Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Mondeo 2006 1,8i a LPG?

 o Navštíveno 6522x o
o 05.10.2019, 09:58 | Zdeny60
Mám dotaz na ty, co se zabývají LPG. Vypadá to, že Mondeo, které jsem zdědil po otci, dostane dcera a bude s ním dojíždět do práce + používat na běžné ježdění. ODahd nájezdu bude 15.000km/rok. jde o vůz z r. 2006, motor 1,8i 92kW. Dotaz zní - je tento motor vhodný pro LPG, nebo je totál nepoužitelný? A případně, jakou značku pro zástavbu zvolit. Auto se chystám dceři dát, ale nerad bych, aby mi pak nadával, že jezdí za 8/100 benzínu. Jinak auto je v celkově velmi opravdu velmi slušném stavu a má málo najeto, cca 130.000km, pravidelný servis atd. Děkuji.


o 05.10.2019, 19:34 | riviera.kidd
Za 8l s takhle velkym autem je super ne?
o 05.10.2019, 20:29 | AllInOne
8L je paráda
o 05.10.2019, 20:31 | Mišell
Jezdil jsem s tím za 7-7,5 , dálky i pod 7. Vyplatí se to předělávat při takovým nájezdu?
o 06.10.2019, 05:03 | pbjun
Tak mi zase přijde 8l docela dost na to, že je to 1,8... V70 mi s 2,4 benzínem jezdí za to samé a to je větší a těžší. Každopádně při tak malém nájezdu se kvalitní předělávka nevyplatí, bude to stát více než celé auto. Jestli chce jezdit levně tak mondeo prodej a kup jí fiestu 1,4Tdci, ta umí jezdit reálně za 4...
o 06.10.2019, 08:17 | Zdeny60
Pánové, děkuji za komentáře, nicméně čekám trochu jiné odpovědi. momentálně s autem jezdím od smrti otce já dva roky a průměrnou spotřebu mám 6,6, jenže město jezdím tak 2x týdně, jinak trasy na hory tj cca min. 25+25km, spíše více. Ale i tak při ježdění v hornaté krajině je to na 1,8 víc než slušné. když jedu na hřbitov 125+125km tak, jedu klidně za 6, někdy i 5,8, ale jakožto důchodci mi je čas ukradený, takže si jedu těch 80, máx. 90 a jsem v klidu. Ale to mluvím o sobě. Dcera jezdí jinak a bude mít zcela jiný profil trati, proto zájem o LPG (znáte to, tatík zainvestuje, aby dcerunka jezdila za ůl darma :-) )
o 06.10.2019, 08:51 | Muff
Mám focuse 2007 1.6i 74kw? mimo město je to lehce nad 6 ale po Ostravě běžně normální jízdou 7+ ..hold těmhle autům benzín chutná.
o 06.10.2019, 09:54 | M.a.R.i | Upraveno: 2019-10-06 11:56:49
Mam aktualne 4. plynove auto a doporucim ti Prins. Nejspis to nejdrazsi, ale taky nejlepsi. Mam ho 12 let v Cadillacu, LPG system nemel nikdy zadnou udrzbu, dokonce je tam puvodni filtr a o plynu vubec nevim. Funguje to bezchybne. Problem je ze to skoro nikdo kvuli cene nedela. Je tedy vice rozsireny okolo Brna,kde maji montazni dilny. Slysel jsem spoustu nazoru, ze pry je haklivy na cesky nekvalitni plyn, ale u me se to nepotvrdilo. Tedy v CR jezdi 9let a 3 roky to predtim jezdilo v Nemecku.
Taky trosku problem je to, ze s tim nemaji plynari skoro zadne zkusenosti, coz se mi potvrdilo pred tydnem pro vymene nadrze...
o 06.10.2019, 12:12 | radek.613
Tak ono je to vsechno drobet jinak, ze :-D
o 07.10.2019, 07:02 | radek.613 | Upraveno: 2019-10-07 09:04:03
Jsa u bedny, se trošku rozepíšu:

- první co bych v tomhle vlákně rozporoval, je pokus doporučit holandský Prins do 15 let starého (konstrukčně 20 let) čtyřválce nevalného objemu i výkonu - krom toho že přestavba by cenou atakovala cenu celého auta, není tento fordí motor ničím technicky speciální či natolik "rozmazlený", aby existoval reálný důvod Prins VSI tam implantovat. Je to zbytečné, nevyužije se při tom prakticky nic, co Prins dělá Prinsem. Prins je prostě pro motory, které potřebují "individuelní" přístup, třeba kvůli strategii motormanagentu, kvůli emisnímu systému, a podobně. Pro Zdenyho určitě i další reálný důvod - prakticky žádný rychle dostupný servis v této zemi, krom Michala Outraty v Brně, který funguje jen "občas". Takže fordíka určitě zplynit něčím, co je tu hojně zastoupeno, funguje to, a je to osvědčené. Vyhnul bych se čistě polským věcem jako je třeba Solaris, vzhledem k ceně auta bych zavrhl i "špičku" klasiky jako L/Renzo či Vialle, mě osobně tu připadá jako nejlepší v poměru cena/funkce/servis český HL Propan - systém Magic (převzaté a doladěné původem KME), nebo Stag, ale k tomu si vybrat lepší vstřikovače, než jsou u něj standarně dodávané humpolácké raily Valtek bo co k tomu cpou, údajně dobrý je systém Alex, ale nemůžu soudit, osobně jsem v ničem naživo neviděl...

