
Navštíveno 10782x

Mám O1 1,6 74kw 1998 a řeším problém s motorkem :) Většinou po zahřátí (dělá to velice nepravidelně) motor přestane jet jak kdyby mě někdo držel za prdel - motor začne prdět jak kdyby jel na jeden válec a prostě to nechce jet a na volnoběh lítají otáčky. Většinou pomůže protůrovat a zase se "chytne"
Jsou měněny zapalovací kabely, cívka, škrtící klapka a nedávno svíčky. Napadá mě jestli to nemůže být svíčkou, ale ty tam jsou chvilku... je možné že by něco způsobovalo odcházení svíček? Díky za každou radu... ještě mi někdo říkal, že by to mohlo být palivové čerpadlo.
[ Link ]

29.01.2013, 10:53 |
nome úplně to stejné mi kdysi dělalo služení volvo, taky 1,6 benzín a byli to svíčky
Nepali ti jeden valec.
Pokud to jde, za chodu odpojuj jednotlivy koncovky kabelu a zjistis, kterej valec to je. Zkontroluj kabel, svicku, netusim jestli to ma rozdelovac nebo jak je to tam delany. Pak by to chtelo treba zkontrolovat palec, vicko atd..
Co jsi daval za svice? Za kabely?

29.01.2013, 11:03 |
Pajk Taky jsem měl podobný problém, byla špatná nová svíčka.
Děkuju!!! Vyzkouším to odpojování válců, to mě nenapadlo! Je možné že to bude svíčka... měnil jsem chvilku zpátky a na chvíli byl klid... takže možná odešla zase... pokud by to byla, je něco co by mohlo způsobovat odcházení svíček? Nebo prostě šunt svíčka... nevím co tam je strčené.
Jo a když to takhle blbne tak auto smrdí benzínem...

29.01.2013, 11:07 |
WiLaS Asi stejnou věc řeším už dva měsíce na druhym autě co máma jako přibližovadlo renaul megane coupe 1,6 66kw svíčky a kabely jsou nové klapka volnoběhu několikrát vyčištěna a stejně si to dělá co chce. Taky vždy pomůže když to pošlu do omezovače tak se asi vymaže údaj v řídící jednotce a je na chvilku klid. Taky se mi to projevuje než se auto zahřeje a v poslední době i když je motor zahřátej. ještě jsme měnili snímač otáček to taky nepomohlo u kamaráda na dílně si už nevědi rady co s tím :-(
smrdí protože to nespaluje benzín... Takže zkus ty svíčky, btw při startování počkej, než ti pozhasínají kontrolky :D
WiLaS: kurnik :) taky se s tím trápím už dlouho... vyzkouším ty svíčky a dám vědět...
Jaké koupit do tohoto auta, motoru??? Předtím mi to měnil mechoš a dal tam určitě nějaké žebráky. :)

29.01.2013, 11:09 |
WiLaS U mě je taky vždy cítit benzín
Co ještě zkusit zkontrolovat lambdu?
Já můžu ze zkušenosti/spokojenosti doporučit NGK /Denso
Wilas, já měl podobný problém u megana 1.6 a byl to kontakt u snímače polohy plynového pedálu, stačilo pročistit a bylo po problému

29.01.2013, 12:45 |
WiLaS Lukasino diky za tip zkusim to klukum rict at na to mrknou. Jinak svicky tam jsou ngk

29.01.2013, 12:50 |
WiLaS A diagnostika nikdy nic neukázala
Wilas: me teda diagnostika psala neco s pedalem :(

