Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > BMW e39 zkušenosti

 o Navštíveno 6569x o
o 15.05.2014, 01:05 | Tomášek
Nejak zacinam premyslet o vymene svy A6 C5 afn.. e39 touring se mi libi uz hrozne dlouho a rikam si, proc ne.. stopro se zajimam o naftu, rok kolem 2002/3..
jak si tyhle auta vedou, co se tyce spolehlivosti, dostupnosti dilu, spotreby, atd.. koukal sem ze u nas nic moc vyber, v nemecku je toho vic... diky za zkusenosti :)


o 15.05.2014, 06:42 | Zdeny60 | Upraveno: 2014-05-15 06:44:21
Asi před půl rokem jsem tu psal nějaké postřehy o kamarádově e39 V8, r.v.tuším že má 2001/2 a má ji na LPG. Má kombi, verzi s dost vysokou výbavou - tedy střešní okno, sedaqčky v kůži s pamětí, TV tuner, xenony, el. zadní dveře, nivelaci atd...
Upříměn řečeno, tohle auto mě chytlo za srdce, zejména fakt velmi levného provozu na LPG (asi 14/100), na dálnici i méně, velmi dobrého výkonu, levného servisu a zejména ticha v autě za jízdy.
Výkon ve spojení se zvukem V8 je návykový a zejména při provozu na LPG se člověk nemusí moc omezovat, když potřebuje trochu "jet". Toriod na 60l má místo rezervy.
Co se mi naopak moc nelíbilo, tak sedadla v jeho verzi (možná existují lepší) nemají dobré boční vedení a po hladké kůži člověk klouže a to, že se objevuje koroze lemů, předních blatníků. Ale nutno pochválit to, že na LPG najel přes 100.000km a na motor nebylo chytnuto (takže se zdá, že tahle staraá škola to opravdu snáší), převodovka řadí jak samet )ale dělá se servis plejů, ne tedy doživotní náplň a podobné nesmysly) a olje v motoru mění po 15.000km.
Cena za jeho auto byla vyšší, on ji kupoval se 120.000km před 3 roky v D - v přepočtu ho vyšla asi na 150.000Kč. Ale myslím si, že tohle je schopné nabídnout víc, než nastupující e60, minimálně v dyzajnu se to nedá srovnat - e39 je elegantní decentní auto, e60 je (pro mě) ne moc povedená.
Jako obrovské plus vidím to, že kamarád v e39 dokázal dovézt reprobedny Dynaudio Confidence c2 v originálních dřevěných bednách najednou!!! A to je hifistův sen:-) Každou chvíli taháme bedny a zesilovače a jiné krámy a místa není nikdy dost.

O naftě nic nevím, kdesi jsem četl že motory TD nebyly nic moc extra co se týkalo spolehlivosti, zlpešení snad přinesla až e60, u některých verzí (jsem vyčetl na bmwclubu) ať benzínových či naftových byly problémy s chladiči a s hadicemi. Detaily nevím.
o 15.05.2014, 06:52 | jp1
v tomhle roce je to CR co chceš, někde jsem četl, že 2,0D má turboefekt a vyšší objem je i spolehlivější, jinak to samý co ostatní CR, vstřiky atd, osobní zkušenost mám jen s benzíny R6 a jen se jezdilo, u kombi nefungovalo otvírání okna ve víku kufru, což nikdy nevadilo :-) a super svezení....
o 15.05.2014, 09:23 | Meda
Pokud sezenes nejaky novejsi rocnik jak popisujes 02/03 s karoserii v dobrem stavu a osetris dutiny, vnitrky dveri atd., vydrzi ti plecharina jeste dlouho, bolest touringu jsou zadni vrata i sklo, tece tam takovymi cvocky co drzi plasty a pak hnije, takze na 90% tehle aut je to na vymenu, bude ale stacit nechat opravit, osetrit a vydloubnout zaslepky, ktere tam tu blbou vodu drzi.

Motorizace za me jednoznacne benzin/plyn, pokud nejsi zavodnik tak 530i/LPG v manualu umi dalky jezdit krasne do 9ti, mesto 12L, cili v nakladech jako za pulku. Pokud se chces trochu svezt, 540i v automatu jezdi kombinovane 12-14L dle stylu, takze opet pulku. Misto rezervy se vejde az 75L nadrz.

