
Navštíveno 2450x

Mám probém se skůtrem. po 2 letech jsem ze sklepa vytáhnul Hondu Dio. Trochu ji oprášil a chtěl nastartovat. bohuzel marně.
Nešel prošlápnout ani roztočit el. startérem, tak jsem se v tom 2 dny hrabal a hledal chybu v mechanismu startování. Až později me napadlo vyšroubovat svíčku a startovat. Startem motorem v pohode roztočil, jen z diry po svicce vystrikal olej.
Predpokládam, že se podelalo olejove cerpadlo a olej vytekl do válce, čímž vznikl kompres, ktery neslo pretlacit. Zajímalo by mě, jak se tam ten olej mohl jednoduse dostat? Myslel jsem, ze se olej s benzinem mixuje jeste pred karburatorem a do válce už jde namichany benzin s olejem, pak mi neni jasne, ze ve valci byl pouze olej. Ještě jsem to celé nerozebral, tak nevím zda je v karburátoru olej, nebo benzin, popr. jestli je i výfuk plný oleje.
Jedná se o Hondu Dio 50 s děleným mazáním.
dík za případné tipy:-)

16.08.2013, 12:04 |
Jozzo dle mého tam není žádné čerpadlo ale saje to podtlakem do karbcu ..a holt když to dlouho stálo tak to proteklo pomaličku do válce a dále... jelikož je to 2-takt ,tak kanálkama dolů a následně do výfuku... ,nebo byl píst v dobré poloze a zůstalo to jen ve válci
cerpadlo, popr mixer tam asi je, protoze to musi michat benzin s olejem (pokud olej nejde rovnou do valce). To ze to proteklo by se dalo pochopit, ale proc pouze olej, benzin vubec
Protoze se benzin odparil a zustal olej?
To se mi nezdá, jestli motorka micha 1:50, tak aby tam zustalo pul deci oleje muselo by tam byt kvanta benzinu. olej byl cisty, "vonavy" . jak bych ho vylil z kanystru. Vecer to rozeberu a dam info jak to vypada v karbcu

16.08.2013, 15:54 |
Jozzo proč by tam musel být mixér? normalně je to napojedno na sání v karbci..a víš co...rozeber to a pak můžem diskutovat
rekl bych ze tam bude neco takovveho
[ Link ]

16.08.2013, 16:40 |
Nora dříve se běžně na zazimování motoru vstříklo oleje do válce a jednou protočilo, zabránilo se tak zareznutí válce, nebude to tento případ?
Nebude, odstavoval jsem to ja a nic takoveho jsem nedelal. Bylo tam toho fakt fest. Cela motorka od oleje, ja od oleje, pod moto kaluz jak byk. Myslim si ze ten podavac oleje se podelal a propustil to do valce

16.08.2013, 21:35 |
Tendr Tak u oilmastera je všechno možný :) Samozřejmě oilmaster má čerpadlo, poháněný od klikovky a že to proteklo do válce se mohlo stát. Je to vyústěný rovnou do karburátoru. Ted to budeš mít asi zavzdušněný tak koukni jestli není na čerpadle odvzdušňovací šroubek, dolej do plna nádobku a odvzdušní před prvním nastartováním, aby bylo zaplavený čerpadlo. Pro jistotu dej do nádrže mix, kdyby to nemazalo abys nezadřel, nic se nestane když to bude fungovat, jen budeš víc smrdět.

19.08.2013, 07:36 |
TUNER Na karburátoru by měla bejt na přívodu oleje kulička s pružinkou,která by měla zastavit olej poklud nejede čerpadlo,který za chodu tu pružinku přetlačí. Takže by mělo stačit vyčistit karbec,prostor klikovky a mělo by to zase lítat.

19.08.2013, 08:59 |
Jozzo nějaký progres?