29.01.2013, 12:56 |
WiLaS Aha tak nám nic a v tu chvíli co to blblo taky nic
TomasW: Jako Midnite - smrdí, protože nespálí benzín jak má - teoreticky navíc budeš mít některou svíčku mokrou, což zjistíš vizuálně po vyšroubování.
Tak objednány NGK svíčky - zkusím vyměnit a napíšu jestli jedu nebo pořád poprckávám :-)
Díky všem
No a až to nebude svíčkama, tak bych šel na váhu vzduchu.
Lambda, vstřiky a svíčky.
jestli ti jde na tri valce, tak to nebude vaha ani lambda
Vstřiky.... má cenu u benziny kupovat takovou tu srajdu za 170kč kde píšou na "čištění vstřiků"? Funguje to nebo jsou to vyhozené prachy?
funguje, ale ne na ten tvuj problem. me treba ten cleaner pomohl pri problemech se studenyma startama.
nez zacnes aplikovat metodu pokus-omyl, tak aspon zjisti ktery valec presne nepali a pak muzes vsechno, co jde vzajemne prohazovat a zkoumat, kdy prestane palit jiny valec.
Nejdříve změř tlaky na válcích a pak laboruj a měň, 2x se mi už stalo,že při studeném na tři válce,při zahřátem nic, měnili se svíčky,váha,palec,kabely a mě blbce napadlo změřit tlaky na válcích..a ejhle,jeden bez tlaku.. za změření nic nedáš,no vlastně dáš něco málo,ale alespoň uvidíš jak na tom motor je.
Jsou určité postupy při hledání závady, začíná to měřením a končí výměnou dílu, ale nesčetněkrát do všichni dělají obráceně a pak se diví ;-)
standardní problémy u 1,6tek proto všude řikám at se jim lidi vyhybaj :) když to nežere vodu tak žere olej, když nepraskne plastová příruba vody tak se posere zapalovací modul.... když to neni těsnenim pod hlavou je prasklá hlava, když to nežere olej těsněnim pod hlavou sou po 150ti totálně vylítaný gufera.....
heled upřímně svíčky sou ta poslední věc co by na tomhle motoru mohla odejít a když odejdou díky špatnýmu zapalovacímu modulu a následnym špatnym hořenim směsi ve válci......
tlaky u 1,6tek bejvaj dobrý maximálně do 200tis pak dou rapidně doprdele a motor je zralej na výměnu či repas.....
v tvym případě začni fakt odpojovánim válců aby si zjistil na kterym válci máš problém.... ale to vše tu už padlo :)
Díky, o víkendu se na to vrhnu... už jsem objednal nový NGK svíčky, které tam patří tak o víkendu vyměním a dám vědět... zkusím ještě odpojovat válce a uvidím... vsadím se, že zrovna když to budu chtít zkusit odpojovat tak se to neprojeví :)
Chápu to dobře, že když to bude blbnout tak mám postupně odpojovat válce a tím poznám, který je špatný?? Když se nic nezmění a bude to blbnout pořád stejně?
ano... když to bude blafat, tak odpojením toho špatného válce se nic nezmění..
Ožívím téma :) s autem jsem nakonec nedělal nic - odstavil jsem ho a nepoužíval... teď pár dnů zpátky jsem do něj sednul a baterka total K.O., koupil jsem novou, odpojil hudbu a auto jede jako nové! Žádné cukání, žádné kolísání otáček nic... Známý mi povídal, že to mohla dělat i špatná baterka - dávala málo a auto prostě blblo... je něco takového MOŽNÉ??? Je možné, že to bylo jen baterii?
Nebo se z pc vymaze nejaka chyba po takove dobe? Nebo se proste octavky opravujou sami? :D

21.06.2013, 23:10 |
Jozzo | Upraveno: 2013-06-21 23:15:39
tak sem taky napíšu...dělá mi to to samé ovšem motor 3.0 V6 24V
Za tepla někdy nechce ani nastartovat a jak chytne tak stejně škytá a pomůže až protůrovat (když se teda sebere)
zkoušku odpojování válců je problematické protože se motor někdy sám neudrží a chcípne a vetšinou jezdím sám takže musím na ty tlaky,ale ta robota... celé sání jed motorem ,takže vše dolů a pak až ke svíčkám :-/
edit: baterku mám 95Ah a i když byla plně nabitá tak to dělalo...prostě za vedra nebo po velké zátěži motoru neběží a nebo někdy se nechce za chodu sebrat z volnoběhu do záběru
ještě důležítě: plyn mám přímo přes lanko na klapu
edit2: a taky mi smrdí benzín :-D :-D
edit3: a jak je fest vedro motoru(a to je chlazen stále přes vrtuli na řemenu) tak ani nenastartuji-naštěstí mám plyn takže startu přímo na něj a jede úplně v klídečku jak kdyby se nechumelilo,takže to trochu vyvrací to s tlaky ...hmmm
tak jsem dnes nahlídnul do nádobky s chladici kapalinou - je tam usazený u vrchu jakoby olej - to asi nebude úplně ok co?


19.08.2013, 23:14 |
Jozzo mnooo ,tak to se taky ráno podívám,pokud nezapomenu...ostatní nějaký progres či nic?