
Navštíveno 5446x


13.12.2012, 19:55 |
imax | Upraveno: 2012-12-13 19:57:11
Zdar lidi,
Jake aditivum dávate do nafty aby nemrzla v extremnych mrazech? Prvni rok vlastnim ropaka a tedka mam trocha problem pri ranich startech. Takze bych chtel pri dalsi plne nadrzi pridat nejake aditivum proti mrznuti nafty, ale bojim se ze to zasere palivovy system. Mate nekdo skusenosti, nebo je to jedno?
Thx
Tankuj pořádnou naftu a nepotřebuješ žádný aditiva. A pokud máš problémy v mrazech, tak si vyměň žhaviče. I teď v -17 startuji s nafťákem na brnknutí, ani nepozná že je kosa.
Já používám VIF a problémy nemám, ale problémy nebyly ani když jsem to tam nelil. A pokud máš problémy už teď (největší mrazy ještě nebyly), tak bych asi vyměnil pumpu nebo se stavil s autem v servisu.

13.12.2012, 20:10 |
Komba používam VIF super diesel aditiv.Ten je za doboru cenu,vydrží téměř celou zimu pokud nejezdíš štreky a možná i funguje :) na aditivu nevidim nic špatnýho.
[ Link ] ==
hlavně mít v pořádku baterku, to je základ, aditivum neliju, lil jsem, ale skoda penez....

13.12.2012, 20:20 |
vomy7 Stejně jako všichni nademnou, taky používám VIF superdiesel aditiv a bez problémů startuju vždycky a všude:) Dá se sehnat za 175Kč a je na 500 litrů.
Jako ostatni.
Plechovka VIFu je ted v autokelly v akci za 180,-
Davam toho vic nez je doporuceno,takze mi vystaci na 6-7 nadrzi.
Mozna diky tomu placebu nemam zabrany brat naftu na TankONO kde je levnejsi o 2kc a na dvou nadrzich se mi to vrati.
Zadne problemy se startem jsem nepozoroval a vykonostni rozdil mezi Vervou Diesel a naftou z ona s VIFem taky ne.
Batman:tak z ONO nemám strach ani bez aditiv. Tankuju tam díky jejich cenové politice často a nikdy žádný problém. Párkrát jsem teď byl ale nucen tankovat na Benzině, kterou jsem považoval za etalon kvality a byl jsem zhrozen. Při tankování Vervy v Neratovicích jsem měl pocit, že jsem spíš tankoval vzduch a v Brandýse jsem bral pro změnu TopQ a to smrdělo po ředidle...

13.12.2012, 22:27 |
bartosek | Upraveno: 2012-12-13 22:28:46
Proč be ses měl bát tankovat u ONO. Jsou 4 největší dodavatel pohonných hmot v ČR. Jinak také VIF

13.12.2012, 22:55 |
KFL Castrol TDA, ale leju az kdyz je -15 a vic.
Proc mam obavy z nafty v ONO?
Protoze je to jedina benzinka kde se me permanentne ptaji zda chci doklad a to mi smrdi.... jinde davaji listek bez ptani.
Vim ze papir z pokladny neni zarukou kvality,ale tam kde ho nedavaji nebo se snazi nedavat je vetsi prostor pro cachrovani s PHM.
Je to ale jen muj nazor a nikomu ho nechci vnucovat,nedejboze o5 zacinat flame o benzinkach...

14.12.2012, 08:57 |
Ravo vif a beru noname naftu - rozdíl je pozorovatelný (míň pění, lépe startuje)
Daval jsem VIF a nepoznal nic, vubec nic, zadna zmena, auto melo stejny zvuk, jelo normalne, stejna spotreba. Uz druhou zimu tankuju MaxxMotion a ani pri -23°C nebyl problem. Tankuju u OMV na pankraci.
Žádný aditivum, jen Verva Diesel. Motor má přes 240k na originálních vstřicích a chová se stejně jako ve 167k.
Koukam, ze staci do casopisu napsat, ze vyhercem testu aditiv je VIF a hned je nejprodavanejsi. Nahoda tomu chtela, ze v obou testech mel celostrankovou reklamu.
A jak je to s prilejvanim benzinu u modernich aut?
Vim, ze u predchoziho ropaka jsem tam benzin lil, bylo to znat i na zivosti, ale to byl jeste starej poctivej motor (4.2TD a vykon ohromujicich 123kW) + to melo pomoc proti zamrzani...
Jinak leju VIF, zamrzani se bojim, loni jsem 3x zamrznul :(
Odjakživa VIF a vždy bez problémů
Nic..jebu nejaky aditiva..tankuju Ono,klidne i bio naftu. Bez problemu..

14.12.2012, 11:25 |
Woko_O | Upraveno: 2012-12-14 11:25:53
2x
Lukasino benzin vyznamne snizuje mazivost nafty a na to je haklive cerpadlo.

14.12.2012, 15:22 |
tesil Nic, tankuju Agip, Luk oil - nikdy zadnej problem. V zime tyden na horach v mrazech az -25, to jak byl v zime ten extremni tyden. Po 7 dnech rano start v minus 24st a po cca 2s zhaveni na brnk naskocil. Zadny aditiva jsem nedaval. Vedle parkovali s arctikama, vervama a nevim jakyma naftama a nenastartovali. Takze znackou to neni. Kdysi jsem pravidelne taky zamrzal od -15 s 2,5TDS, ale kupodivu stacil novej palivovej filtr. Takze filtr, svicky a baterka a uvidite jak vam prestane nafta zamrzat:-)
VIF do obyč řepkonafty nebo MaxxMotion samotnej (ale zase má horší mazivost)...

