Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi

o

Forum > Ostatní > Firmy na jednání s pojišťovnami

 o Navštíveno 4213x o
o 05.01.2020, 11:24 | Mr.Scully
Zkusím takový obecný dotaz. Má někdo *reálnou* zkušenost s firmami, které slibují za plnou moc vyjednat s pojišťovnami maximální plnění?

Jde o to, že včera jsem byl účastníkem dopravní nehody. Jsem zcela evidentně poškozený, viník se přiznal a i to podepsal policii. (PČR ještě formálně šetří, uzavřou to třeba za dva týdny, papír o jeho vině zatím v ruce nemám). Mám 2.5 roku staré auto (bylo ještě v záruce), které na trhu v dané motorizaci a stáří stojí od 1.250 M výše. Škoda bude velká, dejme tomu přes 500k (nevím, vyloženě odhaduju). Mám POV i HAV u Allianz, které jsem to celé svěřil, protože v rámci přímé likvidace bude sama vymáhat peníze od pojišťovny viníka (což je buď taky Allianz nebo Podnikatelská, informace se rozcházejí).

Mně jde o jediné... dostat plus mínus skutečnou spravedlivou tržní cenu ojetého vozu a to v rozumném časovém horizontu. Tuší někdo, jak přesně se to počítá? Vezmou třeba TipCars/SAuto a najdou nejlevnější variantu s daným motorem a výbavou? Kolik navíc třeba strhnou za najeté kilometry?

Radíte nechat pracovat pojišťovnu a finální částku pak akceptovat/zpochybnit. Nebo to mám už předem svěřit právníkovi. Nebo to mám svěřit těm společnostem, které se vyjednáváním s pojišťovnou zabývají? Nemají moc dobrou pověst. Nechci nic zvorat, jde o hodně peněz a do nehody jsem se zapletl nevinně. Navíc je možné, že to výší škody bude na hraně totálky (a pak nevím, jestli s tím souhlasit nebo tlačit na opravu... reálné poškození není až tak velké, ale u auta prémiové značky jsou to statisíce za každou kravinu). Auto je psané na moje IČO (nevím, jestli hraje roli).
o 05.01.2020, 12:09 | DaveF | Upraveno: 2020-01-05 13:22:24
asi ti moc neporadím, ale podle mě to totálka dle tvého popisu spíše nebude tj. cena opravy by musela přesáhnout třeba 75-100% ceny vozidla dle pojišťovny.

Takže by pojišťovna měla u takhle nového auta plně akceptovat cenu opravy v autorizovaném servisu.
Pokud ne, tak potom to rozporovat, právník atd.

Samozřejmě pokud to nechceš řešit rozpočtem - pak bys mohl i něco vydělat, ale už je to dohadování. Navíc u takhle velkých částek už to může být všechno trochu jinak.


o 05.01.2020, 12:18 | Mr.Scully
Já jsem si právě nebyl jistý, u jakého procenta je to totálka. Může to klidně být třeba 60-70% hodnoty... no uvidíme, neovlivním to, tak se nechám překvapit. Takže asi vyčkat, jestli se řekne oprava nebo totálka... oprava je jasná, tam není co řešit a prostě se mi vrátí komplet auto. U totálky právě je té variability daleko víc. Jsou tam rizika prodělku i výdělku, proto mě zajímalo to určení ceny. Ale asi je předčasné to řešit, když ještě likvidátor nerozhodl o osudu.
o 05.01.2020, 12:34 | DaveF | Upraveno: 2020-01-05 13:34:53
Tak ono do určité míry ani ta totálka nemusí pojišťovnu tolik bolet - auto jde potom do aukce a oni doplatí jen zbytek do tabulkové ceny - což může být podobná cena jako oprava.

Na cenu jsou tabulky a je zajímavý, že když jsem loni řešil jednu totálku tak např. přes Cebia - Carolina už to nešlo ohodnotit, asi byl VIN už někde na nějakým blacklistu, že je po nehodě.
o 05.01.2020, 12:42 | m | Upraveno: 2020-01-05 13:49:31
> edit: sem zadáš jeho RZ a den nehody a máš to ;)
[ Link ]

< konec editu

"od pojišťovny viníka (což je buď taky Allianz nebo Podnikatelská, informace se rozcházejí)"

:)

informace od koho? evidentně to šetřila pčr, té viník předložil zelenou kartu, pokud ne, zjistila si policie dle RZ pojistku. V potvrzení o účasti na nehodě od PČR je číslo z karty viníka uvedeno.

Nebo?
o 05.01.2020, 12:53 | Mr.Scully
m - jj, tak je to Allianz. Řidič tvrdil něco jiného, buď se spletl nebo kecal.

