Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Zajímavý pohled na vývoj motorů

 o Navštíveno 3515x o
o 08.03.2013, 17:36 | Zdeny60
[ Link ]

Myslím, že si svoji H6 nechám a koupím ještě jednu, na horší časy:-)

Jinak velmi mě zaujala zpráva, že se Francie pokouší uvalit daň na dýzlová auta. Kéž by to už bylo před 10 lety....


o 08.03.2013, 18:40 | jzxr | Upraveno: 2013-03-08 18:41:07
ano, a pak zdanit všechny benzínové auta dle objemu a zvýšit DPH u všech nových aut na 100%. a pak zdanit motorky a pak...aneb zdaňuj si dle libosti, ale sobě, a nevnucuj své levicové "myšlenky" ostatním.
o 08.03.2013, 19:00 | Deliquente
:D

Těším se na BMW M3 1,5 triturbo se zvukem 8válce v reprácích audia :D
o 08.03.2013, 20:07 | Midnite
D: tak tys to zabil :D
o 08.03.2013, 21:17 | Milhauzz
Zdeny Zdeny, a co takhle zdanit blbý kecy, hm? :) To by si pak jistě za nafťáky loboval :)
o 08.03.2013, 21:39 | rcman
Tak tohle byl asi nejlepší fór týdne!

U nás by se třeba mohla daň na auta zvyšovat podle toho v jakém pořadí je značka auta v abecedě. Aby taky jednou kluci s Audi měli radost ze života...
o 09.03.2013, 05:06 | Zdeny60
Tady je marný zavést jakoukoliv diskuzi, aniž to hned nezavede někdo úplně do jiné roviny. tady v tom linku se mluví obecně omotorech a mj. i o jejich dopadu na ekologii, potažmo na zdraví lidí. Nevím jak některým z tvás, ale mně tedy není jedno, že se kolem mě najdou lidi, kteří si pořídí naftové auto a pak nemají na jeho provoz - počínaje kucháním DPF, provozem se zničenými vstřikovači a td. Naftový auto je podle mýho skromnýho názoru jen blbej výmysl Evropy, která už léta neví, kudy kam a výrobci se předhánějí, kdo vymyslí větší past (opět DPF, EGR atd).
Neznám nic chutnějšího, když jedu na kole do našich kopců a předjede mě vonící dýzl a ještě za sebou zanechá tunu zdravíprospěšných sazí...
Stačí zajet za hranice Evropy a dostane se člověk do jinýho světa.
O tomhle byla původní myšlenka. To, že někdo nemá čistý svědomí, jak patrno z některých reakcí, jen dokládá sobeckost a krátkozrakost některých jedinců, kterým je asi zcela jedno,jak se žije a bude žít za pár let.
jzxr evidentně nepochopil nic, ale i bez něj je vidět, kam se čase stejně dostaneme, viz Dánsko, GB a jiné země, ať se budeš vztekat, nebo ne. Brusel se jistě pstará brzy o to, že budeme rádi vzpomínat na dnešní dobu.

Mně by možná nevadily auta s dýzlem, ale vadí mi spousta majitelů, kteří je provozují stylem - hůrá, hlavně, že jedu, ušetřil jsem, ojebal jsem někoho a na ostatní kašlu. Takže těmto ano. Zdanit. Jiná cesta není.
o 09.03.2013, 08:57 | Seat Power
souhlas Zdeny
o 09.03.2013, 08:57 | Nismo.Power
Zdeny : AMEN souhlasim....

