
 Navštíveno 28084x 

 
Přátelé,
co já vím, tak se automaty nesmí tahat na laně. A to ani když jsou zařazeny na N (neutrál). Slyšel jsem, že se pak převodovka hřeje, neb se nemaže.
Můj dotaz (prosba) spočívá v tom, zda by mi tady mohl nějaký odborník napsat, co se s tím uvnitř převodovky děje, když se to táhne na laně?
Kamarád s automatickou převodovkou byl ujištěn, že to na N táhnut může a tak to zapřáhl a cca 70km to táhl na laně... dle mě je převodovka KO :o)
Díky všem za info ;o)

 
 
Mno pisou, ze do urcity rychlosti a do urcity vzdalenosti by se to melo bejt v klidu.
Co je to za auto? 
 
Mercedes udava na N do 30kmh a vzdalenost tusim do 20km
Pokud s tim jel rychle a 70km tak se treba zapekly lamely
 
kamarád, co automaty umí, mi doporučil, když mi umřela elektrika v autě a bylo nutno táhnout:
1) automat přelejt olejem po okraj
2) rychlost maximálně 40 km/h
3) vzdálenost na jeden zátah max. 50km
 
jednoduchý...... táhnout se smí ale výrobce převodovky má napsáno do kolika km a ajakou max rychlostí by se to mělo táhnout, nastartovaný auto neni takovej problém jako chcíplý......
jak je chcíplý tak se netočí čerpadlo oleje a olej nekoluje zatimco náhon převodovky se točí a roztáčí přes "final gear" ostatní "gear sety" kde lamelky o sebe začnou třít a sjedou se..... za normálních podmínek se lamelky v automatu jen kuplujou a i nápis na třecí straně dokáže vydržet a nebejt setřenej po 200tis najetejch....... takže při tázhnutí hrozí hlavně KO sestavy lamel....  např. u RWD stačí prostě zvednout auto a odmontit kardan a jede se..... u FWD je to problémek a vždycky je stejně lepší odtah ;-)
 

 30.04.2012, 20:41 | 
AR nismo a co AWD ? ;-)
 
no, treba na jeepu das "N" na pridavce - tim odpojis oba pohony od prevodovky...
 
Tady slo o FORD PROBE :o) jak jinak... a dekuju za komentare - cely link kamosovi posilam, aby vedel, co se MOHLO POSRAT a PROC :o)
 

 30.04.2012, 23:21 | 
mr.brain | Upraveno: 2012-04-30 23:22:21
 OT: Thullo, líbí se mi jak, když se na něco ptáš, přidáš vždycky fotku Zoidberga :-D
 
zoidberg je přísnej rozhodně ;-)))
 
Fotka Zoidberga je tu vždy schválně :o) do témat s fotkou totiž čučí více lidí - a Zoidberg je prostě postava, která to vždy odsere (něco jako Milhouse v Simpsnových) tak se i snažím dát vždy takovou nějakou úsměvnou no, aby byla jako k tématu... :o)
 

 01.05.2012, 09:33 | 
AR Thullo: máš doma velou databázi fotek zb co ;)
 

 01.05.2012, 15:59 | 
PK U BMW (E39) mám v manuálu napsaný, že můžu táhnout rychlostí max 70 km/h a do 150 km. Samo na N.
 
Je nutno si uvědomit, že veškeré hlášky v návodech ohledně rychlosti a vzdálenosti se týkají převodovek nových či zaběhlých. Pokud se rozhodnete táhnout takové Probe bo E39 co má na tachometru 200tis a je mu 20 let, rozhodně převodovka nevydrží návodem deklarovaná data. Nejhorší na tom je, že neodejde "teď", ale že jí tím táhnutím zdevastujete plíživě a částečně, a pak už je to jen o té nedefinované době, kdy si "klouzne" naposled. Obecně u ojetin, bez ohledu na značku a původ AT se používají co nejvíc odtahovky, systém tažení po ose jen v rámci jednotek km a "krokových" rychlostí. Ona totiž cena odtahu je vždy příznivější, než následná cena rebuildu převodovky, která mnohdy dosahuje 50 a více % ceny celé ojetiny. U zánovních aut  je samozřejmě ten finanční rating lepší....
 

 02.05.2012, 12:45 | 
Bucci jednou sem se nechal táhnout po okrsce cca 3 km na N a v poho... fakt jsme rychle nejeli