Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > D: Diesel auta - jak to s nima je a bude? Jakej motor do Sharana?

 o Navštíveno 7149x o
o 12.03.2019, 21:49 | KaZaN
Má někdo přehled o tom jak je to aktuálně a do budoucna s diesel autama? Vzhledem k čerstvýmu přírůstku do rodiny jsem byl donucenej prodat auto a musím pořídit nějakej family wagen, nejspíš Sharana - nic jinýho mne nenapadá, něco rok, dva, max tři starýho. Ve výbavě VW total plavu, ale to je jinej příběh, zásadní dilema je motorizace. Většina benzínovejch Sharanů je s 1,4TSI a to jako sorry, ještě v Golfíkovi ok, ale v Sharanu? Do toho nejdu! Sem tam je nějaký 2,0 TSI, ale je jich málo a drahý jak prase. A pak jsou 2,0TDI, těch je mraky. Doteď jsem, až na slavnou VR6ku, měl vždycky naftový auta, nemůžu říct, že by mi přišly nákladově nějak zásadně náročnější, až na díru v intercooleru a následně výměnu turba u minulýho BMW a total zakarbonovaný sání a srandu kolem žhavek a žhavící jednotky u posledního BMW, jsem neměl žádnej zásadní problém spojenej s tím, že to byl naftovej motor. Jenže teď mne všichni od nafty odrazujou, že je drahá, že jsou ty motory složitější a náchylnější a údržba dražší, ale hlavně to, že za chvíli naftu nepustěj do žádnýho města, že budou nějaký daně za naftový auta, dražší pojistky a já nevím co všecko ještě.... Ale nikde nemůžu nic kloudnýho o tom jak to s naftou je a bude najít.
Pochopil jsem, že v Německu jsou nějaká omezení do měst, ale jak ta omezení přesně zní? Jako, že do nějakýho města nesmí zajet auto s dieslovým motorem? Nebo jen starý auto s dieslovým motorem? Nebo je to podle těch plaket? A do budoucna, má takovejch měst přibývat? Hrozí to i v Čechách v nějakým horizontu 5ti let? A jak je to s těmi údajnými "postihy" naftjáků?
Dík za osvětu...


o 13.03.2019, 09:12 | soray
Tak prvně je potřeba si ujasnit, zda chceš rodinný nebo sportovní auto :-) Pokud rodinný, tak bych se 1.4TSI vůbec nebál (novější verze s řemenem). Měl jsem možnost s tím párkrát jet v Alhambře (což je defacto Sharan) a nejezdí to vůbec špatně. Sám mám tento motor v GVII Variant a také si nemůžu vůbec stěžovat. Pokud bych se měl rozhodnout mezi 2.0TDI 110kW a 1.4TSI 110kW, tak beru jednoznačně tenhle benzín. Je velmi tichý, nežere a na běžný ježdění má výkonu dostatek.
Alhambru 2.0TSI 162kW jsem měl půjčenou na několikadenní test. Jako jede to parádně, ale už to docela žere a někde na okresce si to stejně moc neužiješ, protože to auto se houpe a brzy tě přejde chuť.
o 13.03.2019, 09:59 | M.a.R.i | Upraveno: 2019-03-13 11:02:00
KaZaN:
Pleteš jablka s hruškama. V německu je zákaz vjedzu do centra určitých měst s euro normou horší než X.... Takže nemá vliv zda je to nafta nebo benzín, ale jaká je to euro norma.

Takže bych se spíš řídil euro normou...

Ale slyšel jsem stazky už před 10 lety, že například v Rakousku je vyšší pojistka a daň za diesel + že mají dotace na LPG apod....