nehledně na to že vývoj nafty už dávno stagnuje a dosáhnul současnýho technologickýho maxima, už pár let je všechno vyráběno těžce na úkor životnosti a ten nespočet peněz co se vrazil do vývoje nafty byl uplně k prdu protože do vývoje benzínovejch motorů se vrazily zlomkový ceny (dle nějakejch DE údajů) a i tak benzínový motory prostě stále jedou líp a ekologií a ekonomičností pořád drtěj naftový rachtadla.... jak bylo psáno kdyby se investovalo tolik peněz co se vrazilo do vývoje naftovejch do benzínovejch motorů tak jsme dnes uplně jinde ..... bohůžel tenhle vývoj byl uměle pozastaven naftovym BOOMem a vypadá to že teď je pozastaven jinou veličinou a to downsizing o kterym nechce nikdo ani slyšet..... nechci litrovej motor , chci tam mít litrů několik aby se mi to nesralo každejch 10km ....
o 09.03.2013, 09:22 | jzxr
už jsem pochopil. v případě že jedu s naftou tak jsem sobec, mám špatný vstřiky, z výfuku mě radostně skáče uhlí a žeru malý děti. ovšem když jedu s benzínem tak mám vstřiky OK, z výfuku skáčou mateřídoušky a jsem sluníčkový člověk. a já trouba si myslel že spalovací motor jaksi, ehm, spaluje, a trochu toho kouře zkrátka ke spalovacímu procesu patří. opravdu ti doma ani trochu nazakouří kotel?
mám dojem že už dnes je autoprovoz zdaněný tak brutálním způsobem že už to víc ani nejde. a hle, ono jde, jen tak dál. s bruselem na věčný časy.
no nic, jdu nažhavit TDS a V6 nechám na pokoji.
to co píše NP nekomentuju, to je věc nabídky a poptávky a protože souhlasí se zdenym tak nechápu že se diví výsledku levičácký politiky která chce zasahovat i do toho čím se bude jezdit. asi se neumí sám rozhodnout a rád nechává rozhodovat za sebe někoho jinýho.
o 09.03.2013, 09:27 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
Hele a Ty si myslis ze stary benzinovy auto provozovany na bezolovnatej benzin s vyndanejma katama je zdravi prospesna vyhra?

o 09.03.2013, 09:49 | vypuk
No, myslím si, že ten vývoj dieselových motorů i docela pomohl benzínům - častěji se používají komponenty z diselových motorů, nebo rovnou celé části, jelikož tam jsou velké tlaky díky přeplňování a jiných úprav, které k downsizingu patří.
o 09.03.2013, 10:01 | Luke_288
Dopady na ekologii a zdravi lidi bezte hlasat do Ciny, Indie apod., nechodte nakupovat do vesnickych samoobsluh, ktery zasobujou stary avie...
Me taky stvou stary 120ky, favority apod kdyz za nima stojim v zacpe ve svym 3roky starym dyzlu s DPF.
Treba si taky jednou koupim benzinovy auto, ale to bude muset bejt uz neco s cim se svezu a spotrebou 20+, rozhodne ne udejchana H6, ale to taky asi neni znacka ideal pro ekologii.
Nicmene me taky vadi blbe nachipovany nafty, lidi co si nechavaj dpf vyndavat prtz tech 40tis za novej se zda dost (nechapu ze si to neuvedomi pri koupi) atp, na druhou stranu dyzl neni nejvetsi zlo sveta a benzin spása
o 09.03.2013, 10:09 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
Svezte se nekdo treba v OII 2.0TDi s DPF a bez nej
To je jak kdyz je rozdil 50ti koni jak je to s DPF liny
o 09.03.2013, 10:51 | Zdeny60
jsi dogmatik a překrucuješe fakta, ale o to m to není.
Jde o globální pohled na oblast, kde žijeme a ta se svojí hustotou zalidnění té tvé Indii a Číně dost blíží, stačí se podívat na velké aglomerace kolem Kolína, Londýna, ale i blbé Varšavy, ale i Paříže a lyonu a dalších... není divu, že se začíná zvedat vlna odporu proti naftovým motorům, ale jaks právně píšeš, ani benzín není výhra.

Kdo se včera díval na zprávy, tak bohužel v evropském pojetí ani elekřina, protože to, co nabízí onen chorvatský výrobce, je leda tak výsměch. Proto se divím, že se někdo diví, že se začíná uvažovat o regulaci, nakonec například sudé/liché, modré zóny a další, to je vše důsledek kam jsem se jako Evropa za poslední dobu dostali.

IOsobně jsem rád, že nemusím bydlet ve velkém městě a kdybych musel, vadilo by mě to taky. A v tom případě bych osobně byl pro, aby mi z pod oken zmizely naftové motory. Za jako cenu, to nechám na odbornících. Ale nemyslím tím bruselské darmožrouty).

