
Navštíveno 4727x

Zdarec.. Jdu se sem zeptat, třeba tady najdu názor podobný lidi jako já, nebo minimálně rozumně uvažující.. Jdu se zeptat na Váš názor který řeším s mojím autem a jeho budoucím žitím.. Jde o tohle.
Vlastním VW Golf IV, r.v. 1998, basic edition (to znamená sociální verze,beze všeho. Na jednu stranu výhoda že se nemá co posrat,na druhou je to otrava, ale o to nejde..) Tenhle povoz pohání motor 1.9 TDi , 66kW. Vskutku povedný motor s dlouhou životností, nenáročný na opravy. Momentálně má naježděno 230 000km. O autě vím historii, co jsem dělal a co ne. Auto bylo mnou bouraný (nic dramatickýho), ale muselo se trochu klepat,trochu rovnat a trochu i lakovat. Auto mám vcelku rád.. Doveze mě kam chci a čtyřkovej golf nevypadá i v dnešní době vůbec špatně. (To je mu 15let).
Jsem typ člověka kterej v něčem takovým jako je auto, má rád pořádek a má rád když všechno je tak jak má bejt. To znamená že vevnitř nesnesu bordel a nesnesu když něco není tak jak má bejt. A jsem typ kterej furt rád něco dělá.. Takže ladím, rozebírám, zlepšuju. A dělám to proto že mě to baví.. je to můj koníček, kterej mě třeba jednou teoreticky bude živit...
Na autě v nedávné době (220 000- až ted) byly provedeny tyto úpravy,opravy apod.:
-Výměna spojkové sady včetně setrvačníku značky Sachs
-Výměna vlnovce + odstranění katalyzátoru (vyndání vnitřku)
-Výměna lan ruční brzdy
-Výměna zadních kotoučů zn. Zimmermann včetně destiček + kontrola brzdičů atd.
-Výměna převodového oleje – originál VW olej G070726A2
-Čištění turbodmychadla, sacího potrubí včetně EGR, nové těsnění sání+ výfuku
-Zaslepení EGR ventilu
-Výměna čidla teploty chladící kapaliny- original VW 059919501
-Vyvaření L+P prahu + nástřik dutin a spodků
-Výměna seriových trysek za Bosch DSLA150P764
-Výměna podběhu apod
Vícemeně důležitý věci proběhly..
Celková cena oprav atd byla cca 20-25tis.. nevim přesně..
A ted k dilematu..
Auto mám na splátky.. to znamená že ještě cca 1,5 roku musim auto spácet. Takže ještě 1,5 roku musim s autem jezdit..
Mohl bych auto prodat ale, s těmahle hodnotama a faktama má cenu cca 60 tis, možná o něco víc.. Pokud bych chtěl jiný auto, tak už bych chtěl něco lepšího. To seženete v hodnotě cca 150tis a výš. S tim že o tom autě nic nevíte a tak jako tak budete muset ještě investovat..
Další splátku si brát nechci.. už takhle mě sere že mi každej měsíc mizí ty prachy z účtu.. :D
Přemýšlel jsem teda takhle. Ale nedokážu sám posoudit jestli sem kretén nebo ne..
Přece jenom to už neni nový auto a čas se na něm podepsal.. Jak na laku,tak na motoru. Tim že si dokážu udělat všechno sám a baví mě to, tak sem si navrhl že bych to mohl udělat tímhle způsobem:
Auto příští rok na jaře odstavím s tím že budu mít našetřeno cca 40-50tis.. (to se tak nějak dá za těch pár měsíců, když se uskromním) a začnu ho dávat do pucu. Takže:
-nový těsnení pod hlavu,gufera,zdvihátka a motor celkově prohlídnout a popřípadě vyměnit opotřebovaný věci
-přední nárazník R32 style
-opravit, vykytovat,vyvařit karoserii a udělat plastidip (celolak už neee)
-větší brzdy, případně stavitelnej podvozek a repas přední nápravy (čepy,silentbloky atd..
-vyčistit a opravit interier
-pak vše na co se přijde..
Investici odhaduju na cca těch 40-50 tis. Díly na to už dneska jsou za pár korun..
Druhou variantou bohužel je že se na všechno kolem vyseru a auto dojezdim ve stavu jakym je, protože mi všichni kolem budou říkat že sem blbec (táta 30 let dělá auta..) že do takovýho pekáče vrážim takový prachy.
Ale zase dám 50 tis budu jezdit dál..Takhle bych si musel zase vzít třeba 200 tis a zase další 4 roky splácet jak blbec.. (200 tis nenašetřim za chvíli, s mým příjmem..)
Kdyby ste někdo byl stejnej člověk jako já co byste udělali? Vysrali se na to jak to auto vypadá a jezdili, nebo by ste si taky chtěli s autem pohrát? Řikám si že přece nemůžu bejt v republice jedinej blbec...