Pokud pominu, že inklinuju k benzínu a zkouším se pochopit tvé pohnutky, tak bych se řídil tím ať je to alespoň Euro6 a budeš mít pokoj na pár let...
o 13.03.2019, 11:22 | KaZaN
soray: Sportovní auto nepotřebuju, to už mám za sebou. Ale chci auto co pojede, chci auto co nebude na dálnici umírat a do kopce zpomalovat. Taky přecházím z šestiválce, takže nechci páchat sebevraždu hned po první jízdě. Auto bude jezdit docela naložený. 1,4TSI máme v Golfu VII, jako jede to, ale závodník to rozhodně není, předtím jsme měli Golfa GT Sport s turbokompresorem a to byla jiná jízda... Představa, že stejnej motor 1,4TSI v Sharanu pojede s dynamikou vedoucí ke spokojenosti se mi teda nezdá, krom toho všude čtu, že ty 14ky v Sharanech mají hodně co dělat a taky právě proto i žerou, nerad bych jezdil za 10L a ještě se vztekal, že je to líný a nepředjedu s tím. Samozřejmě díky za názor, uznávám, že s lehkou nohou ta 1,4TSI v Golfu nežere, ale to je lehký auto, co nejezdí naložený a neřídím ho já :-D . 2.0 TDI který jsou v Sharanech na který koukám mají 135KW. Hlučnost neumím posoudit, čekám od auta co stojí nový ve výbavě dost přes míč, že se nějakýmu odhlučnění aspoň trochu věnovali? Za kolik jsi jezdil s tou Alhambrou?

M.a.R.i: No pletu to právě proto, že mi to takhle cpou do hlavy "chytráci". Jinak jsem měl přesně za to, že je to jak píšeš, buď máš adekvátní plaketku na okně a nebo nemáš a podle toho buď smíš nebo nesmíš vjet do tý omezený zóny/města a nebo smolík.

Jestli neuvěřím tomu, že 1.4TSI bude na Sharan dostačující a úsporná, tak budu volit mezi pár kusama 2,0 TSI a stovkou 2,0TDI no, ale dám si pozor na euronormu. Počítám, že Euro6 splňujou jen ty močovinový paskvily?
o 13.03.2019, 11:53 | Pglock
Rozhodující je Euro norma emisí.
Zda benzín nebo nafta by nemělo hrát roli.

V zásadě asi tolik: benzín s E6 nebude mít ještě filtr.
Fungl novej benzín s E6 step C (nevím jak u osobáků, u busů to značí tak) už ten filtr musí mít taky.
Což mluví jednoznačně pro benzín, kterej není fungl novej.


Ohledně složitosti moderní benzín a moderní nafta? Je to jedno a to samý. Vysokotlaký vstřikování, přeplňování, dvouhmota...

Jinak ohledně výběru motoru: 1.4 TSI je celkem slušně nasraná hrkačka. Takže od toho zázraky nečekej.
Asi bych volil 2.0.

o 13.03.2019, 12:51 | Harryp | Upraveno: 2019-03-13 13:51:58
Čím "modernější" auto, tím více kurvítek (DPF, turba, vstřiky atp.) jsou jak v benzínu, tak naftě.

Aktuálně jezdím převážně 1.6CDTi , ale měsíc jsem měl stejné auto s 1.4T 92kW. Velmi rád jsem se vracel k naftě...

Teď ve SM Speciál je porovnání "Škoda Superb 1.5 TSI-ACT vs 2.0 TDI. Je lepších 150 koní z benzinového, nebo dieselového motoru?"

o 13.03.2019, 14:57 | KaZaN
Harryp o 1.5 TSI jsem ten článek nějak nenašel, ale o 1.4TSI vs 2.0 TDI jsem našel a přečetl, nafta sice vítězí, ale ne nějak extra výrazně, ovšem jde o test Superbu, nevím o kolik je Sharan těžší mastodont, ale čím těžší, tím asi náskok dieselu bude větší. Já maličko tý naftě nadržuju, protože jsem na ní zvyklej, tomu vytáčení benzínu, aby se dostavil výkon, jsem nějak odvykl. Měl jsem T4ku i MB Vito v naftě a prostě to jelo, prázdný, plný, do kopce, furt.
Pro mne je asi větší otázkou jestli 2.0 TSI a nebo 2.0 TDI. A věřím, že komplikovaný jsou ty motory dneska skoro stejně. Tý 1,4 TSI prostě nevěřím, že je to dlouhodobě dobrá volba pro takovou pojízdnou maštal jako je Sharan. I v Golfu, s trochou nadsázky, když chci předjet na krátkým úseku, tak se musím modlit, otáčky jak prase, řev, nevím jestli se bát, že to nestihnu nebo jestli se ten motůreček rozskočí...v naftjáku (pravda - třílitrovým a poněkud jiná třída) jsem jen trochu přidal plyn, trochu v tom zabručelo a bylo předjeto.
Hlavně, že jste mi potvrdili, že nejde o palivo, ale o Euro normový štítek.
o 13.03.2019, 15:57 | Cenda
Nalozena lod jako Sharan chce kroutak. Co S-max?
Co se tyce zakazu nafty, tak ta se tyka nekolika ulic v par nemeckych mestech. Nicmene je otazka, jestli to bude dal platne, mereni bylo tendenční a tim, ze dnes se to musi objizdet, se paradoxne znecisteni zvysilo. U nas se o tom ani neuvazuje.

