
 Navštíveno 1763x 

 
Zkušenosti, klady zápory? Má to smysl? Nebo je to jen další zpusob jak vytáhnout z lidí prachy? Konkretně mi jde o penu 205/55/16 Michelin energy saver
Dikec :)
A51
P.S. hledání jsem použil :)
 

 11.05.2012, 10:54 | 
Conan Já používám 78% dusíku do pneu:
 [ Link ] ;-)
 

 11.05.2012, 10:55 | 
clown no pokud nejsi idiot umis pouzit i google, tak dozvis se, ze gumy plnene pneumixem se mene ohrivaji :)
 
smysl to má.....míň to utíká a jízda s tim je taková lepší, je to minimum ale líp to tlumí rázy a krapet lepší reakce na řízení......
 
Jako Conan :o) hlavne plneni kdekoliv :o)
 
Kdysi jsem mel zbytecne 2 kila a nechal jsem si kola nafouknout.
Krom dusevne lepsiho pocitu jsem nic jineho nezpozoroval :-)
 
clown: Jasne, ze jsem pouzil i google, ale je článek a článek, že :)
Conan: No to je samozřejmě taky pravda, nehledě na to, že při nazutí pneu je v ní stejně vzduch kterej pouze doplníš dusíkem, takže výsledná koncentrace stejně není 100% dusík... 
Z toho plyne, že na to dlabu:-D  
 

 11.05.2012, 15:32 | 
Cenda to má smysl na okruhu, kde potřebuješ držet konstantní tlak +- 0,1bar. Na normální ježdění s obyč pneu asi ne :-)
 
já mám takovej poznatek že 
 v řízení to poznat není 
ale kola jsem něchal  5 let ležet (sešlo z projektu renovace) a pořád pěkně držely tlak 
po 5 letech si je odkoupil kamarád na dojetí 
nasadil na auto a nedofukoval prostě držely tlak 
to mě opravdu překvapilo 
 
Je to jenom obchodní trik. Zjisti si složení normálního vzduchu a potom pochopíš.
Složení vzduchu
Objemová %	Hmotnostní %
N2	78,084 %	75,51 %
O2	20,946 %	23,16 %
Ar	0,934 %	1,28 %
CO2	0,033 %	0,05 %
Ne	0,001 818 %	0,001 212 %
He	0,000 524 %	0,000 072 %
CH4	0,000 2 %	0,000 1 %
Kr	0,000 114 %	0,000 3 %
N2O	0,000 05 %	0,000 05 %
H2	0,000 05 %	0,000 001 %
Xe	0,000 008 7 %	0,000 04 %
 

 14.05.2012, 08:25 | 
Cenda Samotný dusík má daleko menší objemovou roztažnost. Česky - když se ti zahřejvá za jízdy pneu, s dusíkem máš prakticky konstantní tlak, na rozdíl od směsi dusíku a kyslíku (vzduchu). Na normální ježdění to není potřeba, pneumatiky se zahřejí sotva o pár stupňů. Na okruhu mi klidně vyleze tlak vzduchu v zadní pneumatice z 1,2 na 1,7 bar a teplota je přes 80°C.