
Navštíveno 3035x


26.09.2013, 19:54 |
Tea Autům moc nerozumím a u mýho pekáče HONDA LEGEND KA9 jsem si všiml následujících věcí. Pravé zadní kolo je zřetelně do A, tedy přikloněné vrchem dovnitř, ostatní kola se zdají vizuelně ok, po sundání kola je sjetý vnitřek a jsou tam hodně zřetelné odskoky, pila cca 2mm rozdíl mezi jednotlivými segmenty vzorku. Je pravda, že jezdím hodně naloženej, plus téměř denně plnej vozejk (cca 1,5t). Laicky jsem tam nic nenašel volnýho, ohlýho nebo tak, čím to může bejt? Dále levá přední pneu zase z vnější strany na jednom místě úplně ojetá ploška, opět cca 2mm oproti zbytku, ale žádný probrždění.
Aktuálně budu kupovat nový pneu, ale tohle musím vyřešit, auto se třese, hučí a v nízkých rychlostech tahá a kmitá volant.
Přidávám nějaký fotky, jestli tam bude něco vidět.
Díky


26.09.2013, 19:54 |
Tea

26.09.2013, 19:55 |
Tea

26.09.2013, 19:55 |
Tea

26.09.2013, 22:01 |
fredh můj skromnej odhad by byl, když kouknu na tu složitou nápravu- kolik je tam ramen s čepama a silentblokama, že už to bude dost unavený. A píšeš, že s tím jezdíš docela naloženej, to tomu taky nepřidá. Pokud bys uvažoval o výměně těch ramen a seštelování, tak do toho padneš asi za dost peněz, protože povyměňovat všechny ty zarezlý ramena nebude prdel a pochybuju o nějaký druhovýrobě- ikdyž se možná pletu, nekoukal sem do katalogu.
Nadruhou stranu máš možná jen to vrchní rameno ohnutý a stačila by jen výměna toho jednoho ramene.
Podle mě si to po naložení sedne a uhne v silentblokách, které jsou staré a vymačkané, i když opticky můžou vypadat dobře. Takže vyměnit všechno gumové, udělat geometrii a je to...
pripadne nechat protrepat na STK a vymenit potrebne

26.09.2013, 23:18 |
Tea Na STK to bylo před pár měsící a říkali že super na najetých 400 tyček, ale myslím dle výpisu ze servisní historie, že tam je většina všeho původní, alespoň já jsem tam za posledních 8 let neměnil nic. Nic viditelně ohnutýho není, je to všechno masívní jak u tatry. To kolo je odkloněný i nenaložený, zkoušel jsem to laicky vodováhou a delá to cca 2-3cm na výšce pneu, jak kdyby to snad bylo hnutý někde v rámu nebo kastli, ale já s tím neboural, tak fakt nevím. Jo a ta pila na gumě je taky brutál, nechápu jak se to mohlo udělat, gumy jsem kdysi kupoval nový.
Díky
už ti na to odpověděli pánové nahoře - čeká tě repase minimálně zadní části podvozku. Na STK se zaměřujou na přední nápravu, takže na zadní ti toho moc neprotřesou.
Nak se da s necim jezdit a za 8 let tam nic nevymenit? :-)
dokud jsem mel japonsky auta, taky jsem jen jezdil a nic nemenil, vcetne eva...
Zrovna legend je spolehlive auto, neni se cemu divit, coz ale tezko pochopi nekdo, kdo ma dvur plnej nemeckych plecek ;)
Jo ale po vymene vseho moznyho proste po 10.000km po praze je to zas na vymenu :-)
to je prave ono -jak vymenis jednou, tak uz menis furt :-)

27.09.2013, 12:57 |
Cage03 | Upraveno: 2013-09-27 13:03:08
Na Preludu je hodně podobný zavěšení, cenově to vyjde tak na +-30000 a druhovýroba není. Silentbloky jsou napevno navulkanizovaný v ramenech.
Tím spodním trubkovým ramenem se šteluje geometrie, ale našteluješ tím spíš sbíhavost.
zkus zavolat a popripadě navštívit pana Kunhla, to je proste pan doktor na Hondy.
[ Link ]

27.09.2013, 21:38 |
Tea Diky všem.
Nejsem blázen, abych si myslel, že po 400tkm bude vše jak nové, zvláště, když je to ještě z výroby, ale nechápu proč je jedno kolo odkloněné o cca 3cm na výšce gumy. Nikde nic ohlýho není, všechny silentbloky a čepy jsou pevný, když za ně zatahám, prostě jen opticky vohnutý kolo. Zkusím s tím zajet do hondy všude jinde na legenda kulí voči jak když kocour sere do řezanky.
Díky

28.09.2013, 17:04 |
Tendr Když za to zataháš tak nic nepoznáš, chce to zvednout, vzít pajcr a pořádně s tím pohejbat abys našel vytlučený uložení.

28.09.2013, 17:19 |
Jozzo To je ale sakra divný, že nic nepoznáš, když za to zataháš . Já to fakt nechápu. V tom je asi nějaká magie. Přece se to musí celé hýbat, když za to vezmeš rukou.

28.09.2013, 17:29 |
Tendr Může a nemusí, to je praxe.. Kdyby se to hýbalo když za to zataháš rukou, tak to při jízdě dělá randál jak prase..
nemusi, ja taky nic nepoznal.
az kdyz mi borec na STK ukazal, ktery silenblok vymenit, tak byl klid.
ale musis mu o to rict, bo v ramci bezne kontroly na to serou, pokud to neni evidentne na upadnuti.
Dojet na Stk at ti s tim zaklepe poradne a uvidis. Muze byt i unavene jedno rameno a mirne ohnute a to muze delat ten spatny odklon. Az tohle absolvujes tak na sbihavost.
než Honda servis, kde jsou většinou leváci, tak zkus ten odkaz od rencka nebo mrkni na honda-club a po Praze je taky pár šikovných lidí
Me teda přijde podle fotky to horní rezavy rameno do luku, ale třeba tak ma byt, zkouknul bych tu druhou stranu...

01.10.2013, 18:34 |
gizmi Jedna dobra rada - zaregistruj se na Hondaclubu a domluv se tam s nekym sikovnym z mista bydliste (u tebe asi Brno)..Do Hondy auto nedavej..