
 Navštíveno 2652x 

 
Přesto, že Jumbo je blíž, tak vedle Airbusu vypadá jako chudej příbuznej .. nehorázný. Náhodou jsem je dneska chytl spolu po přistání na CDG v Paříži. 

 
Chudej pribuznej, jak se to vezme, nezapomen, ze ty letadla deli skoro 40 let...
 
Jasně, Jumbo má už svoje odlítaný, ve svý době to byla špička a drželo se hodně dlouho na vrcholu .. šlo mi o velikost a o fakt, jak se teď všechno zvětšuje a maximalizuje a pořád všichni soupeří o to co postaví většího a vyššího .. by mě zajímalo kdy a jak tohle asi skončí ?
 

 19.06.2012, 23:15 | 
Tendr Obavám se, že brzo a blbě.. Ale nepřisuzuj mému názoru přehnanou váhu, jsem od přírody pouhým realistou :))
 

 19.06.2012, 23:57 | 
Ravo myslím že éra obrovských a honosných letadel už je pryč. Je jasný že pořád budou nějáký mastodonti lítat, ale bude jich pořád míň a míň v poměru k menším letadlům...prostě se tlačí všude na cenu a lidi radši snesou méně pohodlí než by platili nehorázné ceny - a menší letadla budou efektivnější a pružnější z hlediska vytížení letu atd.  Takže to skončí tak, že letadla budou zase lítat hodně pomalu (šetřit palivo) a budou menší, aby byly vždy plný  a lidi budou lítat "na stojáka" (tohle už reálně myslím Raynair testoval..)
 

 20.06.2012, 00:15 | 
Pekys Ravo: no nevím, jelikož tyhle letadla jsou určeny především na dlouhý trasy (USA, Asie), tak je nejefektivnější tam narvat co nejvíc lidí. Takže si myslim, že tyhle lítající paneláky mají a budou stále mít svoje místo ve vzduchu. 
 

 20.06.2012, 06:31 | 
Kamil Ravo - nesmysl. Přesně jak napsal Pekys. Právě A380 a 747 jsou na vytížených linkách mnohem efektivnější než jakýkoliv menší letadlo.
 

 20.06.2012, 08:23 | 
yenn podle čeho se pozná co je co? myslím, jak můžeš kouknout na letadlo a vědět že je to A380 nebo Jumbo?
 
v letadle jsou prospekty s letadlama .-D
 

 20.06.2012, 08:37 | 
AR a některé to mají na sobě napsané ;)
 
hlavně ta 380 ma luxusni bar, kde se dá uplně výborně popijet :-)
 
Tak zrovna u tehle dvou modelu je to rozpoznatelny na prvni pohled.
 

 20.06.2012, 08:39 | 
AR tak pro někoho komu sou letadla šumák třeba není.
 

 20.06.2012, 08:41 | 
yenn tak jsou borci co to poznaj i bez prospektu :) proste koukne, a vidi
 
Tak je to jako u aut, vetsina z nas pozna kazdy ihned a baba jen vi, jakou to melo barvu :o)
Letadla a masiny taky nepoznavam :o)
 

 20.06.2012, 08:48 | 
yenn no promin :) auta taky poznam :) Ale ty letadla mi prijdou vsechny stejne 
 
To co napsal Ravo je blblost. Na mezikontinentalni lety se tyhle obri budou nasazovat stale. A380 ma totiz uplne jinej problem a to je mala cargo capacita (ano i na komercnim letu je na palube par tun carga -  a aerolince z toho jde peknej peniz) aby tam nahnali tolik lidi, znamena to, ze letadlo musi unest jejich zavazadla, vybaveni pro vsechny, jidlo, atd a to samozrejme zabira spoustu mista.. Navic pokud treba jako Emirates mas na kufr povoleno 30kg..
Proste a jednoduse letadlo pojme dvakrat tolik lidi ale jen o malo vice carga nez treba obyc B777 ktery tahle potvora na spouste trasach vystridala. A jak znamo z carga plyne daleko vetsi cisty vydelek v pomeru na tunu, nez tuna lidi sama o sobe.. Ale to se samozrejme muze lisit podle spolecnosti, ktery si interiery a pocet mist a velikost cargo prostoru navrhuji sami.. Jeste jsem neletel s 380 ale poletim pristi rok. 
Xenonman: letel jsi s Emirates, nebo se Singapores?  
 

 20.06.2012, 09:06 | 
yenn Lukasino: pokud vim tak ano :)
 
yenn: ups :o) Takže výjimka potvrzující pravidlo? :o)
Nediv se mi, holek sem moc nechodí :o) (Nebo snad žádná trvale??) kromě Moničky, za kterou se stejně schovává chlap :D
 
nekecej, chodi sem pravidelne Mája s efcou ;-) 
 
Michale, tak ty nejak v tematech napotkavam... :o)
 
asi spatny temata :D podivej se na cokoli o psech a bude tam efca, nebo o foceni, a u toho foceni bude i maája ;) 
 

 20.06.2012, 09:24 | 
yenn no ono tu taky tech temat ke kterym bych mohla necim prispet moc neni :) ale jeste jsem to tu cely neprolezla :)
 
Hafany nesleduju, ale u focení se nepotkáváme hele ;)
Třeba několik posledních rozsáhlejších: 
[ Link ]  [ Link ]  [ Link ] Ale dost OT ;) zpět k letadlům :o)
 

 20.06.2012, 10:11 | 
yenn najdou se tu  nějací spotteři? :)
 
Spotteři? To jsou takový ti magoři, že když někde sedne nějakej vrtulník, nebo letadlo, tak ho běžej hned vyfotit? :-D
 
mozna chtela napsat sqoteri :-D
 

 20.06.2012, 10:24 | 
yenn party_boy: jo to jsou ti co pozorujou a fotej letadla :)
 

 20.06.2012, 10:28 | 
yenn králíku, ti by se tu asi taky ňácí našli :)
 
jezis, takovy duverny osloveni :-D
 
se divim ze se este nikdo neozval,ale chceme fotky (ne letadel) :D 
 
To vis, JR resi lakovani kapotaze...
 

 20.06.2012, 11:06 | 
yenn oo, tak to pardon pane králi
 
na CDG jsem byl minuly tyden, zajimavy provoz :)))..
da se tam zahlednout i Concorde, krasne letadlo!
a provoz na dalnici z/do Parize je take zajimavy :D
 
Tvl, co největší :-D Jen to vypadá, uvnitř kulovyho místa, viz. jen blbé autobusy, sedačky tak nahuštěný, že sem tam raději stojím i když jsou volné sedadla...
 
Buhvi v cem si letel, ale s tvou vyskou musis litat jen v business...
Ja litam Easyjetem skoro kazdej tyden, Airbus 319-320, pokazdy se mi zadari okupovat nouzovej vychod, kde je to sirsi, takze pohoda. Ale ted o vikendu jsem byl v Dublinu, skok dlouhej 45minut, ale co predvadi Ryanair s mistem (Boeing 737-800, ten s tema wingletama), nechapu, kolena otlaceny, palubni personal ne moc privetivej, uniformy osklivy, to je teprve kultura cestovani! Ale neber to za 1200 zpatecni. Nicmene letet s nima 2 hodiny, tak by to byla moje smrt.
 
sem zvedavej kdy bude volkswagen delat letadla :-)  takhle letite bud s usa nebo s frantikem :-)  kde sou kua nemci :-) :-) :-) 
 
Nismo: ty delaj urcite pro NASA :-D
 
Badczech: emirates, služby vstřicnost vše ok