Tak jsem zvědav, jak ochotná bude pojišťovna podojit sama sebe, když je viník u stejné pojišťovny jakožto já poškozený :(
o 05.01.2020, 17:47 | assassin | Upraveno: 2020-01-05 18:49:53
Me kdyz likvidovali auto, tak schvalne tu cenu opravy nadhodnotili - lakovani pulky auta atd. aby to spadlo do totalky, hodnotu vozidla berou z tabulek, ktere nevim kde vzali, protoze se situaci na trhu nemaj nic spolecneho. Mel jsem v te dobe zachovale 328 coupe, nejlevnejsi 328 v inzerci byla asi za 50, vykuchanej dobitej driftcar se zavarenym diffem. Kdyz jsem to rozporoval a poslal vsechny 328 v inzerci, napsali mi jen, ze se jim nezda nizky najezd meho auta (asi 150k) a at to dokazu... musel bych se soudit a to nema kvuli takove castce smysl... jo odhad ceny vozu pred nehodou byl 30k. Rekl bych, ze z nehody vylezes vzdy poskozenej at uz jsi vinik nebo ne, to auto nikdy nebude jako predtim...

Pri nehode byly promacknuty dvere a odreny prah.
o 05.01.2020, 21:17 | Mr.Scully
Já jsem slyšel, že dřou lidi na amortizaci u starých aut... ale údajně u relativně nových aut (do pěti let) je to v pohodě. Tak uvidím, no.

Tušíte, jestli mám právo odmítnout rozhodnutí oprava vs. totálka? Sám teda nevím, co přesně chci, ale jen by mě zajímalo, jestli mám na výběr, nebo tohle bude hotová věc dle určení likvidátora.
o 06.01.2020, 00:16 | assassin | Upraveno: 2020-01-06 01:23:15
Scully: u novejch aut to na totalku tak casto nedostanou, dost casto trvaj na oprave ikdyz to treba opravit ani spravne nejde - viz ten pripad s naborenou tusim panamerou, trvali na oprave, prestoze autorizak nemel ofiko postup opravy, dily, rozmery pro rovnani atd.. cekalo se na instrukce od vyrobce, oprava stala snad skoro mega a trvala rok :-D

U tech starejch uz jim trik s amortizaci neprochazel leta, takze stary auta hodej na totalku a podle jejich tabulek jsou ty auta bezcenny... no a a kvuli par desetitisicum se nikdo soudit nebude, ja to vzdal taky. Koupit dvere na vrakaci a prace samodomo... jinak to ani nejde. Za 14k oprav bouranej bok :-D

Ale zas jsem v te dobe tady od hanze (tady asi vincent vega?) za ty prachy koupil alu dvere

Jestli se to bude opravovat nebo totalka je na pojistovne, vybirat si nemuzes... rozporovat jejich rozhodnuti jo, ale je to tvuj boj... rekl bych, ze tobe to normalne nechaj opravit..
o 06.01.2020, 04:56 | M.a.R.i | Upraveno: 2020-01-06 06:26:36
Pokud stoji ojetina 1.25mio a oprava bude 500k, tak to urcite budou chtit opravit. Pokud je cena opravy maximalne do ceny auta, tak vzdy chteji opravovat. Kdyz je to na hrane, tak si muzes vybrat... Takze to je v poho. Autorizak opravi, ty zaplatis jenom spoluucast. Muzes zkusit autorizak ukecat o puceni auta zdarma (Narok na to nemas, ale mohli by se snazit, aby neprisli o lukrativni opravu bouracky).

Kdyby to preci jenom nakonec byla totalka a nebyl by si spokojeny s vysi odskodneni, tak se muzes soudit. Mne kdysi zastulovali amortizace.cz. Nekdo me kdysi naboural 20let stary Lexus LS400. Jeho pojostovna mi zaplatila 25k. Pak jsem pp 2 letech poptal amortizace.cz, jenom zaplatil 800Kc soudni poplatek a podepsal jim plnou moc. A za 3 mesice mi pristalo dalsich 30 na ucet a to si jeste vzali asi 20% provizi + jim pojistovna zaplatili soudni vylohy.

Myslim si, ze to dopadne dobre a u takhle mladeho auta te neoskubou...

