
Navštíveno 2011x

Přemýšlím o tomto povozu. Má tady někdo zkušenosti? Jaký motor, v6 nebo rovnou V8? Nesype se? Rok cca 2000. Díky
Předfacelift do roku 2004 bych nebral. Má o dost ošklivější interiér.
3,0 V6 na běžný provoz stačí, V8 velmi příjemné, lepší volba, vyhnul bych se hlavně všemu co má označení -R (všechno je na tom o dost dražší na díly od čepů po brzdy). Díly za dobré peníze jen z UK Manners, britishparts. Tady za to chtějí příplatek 1,5 -2x tolik za co si to necháš dovézt z UK.
Vybírej hodně důkladně, většina aut je zanedbaných, protože se toho v servisu každej bojí a další majitelé tomu moc nedávají.
V6 tka je původem Fordu se všemi klady i zápory, V8 je jaguáří AJ-V8 motor. V6 jde dost mizerně zplynit, má modulované čerpadlo bez vratného potrubí a provoz se dá 4plyn + 2 BA a není to moc ekonomické. V8 jde zplynit bez problémů.
Sype se to průměrně, pokud dobře vybereš, neměl by to být nějaký zásadní problém.
Jedině V8, a nejlíp po FL, i když jsou na trhu sem tam kusy, kde se díky nadprůměrné péči a zachovalosti někdy vyplatí vzít i před FL, ale ten interiér se nemusí každému líbit, to je fakt. Navíc FL přinesl dost změn i v technice, ne jen v interiéru.....
V6 nemá smysl, ani provozními náklady, ani servisem, spíše naopak. Trojnásobně tu platí - čím lepší a zachovalejší kus se koupí, tím lépe vyjde jeho následný provoz a servis - t.j. NEkupovat rozhodně v ČR, SR, PL, ale vyrazit pro něj do hloubi evropské civilizace a pečlivě vybírat.
"R" jsou verze s kompresorem - výkon, agilita a chování o level jinde než "non-R" verze, ale v bazarech zpravidla dojeté, uhoněné, nebo s potřebou akutního drahého servisu (od nadměrné spotřeby oleje po nutnost repase kompresoru). Nepředpokládat a nevěřit, že si "R" verzi koupil bájný důchodce, co s ní jezdil šedesátkou do konzumu pro nákup a jednou za rok na dušičky na hrob :-D :-D :-D
Co ještě - s díly není problém včetně druhovýrobních náhrad většiny spotřebáku, kromě elektrické ruční brzdy v tomhle baby-jaguaru není tuším žádná chronicky problémová věc, kůže je náchylnější k odírání - ale to je z 50% o péči, pro vyšší lidi (nad 190 cm) může být limitní rozsah posuvu předních sedaček, obecně skromný je prostor na zadních sedačkách, i když "kvalit" jedničkové Octavie nedosahuje, je to samozřejmě RWD, s čímž mohou mít nezkušení řidiči problémy (že Zdeny :) ), bonusem je naprostý nezájem drbanů a zlodějů, charisma a duše v základní výbavě, subjektivně pak i design a samozřejmě únik z moře koncernového dýzlového mainstreamu dnešní společnosti :-D :-D :-D
Co tím myslíš? Jezdím vesele s RWD a nepoznávám rozdíl:-)Jinak s RWD mám možná najeto x krát víc, než ty - namátkou - Moskvič 408.-))), asi 3x Š120, ještě bych vzpomněl.
Nemáš Zdeny, věř mi, ani nacouváno :) Ale připomenu Ti "nepoznávání rozdílu" až tu opět budeš řešit domácí povoz a zavrhneš cokoli RWD kvůli problémům va vaší jedinečné geolokalitě, kde je potřeba výhradně čtyř nebo šestikolek :-D :-D :-D
Nj, no, tak nemám, ale pár km jsem s těmi pseudoauty najel, jen jsem zapomněl na Sierru, takže jako nějakou zkušenost s tím mám. Ale nepřu se, mně o to nejde kolik jis najel ty a já, ale jde o to, že pokud mám výhrady k RWD v naší jedinečné geolekalitě tak jen proto, že s původně zamýšleným IS250 (což máš asi na mysli) měla jezdit žena do práce a ta fakt najetos RWD nemá nic a já chchi mít jistotu, že se nedostane do potíží a nebo aspoň tak rychle, jako když má AWD nebo aspoň FWD.
Jinak pro běžnou jízdu v rámci normálu opravdu nepozoruji žádný rozdíl mezi mými AWD a jedním RWD. Skutečně asi nedosahu takových řidičských kvait, abych byl při jízdě 100km/h rychlostí poznat, co mi auto pohání. V zimě to poznám setsakra rychle, to vidím kolem sebe - stojící BMW v Ostružinském kopci každý rok,a ni je už nepočítám...
X-type jednoznačně horší, nabídkou motorů, servisovatelností, převodovkami....
urcite R-ko. Uz jen proto, ze nema tu hrozne chromy ;-)

Myslím že je lepší vzít ojetý "R-look" než "R-type" :)
Tady něco málo, ale to jis asi četl.
[ Link ] Jeden jezdí u nás na vsi, má 4,2 V8 a zvuk to má fakt velmi hezký. Zpočátku jsem nemohl přijít na chuť vzhledu, dnes se mí zdá hezký, protože vybočuje z šedi oktávek, pasátů, mondeí a focusů. Takové anglické retro.