Naftu bych moc nedoporucil, u automatu odchazely GM prevodovky, motory samotne jsou nesmrtelne, nicmene cerpadla a vstriky jsou asi hodne nachylne na naftu, protoze padaji taky jak svestky.

Celkove je to jeste jednoduche auto, takze poradne prohlednout a bude delat radost :)
o 15.05.2014, 09:27 | CervinVega
zalezi na stavu, neni problem pustit hned 50 i 100tis, aby to bylo ve stavu jak ma...
brzdy, tlumice, ruzne umirajici el jednotky (DSC, radio, dečky, cidla motoru, krouzky volantu, svetla...), vodni pumpa a termostat, ramena, automat prevodovka, naboje kol...
taky zalezi jak je clovek narocnej, nekomu staci, ze to jede z A do B a jinej chce, aby to fungovalo jak ma, nedelalo pazvuky, netraslo volantem, nekopalo do pedalu a nesvitila pulka palubky...
o 15.05.2014, 09:28 | Shr3k | Upraveno: 2014-05-15 09:30:40
IMHO E39 budeš těžko jako 530d hledat nějakou zachovalou, netuněnou a pod 200000 km. Spíš bych se zajímal o 530i/540i s menším nájezdem a šup do toho LPG, díru na nádrž to má velkou. Jakože takto: [ Link ]

Jinako souhlasím s tím, že to je jednoduché auto. Možná poslední jednoduché.
o 15.05.2014, 13:35 | Tomášek | Upraveno: 2014-05-15 13:36:59
co rikate na tohle - [ Link ]

nevypada to spatne.. sehnat nekoho zkusenyho, kdo do toho bouchne LPG tak si myslim ze neni co resit..
o 15.05.2014, 13:43 | RedBaron
No, ještě plyn bude tak za 35 do toho a člověk se toho bude fakt blbě zbavovat. Ale takhle bez rezu je to super auto i dneska když člověk odhlédno od nějaké image apod.
o 15.05.2014, 14:19 | Zdeny60
No, když e39, tak fakt asi tu 4,4 V8 a do ní LPG. To má význam, protože osmiválec, výkon atd.. Ale do relativně slabýho 3litru investovat dalších 40 litrů za LPG, to i nepřijde jako moc výhodné.Ale to, že je bez koroze, je silné plus a kdo chce velký kombík, proč ne. hezký povoz, jen aby to nebylo navrch huj a vespod fuj. přeci jen 13 let je 13 let a nějakou kačku to jistě bude vyžadovat navíc.
o 15.05.2014, 14:23 | OMEGA
No, cena je dost vysoká ale jestli jsou ty kecy alespoň z 80% pravda a chceš E39 kombi tak bych si pro něj jel.

Pokud chceš naftu tak určitě 530D. Vzhledem k tomu jaký rok hledáš nemá cenu psát o 2.5 TDS :))), dvoulitr je línej jak místní indové, 525D snad jen kvůli úspoře, údajně to má žrát míň (mě to žralo stejně) a jede to o poznání hůře. Co se týče vstřiků, čerpadel a automatu tak to padá lidem co tanktují hovna, nejsou schopni koupit pořádné aditivum na pročištění (Stačí při výměně oleje, hodně dobrou věc prodávají v rychlovýměnách oleje Petrol Canada nebo jak, dříve to byl Penzoil, vyzkoušeno ne jen na BMW a funguje) a lidem co jezdí s automatem bez výměny oleje. Mám s tímhle motorem najeto hrůzu jak v E39 tak E60 a pořád spokojenej, stará 530D, teď 535D.
o 15.05.2014, 14:24 | 323Marty
Měl jsem e39 530i sedum let a nedám na něj dopustit. Sloužilo bez sebemenší chybičky, nežralo víc než běžnej dvoulitr a jak už se tu psalo, krom víka kufru se žádná koroze nekonala. Do nafty bych nešel, je tam prostě jen víc kurvítek a co vim, tak 530d žere skoro stejně jako 530i. Jedinej rozdíl ve spotřebě nastane, když se tomu naloží, pak samo benál spolkne víc, ale nic dramatickýho. Já sem se nikdy nedostal přes 13 litrů. Trochu OT je to, že nemohu souhlasit se Zdenym o E60, protože když pomineme dizajn, tak e60 rozhodně má co nabídnout. Je jednoznačně lepší podvozkově, ovladatelností a brzdama. Přešel sem do 540i e60, ikdyž sem se toho bál, ale sme spolu kamarádi. V8 je prostě jiná liga. Průměrná spotřeba je sice už deset na sto, ale to je podle mě snesitelný a když člověk chroupne ten banglovskej dizajn, tak pofaceliftový auta jsou i koukatelný a přiznám se, že když sem je postavil vedle sebe, tak e39 už působila hodně archaicky.