Ja jsem treba v horsi situaci. Mam 12 let stary SUV. Vlastnim ho 3.rok. Vcetne koupe mam v nem 650 000Kc a tenhle rok do nej dam jeste 30. Jsem trosku pacient :). Havarijne mi to nikdo nepojisti a kdyz uz tak za 30 rocne a budou opravovat max do 120-130 000Kc. Nikoho nezajima co jsem do toho nasypal. Vezmou cenu na netu, kde zacinaji na 100 000Kc. A nikoho zajimat nebude ze mam omezenou edici s raritni vybavou, ktere v CR neni jedine na prodej a na mobile je od 250 000Kc+. Proste si tuknout znacku, model a motorizaci + rok. Tak mi spis auto dela vic starosti nez radosti :).
o 06.01.2020, 05:03 | M.a.R.i | Upraveno: 2020-01-06 06:25:25
Jinak prpdavam MB nakladaky a obcas je teda sranda co pojistovny zkousi. Zakaznici mel totalku. Byl to tahac. Nejlevnejsi v CR stejneho roku a najezdu za 1.3mio. Pojistovne jim nabizela 0.9mio. Tak zakaznik pravnika, soudniho znalce. Dle posudku realna cena 1.3-1.5mio a po pul roce pojistovnu ukecali na 1.05mio. A to tenhle zakaznik patri mezi top 5 nejvetsich ceskych dopravcu. A i tak si s nimi pojistovna vytrela... Ale u tebe bych se toho nebal. Je to osobak...


o 06.01.2020, 08:49 | Mr.Scully
Hm, asi máte pravdu. V tom případě ale bude oprava trvat určitě několik měsíců. Můžu chtít po pojišťovně, aby mi na celou dobu půjčili náhradní vůz? Nárok bych na to mít měl, když jsem poškozený. Jenže je blbý, že pojišťovna moje je totožná s pojišťovnou viníka, takže oni nebudou sami sobě chtít účtovat nějakej nesmysl, třeba náhradní auto prémiové značky na půl roku...

Každopádně jsem nahlásil plzeňský Invelt jako požadovaný servis. Jak znám ty lidi tam, tak z toho budou zoufalí, mají fakt špatnou pověst. Podle mě to možná odmítnou opravit, nemají na to schopnosti. Ale chtěl jsem vyloženě autorizák, aby nebylo nic ošizený. Když mi pojišťovna u auta, které stojí nové přes 2M, dává na výběr servisy typu "Franta Novák Dolní Lhota", tak to jsem nerisknul už vůbec. Tak uvidíme.

Ty společnosti typu amortizace.cz právě nevím, jestli oslovit předem (případně dobrého právníka určitě taky znám), nebo jestli vyčkat, kolik pojišťovna nabídne (to je asi lepší varianta).
o 06.01.2020, 08:53 | AllInOne
z minulosti

AUto, pořizovačka 1.6 mil. Kč
po 2 letech bum, oprava 1 míč a drobný, totálka to nebyla.
o 06.01.2020, 09:00 | KaZaN
Jen přidám zkušenost s Allianz, kde mám krom jednoho asi všechny auta. Když jsem sejmul BMW5GT sebevražednou srnu, tak byla škoda nakonec přes 300, auto bylo v tý době tuším už šestiletý. Opravovalo se v autorizáku a pojišťovna naprosto bez problému vše zaplatila. Ale bylo to auto za bezmala 3 míče a v ty dobe to mohlo mit furt hodnotu tak 800000-1000000.
o 06.01.2020, 09:00 | madmaik
mr.scully: ja bych s tim autorizakem byl taky opatrnej a pohlidlal bych si aby dodrzovali pracovni postupy atak.kor u auta vyssi hodnoty. potom co jsem videl jak probihaj opravy v autorizaku hyundai a skoda/vw (rezani dilu misto vymeny celych casti,kitovani,spatny lak) vzdy u temer novych aut a kdy ty lidi byli poskozeni,tak sem jim rikal ze jim to nezavidim a ze by me stvala ztrata hodnoty toho auta a urcite bych se nejakym zpusobem pokousel branit.
o 06.01.2020, 09:27 | Mr.Scully
Hm, já bych nejradši třeba Renocar v Praze, ale ten jsem na výběr nedostal. Ve výběr mezi špatným Inveltem a různými anonymními servisy jsem risknul radši ten autorizák.

Spíš jsem zvědav na to náhradní auto, tušíte někdo, co se dává z povinného viníka? Na celou dobu opravy nebo třeba jen na určitý počet dní? Sami mi to nenabídnou, tak přemýšlím, co si vyžádat, resp. jestli to má smysl.
o 06.01.2020, 11:30 | M.a.R.i | Upraveno: 2020-01-06 12:31:48
Jak jsem psal, narok na to nemas. Ale spis jdi na to cestou, at ti ho da autorizak zdarma, aby neprisel o kseft. A servis si muzes vybrat jakej chces. Nemusis ty co ti nabizeli. Tak treba autorizak v Praze a nebo u nas v CB. Muj zamestnavatel ma i BMW aut.servis... :).
o 06.01.2020, 11:53 | Cossie
Totálka je většinou 80% a více hodnoty auta - kdyby ti to tam spadlo, tak se dá domluvit (pokud budeš mít od servisu potvrzeno, že se vejdou do těch 80%) oprava ...