Jinak se mi líbí, že na téma daného linku se neozval nikod a ti,resp. skoro všichni ti, co zde reagují, se jen chytli represálií na naftové vozy, aniž by uvažovali o příčině a důsledku a naváží se do mě:-) Já si to ale nevymyslel, zkuste číst důsledně. Jájen napsal, že regaulaci SCHVALUJI a měla přijít už dříve.
o 09.03.2013, 11:06 | .mycTD
jestli tim, ze pri koupi noveho auta odvedu extra dan, ochranim obyvatele Varsavy od vlivu starych TDIcek, tak se jedna vskutku o prevratnou myslenku a je treba ji podporit.
napred bych se ale jeste zamyslel, jestli ta teorie nemuze mit nejakou mezeru.
o 09.03.2013, 12:19 | Luke_288
Sice nevim jaky fakta jsem prekroutil, ale ohledne Ciny a Indie apod jsem narazel spis na vliv prumyslu na ziv.pr. ne hustotu zalidneni.
Modry zony ekologii nepomuzou, to jsou parkovaci zony. Ale souhlas se zavadenim emisnich zon do mest, pokud to skutecne vyzene stary zdechliny a pokud bude plaketka naftakum splnujici nejaky EU rozumne zpoplatnena,rad zaplatim.
o 09.03.2013, 12:51 | Zdeny60
Ale jo, modrý zony - blue zones, například v Ryiadu jich je kupa, protože je to megaměsto a museli zasáhnout.
o 09.03.2013, 15:20 | mikevr6
Ja bydlim v Ostrave a nejakej diesel mne nechava chladnym kdyz se podivam z okna na Mittal steal tak jsou mi veskere normy euro k smichu.
o 09.03.2013, 16:00 | mrazik | Upraveno: 2013-03-09 16:03:27
Zdeny opet promlouva svym vsemohoucim hlasem k nam oveckam a opet nam uazuje tu cestu do zeme zaslibene.
Ten clanek neni spatnej, ale pan redaktor evidentne nema rad naftove motory a tim padem to srazi clanek na uroven clnku z blesku. Hadat se co skodi vic nebo min, jestli benzin nebo nafta je jak hadat se na piskovisti. Pokud pujdeme do dusledku, jedine co muzeme prohlasit za prijatelne je kolo, skateboard, kolobezka.
Muzeme se tu dohadovat o tom, nakolik je prospesny downsizing. Ona to myslenka spatna neni, ale u jedne znacky jde na ukor zivotnosti a u vsech na ukor spotreby.
A posledni vec. Zdeny prosim prosim nastuduj si informace o benzinovych a naftovych motorech a pak se prijd o nich pobavit, jinak je jakakoli diskuse zbytecna.
o 09.03.2013, 17:17 | Zdeny60
mrazíku, já nejsem autor článku, jestli jis to nepochopil. Jde o překlad článku konstruktéra motorů. O tom, jaké jsou mé znalosti o motorech s tím nemá žádnou souvislost.
Co ale vím, je, jaký blahodárný vliv mají saze aromatických uhlovodíků na zdraví člověka. A co těch sazí produkuje více?
o 09.03.2013, 17:18 | .mycTD
indicka fabrika?
o 09.03.2013, 17:36 | Zdeny60
Pro doplnění, co je a hlavně, co bude:
[ Link ]

myčTD: to jistě. Jenže bydlíme v Evropě.
o 09.03.2013, 17:42 | Zdeny60
A propos, k té Indiii a potažmo i Číně:

firma, kde působím, se zaměřením na strojařinu, si nechává řadu věcí vyrábět právě v Indii a Číně, například odlitky jstých zařízení, které se i přes dopravní potíže vyplatí nechat uděloat právě tam. Od kolegů, co tam jezdí pravidelně ( a nyní tam otvírají knacelář), jsem se ledacos doslechl a nemám důvod jim nevěřit. Řada tamních firem patří k absolutní světové špičce (jde o investice z vyspělých států, to jistě nemusím nikomu vysvětlovat) a jak známo, tak na BP a ekologii tyto firmy dbají řádově více, než my. Takže s tím znečištěním od globálně všech indických či čínských fanrik byl se držel zpátky.

Horší je přelidněnost a například jen emise metanu (víme, odkud se bere) jsou probléme větším, než se zdá, ale to s auty fakt vůbec nesouvisí.