Z velkych MPV, pokud je potreba, bych S-max urcite nevynechal. On Sharan/Alhambra nejsou prebornici ve spolehlivosti, bude to srovnatelny, ale Ford bude levnejsi, nebo s lepsi vybavou.
o 13.03.2019, 16:14 | C...arlos
Teď řeším něco podobného. Zatím to vypadá na Outlander a prodejce říká jednoznačně benzín. Jako argument proti je to Diesel je koncepčně složitější motor, srovnatelná spotřeba a právě i do budoucna nejistota u nafty. Roli hraje také to, že denně jezdím cca 50 km, takže krátké jízdy u nafty nedoporučoval, ale to je spíše u nafty všeobecně.
o 13.03.2019, 17:55 | DaveF
Šel bych do nafty s dsg, pro takovouhle bednu to dává větší smysl.
o 13.03.2019, 20:39 | mrazik
Nejvice zalezi kolik km s tim autem bude najeto rocne a jake trasy. Pokud kratsi trasy, pak jednoznacne turbo-benzin, ktery nema problem s dynamikou a i kdyz bere o 1 - 2 litry vice nez nafta, minimalizuji se pripadne problemy se vstriky, cerpadlem, DPF atd.
o 13.03.2019, 21:33 | KaZaN
Najezdím s tím tak kolem 30 tisíc km ročně. Trasy jsou různý, jsou dny, kdy jezdím kolem komína pár desítek km se zastávkama a dny, kdy nalítám denně 200-400km. Auto parkuje v podzemních garážích v teple.
Ještě taky váhám o spolehlivosti motorů, poslední roky, nevím ale jaký, od kdy do kdy, jsou známý potíže s VW motorama a úniky oleje, měli jsme "služebního" Multivana 2015 a ten ten olej žral snad 1:1 s naftou, byla to nějaká ta známá vada, tak to bych jako nerad absolvoval.
o 14.03.2019, 11:51 | KaZaN
Tak čtu všemožný fóra a diskuze a je jako fakt reálný, že TDI 2.0 135 kW žere standardně olej? Měním v autech olej každých 15tisíc km, někdy i dřív, ale jako dolejvat ještě někde u silnice co 5 tisíc km litr oleje, to nehodlám. Už je mi zase mdlo... :-D
o 14.03.2019, 11:59 | walish | Upraveno: 2019-03-14 13:00:41
U VW je spotřeba oleje 1L/1000km, výměna motoru, převodovky, čehokoliv běžná údržba. VW se totiž nekazí :)

Koukni raději na Galaxy nebo třeba Grand Caravan
o 14.03.2019, 12:55 | blázen
Jezdím odjakživa krátké trasy a s naftou jsem nikdy problem nemel az na dpf.. Nevidel bych to tak cerne a srovnatelna spotreba nevim.. Ale neprijde mi. Ikdyz vyplaznout 10k za jety dpf neni taky nejmin.. Takze bych volil naftu bez dpf nebo benzin. Na budoucnost se vyser, kokik let si to auto nechas, 20 urcite ne

o 14.03.2019, 18:26 | Pglock | Upraveno: 2019-03-14 19:28:33
mrazik: je vcelku úsměvné si myslet, že na tydle neduhy trpí jen moderní nafta.
On ten přímovstřikovej benzín funguje totiž na dost podobným principu jako CR.
Takže to trpí na stejný, ne-li horší problémy než nafty :)

Doby MPi jsou až na pár automobilek úplně sečtený.

