
Navštíveno 1800x

Ahoj všem,
potřeboval bych drobnou radu - určitě se tu najde někdo kdo má auto přihlášeného jako veterána.....
Poprosila mě kolegyně, které nedávno zemřel manžel a zůstalo ji po něm auto s vetaránskýma RZ jestli bych se ji nepostaral o STK a další věci co jsou k tomu třeba.
Může mi tedy prosím někdo shrnout co vše je třeba s autem dělat, lhůty a termíny, kde STK dělají atd ...
Díky moc
Pokud je auto součástí oficiální pozůstalosti a má se hodnotově "dělit" mezi příbuzenstvo, bude to běh na dlouhou trať - odhad, rozpočet, atd. Pokud je nabyvatelkou sama, musí vyřídit přepis a ručení na sebe či někoho jiného (neb mrtvý nemůže vlastnit a provozovat vozidlo, že). Ekopoplatek ani vydání nových RZ platit nebude, protože má protokol o testaci o ORV. Pokud ji úředník nepřijme protokol o testaci z důvodu že na něm jiné jméno než její, tak ať před přehlášením kontaktuje veteran klub, který tu testaci dělal, ať jí na základě poslední vůle (bylo-li to auto součástí děditctví) nebo na základě darovací/kupní smlouvy (muselo by být sepsáno před úmrtím) vydají změnový list - provedou retestaci na její jméno. Až tohle bude mít - ona bude vlastníkem provozovatelem a pojištěncem, má veterána. na STK+ME jednou za 2 roky, pokud je to auto v klasickém registru na "bílých RZ", na STK/odbornou dílnu jednou za rok při retestaci, pokud to má "Včkové RZ".
Naštěstí je auto napsané na ni. Má "Včkové" RZ, takže "jen" jednou ročně na jakoukoli STK nebo je třeba i nějaká "prohlídka" u veteran klubu nebo něco podobného ?
Díky

18.09.2013, 11:48 |
gizmi Cossie: pouze prohlidka na klubu, kde dostane razitko do knizecky a stoji to tusim 50,- takze zadny strach ;)
Buď na STK a požádat o "prohlídku veterána" (není tak rozsáhlá jako u klasických aut, ale přesto odborná) a pak se dostavit na místo prodlužování testací - retestování nejlépe toho klubu, který tu testaci dělal. Prohlídka na klubu je taky možná, ale je-li to nějaký rychlý youngtimer, mnohem lepší i pro klid duše je STK, protože hejbadlo na čepy/nápravy a brzdové válce žádný klubový zástupce doma jaksi nemá :-D My to děláme tak, že mladší veterány (1965-1980) svoláváme na retestace právě k STK, kterou máme na ten daný den objednanou a počítají s námi. Jinak stačí i odborná prohlídka náprav, brzd, osvětlení, skel a záchytných systémů od odborného autoservisu, ten pak za ten techický stav ručí.
Ok, díky moc - rychlý youngtimer to není, jedná se o M-B W116 :-)
W116 je natolik velký, těžký a rychlý, a tak legendárně hnijící, že by bylo tuplem záhodno tu prohlídku udělat na STK ve válcích a na kanále s hejbadlem...

21.09.2013, 03:06 |
Pluto A retestace musí být hotová každoročně do posledního května... STK povinná u veteránů není....
teď se mi dostaly do rukou doklady - testace je propadlá od konce května tohoto roku - jak tedy postupovat nyní ?
Díky
Teď "není" sezona, takže v klidu kontaktuj klub, který testaci a retestace dělal a domluv si termín pro rok 2014... tedy pokud s tím teď přes zimu nebudeš chtít jezdit. Pokud budeš, tak je kontaktuj taky s tím, že potřebuješ razítko i pro sezonu 2013/2014, tedy do 31.5.2014 už teď a právě aby se kvůli Tobě nemusela scházet celá klubová testovací komise, nech tu prohlídku udělat na STK/ v odborné dílně a s tou se dostav na ten klub...

22.09.2013, 00:12 |
Pluto JJ, pokud nemáš testaci, nic se neděje. Jen prostě nesmíš jezdit. Jakmile jí uděláš, zase jezdíš dál. Retestace lze udělat kdykoliv (záleží na testační komisy, zda ti jí udělají během roku a za jakých podmínek), ale pokaždé platí do 31.5.