
Navštíveno 5258x

Dneska jenom rychlo dotazy:
1. Výška obkladu v koupelně 2m což je lehce nad futra? zedník to chce vědět, že údajně pod obklad se nebude dělat omítka, ale dlažba rovnou na Ytong? Je pravda že to máme pěkně rovný.
2. WC stačí asi méně i když máme tam bidetovou sprchu, tak možná raději taky ty 2m to už neschudnem na obkladu že?
3. Odvětrání garáže jedno dole a druhé na protilehlé stěně křížem nahoře? Tak je to v projektu, je to opravdu nutnost? A co odvětrání spíže? To už mě přijde dneska jako blbost, navíc tam budou jen lehké šoupačky a tím pádem dost velký únik tepla v zimě. Digestoř je jasné, tu jdem navrtat.

03.06.2012, 12:59 |
Dudelina | Upraveno: 2012-06-03 13:00:14
Jo, obklad rovnou na Ytong (samozřejmě nejdřív penetrace) - tam jde jen o rovinnost.
S výškou obkladu je to trochu záludné, je dobrý vědět, jak vysoko bude obložka - aby obklad nebyl pak třeba o 2cm výš - pro mě to vypadá blbě.
Na WC je to o penězích - stačí 1,4m.
1. podle mě by měli jít kachle na perlinku a stěrku
2.na wc bych tolej nedával , ale je to o penězách
3.spíž bude asi špajska , na tů my zme prděli , máme dva luxus sklepy

jj,taky mam perlinku,stěrku,penetrace a pak obklady...wc cca 1,3m výška
již 10 let to máme v klidu nalepený přímo na ytongu, nikde žádná prasklina nebo odfoukanec
Mě právě zedník říkal rovnou na Ytong přes lepidlo na dlaždice když to máme tak rovný. Penetrace je jasná, to děláme teď pod omítky, taky se používá Sokrat?
Co je to tolej? :))
Právě díky spršce dáme asi i WC do 2m, zas to není nic velkého, tak těch pár dlaždic navíc už mě nezabije.

03.06.2012, 21:44 |
DaveF já jsem původně chtěl koupelnu do 2m (6x33cm) ale nakonec jsme dali 7x33cm a vypadá to podle mě líp. Pokusím se sem dát fotku z mobilu, při té nižší výšce to vyycházelo pod obložku dveří.

03.06.2012, 21:47 |
DaveF
My chceme tenhle obklad na ležato:
[ Link ] což je 8 x 25cm, nějaké mezery na spáry a ještě 5cm ten proužek takže bych měl nad obložkou být. uvidím, uděláme teď je úzkej pruh nahože aby se mohl dát rošt, vata a sádroš a pak se to dovymyslí až od čisté podlahy a podle obkladu.

04.06.2012, 00:00 |
Ravo Já koupelnu obložil až ke stropu - nemusíš řešit jak to bude vypadat nad dveřma. Ale je pravda, že mám malou koupelnu, takže by úspora nebyla moc velká.
Záchod mám cca 1,4m ale taky spíš jen kvůli vzhledu - tady by mi vykachlíkování až nahoru docela vadilo, připadal bych si tam v té malé komůrce divně, přecejenom omítka působí "útulněji".


04.06.2012, 00:00 |
Ravo

04.06.2012, 22:22 |
Alííí Tuner č.2: My máme malou a velkou koupelnu, a oboje obkládám po horní hranu okna (pod dlaždice jen jednovrstvá omítka bez štuku, přímo na ytong mi přijde ojebání, ale jinej kraj.....)
Jinak zatím usazuju krb, řeším opěrnou zeď, vybírám sádrokartonáře... Uf.
Těch pěnez vole.... :-(((((((((((( Bych měl 10 Multivanů s 20" chromama...
Alíí: Ani mě nemluv... Jinak my právě děláme omítky, sádrokarton příští týden ;))