Co se týče spolehlivosti: až na pár ojedinělých typů jsou nový typy motorů od VW pěkný sračky. Chlastá to olej a docela se to i mechanicky sype.
o 14.03.2019, 20:58 | mrazik
Nevim o problemech podobnych naftakum. Nevim o tom, ze by u primovstriku odchazeli vstriky, cerpadlo, DPF atd. A ktere horsi problemy mas na mysli ? Jedine co je trapi je uasazovnai karbonu pri jizde v nizkych otackach - to se u poslednich modelu podarilo zlepsit.
Jinak problemy benzinovych motoru (VW, BMW) nebyli zpusobene primovstrikem, ale spatnou konstrukci, pripadne setrenim na spatnem miste.
o 14.03.2019, 23:14 | KaZaN
Pglock a jaký typy VW motorů se teda nesypou. Dneska jsem ověřoval u kluků z autorizáku a s tím TDI 135kw prý problémy nejsou, což neříkám, že musí platit plošně, ale u nich zatím nic.
o 15.03.2019, 06:45 | walish
KaZaN: V tom je právě ten vtip, takový motor z produkce VW nenajdeš
o 15.03.2019, 07:16 | Pglock
mrazik: řekněme, že to technicky takřka shodnej motor - ať už princip vstřikování, princip přenosu výkonu, princip regulace emisí, nebo princip plnění. Pokud to tam je, tak se to dřív nebo později posere.
Ať už hrábneme do setrváku a spojky, turba, regulace emisí (obzvlášt u nových benzínů).
Ve výsledku se servisní náklady benzín VS nafta takřka vyrovnaly.
Bohužel dřívější srovnání benzín s nepřímovstřikem a nafta s CR, kdy z toho vyšel vždy líp ten benzín (za předpokladu, že byl technicky schopnej) jsou pryč.

Když jsi načal téma, že motory VW a BMW neměly problémy způsobený přímovstřikem - no, THP motor z dílny BMW používanej v P308 byl jedna velká tragédie právě díky použití přímovstřiku - trpěl mimo jiné na příšerný karbonování.

KaZaN:
Ohledně produkce VW a jejich motorů - asi je to hodně o majiteli a přístupu k servisu a servisním intervalům.
Pokud pojedeš podle knížky, tak skončíš s olejničkou.
Nicméně vše, co mi z moderní produkce VW prošlo rukama, tak to buď chlastalo olej, mělo už 30tej zásadní problém, měněnej motor, měněnou převodovku apod libůstky. Bohužel, spolehlivost se z jejich strojů vytratila kamsi do neznáma.
Pokud chceš mít klid,tak si kup benzínovou atmosféru s pár koňma neobalenou emisníma píčovinama.
V opačným případě budeš čas od času řešit něco drahýho.
o 15.03.2019, 07:29 | Zdeny60
Jako nestranný čitatel tohoto vláka jsem se zamýšlel jen nad jendou věcí: jedno dítě a hned Sharan nebo Galaxy? (Nebo těch dětí je už více?). Můj syn má S-Maxe - to jen pro dokreslení a 1 dítě. K tomu vozil kočárek, sáňky, snowpekáč, kupu dalších krámů a auto bylo jako prázdné. K motoru - má r. 2008, odkoupený od firmy, kde pracoval, nájezd 330tkm. Ano, mělo to pravidelůný servis dle předpisu výrobce a jen jezdí a jezdí a jezdí. Olej to nežer, nafty 5,5-6,5, záleží, zdali skáče po praze (cesty do práce), nebo jedou k rodičům na Slovač. komfort jízdy vel,mi dobrý, podovzek jistě lepší, než u Sharana, perfektní sedačky, co víc si přát? A motor je staré neprůstřelné HDI od PSA, takže základ obrej a proto se nesype ani tomto nájezdu. Turbo úůvodní, vstriky původní, FAP to snad ani ještě nemá (nebo pokdu má, neví se o něm). A cena: 35.000 Kč .-) :-) :-) (Jo, auto bylo nebourané a je totál bez hniloby).
o 15.03.2019, 07:53 | mrazik
Pglock takze jsi zamrznul u problemu motoru od VW a tim padem jsou vsechny spatny. Ale oni jsou i jine znacky a kujpodivu ty problemy nemaji. Mimochodem BMW se chytilo za nos, prepracovali tu 1.6 a aktualne je to jeden z vybornych motoru.
Osobne mam primovstrikovy turbobenzin v S-Maxu a za naftu nebo nedejboze atmosferu bych to nevymenil. Jezdi to skvele, spotreb a taky jde a zatim bez poruchy.
Jinak na karbonovani trpi i nektere atmosfery.
o 15.03.2019, 08:09 | Pglock
Rozhodně bych neřekl, že zamrznul.
Dvouletý škodovky, který co dva měsíce stojí v servisu rozesraný jsou cajk, že? :)
o 15.03.2019, 08:18 | DaveF | Upraveno: 2019-03-15 09:21:04
Pglock které VW motory jsou problémové ?