15.09.2013, 22:55 |
323Marty | Upraveno: 2013-09-15 22:58:47
Mám třináctiletý auto, který vypadá na silnici stále obstojně. Dopřávám mu servis takovej, jakej potřebuje a dokud bude jezdit, nedám ho z ruky, ikdyž vim, že za pár let za něj nedostanu už ani suchý z nosu. Dělat z něj ale za velký prachy nový a k tomu ještě něco, co není - nechápu proč nárazník R32, proč větší brzdy a stavitelnej podvozek? Dej auto do stavu aby prošlo STK bez úplatků a nemusel ses za něj stydět a s timhle motorem Ti bude pravděpodobně ještě dalších 200.000km sloužit. Nicméně si myslim, že co člověk, to názor. Podívej o pár příspěvků níž - Zdeny má subaru z roku ´96 a přijde mu starý, takže teď budeme půl roku řešit, jako novou pixlou bude jezdit jeho žena :o(
Máš to auto rád a vyhovuje Ti? Tak si ho s nějakou rozumnou investicí nech. Pokukuješ po jinym a táhne Tě víc výkonu? Prodej to a běž si koupit něco co jede. Riziko nesou obě varianty - necháš si to, může se to vy.rat za spousty tisícovek. Koupíš jiný, dáš do toho víc peněz a vy.rat se může taky. Co naděláš?? Jediný co vim, že nemám rád, je to, když vidim přesně zbastlenýho golfa, co má na sobě nárazníky kdoví z čeho, zrcátka kdoví z čeho, vejfuk jak rouru od kamen a auto samej chrom, ale jezdí na slikách, vejfuk je prasklej a ta roura je tam k ničemu, protože už mu to prdí od svodů nebo od trubky, kde kdysi býval katalizátor. Tak tímhle směrem se prosím neubírej.

15.09.2013, 23:10 |
Spooky1 | Upraveno: 2013-09-15 23:13:03
Já jsem blbec...
Mám ALHčko v octavce a vzal jsme ji na dojezděni. Takže máme 198hp, 18ky na zakázku lakovaný, trochu lepší podvozek, malonko posílený brzdy, trochu muziky, nějaký věci v interieru a bohužel jsem ještě neskončil... Jde to pomalu,ale jednou se těch dalších 52kobyl snad dočkám, celolak už je taky vymyšlenej, jen spáchat a pošetřit a muzika snad bude příští rok hrát jak má.
Prostě je život otazkou priorit a musím řict že mě docela hřeje u srdíčka, když vedle mě v PZE přez půl města jel borec co mě to pak na křižovatce pochválil že se mu to líbí, nebo když vyšamponovanej boreček ve starším BMW vzteky kouše volant že mu to nějak nejede...