Tohle jsou ztracený debaty, ale jisté je, že pár let budou všichni se slzou v oku vzpomínat opět na ty staré dobré časy, ať se to někomu líbí, nebo ne.A já věřím, že například dle druhého linku nejde jen o blýskání na lepší časy, ale že se opravdu začne nekompromisně trestat zásah do konstrukce vozu, ať je to různý tuzink, tak ono odstraňování DPF.
o 09.03.2013, 18:01 | jzxr | Upraveno: 2013-03-09 18:02:38
českápozice=blesk? ten článek jsem ani nedočetl.
doufejme že jednou začne vítězit zdravý rozum
o 09.03.2013, 18:24 | mrazik | Upraveno: 2013-03-09 18:28:17
Doprdele, kdyz je vsude jinde tak krasne, tak se tam kurva odstehuj. Nikdo te tady nedrzi a budou tam krasnejsi, mílejsi lide, mladez te pusti v autobuse, treba ani naftaky tam nejezdi.
Cina a Indie jsou tak krasne ekologicke zeme, ze ve mestech nemusi chodit s rouskama, auta splnuji nejprisnejsi ekologicke normy, kazda firma ma cisticku odpadnich vod a v posvatne rece Ganga tece pruzracna voda. To jsi tim myslel ?
Ohledne DPF - opet sem davas na odiv svou velkou neznalost a po precteni par clanku jsi ten nejvetsi hrdina a znalec, to je hned videt.
Prosim az zacnu byt stejne senilni, jako Zdeny, prosim o ranu z milosti, nerad bych stejnym zpusobem otravoval a obtezoval okoli.
o 09.03.2013, 19:19 | Luke_288
A kolik % fabrik v Indii a Cine ma ty novy technologie o kterych ti tvy spolupracovnici tak basni? Fakt tenhle argument myslis vazne? Opravdu vsichni, kdo hlasi do sveta, ze tyhle zeme jsou jednou z nejvetsich pohrom pto zivotni prostredi jsou takovy diletanti a ve skutecnosti je to jinak?
Ano, tyhle zeme jsou daleko, tam nezijem, tak pred tim strcime hlavu fo pisku a dame rec na tema dpf
o 09.03.2013, 19:48 | .mycTD
Ja byl v patek v Zeneve. Mam totiz pomerne slusne prijmy, tak dost cestuju a ledascemu rozumim. Ale to asi nemusim nikomu vysvetlovat. Podstatne je, ze jsem v parku na quai Wilson videl somraka. Byl dost cernej, ale jiste mel svycarsky pas, jinak by ho tam urcite netrpeli. Vypravel mi o svych strastech, a ja nemam duvod mu neverit, ze cela svycarska ekonomika jde prudce do sracek. Ostatne bezdomovci v samotnem centru komerce jsou toho neklamnym dukazem.








A ted do me.
o 09.03.2013, 21:51 | Zdeny60
mraziku, už toho nech a nebo piš k věci. Jsi dost trapně mimo a evidentě jsi nečetl, o co v těch dvou článcích vůbec jde. Znovu ti opakuji, že já jsem je nepsal.

Jinak bych ti radil, přestaň se do mě navážet, já tak nečiním, tak bych očekával to samé od tebe.
Nechtěj, abych tě musel nazvat volem.
o 10.03.2013, 05:25 | Lufas
co to jste za firmu kdyz vam delaj cinani?:-) my treba mame projekt na masinu co si cinani prejou udelat tady v CR.
o 10.03.2013, 07:41 | Zdeny60 | Upraveno: 2013-03-10 07:48:01
Indie dnes je největší velmoc na výrobu jednotek pro reversní osmozu, například. Proč ji kupovat tady, když se dá za 1/3nve zcela stejné kvalitě koupit tam? RO je součástí jiných projektů. Taktéž například odlitky, na jejichž ceny se tady nedostaneš.