04.06.2012, 22:27 |
Tea 1. Výška obkladu v koupelně 2m což je lehce nad futra? zedník to chce vědět, že údajně pod obklad se nebude dělat omítka, ale dlažba rovnou na Ytong? Je pravda že to máme pěkně rovný.
Obklad cca 210cm kvůli obložce (cca 205), rovnou na ytong, penetrace mapei, knauf flexkleber C2TS1.
2. WC stačí asi méně i když máme tam bidetovou sprchu, tak možná raději taky ty 2m to už neschudnem na obkladu že?
To samý
3. Odvětrání garáže jedno dole a druhé na protilehlé stěně křížem nahoře? Tak je to v projektu, je to opravdu nutnost? A co odvětrání spíže? To už mě přijde dneska jako blbost, navíc tam budou jen lehké šoupačky a tím pádem dost velký únik tepla v zimě. Digestoř je jasné, tu jdem navrtat.
Bez odvětrání garáže nezkolauduješ, stejně tak bez požárních dveří, pokud uvažuješ o funkční digestoři, tak přisávání 150mm a nejlíp v tý špajzce, pokud máš krb, tak tuplem.
Tea: Vejška je jasná ;) Odvětrání garáže mě říkal zedník že bejt musí právě kvůli kolaudaci, ale stejně to pak všichni zavírají :-/
Co nechápu je to sání? Sání mám ke krbovým kamnům ze spoda v desce, ale jak myslíš tu fukční digestoř? Na tu mám 150mm rouru a myslíš, že když bude špajz zavřený, že to nepotáhne, neb to bude dělat "podtlak"? Bojím se úniků tepla v zimě v tom špajzu když tam budou jen šoupačky.

04.06.2012, 22:46 |
Tea Spousta lidí pořídí dvoumotorovou digestoř, která nesaje a podtlakem ani neotevřeš dveře, když chceš neco odsát musíš to stejný množství přisát. Idelně nejblíže právě tomu místu odsávání, špajska je OK, chladnej vzduch natáhneš přes špajzku dovnitř, dveře s otvory vespod.. Krb vlastní přisávání OK, mělo by být zavíratelné, abys netahal popel do místnosti nebo kouř digestoří.
ja obližil celou koupelnu až ke stropu, nechtěl sem tam nějaký proužky omítky a řešit co s tim, těch pár dlaždic udělá dost

Tea: JJ jasný, je to logické co píšeš. Se zavíráním počítám, doufám že vyjde do podstavce našich krbovek. Líbilo by se mě nějaké šoupě a nebo natáčecí klapka jako se používá na komíny. Něco vymyslím pak až nad čistou podlahou jak to bude vycházet.

16.05.2014, 08:45 |
AR Probírala se tu digetoř tak si dovolím malý reopen ;)
K dokončení plánu potřebujem taky vybrat typ odsávání digestoře. Máme na výběr 3 možnosti.
1. Bez odtahu
2. Odtah přes stěnu (+5 600Kč)
3. Odstah přes střechu (+9 600Kč)
Jen dodám že se bude řešit i příprava pro rekuperačku, takže se budou ve strope tahat rozvody vzduchu směrem do technické kdyby to mělo když tak vliv ;)
vliv to má ten, že v momentě kdy budeš mít rekuperaci, tak bys neměl mít digestoř s odtahem ven, ale tu s těma filtrama, prtž jinak když digestoř pustíš, tak ti to rozhodí tlakový poměry v baráku a tím pádem i ta rekuperace nemá potřebnou účinnost a efekt.
to samý krb- přisávání vzduchu z venku.