15.09.2013, 23:13 |
Woko_O | Upraveno: 2013-09-15 23:15:56
323marty: Tímhle směrem se vážně neuberu. Vzhledem k tomu že mám rád to aby to bylo v pohodě,tak děravej vejfuk a nebo nějaký chromy apod, to nemusím..
Brzdy větší proto že rozměr 280x22mm se kroutí. A to dost a jakýkoli. Řešení je právě to že přejdu na 288mm. Nárazník který tam ted mám je po bouračce tak trochu dodrbanej a polámanej. Nárazník R32 vypadá za prví líp a za druhý nebude dodrbanej. Stavitelnej podvozek mě teda taky moc neláká, to je fakt.. proto jsem tam dal případně.. Co mě ale láká je ten Plastidip.. vzhledem k rýhám na laku a zašlosti.. Za což taky trochu může ta nehoda.. :) Jasný že bych chtěl třeba Audi A6 v combi, šestkovej Golf apod.. Ale to je v řádu stovek tisícu.. Mě je 22, to dohromady nedám..Zadlužovat se moc nechci už. Auto mi vyhovuje,mám ho rád.. Ale bojim se i trochu reakce okolí..
Tak reakce okolí bych vubec neřešil. Děláš to pro sebe nebo pro okolí?
Jen ze svý zkušenosti můžu říct že ten PlastiDip mě zase tak extra neuchvatil. To raději sehnat nějakýho borca co nemá problém vzít do ruky pistol a trochu to s ní umí, přípravu si udělat nebo mu s tím pomoct a dá se udělat pěknej lak za celkem pár korun...
no, nejhorší je smrt z vyděšení. bát se reakce okolí kvůli autu? v jakým smyslu? že jseš jeden z mála v týhle republice co má rozum v hrsti a neběží hned do providentu půjčovat si na A6 4.2 benzín protože je to v hospodě cool? co na tom, že není na benzín.
a nebo snad, že na naftovýho tuctovýho golfa budeš cpát větší brzdy prtž sériový se kroutí (jezdíš asi fakt pilu) racing nárazník apod? a nebo že je to prostě jen tuctovej golf?
nějak tohle nechápu, ale už jsem starší.
Hezké dilema, které nechápu :-D Už jen z pozice toho, že může nadejít den, hodina a minuta, kdy Ti někdo nedá přednost, potkáš divočáka nebo usneš za volantem.... a je mžikem všechno jinak. A to může být za týden stejně jako za 5 let.
Auto říkáš je ve stavu že jezdí, funguje, co je potřeba je udělané.... slouží jak má a co se sype, řešíš operativně hned. Proč ho tedy odstavovat, proč ho tunit, co za ty vynaložené prostředky získáš? (krom toho že mi tu jaksi v popisu chybí dvě věci - když už ho odstavíš, čím budeš po dobu repase jezdit a taky - i když ho odstavíš, splácíš dál, ne? A to musí být podle mě drsnej pocit platit za něco, co nepoužívám...) Zvýšíš mu hodnotu? Vůbec ne.... bude možná jinak vypadat (a nechci se pouštět do soudů jestli líp či hůř :-D), ale to bude všechno. Očekávat že se z něj po investici 50kkč stane vyhledávaná jedinečnost s tržní cenou 300tis není reálné, že.... Kolik že těhle modelů, s takovým motorem a nájezdem je v ploše ČR naráz v inzerci bazarů a soukromníků - stovky či tisíce kusů? A cenu určuje trh a poptávka, ne to, kolik jsi do auta za poslední půlrok nacpal....
Nebo je skutečnost taková, že Tě ta kompletní repase výhledově čeká, aby to auto vůbec fungovalo a byl na něj spoleh?
Rád by jsi názor - za mě, jak to vidím já - dojezdit po dobu splácení s běžnou a nezbytnou údržbou, aby to bylo spolehlivé a spokojené pak darovat dál do rodiny/nechat pro děti, a podobně :-D Jakákoli koruna navíc vložená do tuningu či nepotřebných/preventivních kroků se Ti nikdy nevrátí. Ty peníze co hodláš investovat si dej stranou a za rok a půl se Ti hodí při výběru nového "starého" auta, ať už na akontaci, či postkupní bazarový servis.
Luke: Tak ono nemusíš jezdit ani pilu. Ty brzdy se prostě fakt kroutěj a stačí aby jsi někde dvakrát zabrzdil v křižovatce a pak projel louži. Bohužel.
Šlo mi jen o to, abys nevyhazoval za kraviny. Na měkký brzdy si stěžuje nejeden majitel golfa a pokud ty tvoje už stojej za vyližp.del a výměna za větší to vyřeší, pak není důvod to neudělat. Stejně tak s tim nárazníkem. Když je rozbitej a měnit ho chceš a máš možnost tam dát hezčí, kterej tam BUDE PASOVAT, tak opět proč ne. Spíš pak musíš vědět, jaká investice do toho auta ještě má smysl a jaká už ne. Protože podle mě se starší auta v co možná nejoriginálnějším stavu prostě pak prodávají lépe.
jo tak koukám, že s tím providentem jsem přestřelil, prtž už tohle auto máš na splátky, což teda taky nechápu.
spooky: nevím, měl jsem GIII s tímhle motorem, možná že ty brzdy byly jiný, ale aby se mi kroutily kotouče, to ne.
Radek mě malinko předběhl :o)
Luke, co nechápeš na autě na splátky? Je mu 22. Já teda v jeho letech taky nevytáhnul z kapsy kilčo na auto.
to je jednoduchý, auto si koupím takový na který mám- konkrétně v 22letech. jiný je to, když mám rodinu, závazky apod.
prostě mě osobně hlava nebere brát GIV z 98 na půjčku.
ale je to můj názor, jinej má evidentně drtivá většina obyvatelstva ČR.
Luke: No já měl taky GIII 66kW a tam právě byly jen 256ky. Ale ty 280ky jsou v tomhle problém. A jsou prostě jedinci který jezděj a že jim pri brzdeni vrni volant neresej a pak jedinci ktery to vytaci do nepricetna.