foto k příspěvku  od 323Marty

o 15.05.2014, 14:31 | 323Marty
Ten touring v linku vypadá velice slušně, až na ten motor. Nechápu, jak se může takhle zašpinit. Můj motorovej prostor po třinácti letech provozu vypadal jak kdyby sjel z linky a to sem na něj nikdy ani nešáhnul krom setření ukápnutého oleje při dolejvání. Z těch běžnejch provozních problémů je třeba počítat tak s litrem 5w30 na 5000km a velmi náchylná na nemoci je přední hliníková náprava.
o 15.05.2014, 14:40 | RedBaron
Celá sada přední nápravy od slušnýho Meyle HD stojí desítku ;-)
o 15.05.2014, 14:42 | Tomášek
¨tak na napravu sem zvyklej z audiny, to me netíží :D
o 15.05.2014, 19:56 | Zdeny60
OK, já se s tebou nepřu. Každý vnímá dyzajn jinak. Mně se e60 prostě nelíbí. Na druhou stranu, teprve čas ukáže, jak si budou nejstarší e60 stát. e39 si stojí dost dobře. V obou případech ale ten, kdo chce V8 a velmi dobrý auto, neudělá chybu ani s e39, ani s e60. Moc V8 takto rozšířených a snadno servisovatelných, na trhu dnes není a budou ubývat.
o 16.05.2014, 08:45 | Meda
Urcite bych doporucil auto shanet v exterierovem M-packetu, bez nej totiz ty auta vypadaji dost obycejne, jak E39, tak E60, pokud ti to tedy nevadi :)

Se vstrikama je pravda, ze aditiva pomuzou, problem je, ze nevis kdo tam co toho pulmilionu pred tebou tankoval a ze vetsina tech aut ma i vice, jezdila ke me 530d s 920t na budiku, spousta co jsem jich tu mel ukazovaly mezi 350t-480t km na budiku, takze realita muze byt daleko vyssi..
o 16.05.2014, 11:16 | RedBaron
No, na budíku maj většinou od 130 do 280, ale ta realita. V praxi tyhle auta maj prakticky všechny půlmilón a víc...
o 16.05.2014, 12:28 | Tomášek
co tohle kluci? [ Link ]

km sem neresil nikdy, jdu po stavu...
o 16.05.2014, 12:38 | Pavel 528 | Upraveno: 2014-05-16 12:39:40
nevypada spatne a zda chces automat...pak je otazka stavu v realu a ceny....


ted koukam,ze dovoz z Italie,tedy to nema vyhrevy sedacek,coz jaksi u kuze je absolutni nutnost,tedy ja bych to nikdy nekoupil....
o 16.05.2014, 12:43 | Tomášek
jj, ten vyhrev je jasnej, nicmene audi z italie mam, ten vyhrev bych asi ozelel, kdyz budes zbytek ok.. cenu k jednani mi napsal 145tis sakum prdum tak, jak to je.. coz je hodne, ne?
o 16.05.2014, 12:45 | CRK
Pavel 528: Já mám kůžičku bez výhřevu a není problém, každej nepotřebuje grilovat koule....
o 16.05.2014, 12:46 | CRK
Samo kůži, debilní doplňování slov...
o 16.05.2014, 12:50 | Tomášek
jj, ja ted kuzi bez vyhrevu mam a pohoda... spis mi jde o zbytek.. co si myslite o ty cene atd? ty skrabance nejsou asi tak hrozny, cekam na fotky.. kolik je real spotreba u tohodle auta s automatem? na netu pise kazdej neco jinyho..
o 16.05.2014, 12:55 | CRK
Spritmonitor.de
o 16.05.2014, 13:04 | Pavel 528
no tak kazdyho vec,ja bych to nekoupil...v automatu zalezi co jezdis,po meste do 10l venku 7l
o 16.05.2014, 13:05 | Tomášek
Jj ted na to koukam, kolem 7 to je prijemny zjisteni.. Potrebuju zjistit co nejvic info.. Nemam moc cas a mam to k nemu 3h cesty
o 16.05.2014, 13:42 | muSlim
Ako Pavel528, koža bez výhrevu je docela mrzutá záležitosť v zime, tiež by som to nekúpil, alebo hneď prekopať (+výdaje). Spotrebu s automatom počítaj okolo 10-ky priemer, v meste tam moc kúzliť neide a kto jazdí pod 8 ako to majú vo zvyku na BMW klube vytrubovať do éteru, ten jazdí na podvále :-D Ja osobne som ani vonku nešiel moc pod 8.5/100 ale to som jazdil väčšinou o papiere a so skoro plným autom... Inak M-Paket je krásny oproti sérii, ale treba si uvedomiť aj to že M-Paket je spravidla pustený k zemi trochu a tým pádom si to rozjebeš nech na to dávaš pozor ako chceš. A taký plastový podbeh nárazníku, čo na obyč E39 stojí 550-700 s DPH, na M-Paket E39 stojí 2k s DPH a menil som 1x na vodičovej a 2x na spolujazdcovej strane, bo sa to dojebe hneď, stačí škrtnúť :-(