- jako druhou věc k fordu bych uvedl to nejzásadnější - nižší odolnost ventilového rozvodu a materiálu hlavy na vyšší teplotu hoření danou spalováním LPG. Není to sice taková mizerie jako u japonců, kde pár stupňů navíc už znamená tečení odlitků a kolaps motoru, ale stejně je tu naprosto nezbytné a klíčové nasadit tzv. "přímaz" (Flashlube, JLM) - což i když se pro laiky popisuje jako "přímaz ventilů" je ve skutečnosti látka, účastnící se spalovacího procesu, která snižuje teplotu hoření a tím namáhání dílů při provozu na LPG. S "přímazem" není problém řešit ventilové vůle, či pokles komprese u fordích motorů v řádu 100.000 -120.000 km najetých na LPG, bez "přímazu" jsou ventily zatlučené do sedel během 12.000 -15.000 km. Totéž platí pro Mazdu, používá stejný sajrat hliník a sajrajt slitinu pro hlavy a ventilová sedla. Přímaz samozřejmě instalovat s rozvodem pro každý válec zvlášť, aby to opravdu fungovalo.

- jako třetí věc, to je pro MaRiho :-D - nechat 12 let jedny filtry je prasárna nejvyššího kalibru a to že Ti Prins nekolabuje neznamená že spokojeně funguje. V reálu budeš mít tak "rozjetou" korekční strategii na nižší tlak systému a průtoky vstřikovačů, že Ti bud bude chybět třetina HP, nebo to bere zbytečně o 3-5 litrů LPG navíc. Ale to je věc každého soudruha, jestli jednou ročně za litr vyměnit filtry a mít klid, nebo čekat až to umře. Totéž se týká membrán v reduktoru - 80.000 km/5 let je maximum, zejména při tom sajrajtu, co se tu v ČR/SR/PL/HU tankuje... A k té výměně nádrže - ta přeci nikterak nesouvisí s tím, jaký systém LPG je v autě namontován. Nádrž přeci měníš za stejnou, aby dále přestavbě platilo schválení a homologace typové zástavby, to je, podle zástavby (exterka, interka, v autě, pod autem), práce na 2-4 hoďky...
o 07.10.2019, 15:11 | Zdeny60
Velký dík pro radek.613.

O (ne)odlnosti motoru Ford 1,8 i 2,0i jsem už někde něco četl. Flashlube jsem studoval na nějakém anglickém webu a tam psali, že při hoření se spalování této přísady vytváří mikrovstva, která mechanicky zpevňuje povrchy dosedacích ploch ventilu a sedla (co do jejich tvrdosti). mým doatzem však bylo, zdali vůbec tento motor na LPG, nebo - právě s ohledem na jeho choulostivost - nikoliv. Čili mezi řádky čtu, že by to šlo, ale seřízení v.vůle po daném počtu km je nutností - otázka, po kolika? třeba Subaru doporučuje 60tkm pro LPG, na benzin tušéím 120 (ale na benzin nezmám krom sebe dalšího blázna, co to kdy dělal - já to dělal u 2,0R). Předpokládám, že by se s autem najelo cca 60tkm, což je ca 4 roky. Celkově by měl mít pak asi 190.000km a to už zřejmě začnou odcházet další věci, auto by mělo 17-18 let.
o 07.10.2019, 15:58 | xSam
Já měl STAG ve volvu 2,4i 125Kw a neměl jsem s tím žádný problém. Najeto na LPG cca 130tis Km, celkově 335tis.
Za mě STAG mohu doporučit.
o 07.10.2019, 19:23 | radek.613
To není o "ne"odolnosti motoru, ale o materiálu hlav a sedel, Yamaha, Mazda, Ford, Subáru, Honda..... Žádnou mikrovrstvu na ventilech Flashlube nedělá, to je pohádka z pařezové chaloupky, protože kdyby někdo vymyslel kapalinu, která během hoření s benzínem a vzduchem dokáže sintrovat na oceli a litině, aniž poškodí vše ostatní kolem nich (zejména svíčku a hliníkovou slitinu hlavy ve které to všechno drží), tak už by měl sedm nobelových cen, neb je to proti fyzice.... Je to kvalitní aditiv, který se účastní procesu hoření a tím že právě nehoří, snižuje teplotu výsledné směsi - zjednodušeně řečeno je to (chemicky vzato) katalyzátor spalovacího procesu ve válci, zabraňující vysokoteplotním excesům té směsi. Což má za následek prevenci proti zaklepávání ventilů do sedel. Mezi řádky čteš, že samozřejmě jednou bude třeba ty ventilové vůle udělat, což je ale v pořádku, protože i u motorů bez LPG se mají občas změřit, zkontrolovat a případně dovymezit. Otázku "po kolika" Ti nikdo nezodpoví přesně,já mám za čtvrt století zkušenost, že pokud se "přimazává", porce 100.000 km na LPG nejsou pro fordí motory žádný problém.
o 07.10.2019, 20:03 | Lubak
1.8 nebo 2.0 He Duratec s provozem na LPG je kontrola ventilovych vuli idealne po cca 120 tis na LPG co tak mame zkušenosti. U mk3 mondea pred prestavbou prodlidnout korozi dveri, stav zadni napravy a motor nesmí žrat olej.
o 08.10.2019, 09:33 | M.a.R.i | Upraveno: 2019-10-08 11:44:17
radek.613:
Mně to s tím filtrem nepovídej :). Kdo mě zná, tak ví, že jsem spíš opačný případ a při údržbě extrémně utrácím a používám jenom originální díly :). Auto vlastním 3 roky. Měl jsem ho u plynaře před 2 lety, kdy jsem chtěl měnit nádrž a aby udělal údržbu, jelikož jsem zjistil, že předchozí majitel byl kkt (Za 3 roky jsem se zastavil na 635 000Kč včetně pořizovačky). No, řekl mi, že údržba je zbytečná... Teď jsem tam byl znova na výměnu nádrže. O údržbě mi řekl to samé. Prý když to funguje dobře, tak se nemá cenu v tom hrabat :). Akorát mi řekl, že je tam filtr a že ten by teda možná vyměnil (To jsem předtím nevěděl). Nakonec jsme se domluvili i na výměně hadic (12let staré).