16.09.2013, 00:34 |
gizmi Zajimave, porad slysim ty same hlasky do kola a jen kroutim hlavou, protoze mam golfa IV, ALHcko 66kW jako kolega zakladajici tema a proste mam jine zkusenosti. Motor je staven a odbrzden Richardem z DieselPower na vcelku rozumnych 150PS/350Nm (z duvodu zachovani zivotnosti auta) a:
x brzdy mam seriove a NIKDY jsem s nima nemel sebemensi problem (pokud nekdy vibroval volant, tak to bylo vzdy kolama (zadne prekvapko s nasima silnicema) a stacilo prevazit kola - kdo me zna, tak golfa nesetrim a pomalu nejezdim
x nikdy jsem nemel problemy s turbem (dalsi znama hlaska - obecne u TDIcek) - asi to bude tim, ze auto nejprve zahreji, nez mu slapnu a kdyz se vracim, tak vim kdy mam jet z volna a nechavam ho "vychladnout"
x nikdy jsem nemel problem s vahou vzduchu - asi to bude tim, ze nemam zadny pseudohypersuperKNrejžing kit sani s hustym filrem, ale casteji menim original papiraky filtry, ktery jsou beztak pro TDI nejlepsi
x nikdy jsem nemel problem s svouhmotou a spojkou (skoro 100t po uprave stale puvodni turbo, setrvak, spojka, dvojhmota) - dle meho tim, ze radim s rozumem a zbytecne to tam nekopu, neklouzu spojku, hodne nepodtacim a ani nevytacim motor
a ted k tvemu vahani:
x plastidip urcite NE, jednak nezakreje stejne jako folie, ale staci prejet nehtem a mas problem, staci wapka a mas problem, staci kaminek a mas problem. Nechapu co na tom v Cechach kdo porad vidi, ale bylo to mysleno na striknuti treba kol na par jizd na srazy a zase to sundat. Ne to cpat na auto. Navic to nici lak
x tuning - vykasli se na to..;) Pokud auto nemas jako milacka k dalsimu autu na bezne jezdeni, tak se na to vybodni, protoze jsou to vyhozene penize. Ja treba chtel pomoct motoru, protoze jsem golfa koupil na bezne jezdeni a presednout ze 118kw lehkeho Japonce do 66kW tezkeho delnika bylo sileny. Dneska uz ale menim u nej jen co je treba a mazlim si druhe auto. Ja trebas delam to, ze kdyz neco odejde, tak koukam po lepsim, ale rozhodne nezasahovat do kastle. Zadny laminaty, zadny kraviny, proste funkcni veci. Skoda ze jsem nedospel drive, dneska bych mel radeji krasnou serii golfa, nez auto na hyperflexu, stelovaku, 18tkach, s muzikou, recaro intrem a spoustou kravin. Stalo to penize, ktere mi uz nikdo nevrati (na druhou stranu slouzit slouzi a co uz odtahal aut :D Nejvic jsou hondari - plivou na meho golfa, ale jak je jim dobrej, kdyz jim to nejede :D )
Maty323:
jen upřesním, oje Subaru je z roku 2006, ne 1996 a pokud tě to obtěžuje, tak moje vlákno prostě ignoruj. Je to snadné:-)