Jinak uvedu, že největší koncentrace papírenského průmyslu je právě zde - JV Asie, tedy Indie, Čína, Filipíny, Malaysie, Japonsko, Korea a atd. A věř, že ty stroje, co běží tam, o těch se Evrope ani nesní, protože zde není dostupné množství surovin. A myslíš si, že tě, cigánům tam ty stroje postavili cogáni? Kdeže, tam je koncentrace nejšpičkovějších firem z těch špičkových a stroje majíé mnohdy šířku přes 10-11m a rychlosti, na které Evropa zatím ani nepomyslela. A například co myslíš, jak vypadá broušení válců na takový papírenský stroj? Myslíš, že ty brusky jsou od cikánů??
Pokud je někde tak rozvinutá výroba něčeho, jako je právě papírenský průmysl tam, tak je to zase a jen v Číně, Indii. Je také pravdou že jsou tam-jako všude jinde na světě-výrobci, kterým zrovna ekologie neříká vůbec nic a odpadní vody od PS tečou přímo do řeky. Ovšem o firmách, o kterých hovořím já, mají tihle giganti zmáknuto vše tak, že opět jsou kus před Evropou. Nejde říct Čína avidět vše hned černě.
o 10.03.2013, 07:56 | Luke_288
A nejsou ty naklady 1/3 nahodou proto, ze se tam pracuje casto v nelidskych podminkach za par drobaku?
A nebyl jsi to ty, kdo tady tak plamenne diskutoval na tema vydriduchu zamestnavatelu co v CR odmitaj radne zaplatit za dobre odvedenou praci a lide drou bidu s nouzi?
A ted schvalujes nakup soucastek radeji v Indii nez tady? Nebylo by lepsi, aby vase firma za soucastky zaplatila o x desitek % vic a tim padem mohli lidi dostat vic penez? Myslel bych, ze dle tvych teorii ano.
o 10.03.2013, 10:36 | Zdeny60
Ne, nízká cena je tam (ne vždy, samosebou) dána vysokou efektivností výroby. Konkrétně zrovna v onom průmyslu, o kterém něco vím. Ono vyrobit hodinově 80T papíru na stroji, který obsluhují 3 lidé a nebo vyrobit hidnově 3T papíru, který musí zákonitě obsluhovat lidí více, je jasné. Totéž je v robotizované výrobě dalších odvětví. Jinak ano, sociální systém tam funguje úplně jinak a právě, až začně fungovat, jako ve vyspělejším (jak ho nazýváme my tady) světě, bude po kráse a pak teprve pozná svět, zač je toho loket - kam bude své výrobky vyvážet a také, odkud je bude dovážet. Zůstává už jen Afroka a ta je, podle posledních průzkumů tamního tru, celkem už dosta jasně "obšancovaná", včetně třebas toho papírenského. A kdo tam přijde teď hned, nejlépe včera pozdě, bude mít na dalších možná 15-20 let usnadněnu výrobu, ale i prodej. A věř, že to, co se tam začně budovat, nebudou nějaké historické technologie.

K tvému modelu: jak by mohla zaplatit - a komu - o x desítek% více - z čeho?? Tyhle teroie platí jinde, ale v papírenské branži fakt ne.Mrknikolem sebe, jak to s papírem vypadá a kdo profituje. Ale jsou jistá odvětví, která sjou nenažraná a tam by to platit mohlo - banky, pojišťovny, energetika, politcká sféra a jiné.
o 10.03.2013, 10:37 | Zdeny60
A ještě k Indii - zkus nechat dnes vyribot odlitek o rozměrech dejme tomu 2000x5500mm tady v Evropě. Snad ještě jedna firma v POlsku, kde jsou ale dodací lhůty astronomické,jinak není šance. kde myslíš, že si to nechávají dělat Němci nebo Švédové???
o 10.03.2013, 10:39 | Lufas
kecas kraviny nech si tam udelat formu na cokoliv a tady ve finale si tady dej rovnase kolik co vydrzi...nechce se mi psat sloh jako tobe ale o tomhle vim dost
o 10.03.2013, 11:01 | Zdeny60
ASi jsi chytřejší, než ti, co tom opravdu něco ví.
o 10.03.2013, 11:26 | Luke_288
Aha, takze v papirenstvi neni z ceho a jak platit vic penez za praci, ale vsude jinde by melo byt. Jak, kdyz v papirenstvi to nejde? Jak treba ve strojirenstvi, stavebnictvi, zemedelstvi apod, kdyz se vsechno presouva do tech ultramodernich Indickych a Cinskych fabrik, kde jiste funguje socialni a zdravotni politika jako u nas (coz jak jiste vis je podstatna cast odvodu co musi zamestnavatel zaplatit) a i presto dovedou vyrabet za misku ryze
Bankovnictvi, pojistovnictvi...tam je penez dost, ja z tvych prispevku pochopil, ze by mel pracujici lid dostavat daleko vic penez nez jim soucasni kapitalisticti vykotistovatele davaj.
o 10.03.2013, 13:25 | Zdeny60
Na to se zeptej Kalouska, to je nejlepší ekonom na světě.
o 10.03.2013, 13:37 | Proffesor_W
Add ti vykoristovatele. Setrvacnosti mi chodi maily od jedne z agentur co zprostredkovava zamestnani. Par dnu dozadu mi prisel jeden kde byly nejake nabidky v Letovicich (cca 50km od brna smer svitavy). Ja teda nevim, ale clovek co jde tohle delat musi byt zoufaly.