Pre predstavu bývalka, ako to vyzerá s paketom:

foto k příspěvku  od muSlim

o 16.05.2014, 13:50 | Pavel 528
a tady bez Mbaliku,no je to rozdil jako prase....

foto k příspěvku  od Pavel 528

o 16.05.2014, 13:54 | Pavel 528
no a ja sel nakonec do jine schyzy..o))

foto k příspěvku  od Pavel 528

o 16.05.2014, 13:56 | Pavel 528

foto k příspěvku  od Pavel 528

o 16.05.2014, 13:56 | Pavel 528

foto k příspěvku  od Pavel 528

o 16.05.2014, 14:03 | muSlim | Upraveno: 2014-05-16 14:03:31
2 Pavel528: kecáš, poď na mejl :-D
o 16.05.2014, 14:26 | Tomášek
hmm, tak to by se mi taky libilo, ale to az budu velkej :D
o 16.05.2014, 15:19 | sonyk02
dobře Pavel 528, konečně pořádný auto pro velký kulky :-D :-D
o 16.05.2014, 15:33 | Pavel 528
ale jo,zatim spokojenost,uvidime,jak se to bude srat...o))
o 16.05.2014, 16:09 | tesil | Upraveno: 2014-05-16 16:11:35
Ja teda e39 nikdy nemel, ale e61 pro me bylo velky zklamani co se tykalo podvozku a celkovyho dojmu z jizdy. Podotykam, ze vse bylo technicky naprosto ok. Minulej tyden jsem ho prodal a koupil e65. Nikdy bych neveril, ze mezi auty jedne znacky muze byt tak propastnej rozdil mezi tridama.

foto k příspěvku  od tesil

o 16.05.2014, 16:12 | tesil

foto k příspěvku  od tesil

o 16.05.2014, 20:27 | Duri
Tesil: benzin nebo nafta?
o 16.05.2014, 20:50 | tesil
Oboji nafta
o 16.05.2014, 22:34 | Pavel 528
tesil:tak urcite rozdil tam je obrovskej,jenze clovek musi trochu premyslet dopredu...sedmy byly vzdy parada,ale vse na ne extra a extra drahy a auto hodne ztraci na hodnote...takze ikdyz bych ji mohl,tak rozum veli nekupovat....
o 16.05.2014, 22:42 | tesil
To auto je uz ted hodnotou tak dole, ze uz neni kam padnout:-)
A tady bylo stesti na hodne dobrej kus, kompletne proklepnutej diagnostikem a po sleze prolezlej v servisu, kde se delaji jenom brambory a vysledek znel vse v poradku, 0 zavad, vsechno funguje jak ma. Takze zatim klady a pozitiva.
o 17.05.2014, 09:07 | schwaboid
Tesáku a co to černý TDS v ropě, to byla e39 ne?
o 17.05.2014, 09:20 | tesil | Upraveno: 2014-05-17 09:21:03
ee, to byla E34. A nebyla cerna, ale modra:-)
o 17.05.2014, 22:22 | schwaboid
hmmmm, tak brambory jdou mimo mě :-)))
o 22.05.2014, 22:01 | pesa
Pekne chlapy! At slouzi. Majkle si trosku prekvapil...bacha at neztratis klice, ty stoji trosku vic nez na skopka :-)
o 22.05.2014, 22:11 | pesa
Tome, poslal jsem ti email....
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3394 sekund.