16.09.2013, 08:27 |
Hanes Pokud chceš investovat, kup nové silentbloky na ramena, dej nové kotouče a k nim adekvátní destičky a máš klid, pokud jde o vzled auta, nech dolakovat odřeniny, vyměň ten přední nárazník za nebouranej-sám jsi psal že díly stojej pár korun a použitej nárazník ještě méně.
Důvod proč to píšu, teď je tvá situace taková jaká je, za pár let přijde nějaké bydlení, rodina, budeš vymýšlet jiné-větší/bezpečnější auto a pak tě ty peníze který jsi vrazil do obyčejnýo golfa budou mrzet.
Při prodeji ti to nikdo nevrátí a čím víc změněné auto od originálu tím se hůř a levněji prodává.Tak to vidím já.
Proč mám auto na splatky? Protože jsem měl hezký Bravo na který jsem si půjčovat nemusel.. Jednoho krasnýho dne sem ale jel do práce a Bravo omotal kolem stromu.. Na účtě asi 10 tis a potřeboval jsem jezdit.. Za 10 tis bych nekoupil nic schopný provozu..tak sem musel sáhnout po půjčce..bohužel a koupil tohle..
Pokud bych chtěl dolakovat odřeniny, tak musim vzít celý auto.. není díl kde by nic nebylo.. :)
Co se týká investic do motoru, tak je to pro to že chci aby ještě vydržel. Myslím dopředu a chci pozměnit věci který jsou na odchodu.. Co se týká toho nárazníku, tak je fakt že originál je originál. Spíš to mám jako alternativu která se mi líbí (R32).. To není až takovej tuning.
Já jen nechci mít auto který má na jedný straně takovou barvu, na druhý straně takovou barvu a támhle KIT a támhle KIT a vypadat jak blbeček v rozpadlým medaku s dírou ve vejfuku a připadat si hustě.. Proto chci aby to nějak vypadalo a taky k tomu adekvátně jezdilo..respektive mělo jízdní vlastnosti. To co bude v budoucnu s mým životem (rodina, děti..) na to je sice hezký myslet ale ne si tim zatím zatěžovat hlavu..
Mám najeto přes 300 v Octávce s tímhle motorem a ty auta trochu znám.
Táta má pravdu, tátu poslouchej;-)
Kotouče se kroutí mimo jiné kvůli nábojům které mají návaznost na silentbloky v ramenech. Takže první investice bych směřoval tam. Sada značkových tlumičů vyjde na 4 tisíce, udělej to k tomu a rovnou i s horním uložením.
Do motoru nešahej, lehce cvakající hydroštely na studeném motoru ničemu nevadí. Spíš sí hlídej správný SAE oleje co tam leješ. Měnit preventivně těsnění pod hlavou je bezúčelná pitomost na druhou.
Díly interiéru na inzerci za pár korun, vyměnit co je poškozené je otázka několika večerů na bazoši a pak soboty v garáži.
Auto Ti ještě dlooouho poslouží, ale vždycky si nech nějaký peníze na opravy. Občas klima, občas poloosa, altík atd. Stejně časem zjistíš, že je lepší tím autem jezdit (třeba na dovolený) než se pod tím válet.
O vzhledové stránce není třeba diskutovat, prostě olakovat největší odřeniny a nazdar, tímhle autem určitě velký repre neuděláš, ale pořád to bude lepší naž pixla v plastidipu. Já být policajt, tak to je pro mě jak hadr na býka.

16.09.2013, 09:36 |
bafis Taky myslim ze tata ma pravdu.
No a kdyz jsi schopnej za pul roku nasetrit 50 tisic, k tomu prodas sveho golfa za 50 tak mas kilo a za to se da dnes poridit slusny auto a hlavne bez dalsiho zadluzeni. Takhle bych to resil ja.
bafis: jenže to máš 50 ušetřených, 50 za golfa a pak bůhví kolik musí doplatit úvěr na něj ;)

16.09.2013, 09:39 |
Adler hod sem aktualni fotky auta .. jak moc kde to je podreny. pokud si dobre pamatuju tak si to vykulil na boudu?
jinak ja bych s takovym autem nic neresil vykaslal se na upravy.. jen bych udelal potrebny servis. co by se pokazilo to bych opravil a mezitim setril na druhy.
Auto by ti este nejaky ten rok melo poslouzit i v akovym stavu jakym je.
Taky se přiseru.
Před třemi lety jsem koupil pracovní auto - klasickou Octavii II FL v dehtu, na hlínách, co táhne vocpoda pyčo :oDDD
Najezdil jsem na ní za tu dobu 207 tis. km a nějaký drobný.
Motor je 1,9 Tdi,
na tom autě se nevysralo za tu dobu vůbec nic.
Původní plán byl, že to prodám a koupím nový.
Jenže: Druhý a třetí auto jsou benzínový Omegy. Do jedné z nich jsem za 6 let, co ji mám nasypal nějaký peníze na šlechtění - brzdy, který jsem měnit ještě nemusel, přetěsnil motor, dal novej výfuk s laděným zadním tlumičem, podvozek, komplet silentbloky (a že jich tam je), opravil v interiéru nějaký blbosti, koupil tomu dvoje nový gumy, kola. Nechal jsem vyleštit lak a dal to do stavu, o kterém si dovolím tvrdit, že se jen tak nevidí.
Za to se mi odvděčila mrtvou automatickou převodovkou.
Prodej je nesmysl, auto sice jezdí, ale převodovka blbne. Sehnal jsem jinou, ještě jsem ji nepřehodil, ale přehodím ji.
Z toho vyplývá, že se na to vykašlu a nedám do toho víc už ani korunu. Dojezdím to do konce, Octavia bude mít najetých třeba 300 litrů a pak ji dostane manželka a pak Omegu sešrotuju nebo za mrzký peníz prodám (nebo si ji nechám z nostalgie na víkendový blbnutí, ale určitě ji nebudu mít jako druhý provozní auto v rodině).
Jestli ti to auto slouží a víš, co s tím je, dej tomu pár korun, co to případně potřebuje, nějaký šlechtění nemá smysl, je to můj názor, ale pokaždý, když vidím Omegu před barákem, jsem nasranej, protože je jí škoda.
Ty peníze za to nestály, když vidím, co jezdí po silnicích za mrtvolný stavy, jsem rád, že mám auta v cajku.