14.12.2012, 16:27 |
petis Lukasino: benzin jsem lil do MB CDička ale jen když bylo fakt hodně pod nulou třeba -18 a mín. Auto melo nalítáno 280ticíc když jsem dostal nový a jezdí doted. na motoru se nedelalo vubec nic. jen odešla regulace na turbu.
Ale jde oto jak moc to byl moderní motor:-))

14.12.2012, 19:39 |
Augi Když beru Vervu u Benziny, tak nic, jen v nejhorším mrazech tam něco stříknu pro lepší pocit.
Asi pul roku jsem lil VIF, tankuju u benziny, resp u star21 kterou mam skoro za barakem a prodavaj phm od benziny za lepsi cenu, prestal jsem a nepozoruju rozdil. Jeden cas jsem bral vervu, na to jsem se taky vysral a beru top q taky moc rozdil nevidim (koncernovy CR a D5 volvo)
mrazik: jasne, tak lil jsem tam kolem 3-5l na plnou nadrz (100l)...
petis: a bylo to znat na vykonu? :) u toho myho staryho tdi dost :)

14.12.2012, 20:43 |
petis Lukasino: nebylo, furt to jelo stejně nahovno, a furt to řvalo jak dvánácettrojka a pořád stejně nahovno to topilo:-))taky to byly 3litry max a to myslím poznat nepujde.

14.12.2012, 22:19 |
Augi Luke_288: kde přesně tankuješ?
Praha u krejcárku. Jsou tam dve, jestli jsou i jinde nevim.
Aditiva tak 1x za zimu, jinak trochu benzinu a v pohode i u HDi
Loni jsem zamrz jen pri dlouhem stani. Letos pouzivam ten ceskej VIF a snad bude vse OK.

15.12.2012, 19:12 |
macek Zadny aditiva jenom kvalitni naftu anikdy sem problem nemel
VIF dodonce sem zaznamenal snížení spotřeby o 0.1-0.2L což je příjemnej vedlejší efekt
0.1 nebo 0.2 je na hranici meritelnosti a presnosti.
Jak vidis tak ne, stale jsou lidi co dokazou merit a zmerit vsechno byť by to melo bejt 0,03l/500km

15.12.2012, 22:00 |
ivls nedavam zadne aditivum a bez problemu
Tiež nedávam a chytá aj pri -25 bez predohrevu. V zime som ale "pre istotu" začal tankovať Vervu u Benziny.

16.12.2012, 07:03 |
Zdeny60 | Upraveno: 2012-12-16 07:04:46
Tesil: který auto při -27°C žhaví 2 sekundy? To si taky chchi koupit:-)Já že dýzlů jsem měol dost, včetně těch, které obvykle nežhaví vůbec ani při nule nebo lehce pod, ale při -20 už žhavily aspoň 15 vetřin. (Pežoty, Volva, Audi, Škodovky - všechno jedno. )
Taky si myslim... co ze to ma tesil za diesela?
Žhavit to může i když nesvítí kontrolka že...
Tipl bych to na TDCi nebo HDi :)
Mám TDCi a jsem na tom stejně, 2s max-zhasne a nastartuju jako by bylo léto. Že to žhaví dál je možný, ale v manuálu píšou, že se má startovat hned jak zhasne.
Některý vraky žhaví automaticky když už otevřeš dveře :-)

16.12.2012, 12:13 |
tesil Jj, je to hdi. Kolem nuly to podle kontrolky nezhavi vubec a jinak fakt hrozne kratce. Ale je pravda, ze je to jen muj odhad, ale je to fakt okamzik. Jak tady pise Zdeny 15s, to mi uz pripomina multikaru.

16.12.2012, 16:35 |
El_Vita | Upraveno: 2012-12-16 16:35:51
15s ? To moje "podlenismajebkamrdka" jtd 16v tak max 5s ;-)

16.12.2012, 16:44 |
Rudi Já nalil zimní VIF do kanystru s naftou a nestačil sem se divit, co za škraloup udělalo VIFko, jak se srazilo a ostatní nafta byla normál v klidu. Od tý doby nic nedávám, v největších mrazech sem dával trochu benzínu, tak decku na 20l, těch nynějších bez aditiv.
petis: vidis, u mne to bylo fakt znat :o) no uvidim co letos, snad zamrzat nebudu :o)
Dal sem na zkoušku Shell naftu prej do -23st. do mrazáku... uvidíme co se stane... akorát nevím kolik je v mrazáku :-) Pak dám tu samou + VIF...

17.12.2012, 19:05 |
vomy7 dj.DEKL: už máš nějaký výsledky? Jsem na to docela zvědavej:)
Shell obyč řepkonafta prý do -23st - po 24hod v mrazáku je zakalená, trocha parafínu na dně, ale teče... nevím ale kolik mám v mrazáku :-)

To samý, ale za tepla...

a teplá nafta + VIF v poměru 3ml/1l nafty - barva nafty se změnila :-) A na poslední foto musíme počkat do zítra..

To musi mit Petra radost :-D
Shell + VIF v -23st - trochu zakaleno, ale teče lépe než samotná podchlazená nafta a na dně není nic usazeno... takže VIF v poměru 2-3ml/litr nafty asi funguje :-)

Kdyby náhodou někdo jako já, co se stal taky nafťákem, pídil, tak VIF je dobrá volba:
[ Link ] [ Link ] - z r. 2008