Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: Automat neřadí 3ku. Hyundai Santa Fe II

 o Navštíveno 3841x o
o 18.08.2015, 08:45 | FBS
Koupil jsem auto, kde byla závada převodovky, a pustil se do opravy.
Máte někdo reálnou zkušenost s opravami převodovek? Popř. přímo s Hyundaiem? Nepotřebuji tipy - vyndej ji a udělej repas.
Auto bylo někde v domácím servise kde se to snažili opravit. Výsledek:
vyndané relé v pojistkovce ATM, dal jsem ho tam zpět, vzal jsem ho z klaksonu - je stejné. dolil jsem převodový olej Valvoline MAX LIFE (Hyundai), chybělo 1,2L, našel jsem úplně rozežraný čidlo navolené rychlosti (Range Senzor, P R N D, je na hřídeli automatu a dává pokyn co je navoleno za rychlost). Dále jsem sundal víko solenoidů a zkontroloval jsem je, zda zvakají, kontrola kabeláže, vše v pořádku). Všechny pojistky v pořádku, následně vyměněna celá náplň - stará po spálenině nesmrdí.

Auto po nastartování a zařazení jede normálně, sametově přeřadí na 2. a stejně sametově na 3., kde se však zvýší otáčky a auto přestane táhnout - jako by tam vůbec trojka nebyla - chová se jako neutrál. Po cca 6 sekundách tohoto protáčení se hodí převodovka do nouzáku (rozsvícení kontrolky motoru) a zařadí zpět dvojku (na palubovce však svítí 3.). Poznal jsem to podle rychlosti a otáček. V ten moment nejde přeřazovat manuálně ani nahoru ani dolu. Motor vypnu a po nastartování zase beží stejně, 1-2-3ka naprázdno. Až na 4. jsem se nikdy nedostal, auto nemá dostatečnou rychlost aby ji to tam přeřadilo...

Diagnostika:
P0700 - Systém řízení prokluzu hnacích kol
P0733 - Převodový stupeň 3 - nesprávný poměr

ještě vím, že mám v prdeli kroužek na volantu (ESP) ale tato závada by s tím neměla mít spojitost.

Je fakt lamela na 3ce v prdeli? proč nesmrdí olej po spálenině a v oleji nebyl humus? žádné úlomky ani kovové piliny na výpušťáku?

Popřípadě zkušenosti - zda zvolit repas, nebo celou převodovku z vraku (25-30 tis Kč)

Díky za postřehy.


o 18.08.2015, 12:27 | SilverGhost
Šel bych do repase, myslím, že bude stát podobné peníze, jako jiná převodovka a budeš ji mít v pořádku. Stará bude bůhvíjaká a nikdy nevíš, jak dlouho bude fungovat.
Pokud si však evidentně vyměnil olej a opravil napadení předchozí kutilem, tak zřejmě nic jiného, než repas nepomůže.
Ale tohle je na mě moc nové, já se chvilku šťoural ve fordí převodovce z roku 69 a ta je proti téhle z doby kamenné :-)
o 18.08.2015, 12:50 | AR
a nemůže to být tím že už ten garážmajstr zkusil ten olej vyměnit? tak proto ho máš teď čistý?
o 18.08.2015, 13:01 | Tomcat.530i
to že to na 3 neřadí je způsobený
1) ucpaný sítko selenoidu
2) spálená lamela na 3 převodu
nebo
3) utržený koš


tak či onak to chce převodovku rozhodit celou. rozebírej to někde kde budeš mít dost místa.

To že olej nesmrdí bude nejspíš tím že bude už vyměněnej.
o 18.08.2015, 14:32 | mr.brain
Taky bych to viděl tak, že někdo zkusil vyměnit olej a proto v něm už nic není a stejně jako psal StříbrnýDuch, lepší by byl repas už jen proto, že budeš mít jistotu, že je to opravdu opravené (a všechno).
o 18.08.2015, 22:23 | FBS
Mam se do rozdelani pustit sam? Popr. kde sehnat dily, lamely? Co vse se meni?
Jsem zrucnej, cas mam, nebojim se toho, jen na co si dat pozor? Poradi dilu? Kulicky v labyrintech? :-)))
o 19.08.2015, 20:08 | tappaja
Vis co, pustit se do toho muzes sam, kdyz si budes vse peclive dokumentovat, fotit, skladat do krabic s cisly, dodrzovat cistotu a hlavne to budes delat v kuse treba 3 dny, prijdes na to, ze nekde bude naka lamela nebo pasek spalenej, sezenes za par kacek, slozis a musi to bezet. Nekde na YT jsem videl teardown prevodovky, zda se to strasne slozity, ale zas tak hrozny to neni. Za pokus to stoji. Kdybych mel cas, prijel bych ti s tim pomoct.
Ale jak rikam, musis se tomu venovat v kuse a neodbihat, jinak zapomenes i to co nevis... Servisni manual k te prevodovce se da vystrachat na netu, soupis dilu, obrazky, rezy atd...
Sada lamel stoji 6600 komplet, takze pokud se zadari, mas do 10 repas.
o 19.08.2015, 20:08 | tappaja
o 19.08.2015, 20:10 | tappaja
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3405 sekund.