16.09.2013, 12:42 |
Jozzo Dale servisovat bezne veci co se vyserou a nic necpat navic. A dat dokupy technické veci a s lakem pomaleji.
Nevim jak ostatni ale ja mit pekne auto nemuzu. To bych ho musel parkovat v garazi a nikde nezastavovat.
V praci parkuju na velkem parkovisti, u baraku jeste vetsi. U nakupaku parkoviste a do toho jsou lidi hovada i na ulici. Takze na kazdem aute nejaky sram odevšad. Proto jsem si poridil oblibene SUV se zebrinovym ramem, ktere uz ma nejake oderky a další sramy mi nevadi :-D
Preventivně těsnění pod hlavou je blbost, to je mi jasný.. někde mi tam kolem ale protýká olej a zasírá celej blok..k tomu se přidává i olej z hadic od cooleru atd.. takže je to tam zprasený, ale to nemá cenu řešit. To budu řešit až ta situace bude závažná. Co se týče oleje tak leju 10w40 který splnuje veškerý normy včetně Vw 505.00 kterou mam předepsanou. Měnim po 10tis vcetně filtru..
Říkate teda srat na to? Prostě udělat jen brzdy, nejaký ty silentbloky, tlumiče a zacmarat nějak nesrovnalosti v laku a prdět na to? Šlechtění vážně asi nemá cenu.. Taková investice bude max za 10-20 tis.. jestli vubec. Pro svojí potřebu nechám jen upravit mapy v jednotce..protože si rád hraju..a ted si ještě vytlumim dveře a přidělám zrcátka.. material už mam tak to využiju.. :)


16.09.2013, 14:37 |
Jozzo Když už tak spíše těsnění pod víkem ventilů. Pořádně to celé utři a zkus to vysledovat.
Tak sem si to tady přečetl celý. Ač sem nikdy nebyl obdivovatel Golfu, tak dle fotky musím usoudit, že by byla věčná škoda prznit tak hezký auto nějakým nárazníkem. Najednu stranu je pravda, že když je člověk mladej, má někdy horkou hlavu a napadaj ho blbosti, na druhou stranu na to že ti je 22 let, tak si vzal rozum do hrsti a chceš znát názor druhých.
A můj názor? Asi jako většina tady nademnou. Nechat to tak, dělat běžnou údržbu a jezdit. Sám sem už vystřídal několik aut a vždy se mi potvrdilo, že když sem udělal nějakou rychlou výměnu, vždy mě to vytrestalo. Poslední auto, P406 sem nikdy nějak moc nechtěl (holt šlo o manželský kompromis), žádná extra výbava (po které někdy člověk touží) a vůbec mi to auto nějak nepřirostlo k srdci. Musím ale konstatovat, že je to teprve asi třetí auto (ze 14ti celkovýho počtu), co po takové rozmanitější údržbě (třeba preventivně nějaké silonbloky, olej v převodovce), mě zatím jen žere naftu a nic víc nechce. Pokud tedy v téhle údržbě budu pokračovat a smířím se s nějakým tím míň komfortním prvkem, jako jsou naprosto debilní loketní opěrky, nevyspytatelnej dešťovej senzor, trochu kratší sedáky než bych si přál a možná ještě něco a nenatankuju naftu z horní dolní kdy něco ucpu, tak budu jenom jezdit. Totéž doporučuju tobě a budeš mít svatej klid :)
Jo, udělám to tak. Necham si jen namíchat barvu do spreje podle kodu a nastříkam si ty vyvařený prahy aby to mělo aspoň stejnou barvu. Udělám ty brzdy, protože je to fakt nepříjemný (zkoušel jsem vrtaný zimmermanny i nový silent bloky..) . Nejspíš bude problém i v nábojích a než s tim pořád experimentovat tak tam dam nový těhlice... vyjde to cenově skoro stejně. Udělám si muziku..teda spíš pořadny tlumeni př.dveří.. no a nakonech upravu softu k těm vstřikům. To už sem chtěl dlouho.. Jinak budu měnit olej, rozvody, filtry a vše co bude potřeba tak jak řikáte a prdim na to...
Vždycky sem chtěl nějakýho mazla.. ale čtyrka golf to zatím nebude.. (nelibi se mi tuning ale decent mám rád.. )

