Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > nižší rychlostní index na zimu?

 o Navštíveno 1658x o
o 06.11.2013, 20:04 | nickname
dnes kámoška objednávala zimáky a má v techničáku 91V ... Říkám, objednej 91T a na palubáku si nastav max rychlost. Objednala a za chvíli jí volal maník, že podle typu vozu, co napsala, by měla mít 91V a že může jít dolů max o jeden stupeň... tak nakonec objednala 91H, protože rozdíl na pneu byl 30 kaček. Já chci teď objednat taky. Stejný případ v techničáku 91V, ale chtěl jsem objednat Conti TS850 91T no a teď váhám, jestli musím vzít 91H... H je od T dražší na webu, kde chci objednat, o 360,- Neříkám, že je to ranec, ale celkem je to přes 14 stovek a umím si za ně představit cokoli jiného, než pocit, že můžu jet u nás v zimě 210 a ne jen 190, když max povoleno je 130.... Zahraničí nejezdím :-)

tady je zkopčený odstavec z vyhlášky:

(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší
kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla,
je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou
nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce
stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými
zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla
překročena.


tak jak to teda je? Má pravdu týpek ze servisu, že se může dolů jen o jeden stupeň? Nebo se můžou i ty dva?


o 06.11.2013, 20:43 | tesil
Na normalni jizdu v zime bych se na vsechny indexy zvysoka vysral.
o 06.11.2013, 20:53 | nickname
njn, vím už teď, že stejně nepojedu víc jak 130 přes zimu, nejde mně o konstrukci, ale o to, že v případě mnou způsobené nehody mi pak pojišťovna kvůli jinému indexu třeba odmítne plnění... nebo bude jinak prudit
o 06.11.2013, 20:56 | HIGHTOWER | Upraveno: 2013-11-06 20:58:21
jasně to tam máš napsáno, můžeš tam dát klidně nižší i o 3 stupně, jen to musí řidič vědět a podle toho max. jet dle indexu pneu. V TP jsou uvedeny doporučené, dalo by se říci, maximální, indexy dle max. rychlosti vozidla... Jiná věc by byla váhový index, ale rychlostní ne

Pokud budeš mít index třeba na 150 a pojedeš do 150, tak ok, i kdybys boural, no problém. Pokud bys jel ale 160 a boural, pak problém... Zavolej do pojišťovny a zeptej se, a schválně, co ti řeknou, nebo se pozeptej někde na STK, ty to budou vědět 100%
o 06.11.2013, 20:56 | tesil
nikdy jsem se nesetkal, ze by toto pojistovna resila. Tu zajima dezen, max dodrzeni rozmeru.
o 06.11.2013, 21:00 | nickname
totok je na autoklubu

[ Link ]
o 06.11.2013, 21:03 | lukee_cz
o kolik stupnu dole je jedno. Jak uz si to dobre napsal, je to resene nalepkou.
Jinak kdyz sem se koukal do technicaku, tak tam mam R na zimu a ZR na leto...celkem rozdil :)
o 06.11.2013, 21:05 | cupra.165
Vztahuje se to i na opacny pripad? :-D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3192 sekund.