16.05.2014, 09:24 |
AR hmm takže raději nechat bez odtahu? Jako rekuperačka bude někdy později ale kdy to zatím nemám páru :(
jde o to, že až jí jednou budeš dělat, tak bys pak měl zaslepit odtah digestoře z baráku ven, protože tím ti jednak utíká teplo, což jde proti principu rekuperace a taky to rozhazuje stejnotlaký poměry v baráku- což asi nebude problém, spíš to teplo.
ono taky záleží, jestli jí fakt potřebuješ, protože kdybych nemusel korigovat tepelný ztráty větráním o nějaký 2-3kW, tak bych rekuperaci ani nedával. takže záleží, kolik máš tepelnou ztrátu baráku a jestli bude mít vůbec význam, prtž uplně levný to taky není.
mě osobně tahle digestoř třeba vadí, protože nevěřím, že to bude fungovat ty uhlíkový filtry nebo co to v ní je.
Rozhodne prover, jak se delaji digestore v pripade rekuperace. Uhlikovej filtr mozna neco zachyti, ale je drahej, musi se pravidelne menit a rozhodne neresi vlhkost, ktera pri vareni vznika. A ze ji je.

16.05.2014, 10:02 |
AR Luke_288: mno rekuperačka je aktuálně spočtena jen pro potřeby PENB a až tak uplně potřeba není, ale když se budou dělat stropy tak bych tam rovnou jebnul trubky aby byla když tak příprava. Případně by se to využilo pro rozvod tepla od krbových kamen.
tapp: no právě mě ten filtr tady děsí, že to nebude fungovat jako normální odtah.
urcite odtah ven, ztraty ti pomuze eliminovat 2jita klapka (jednu ma vetsinou digestor primo u sebe a druhou das co nejbliz vyusteni ven, bez problemu to pretlaci a uzavreny sloupec vzduchu funguje jako špunt-sice uplne ne, ale je to lepsi nez jedna klapka)... samo to chce overit pred finalnim zadelanim
co mi vysvětlovali už dva na sobě nezávislý lidi, tak nejde o ztráty, když digestoř neběží, protože rekuperace z kuchyně vzduch odsává, ale právě když jí pustí a začne fučet ten vzduch digestoří ven.
za sebe, kdybych měl RD o ztrátě 6-8kW, tak vůbec nějakou rekuperaci neřešim, prtž zrovna ta digestoř bez odtahu je opruz jak svině a osobně jí, i přesto, že to jde proti rekuperaci, dám.
btw rozvod tepla od krbových kamen- předpokládám přes nějakej vzduchovej výměník výměník?
Ty mě bavíš. Komím + 10tKč, odtah přes stěnu +5600? Ty woe bílá plastová trubka na odsávání vyjde asi na 150,- a ven dát žaluziovou mřížku a hotovo. Pak už jen kolenem napojíš digestoř, která má svou druhou klapku a je vystaráno. Když to tady čtu, tak bych byl rád stavitelem tvýho baráku :)

16.05.2014, 17:18 |
AR ok bav se, je mě to šumák. U komínu byl tento příplatek za to že se prostě použil jiný typ které měl možnost přívodu pro kamna. Odtah přes stěnu je dle mě předražený jenže celá stěna je vyrobena jako jeden kus takže si pls mudrlantský rady nech od cesty.
vrapovaná roura 150 mm průměr - kdyby byl kondenzát, aby to neteklo dovnitř, nebo ven v KGčku např. - díru jsem si vykutal sám .o) zdarma - venku žaluzie, dig. má svojí klapku - když přijde hooodně silný vítr, občas mlátí klapka na baráku ...
[ Link ] tohle osazeno a na čtvrtej kvalt ti to svlíkne aj bačkory .o)
do komínu to musí v zimě hodit krapet kondezátu né ?

19.05.2014, 08:43 |
AR MazliG: jasný pokud můžeš jebnout majzlíkem do zdi tak to jde, jenže já bych musel otevřít záklop, opatrně sundat parozábranu, izolaci, pak udělat díru do vnější zdi a opatrně udělat díru do izolace a fasády, protáhnout trbku, pořešit svod kondenzátu z trubky ve stěně k odpadu a pak to celé zase složit. Totéž je i u varianty přes střechu jen se nemusí řešit otevření stěny, ale jen svod kondenzátu do kanalizace.