17.09.2013, 09:54 |
Jozzo Dobrá volba

17.09.2013, 10:32 |
gizmi | Upraveno: 2013-09-17 10:33:07
trosku zavist - nikdy jsem nechtel VW, nikdy golfa, nikdy TDI a hlavne ne stribrne, protoze v tom v jednu dobu jezdili vyhradne rovny ksilty a ja jako Hondar jsem to proste nesnasel. Pak prisla dobra nabidka a ja potreboval auto na bezne jezdeni, tak jsem ho vzal a preste ta varianta co jsem nikdy nechtel. Strasne se me libila vzdycky zlata varianta co mas ty - proto ta zavist. Jinak jezdim takto viz fotka (kola letos vymenena za ty na fotce a v zime je budu piskovat a lakovat) a celkove jsem se snazil o funkcnost, takze jak jsem psal - hlavne poladit motor, sedacky Recaro, muzika komplet Crunch a pak nejaky ty kravinky jako denni sviceni, tazny, atd.. (i tak upravy presahuji hodne cenu vozu a dneska bych do toho uz nesel)


17.09.2013, 21:26 |
Robo gizmi:jsme na tom podobně,já vyměnil Aerodecka 1.8Vti za GIII Variant TDI :)
Já fakt úporně, a už dlouho přemítám, co by mě donutilo, jaká obrovská síla by to asi musela být, si tenhle model dobrovolně pořídit.... :-D :-D :-D

17.09.2013, 23:05 |
gizmi Radek: ALH je nejlepsi TDIcko od koncernu vubec, je to blbuvzdorny delnik, ktery jen jezdi a jezdi a pokud se k tomu clovek chova, tak jezdit bude. Me treba na bezne jezdeni 150PS a 350Nm bohate staci a nema to problem odtahat cokoliv, co jsem potreboval. Dily levne, nic se nekazi, extremne nerezne. Neznam za ty penize lepsi variantu a za tech 5 let co mi slouzi uz mi usetril na provozu spoustu penez, ktere davam do VTi :) V cem jezdis trebas ty? A nepocitej pujcena vozidla, pac jsem slysel, ze rad vozis na kapote zvirata :)
Jsem na tom stejně. Do práce Vento TDi 66kW - 1995. Pořád jsem měl dilema, zda to nevyměnit (morální zastaralost), ale pak jsem usoudil, že nějakých inkasovaných 15tis. by mě nevytrhlo a přitom leju jen olej a dávám filtry. Dálky 5L, čistě město do 6L.
Odřeniny na parkovišti neřeším, v zimě s tím blbnu, pač když to někam hodim, tak už mě to vůbec nevadí.
Teď teda začalo téct prasátko, který stojí závratných 200kč.
Prostě budu jezdit do nějaký velký poruchy a pak půjde do šmelcu.
Gizmi: Když pominu, že traktory mají tady naproti ve statku, tak je mi ALH zcela uloupeno. Na mastnou směs nejezdím a nikdy jezdit nebudu. Pokud jsem ten příspěvek napsal zřejmě nepochopitelně, tak je o tom, že "design", tvar a totální absence jakýchkoliv emocí tohoto modelu (lhostejno jaký motor v něm je) mi trhá žíly podobně jako je asi vysoce napínavá chvíle matematicky dokázat, jestli během dnešního deště každá stodevatenáctá kapka dopadne na hranu hráze či přímo do rybníka tady před oknem. Čili se vracím k přemítání, jaká že síla by to musela být, abych si dobrovolně pořídil takovéhle nudné, antidesignové, bezemoční a sterilní vozítko (to, že se do toho už snad ani nedával žádný uživatelsky příjemný motor neřeším). Existenci této věci na 4 kolech chápu, má to koneckonců i v názvu - je pro masy a má masy uspokojit. Účel tedy plní, spolehlivě a bezproblému, o tom nepolemizuji. P.S. Copak je Ti do toho, s čím či v čem zrovna jezdím? Věř mi, nejsou na naftu a ani jedno z nich nevyrobila "das auto" ani jiná jejich dceřinná filiálka, všechny obsahují design a počet vyrobených kusů nedosahuje týdenní produkci, kterou vychrlí VW :-D :-D :-D A jinak, to že Ti Míra něco řekne, tak se s tím hned vytasíš? To potom nechápu, s takovýmhle informačním "nedržákem", jak jsi vůbec u PčR mohl dělat.....

