Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > klepaní volantu při brždění a neplynulé brždění

 o Navštíveno 3357x o
o 25.02.2013, 22:19 | ladisv6
loni se mi při brždění začal klepat lehce volant a auto nezastavovalo plynule ale cukaně. v takových vlnách, jako bych to řídil brzdovým pedálem a střídavě na něj tlačil víc nebo míň. myslel jsem že jsou zvlněné přední kotouče tak jsem koupil i s deskama nové - bosh. po cca 7000 km to začalo dělat znova, bylo mi řešeno že to můžou dělat i zadní kotouče. byly fakt špatný tak jsem je vyměnil i s deskama taky - textar. jenže to dělá pořád. mohli se ty nové přední opět zvlnit když zadek skoro nebrzdil? nebo je špatné nějaké čidlo, brzdový válec..? jde o peugeot 4007 2.2 hdi ale to je asi jedno


o 25.02.2013, 22:26 | Nismo.Power
Zkrouceny predky,spatnym zachazenim asi :-)
o 25.02.2013, 23:43 | Tuner#2
Trochu literatury k tématu. Ne se vším tam souhlasím na 100% ale jinak pro laika zajímavé čtení: [ Link ]

Jinak to taky vidím na brzdy, mnohdy to může dělat i vadná série, která nečbyla dostatečně vyzrálá po odlití před obrobením.
o 26.02.2013, 00:12 | crestik
doba sice pokročila, materiály jsou třeba taky někde jinde...ale napadá mě dotaz, jakou svou zkušeností můžeš vyvrátit něco z toho článku?

PS: zeptal bych se stejně, ať by tohle napsal kdokoliv
o 26.02.2013, 00:22 | Tuner#2
Třeba to, že DOT3/4 je natolik hydroskopická, že by se měla měnit každý rok.
o 26.02.2013, 06:13 | Nismo.Power
u většiny aut nebyla brzdovka měněná nikdy za celej život auta takže asi tak :)

to je pro lidi taková doživotní náplň :)
o 26.02.2013, 07:52 | CervinVega
a nemas ko loziska v kolech?
o 26.02.2013, 08:46 | ladisv6
ložiska mě taky napadly ale když nebrzdím tak to nedělá. přemýšlím, že nechám kotouče srovnat - materiálu mají dost, mají najeto jen 7-8 tis km a uvidim jestli to přestane, pak asi ty ložiska
o 26.02.2013, 09:02 | futura
Po srovnani to na nejakou dobu prestane, ale vrati se to za cas, bojuju s tim uz vic jak rok.Ten link co daval T2 mi hodne sedi, obdobnou diagnozu jsem kdysi videl nekde na foru hondaru tusim. Ono staci ten kotouc a desky vzit smirkem i kdyz to asi neni ono,ale zlepseni, nebo chvilkovy odstraneni problemu je znatelny.Uvazuju, jestli by nepomohly Power nebo Max kotouce, i kdyz drazka jen symbolicka, prece jen by to mohlo fungovat.Kdyz jsem mel derovany kotouce, neco takovyho jsem neznal.
o 26.02.2013, 09:54 | Nismo.Power
když je necháš stáhnout tak ti to udělá za chvilku stejně znova.... spíš se nauč brzdy zajíždět a následně používat :)
o 26.02.2013, 14:17 | ladisv6
Nismo - nemyslím si že by to byla chyba v zajíždění a používání brzd, ale můžeš mi napsat jak se dle tebe správně dělá ať zjistim jestli nastala chyba :)