[ Link ]

Pracovní agentura Staves.cz, družstvo hledá pro svého klienta kandidáty na pozici Svářeči v lokalitě Letovice.
Agentura Staves.cz, družstvo
Další nabídky této agentury »
Adresa Pražská 333
679 61 Letovice
Zobrazit na mapě »
Úvazek plný, třísměnný provoz
Plat 8 900 Kč
Nabízený plat je pro profesi svářeči podprůměrný
Vzdělání Základní + praktická škola

Další informace
Dobrá fyzická zdatnost, manuální zručnost, minimálně 1 rok praxe v oboru, osvědčení o kurzu svařování - ANB ZK 135 W01.
Práce přesčas a o víkendech. Fyzicky náročná práce v prašném prostředí. Firma bude požadovat zápočtové listy od předchozích zaměstnavatelů, doklad o praxi.
!! Výběrové řízení se uskuteční 14.3.2013 v 8.00 hod na výše uvedené adrese v Letovicích !!
o 10.03.2013, 13:41 | Proffesor_W
imho tokhle je dokonala ukazka toho jak se parazituje na nezamestnanosti v regionu
o 10.03.2013, 13:41 | walish
Zdeny, co se týče odlitků máš špatné informace :) Nebudu se tady s Tebou hádat, ale jen tak, abys věděl :)
o 10.03.2013, 14:27 | mrazik | Upraveno: 2013-03-10 14:29:40
Zdeny pokud si me reakce prectes poradne, zjistis, ze pisu k veci a jen vyjadruji na plnou jhubu svuj nazor.
Psat si budu co chci a jak chci. Nejakej senilni dedula mi nebude radit a rozhodne toho nenecham. A komu se to nelibi at si vis co polibi.
Ty posuzujes svet podle sveho senilniho a sobeckeho nazoru a co tobe vyhovuje, to je spravne a kupodivu vetsina ma jiny nazor a at se ti to libi nebo ne, ty pravdu rozhodne nemas.
Konzistence nazoru je u tebe zoufale nulova a souvislosti ti unikaji, protoze jinak by jsi nenapsal tu snusku blabolu za posledni 2 mesice, ktere si i obcas odporuji.
A posledni vec : nelibi se ti muj nazor o tobe, necti to. Neni to muj problem, je to tvuj problem.
o 10.03.2013, 16:51 | Zdeny60
tak ok, mraziku, já o tobě začnu prohlašovat, že jsi hňup. bereš to?
Evidentně jis začal psát s cílem se do mě navážet. mě to je jedno, celkem tě dloubu do ucha.

Walish: a já to znovu jen zopakuji, odlitek tlakovýho cylindru si nechávají největší borci na světě /(jako Voith nebo Metso) dělat v Číne, protože se na jejich ceny nikdy nedostanou. Ber to jako informaci, že to tak holt je a ani ty, ani já to nezvrátíš. Prostě v tomto segmentu výrobku je Evropa mrtvá a cylindry pochází z těchto států. Kdyby to nemělo své důvody, tak si to vyrábějí sami a věř, že Voith či Andritz nebo Metso má kapacity na všechno.
o 10.03.2013, 18:26 | mrazik
Zdeny jak je libo, otazka je nakolik to od senilniho starce budou lide brat vazne.
Ano navazim se do tebe, nadeje umira posledni a treba ti dojde o co mi jde - i kdyz si myslim, ze je vetsi pravdepodobnoste, ze nedojde.
Ad Evropa a Cina - az se uplne vsechno bude delat v cine a tady budou lide v zime ozirat kuru ze stromu, budes velebit cinu a indii ?
o 10.03.2013, 19:31 | Luke_288
Ne, pak se bude rozcilovat, proc prumernej plat neni 45tis a proc zamestnavatele zamestnance propousti nebo jim snizujou platy
o 11.03.2013, 07:42 | JR
Ja si myslim, ze Zdeny by si mohl najit jiny forum, kde bude mit alespon jednoho kamarada.
o 11.03.2013, 20:39 | Hanes | Upraveno: 2013-03-11 20:55:06
k těm naftám a benzínům, nedalo mi to a trochu jsem počítal a výsledky sem napíšu.
Údaje mám z příručky pro uživatele peugeotu 307 kterého vlastním s motorem 1.4hdi a najetými 550,000Km slovy pětset-padesát-tisíc kilometrů.
Hodnoty jsou udávány výrobcem a mám ověřeno že u té nafty sedí.

