
Navštíveno 2615x


26.02.2014, 15:32 |
vomy7 Mam notebook Lenovo, v ramci zaruky mi na nem po roce menili display, po dvou letech disk a zakladni desku. Na vymeneny casti se vztahuje dalsi dvouleta zaruka. Notas jsem opet reklamoval (2 roky, 4 mesice od nakupu) - opet vymena displaye. Nyni pujde nejspis opet na reklamaci kvuli zakladni desce. (2 roky 5 mesicu od nakupu). To znamena 4. reklamace. Pri ctvrte reklamaci bych mel mit narok na odstoupeni od smlouvy a tim padem vraceni penez. Nemate nekdo zkusenosti jak to je, kdyz je notas uz starsi dvou let?
Jde mi o to, co jim muzu rict, kdyz jim budu volat - na co mam narok a na co ne.
Diky vsem za odpovedi.
myslim ze se musi oipakovatž 3x stejna zavada ale nejsem si jist
Zavolej sos spotrebitelu. Vzdycky mi dobre poradily

26.02.2014, 16:01 |
Djturtle | Upraveno: 2014-02-26 16:02:05
Nemas narok na nic. Pokud ti dali na vymenene dily zaruku dva roky, je to jejich dobra vule. Normalne je na vymenene dily zaruka pul roku. Ale tak jako tak, na notebook jako celek mas zaruku dva roky. To prodlouzeni zaruky se tyka jen vymenenych dilu, ne celeho notebooku.

26.02.2014, 16:14 |
vomy7 Tak na to sos spotrebitelu zkusim zavolat, diky.
Djturtle: Jo, toho jsem se bal, nebo spis jsem to i trochu cekal. Takze spis budu doufat, ze to dalsi reklamace vyresi a vrati mi konecne kloudne funkcni notas.
Na díly nejsou 2 roky a na odstoupení bys musel mít 3x stejnou závadu opravenou a po čtvrté je na to nárok.

26.02.2014, 16:19 |
vomy7 | Upraveno: 2014-02-26 16:20:57
T2: Na dily jsou dva roky, rekl mi to chlap na telefonicky lince Lenova :). Jo, takhle, takze 3x stejnou a pri 4. stejne zavade je narok na vraceni penez jo?

26.02.2014, 16:23 |
soray Kdysi jsem resil neco podobneho:
"Existující právní rozbory ukazují, že rozhodující pro určení délky záruky na náhradní díly je typ smlouvy, uzavřené pro provedení opravy. Byla-li sjednána smlouva o dílo, vztahuje se i na díly záruka 3 měsíce. Byla-li na vyměněné díly prokazatelně uzavřena kupní smlouva, platí záruční doba 24 měsíců. Při zadávání opravy bohužel zákazník má jen omezené možnosti, jak typ smlouvy ovlivnit, n.b. rozdělit opravu na dvě části (práce pod smlouvou o dílo, díly pod kupní smlouvou). V případném soudním sporu pak zákazník nese břemeno prokazování, zda při zadávání opravy byla vůle sjednat kupní smlouvu. Určitým řešením by bylo zakoupit potřebné díly samostatně, to však nemusí být vždy možné. V případě, kdy hmotná stránka služby výrazně převažuje (např. montáž hands-free sady do automobilu), je vhodné jasně specifikovat, že se jedná o zakoupení věci s následnou montáží."

26.02.2014, 16:24 |
Tuner#2 | Upraveno: 2014-02-26 16:25:14
V tom případě mají nadstandart, klasika je 3m na díl/6m na práci. JJ závada musí být stejná včetně uznané reklamace a opravy toho samého dílu. Když je reklamace zamítnuta, nepočítá se to.

26.02.2014, 16:37 |
vomy7 Takze podle tohohle
[ Link ] to vypada, ze mi stacej 4 zavady postupne. Uvidime, zkusim zitra nebo pozitri zavolat do Lenova, na co mam pravo podle nich a na co nemam :)). Kazdopadne zatim diky za rady a pokud mate nekdo dalsi zkusenosti tak sup sem s nima. :)
vomy7: myslim ze se to vztahuje pouze na zakonnou zaruku. Navic prachy ti musi vratit prodejce, ne vyrobce.

26.02.2014, 17:40 |
AR není to náhodou tak že 3x stejná nárok na vrácení nebo 4x libovolná nárok na vrácení? Sice je od začátku roku novy OZ ale pochybuju že by se to změnilo když teď ještě víc přitvrdili na obchodníky

26.02.2014, 18:11 |
vomy7 LordPeytl - Jo no, jak jsem psal, tak toho jsem se obaval nejvic a tak trochu jsem s tim i pocital. Kazdopane mne by penize vratil prodejce a tomu by je mel vratit vyrobce, od kteryho to prodejce bral, ne? Takze bych rekl, ze to zalezi na vyjadreni Lenova, protoze i kdyz jsem notas kupoval v Alze, tak tam o mych zarucnich opravach nemaji vubec zadny tuseni, protoze chlap na prepazce mi rekl at to poslu rovnou do servisu Lenova, ze to ulehci jim praci a mne cas.
AR - jj mas pravdu, je to tak. Viz muj minuly prispevek s linkem.