pokud budu kupovat nový kotouče tak mám chtí drážkované nebo děrované?
o 26.02.2013, 14:27 | xxfavo1
Mel jsem ten stejny problem s lagunou 1,9dti r.v.99..po vymene kotoucu mi za chvili zacal trepat volant...tak jsem si myslel ze to byly spatny kotouce,tak jsem vymenil dalsi sadu,ale stejne se trepani objevilo znovu.
Takze tata vzal potom hodinky(mikrometr) a zmeril mi hazivost naboj kola.Leva strana hazela dalekovic nez prava strana.Tak jsem koupil na vrakacu celou tehlici za 500kc a od te doby byl klid!
takze bych premeril hazivost naboje.Pokud bude jedna strana hazet vic nez druha ,tak by mohl byt problem v tomto.
o 26.02.2013, 15:24 | Ravo
přesně jako píše xxfavo01 - může být problém s těhlicí nebo celým uložením, krásně je to popsáno tady v tomto dokumentu (konkrétně se týká O1, ale přeneseně lze vztáhnout na většinu jiných aut):
[ Link ]
o 26.02.2013, 18:00 | haskyvr6
Tak na hazivost ma vliv lozisko, ne? Ja mel ten samy problem a prestalo to az po vymene loziska v kole.
o 26.02.2013, 19:50 | ladisv6
s tou těhlicí to může být pravda, cca před rokem mě trefili na přední levé kolo, alu disk zůstal celý ale byl šišatý do dvou směrů. v servisu mi prý těhlici i tlumič vyměnili. na těhlici jsem ale čekal přes 2 týdny a vlastně nevím jestli ji vyměnili. mohla se celá těhlice nějak ohnout a mít teď vliv na tu házivost? první výměna kotoučů proběhla po této nehodě a opravě v servisu...
o 27.02.2013, 08:47 | PK
A jak teda správně zajíždět kotouče? Co jsem dával teď nový brzdy na svojí O1, tak v návodu psali - do 500 km brzdit krátce a to do cca 3s bez zásahu ABS a opakovat. Co jsem prolétl ten odkaz od Tunera, tak tam zase doboručují tzv. zahoření brzd...Tak babo (nebo Nismo :D) raď.
o 27.02.2013, 09:44 | RedBaron | Upraveno: 2013-02-27 09:48:01
Na nových kotoučích / deskách / obojím jezdím 500 km spíš lážo plážo a snažím se vyvarovat excesům typu plná akcelerace a plný brzdy, ke konci první nádrže už jim pomalu dávám zabrat a někde okolo 1000 km jim dám voves při okreskovým dovádění.

Četl jsem ten elaborát z linku od Tunera a jak mohl autor dojít k závěru, že neexistují zkroucené kotouče, když i pouhým okem při uchycení do soustruhu vidím, že tomu tak je, to věru nevím. Ať je to čím je to, pořád to nic nemění na tom, že já i další lidi z rodiny a okolí známých jsme po anabázi s dostupnou druhovýrobou typu polskaja kwalita - tj. Bosch/ATE/Brembo/Ferodo nakonec koupil originál kotouče a desky a při nachlup stejném zahoření i následném zacházení je už dneska jasné, že výdrž, brzdné vlastnosti a stálost i zpětná vazba do pedálu, jsou u toho výrobku úplně jinde.

A pak je spousta lidí, kteří si melou tu svou o tom, že stejně ty brzdy dodává ATE nebo Brembo. Jo, to dodává, ale bohužel si výrobce před udělením štemplu "original teile" nepřevezme tu samou kvalitu, jakou dostane tady v krámu.
o 27.02.2013, 09:54 | eldik
Zrovna nedávno jsem řešil nové kotouče a destičky na P307SW. V servise kam jezdím pouze s lehkýma věcmi mi za nějaké polské neorigo kotouče a destičky nastřelili cenu 6000Kč. Nedalo mi a zavolal jsem do origo servisu Peugeot kde jsem auto kupoval. Nabídka byla překvapivá, originální díly (sleva na ně 30% pro auto 5 let stáří) + cena práce a byl jsme na 5000Kč. Holt opět se mi potvrdilo že někdy je originální servis levnější než u někoho doma v garáži. Stejně tak jsem loni chytil výměnu rozvodů včetně pumpy na 1,6Hdi a vyšlo mě to komplet s prací na 7000Kč.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3346 sekund.