18.09.2013, 11:41 |
gizmi | Upraveno: 2013-09-18 11:44:50
radek.613: predpokladam, ze jsi si slehnul nejaky kvalitni matros, protoze nerozumim reci tveho kmene. Ale to mas fuk. Kazdopadne Miru do toho netahej a casova osa ti lehce nesedi, protoze doba kdy jsi mel pujcene jeho auto uz je docela dávná. Mira by me ani nic nerikal (vi jaky na tebe mam nazor a vi ze takovejm nespolehlivejm lidem co nedrzi slovo ja neodpoustim), ale chtel jsem si pujcit Tatrovku na prevoz neceho (Berlingo bylo male) a tak rekl proc nemuze. Navic ani by me nenapadlo tuto informaci nekomu rikat, protoze ja si na tebe nevzpomenu ani na zachode (to spis otec, kteremu jsi sliboval a dostal jsi ho do neprijemne situace a ani jsi nemel dost hrdosti se omluvit a tim jsi dostal do neprijemne situace i Mirka)..Jinak co je mi do toho v cem jezdis? NIC, to mas pravdu, ale tak se laskave nenavazej do vozidel druhych, kdyz se sam za sva auta stydis.
PS: "Když pominu, že traktory mají tady naproti ve statku, tak je mi ALH zcela uloupeno." timhle jen dokazujes, ze jsi to napsal opet jen kvuli me, aby jsi si rejpnul. Do tohoto tematu tim nedavas jediny prinos. No ze ti to za to stoji.
Tady je škoda cokoli dál psát, viď.... já jsem v tomhle vlákně svůj konstruktiví názor napsal, dokonce jako jeden z prvních. To že neuneseš, kterak nejásám nad GIV a taháš sem nějaké půjčování aut, lesní zvěř a dokonce pseudo obvinění vycucané zřejmě z křišťálové koule, že se já za svoje auta stydím, je čistě Tvoje věc a já se tomu můžu maximálně smát.... to je vše co k tomu mám...
Tak pokud se rád hraješ v autě, tak těch 50 bych dal do něčeho co by mělo jednou cenu. Koupit něco na hraní(zábavný kupé) a to si dát dohromady. A třeba i z malím ziskem prodat :)
Radek a Gizmi: kluci..jsem rád za vaše názory. Svoje problémy si ale řeště jinde..
To že se tady Rádovi nelíbí Golf a motory v něm samozřejmě není zločin..Každýho věc co mu sedí a co ne..Já osobně jsem spokojenej a že se to někomu nelíbí je mi u prdele.. sto lidí,sto chutí..
Rozhodl jsem že Golfa dám do pucu tak aby mě tam nic nesralo (vyloženě nesralo, jako třepající se volant) a budu dělat jen údržbu,dokud to auto neumře.. Nejspíš ho ani neprodám a bude to prostě náhradní auto jednou..možná teda..)
Jinak jak píše endru.ondra - mám doma ještě Škoda 1000MB. Stav je takový že by se muselo vařit,kitovat,lakovat,chromovat a přešívat a čistit a čistit...Pak mám ješte Fiat 128 snad z roku 70. To samý..Vařit,leštit, lakovat.. ale oboje káry jsou pojízdný. Spíš ale co bych bral je nějaký "dělo" např. Siera Cosworth, Escort Cosworth apod.. A z toho si udělat hezký auto. Bohužel čas a ani finance nedovolují..