Co se týče nádrže, tak tam byla nějaká speciální toroidní, která měla ventil v hranatém kastlíku, který přesně kopíroval originální tažné zařízení, tudíž bylo například nereálné zkontrolovat čísla na nádrži bez demontáže zadního nárazníku a tažného :). Bez mého vědomí mi tam dal jinou toroidní nádrž menšího objemu, která má dost nevzhledně vytáhlý ventil na boku... A třeba další problém je ten, že nefunguje ukazatel stavu paliva, jelikož tu nikdo nemá diagnostiku Prins, takže jsem si jí objednal sám :).
o 08.10.2019, 09:37 | Only_One
takže doporučuješ prins, kde nikdo nemá dignostiku :-D to je tedy vskutku nerozumné :-D
o 08.10.2019, 09:42 | M.a.R.i | Upraveno: 2019-10-08 11:43:47
Only_One:
Zkus se naučit číst!. Píšu, že jsem s ním nikdy neměl za 3 roky žádný problém, takže jsem diagnostiku nepotřeboval. Což u všech 3 předchozích aut na plyn jsem měl problémů dost... Akorát, že je nevýhoda, že to skoro nikdo nedělá... Ale pokud neumíš číst, tak to píšu zbytečně :).
o 08.10.2019, 10:18 | radek.613
MaRi: to je velmi inovativní přístup servisáka, v tom případě až Ti lehne vstřikovač, tak ten 4válcový rail stojí pouhých 15k s DPH...o tom pan servisák ví, když doporučuje neměnit filtry? Od takového exota bych utíkal co nejdál. Ono je to totiž o tom, že Prins je naopak na nečistoty velmi háklivý a filtry má, ve srovnání třeba s italskými systémy, velmi malé. Neb v NL je LPG prostě čisté, kdežto u nás plné parafínu a železných špon..ucpané filtry pak nečistoty dále distribuují systémem a likvidace započíná, začíná to zpravidla kaly a parafínem tak zalepeným čidlem tlaku/teploty, že nezbývá nic než jeho výměna (šup, "jen" 2k). Filtry jsou dva - jak na kapalné fázi, tak na plynné. Filtrový servis je předepsaný 1 x ročně/30.000 km (podle toho co nastane dřív).

Co se týká nádrže - ano, k Prinsu patří externí toroid tzv. "4hole" s alu plynotěsnou schránkou armatur, tak je typově schválený. Říkává se tomu "nádrž holandského typu". Kaslík je půlený a otevírací směrem nahoru, a určitě se pro kontrolu armatur a přečtení údajů na nádrži otevřít dal :-D Pokud Ti nevyměnil nádrž stejnou za stejnou, ale nacpal tam polského "itala" s externím ventilem, je to docela degradace zástavby jako celku. Diagnostika z internetu Ti s ukazatelem stavu paliva nepomůže, protože originál vysílač polohy plováku (na původní nádrži) je jiné konstrukce (jiný průběh dráhy plováku a vysílacího segmentu) a ladit k tomu ukazatel z italského multiventilu co tam nyní máš nemá smysl, nefunguje to. To už poznala spousta lidí co jim holandské nádrže vyměnili plynaři za "italské" křapky....
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3091 sekund.