Porovnávám tedy porovnatelné
1) 1.4i 55Kw 120Nm kombinovaná spotřeba 6.9l/100Km emise CO2 163g/Km
2) 1.4Hdi 50Kw 160Nm kombinovaná spotřeba 4.7l/100Km emise CO2 124g/Km

POčítáno na těch mých 550,000Km při schodné ceně paliva 36Kč/l

Takže auta vyprodujují
1) 1.4i 89650Kg CO2
2) 1.4Hdi 68200Kg CO2
Rozdíl 21450Kg CO2

Auta spotřebují:
1.4i 37950 litrů za 1366200Kč
1.4Hdi 25850 litrů za 930600Kč
Rozdíl 435600Kč

Z toho vyplývá že to moje auto vyprodukovalo o 21500Kg CO2 méně než to samé benzínové auto
Spotřebovalo o 12100 litrů pohoných hmot méně než, když by bylo benzinové, tedy ušetřilo 435600Kč oproti benzinovému, takže si v podstatě vydělalo na svého nástupce, nebo můžu najet o dalších 257447Km prakticky zadarmo oproti benzinu.
Které je z pohledu dopadu na ozonovou vrstvu ekologičtější?

Nechci tím vnucovat naftu, nebo hanit benzin, každé palivo má svou cílovou skupinu a je dobře, že existuje možnost výběru a každý si najde to co mu sedí.

Jo a těch 550000Km najeto pouze s běžnými provozními náklady, turbo je původní a trysky jsou jedenkrát pouze čištěné v bosch servisu a dle protokolu mají hodnoty v pořádku, spotřeba oleje cca 1litr od výměny k výměně, asi štěstí na dobrej kus. Auto vypadá dobře, pouze drobné provozní oděrky a promáčklá kapota od srny kterou neekologicky srazilo,ale utekla..
Většinu těch Km najelo po dálnici konstantní rychlostí tedy za ideálních podmínek.

o 11.03.2013, 20:42 | .mycTD
problem je v tom, ze na CO2 ve meste nikdo nechcipne
o 11.03.2013, 21:02 | Hanes
Pravda, bral jsem dostupné hodnoty a jiný údaje peugeot v roce 2003 neuváděl.
Ve městech třeba ne, ale holt to sluníčko každej rok víc pálí a díra se zvětšuje.
o 11.03.2013, 21:19 | .mycTD
beztak nepali:
2007: 9.1°C
2008: 8.9°C
2009: 8.4°C
2010: 7.2°C
2011: 8.5°C
2012: 8.3°C
o 12.03.2013, 13:16 | Zdeny60
Saze
o 12.03.2013, 14:33 | Reprák
některým kreacím se nestačím divit. Mám na starosti vývoj a montáž škrtících klapek jak do benzinových tak do dieselových motorů - je jedno jakých značek. Takže možná že se později rozepíšu jak to je.

Ale jednu si neodpustim. Emise se měří, když auto stojí.
Nafta, benzín, to je jedno. Ale Auta s elektronickou škrtící klapkou tohle moc dobře ví. Zkuste si změřit emise na seriový OII 1,9TDi na motorový brzdě. A budete se divit ;)

Já jenom, že emise v tomhle připadě nehrajou žádnou roli.
o 12.03.2013, 14:35 | Reprák
A ještě něco. Jedna cesta tankeru přes oceán znečistí ovzduší víc, než celá evropa za stenou dobu. A nějaká aktivní sopka ještě daleko víc. takže nevím na co si tady hrajete někteří Euro a ekohoniči :)
o 12.03.2013, 18:26 | mista
To reprák: pověz, tohle by mě docela dost zajímalo.

z toho článku mě děsí dvě věci, až se tyto moderní motory opotřebují co pak s tím. Repase? do šrotu? Životnost 200tKM Mě celkem děsí.

Emise? Když se spalujou dinosauři voňet to asi nebude nikdy... :)

Alternativa v soucasné době?
Elektrika? ještě určitě ne. Provoz sice levný, ale co ty baterky? Nehledě na to kde se ta elektrika vyrobí, že...

