. To jak auto jede a pojede záleží vždy a jen na článku mezi sedačkou, volantem a pedálama a je úplně jedno, jestli má motor 30 nebo 300 kW. Pokud daný článek nezvládá práci se třemi pedály a řadící pákou, alternativou může být vůz s AT, pokud ani ten, tak to už raději takový článek do provozu nepouštět....
o 05.01.2012, 10:12 | Ravo
no ale vysvětluj to pojišťovnám... statisticky přece nejvíc bourá mladý muž do 20 let v silném vozu černé barvy značky BMW nebo Audi
Proto je potřeba uvalit megapojistku na černé báwa a audiny :)
o 05.01.2012, 10:14 | PlusOne | Upraveno: 2012-01-05 10:16:14
radek.613:
Naprosto souhlasím, ostatně něco podobného píšu výš.
Ohledně výkonu - redaktoři Autowebu si dokonce myslí, že nevýkonná auta jsou nebezpečná...:-)
[ Link ]
Teda přinejmenším jeden z nich...
o 05.01.2012, 10:19 | Luke_288
jsem fakt asi jinej. na začátku se píše, že holka nemá moc cit (dá se pochopit), nejde jí plynule řadit, při rozjezdech auto chcípá, nedokáže jet pořádně plynule a pak tady čtu, jak něčí holka byla zvyklá v silným autě se rozjíždět na dvojku, občas trojku(??) a pak jí to ve slabým moc nešlo, dál, že silný auto bude mít daleko lepší brzdy než slabý...tohle jsou vlastnosti, který podle mě není začátečník schopen využít. myslím, že každej kdo se naučí jezdit dobře se slabším autem je daleko líp připravenej, protože co se může stát? při necitlivým zacházení s plynem se nestane nic ani při leknutí.sám jsem vděčnej za to, že jsem začínal na pitomý 120tce, kde člověk musel bejt se spojkou skoro fakt hodinář...
o 05.01.2012, 10:35 | JR
Souhlas s Lukem288 ...

A za sebe muzu rict, ze ridici kolem 20ti let s silnym aute bouraji proto, ze si myslej ze jsou mistri sveta a to auto nezvladnou. No a mlada muze zpanikařit spapne na plyn a ejhle on se ten volant s ni zacne prat a auto bude chtit jet nekam uplne jinam ..... To se u Fabie htp fakt nestane ;-)
o 05.01.2012, 10:48 | clown
Hlavne z ty fabie aspon uvidi kde auto jakstaks konci a zacina ..
na rozdil od velkych aut ..

tady jezdi pani s cliem .., sedne nastartuje .., nalozi tomu 4000ot .., zaradi a skokem vzad skoci do ulice ..,
pak ji to chcipne.. nastartuje, nalozi tomu 4000, rozjedeto ke Zborovsky (15 - 30m) .., tam ji to chcipne znovu. Zase natoci a vytoci a sup natvrdo do Zborovsky .. :) Rev v ulici a lidi z oken super zabava .., az na to, ze to x krat do ty Zborovsky poslala nekomu ..
o 05.01.2012, 11:10 | JP | Upraveno: 2012-01-05 11:12:34
Ten Beranův článek je docela mimo, měl by se v nějakym slabym autě svézt. Já už se vozil v lecjakejch popelnicích kterejm by Fabie HTP vyprášila kožich, ale s žádnym autem nebyl problém jet tak abych nepřekážel. Vlastně nebyl problém jet s žádnym autem tak, abych byl jeden z nejrychlejších v provozu (kromě starý shnilý R19 kterou se dal na více prorezlejch místech prostrčit prst do kabiny a u který jsem se bál že z ní něco uletí). Neni to o autě, ale o řidiči a většinou taky o jeho obavách z hrozný spotřeby, kdyby to při rozjezdu ze semaforu trochu vytočil. Pardon za OT:)
o 05.01.2012, 11:12 | radek.613
Mno, nebyl bych si tím viděním zase tak jist, drtivá většina současných miniaut a středoaut je po stránce výhledu z nich naprosto katastrofální, což se o mnoha velkých autech neaopak říct nedá. Nehledě na to, že člověk s velkým autem nabude parkovací zručnosti a odhadů zcela přirozeně (zejména dámská část populace má s odhadem vzdáleností a rozměrů veeeliké potíže) a pak nemá problém jezdit i s nějakou sebevražednou blechou délky 3 m, kdežto když ho v autoškole a pak doma naučí jezdit maximálně tak s yarisem, je hotovej a mimo sebe i po pouhém přesednutí do Octavie (a to ji rozhodně neřadím mezi velká auta), jak co se týká parkování, tak všeho ostatního. Takhle vznikají průšvihy a potíže v provozu, nikoli tím, jestli má auto 30 nebo 300 kW......
o 05.01.2012, 11:20 | clown
no nechodme daleko ..
michal smsmsm taky uz par let jezdi .., a zaparkovat neumi :))))

viz aktual foto :)

foto k příspěvku  od clown

o 05.01.2012, 11:21 | radek.613
A ještě mi Kykloop připomněl jednu příhodu, když kolega z dílny nasycen neplánovaně alkoholem musel svěřit klíče, auto a tím i svůj život své choti - řidičské teoretičce s mizivými praktickými zkušenostmi aby ho dopravila domů a celou cestu přes město po vnějším obchvatu, klimbaje na sedadle spolujezdce i v rauši vnímal neobvyklý řev motoru, než zjistil že paní jede ve skutečnosti na dvojku, lehce kol 110 km/h a přitom očima hypnotizuje otáčkoměr, kde pečlivě udržuje ručičku na číslici "55" aby nepřekročila tu dovolenou "padesátku"...
o 05.01.2012, 12:18 | JR
clown: To rikam, mladej kluk ma velky auto a umi hovno :-D
o 05.01.2012, 17:00 | Losky
Když jsem dělal autoškolu na auto, tak jsem auto předtím řídil tak 3x. Sednul jsem do fabie-tenkrát novinka a jel po městě. Ten instruktor ať jedu 30 a já že jo. A znova ať jedu 30 a já že jedu. Pak mě upozornil, že čumím na otáčkoměr. Aut jsme doma měli mraky, ale vždy otáčkoměr v pravo. Cítil jsem se jak největší debil na světě;)
o 05.01.2012, 17:06 | mr.brain
To jsou zas argumenty, souhlas s tím co napsal NP, nejde o výkon, ale spíš o poměr výkon/hmotnost auta. T-72 má výkon 840 koní, ale při hmotnosti 44,5 t... :-D
o 05.01.2012, 17:41 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
clown: peknej prst :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.329 sekund.