Navštíveno 6574x
Nějakého konkrétního výrobce, typ? Kdysi jsem uznával YUASA, ale dnes netuším, jestli je to ještě dobrá značka, nebo se už taky vyrábí v Číně nebo Bangladéši, nebo v který prdeli,Varta, Banner je na tom asi podobně jedná se mi konkrétně o 12V 20Ah-(Y50-N18L-A). je to na 1100 virago.máte někdo osobní zkušenost
25.02.2014, 23:15 |
Nora Dej Motobatt, sice je to Asie, ale dobré reference po světě a já už asi 4 roky jinou značku nekoupil
Koupil jsem pred rokem Bannerku a zatim ok,coz je samo brzy,ale dnes je to asi fuk....
já do dvou mašin kupoval exide, když jsem porovnával vyšla na dobrý peníz a byla na ně i chvála..
27.02.2014, 08:17 |
Nora Jenže MOtobatt má na rozdíl od konvenčních výrobců výhodu v malinko jiné konstrukci, která jim umožňuje používat větší desky a mají tak větší kapacitu při stejném rozměru, další nespornou výhodu vidím ve dvojitých připojovacích pólech vyrobených z mědi a ne olova...
koukal jsem na ty motobatt a vychazeji rotmerove opravdu o dost menší nez ostatní pri stejne kapacitě, cenove tak promer..
Nora: no vyssi kapacita asi nebude u motorky extra velka vyhoda ne?
ja pouzivam misto puvodni 12Ah yuasy 4,6Ah Lifepo4 homemade baterku....
3+kg vs 800g.....
assasin: trochu to rozved. Co je homemade baterka?
28.02.2014, 17:57 |
assassin | Upraveno: 2014-02-28 18:00:12
Phitypaldy: hele ted uz se tyhle lifepo4 baterky delaj i profi, namatkou treba shorai nebo ballistic batteries.... Je to poskladany z lifepo4 clanku, pouzivanejch treba v RC modelech, neni v tom zadna veda, fantasticka hmotnost a zivotnost, ale jsou choulostive na spatne zachazeni....
Ctyrclanek do r6r okruhovky s terminalama na srouby:
[ Link ] 8mi clanek do vtr1000f s konektorem a srovnani s origo baterkou:
[ Link ]
Pro me je to novinka, dekuju za vysvetleni. Nemuselo by to byt spatne. Jdu hledat info ;-)
28.02.2014, 20:18 |
Nora assassin: rozdíl 2-3Ah nijak extra hmotnost nezvedne, on to řeší na Virago, které je kus železa...
28.02.2014, 21:37 |
hawai Jak si ta baterka rozumí s dobijenim z motorky? je to ok?
Hawai: jj je to ok, lifepo4 maj totiz jiny naoeti na clanek nez klasicky lipol, tzn 4clanky seriove maj plne nabity kolem 15V - pokud funguje na ijeni v moto nebo aute ok drzi kolem 14V takze baterka je na cca 80procent nabita, nemusi se tudiz hlidat zadnou elektronikou a ani balancovat. Jedinej prusvih je hluboky vybiti (pod cca 2,9V na clanek, nebo naopak prebiti - oboje dokaze baterku znicit) tzn nechat zapnuty svetla ji znici (u motorek ani moc nejde) pri delsi. Stani se doporucuje bud udrzovaci nabijecku, nebo odpojit baterku...
01.03.2014, 22:41 |
Nora assassin: lifepo4 pro race užití dobrý, ale na běžný provoz???
Nora: u motorek bez problemu, vetsina ma nulovy klidovy odber, nestava se ze nekde stojis bez motoru a bezi ti radio apod ... Nejstarsi kousky co jsem delal behaj uz myslim dyl nez3roky. Mikiberg z m.cz je dela do enduro motorek jeste dyl a taky bez problemu.
U auta by jejich pouziti pro beznej provoz nejaky problemy prineslo.
Update - na auto se dají LiFePo4 koupit kolem 200-300e (12v/50Ah což bohatě stačí, protože i 20Ah točí 2,0i jak o život a nastartuje klidně 10x po sobě, vytáhne z baterky celou kapacitu oproti Pb).
Máte někdo zkušenost z reál provozu? Jde mi hlavně o ten pokles napětí, jestli BMS odpojí baterku nebo jí nechá vybít?
assassin ?
CervinVega: mam liion baterky ve vsech motorkach, driv jsem je i vyrabel, dokud se to vyplatilo. Dnes uz jsou docela dostupne. V motocyklovejch krom par vyjimek zadne BMS neni, takze si nadmerne vybiti musi clovek hlidat. Problem to je jen u motorek s immo, ty maji trvaly odber jako auta. S tim trvalym odberem je to problematicke hlavne diky nizsi kapacite, realne maji polovicni nebo i nizsi kapacitu nez olovo - casto udavana kapacita je ekvivalentni, tzn ze se z hlediska startovani apod baterka chova jako olovo s touhle udavaniu kapacitou. Ja mam poskladanou lifepo4 baterku do e36, ale nebyl jsem auto za snad 6let schopnej rozhybat :(
02.05.2020, 19:05 |
assassin | Upraveno: 2020-05-02 21:06:13
2x