Hybryd? Za mně ne, je to drahý, složitý.

benzin, diesel, lebo snad lpg? to je otázka :)
o 12.03.2013, 18:39 | Reprák
Nevim. Dnešní motory 1,6 maji vykon jako drive 1,6T a spotřebu jako první TD motory. Takze to jde dopředu. Diky debilnim euronormám ktery jsou jenom proto, aby se z lidí daly tahat prachy a z aut horší výkony jsou naprosto k ničemu, ale jinak už to bohužel nebude.

Hybrid je urcite dobra alternativa, ale je ještě brzy. Nejdal s hybridem je Toyota, ale kdybych si jí měl koupit, počkám si ještě 5 let a pak bude jasny, jestli vyhrál hybrid nebo downsizovanej turbomotor.

Podle mě je spíš budoucnost tady. Dva válce, turbo. Jako to má Fiat twinair. Jizdní vlastnosti obsahu 2x takovyho, levny dily a jednoduchost vyroby.

Dneska bych do nový nafty nešel. Turbo, vstrikovače, DPF, spousta klapek, spousta komponentu, diky Euro 5 (6). Nafta uz je draha, navic musi byt pro novy motory i kvalitní (pokud karbonuje, bude brzy velmi drahej servis)

atd atd atd. Kdyz si vemu, jestli jezdit autem 2,0 se spotřebou 8/100 a s 2,0D se spotřebou 6/100 a spočítám si průměrnej nájezd kilometrů (pro kazdyho jinak, nekomu se vyplati nafta, nekomu ne) a popř. alternativu jako hybrid nebo e85, tak mi podle me nevyjde nafta nikdy lip.

Sam jsem měl spoustu naftovych aut, ale kdyz to ted vidim, uz bych to nechtel. Koncernova TDi uz davno nejsou ty drzaky co byvaly, stejny je to i s jinyma značkama.

Takže tezko rict, je spoustu pohledu jak na to koukat
:/
o 12.03.2013, 21:18 | mista
ano co se tyce nafty uplne souhlasim. Mam svou prvni naftu O1 tdi 66kw rv.2002. Co se tyce spotreby super, servis zatim ok. Jedeto jaks taks dobre ale dalsi auto az se O1 stane neekonomickou (opravy) vidim zcela urcite v benzinu. Novou naftu bych si fakt neporidil.
o 12.03.2013, 21:52 | Tendr
To, že se materiál potřebnej v evropě vyrábí v asii, rozhedně dobře není, stejně jako se třeba vozí do čr zkurvený hnusný chemický pomeranče ze skleníkových oblastí španělska. Za prvé to, jak mnozí už řekli, připraví lidi o práci a za druhé na dopravu se spáí takových pohoných hmot, že se to stejně nikdy nevyplatí, v konečném celosvětovém měřítku. A dokud takhle lidi budou přemýšlet tak ta země půjde čím dál víc do sraček. Dřív byl kovář v každý vesnici aby okoval koně, taky si lidé nejezdili pro podkovy do číny. Všichni měli jen to co potřebovali a na to si vydělali, případně to vyměnili za něco čeho měli dostatek. Od tohodle systému se ten dnešní hrozně vzdálil a je uplně jedno jestli "inteligentí a vyspělej" člověk bude používat vznětovej nebo zážehovej motor..
Dokud tady bude banda zmrdů co držej ekonomiku ve svých rukou tak to stejně jinak nebude.
o 14.03.2013, 09:20 | Freerider
Přirovnání s kovářem - to je prostě vývoj. Lidi dřív taky nevěděli o Latinský Americe než tam doštrachal Kolumbus.
Mně nevadí naftový ani benzínový motory, serou mě spíš emise firem jako Mittal Steel, Synthesia a podobně.
To, že se všechno vyrábí v Číně a podobně má za důsledek toho, že spotřebitel si chrochtá. Neřeším podmínky, za jakých je to či ono vyráběno - to je na mnohem hlubší diskuzi. Po ekonomický stránce je to prostě výhodnější - jak by se asi spotřebitel tvářil, kdyby jeho oblíbené zboží stálo 3x tolik?
Odbory, sociální systémy apod v Evropě a Americe mají za důsledek mnohem dražší pracovní sílu, což Indie nebo Čína neřeší - změna je v nedohlednu, ne-li úplně nemožná.
A ještě ke zmrdům, co držej ekonomiku: nevím, jestli si to blbě nevykládám, ale radši budu akceptovat, že je pár lidí neuvěřitelně ve vatě, než abych byl nasranej, že mám stejně jako soused, který dělá hovno. Už prosím nikdy žádnej socík.....
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3147 sekund.