já mám na druhou stranu dobrou zkušenost s TSI (EA211 1,2 1,4TSI) motory cca v 6ti autech od r. 2014
olej nežere žádný, problémy žádné, najeto zatím do 150tis km.

o 15.03.2019, 08:25 | Muff
Jak píše Zdeny60 S-MAX je plně dostačující.Máme jednoho na firmě už asi 3 roky,kupován se stavem budíků 140tis. Momentálně mu táhne na 300.Motor 2.0 nafta 103 kw a krom běžného servisu se nic neřešilo ,,ba co víc jednu dobu byl nejžádanější z našeho povozu.Už před 3 lety jsme jej kupovaly za docela fajn cenu,momentálně bude na prodej (využíváme už jen dodávky).Kolega má představu něco kolem 100tis. (možný odpočet) je to rok 2007 a hlavně krom navigace a lepších budíku je to v plné náloži.Kůže s alcantrou ,dvouzónová klimatizace,stavitelný režim podvozku,panoráma,roletky,komplet v el,vyhřívané zice,el. ruční brzda( né ta páka ze stíhačky) parkovací čidla,původně 7míst -originál od Fordu je ted v kufru plošina,kterou vysuneš z auta,naložíš těžké věci a zasuneš :-) :-) Jinak Chorvatsko v 5 + v kufru věci na 10 dní a žádná mačkanice se nekonala.Jako já řešit rodinné auto,pro mě jasná volba
o 15.03.2019, 08:36 | kiklop32
S těma VW bych to neviděl tak tragicky, máme ve firmě jako služebáky Rapidy, Octavky ( 2FL a 3 ) a Superby. Vše TDI 1.6 a 2.0, žádné vážné problémy s nima nejsou a olej nemizí. Intervaly oleje jsou dlouhé a přesto OK. Akorát u těch O2 FL umřel EGR a vstřiky, když byl nájezd kolem 250 - 300 tis. Ale s těma jezdil každej a na životnost se tam fakt nehledělo.
o 15.03.2019, 08:39 | KaZaN | Upraveno: 2019-03-15 09:43:07
Chlapci, vy mi dáváte, skoro zvažuju osla a povoz, protože evidentně nic není dobrý. Nebo přesněji nic z nových motorů zřejmě není dobrý a já kupodivu chci zánovní auto a v tom asi nějakej starej osvědčenej bezproblémovej motor bez kurvítek nenajdu :-(
Zdeny60 Sharan apod. není jen kvůli první a jediný, ale právě i kvůli práci, cestování, taky stavíme a bude sem tam určitě potřeba něco převézt... S-MAX není vůbec špatnej, jen mi za hodně podobný peníze přijde Sharan praktičtější. Tím, že jsem měl Vito a jezdil jsem hodně s Multivanem, tak to prostě bylo nejlepší auto, šoupačky, místa kolik chceš. S-Max je z tohodle pohledu kompromis, kterej věřím, že hodně lidem vyhovuje, protože je fakt skvěle praktickej a i celkem dobře vypadá. Mít na to prachy a nepotřebovat aby to řídila i ta moje, tak si koupím zase něco ve stylu Multivana, ikdyby to měl bejt Traveller, ale Sharanovitá velikost je někde mezi tím, tak volíme z těchhle no. Z těch motorů mám strach, ale co nadělám, můžu vybrat jen menší zlo, dokonalý není zjevně nic.
A ad 1.4 TSI, kterou máme v GVII, žádnej problém, spotřeba good, na tohle lehký auto vcelku dostačující, s DSG je to příjemný auto. Máme už najetejch 100 tisíc a nic tomu nebylo, krom zasekávajícího se zámku nádrže, vrzání uložení, zhroucení navigace (opraveno nahráním nového softwaru ve VW) a výměny dešťovýho sensoru.
o 15.03.2019, 09:00 | DaveF | Upraveno: 2019-03-15 10:00:32
1,4TSi - je podle mě skvělej motor pro menší auto, třeba v Superbu už je to hodně na hraně - teď je v SM test 1,5TSI proti 2,0TDI.
Ale u auta typu Sharan bych šel radši do nafty, těch +100Nm je znát, spotřeba už taky nebude u benzínu nic moc a navíc ty benzínový auta obvykle mívají slabší převodovky, problémovější suchý DSG apod.

o 15.03.2019, 09:29 | kiklop32
Najdi si auto, které ti vyhovuje praktičností a jízdníma vlastnostma. Pak si najdi co se v nich sere, ke každému autu, motoru najdeš lidi co na to budou nadávat a nebo chválit. Pokud možno si tydle vady nech prověřit na konkrétním autě a podle toho usmlouvej cenu. Jestli budeš hledat auto, které budou všichni chválit a ještě ti bude vyhovovat prakticky, tak budeš asi jezdit jen na kole :D
o 15.03.2019, 14:08 | KaZaN
kiklop32 No jasný. Trošku problém je, jak u motoru zjistit, jestli žere olej :-D Ale rozumím jak to myslíš...
o 16.03.2019, 15:01 | blázen
Stačí si pročíst pár recenzí na netu, vysloveně kazivé motory jsou popsány dobře, zbytek je v pohodě, posrat se může cokoliv na čemkoliv, tak bych taky vybral, co se ti líbí, projet se v tom a vybrat to s lepším motorem a máš klid. Většina i těch naftáků je naprosto v pohodě. Spousta lidí z toho děla strašáka.Pokud chceš větší auto pro, kde budeš vozit víc lidí, tak bych šel dodvoulitrové nafty, než nějaký TSI sekačky na trávu. Určitě se stím bude líp jezdit. Jestli motor žere olej nikdy nepoznáš, až po čase. Nevím, co to vyrábí VW za ždorby, mi na 3litrové naftě od BMW nechybí po 15km ani deci, neměnil bych..
o 16.03.2019, 19:53 | Pglock
No, takže:

O3 po FL + 2.0 TDi - dvě auta se neustále serou. Kabeláže okolo motoru, snímače na motoru, EGR. Jednou stálo z důvodu chyby DPF. Pravda, chování k tomu není zrovna slušný. Dalších 10 jezdí.

Fabia 1.2 TSI - najeto měla cca 60k za dva roky. Převodovka šla srát, žrala cca 0,5l oleje /1000km.

Rapid TSI - opět nechutná spotřeba oleje, několikrát na záruku řešený rozvody. Ano, známá chyba.

A jako třešnička na dortu - Tiguan TSI. 2x měněn motor kvůli rozvodům a poškození rozvodů. Třetí motor začal po záběhu chlastat olej neskutečným způsobem.
Prodáno jako dvouleté :)

Takže si o kvalitách FolksWágnu myslím svoje.

Než předraženej krumpl od VW, tak radši toho Forda.
o 16.03.2019, 23:19 | kiklop32
Zjevně špatná aura na auta. V mém okolí má zas většina lidí koncern a takový problémy s tím nejsou.

Fordem tam, vlakem zpět :D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.328 sekund.