Vybrat si můžeš jakýkoli smluvní servis Allianz, což Renocar určitě bude

Nárok na náhradní auto máš (protože jsi poškozen z povinného ručení), ale samozřejmě se budou vymlouvat na dobu půjčení - většinou nechtějí platit déle jak 14dní - zbytek je na domluvě se servisem
o 06.01.2020, 13:11 | M.a.R.i | Upraveno: 2020-01-06 14:12:06
Cossie:
Tím si teda vůbec nejsem jistý, že by nárok měl... Myslím si, že je to na dobré vůli pojišťovny.

Jinak co se týče totálky, tak klidně proplatí i opravu 100% ceny vozidla, pokud si to zákazník bude přát. Samořzejmě, když to servis přepálí, tak si zaplatí zákazník sám rozdíl...
o 06.01.2020, 13:31 | mrazik | Upraveno: 2020-01-06 14:33:07
Pojistovna sama urci maximalni cenu opravy a servis pak rekne, jestli se do toho vejde nebo ne. Vetsinou je to 75% (zalezi na pojistovne) aktualni ceny automobilu. Pokud jsou venku bagy, opravovat se nebude, ale jestli jsou to ,,jen" plechy, tipl bych si na opravu - pro servis je to i zajimavejsi, vice vydelaji.
Vse se ridi podle smlouvy a smluvnich podminek bud POV nebo HAV, taktez i narok na na nahradni auto, kde je specifikovana i maximalni castka za nahr. auto - rozhodne to nemusi byt po celou dobu opravy.
o 06.01.2020, 14:26 | LiborFab..
Máš foto jak dopadlo auto,tvé i jeho?
o 06.01.2020, 14:51 | Sau
U Generali byla 11 let zpět hranica pro totálku 75% jejich odhadu aktuální ceny toho nepoškozeného auta. V mém případě si to servis napočítal tak že sa dostal na 99% z těch 75% :)

Jinak pokud máš na autě ty havarijko, dá sa škoda uplatňovat z něho s tím, že ty nepřijdeš o žádné bonusy, jakmile sa to došetří, uzavře. Obzvlášť když je vše u jedné pojišťovny. Urychlíš si tím opravu.
o 06.01.2020, 16:34 | Mr.Scully
Bagy jsou venku asi 6 z 10 nebo tak něco, hraje to velkou roli?

Foto sem dávat nechci, přeci jen je to živý případ, chci anonymně :) Auto je poškozené "jen" na jednom rohu, ale to zahrnuje prostě kolo, nápravu, LED světlo, adaptivní tlumiče atd. + airbagy a vysypaný skla. 400-600 tisíc dle mého laického názoru. Motor netknutý, sloupek netknutý, kastle v pořádku. No uvidíme.

Havarijko uplatňovat nechci, protože na něm je daná maximální částka a ta je menší, než je reálná cena vozidla. Podstřelil jsem to, abych neplatil nesmyslnou roční sazbu a byl jsem si jistej, že vlastní vinou bourat nebudu, tak mi to bylo fuk. Z povinnýho věřím, že bych měl dostat reálnou cenu.
o 06.01.2020, 16:36 | Mr.Scully
Jinak náhradní auto bych dostat měl, protože auto je kupované na IČO a potřebuju auto k podnikání. To si jsem skoro jist, že možná budu muset předložit knihu jízd, ale nárok bych mít měl. Jiná věc je ta, že pojišťovny ho hradí velmi nerady.

A neradostná věc je to, že pokud dostanu peníze za totálku, tak ji musím zdanit jako příjem, takže ji dostanu poníženou o 15% daň z příjmu. To bych se posral.
o 06.01.2020, 17:10 | mrazik
Ja to dostal taky na levy roh resp. kolo a byla z toho skoda za 400 a to v tom nebyli bagy. S bagama tipuju na totalku. Vzdycky plati, ze po odstrojeni je to nabourane vic nez to vypada - osobni zkusenost z opravy par bouracek.
o 06.01.2020, 17:36 | Only_One
v tomhle případě se vyplatí mít svoje pojištění s GAP. Stojí to sice prachy, ale u auta za takové peníze se to to prostě vyplatí, protože přesně taková nehoda z toho udělá totálku, a majitel i když je poškozený, vždycky prodělá :( klíčové bude vyjádření pojišťovny, pak se může řešit odvolání a řešit napadení postupu pojišťovny hlavně jim nic nepodepisovat. Já jsem takhle s pojišťovnou z jejich návrhu totálky staršího auta za 30tisíc dostal nakonec 95 po vytrvalých xx dopisech a připomínkách a jedním dopisem od právníka a soudního znalce kamaráda.
o 06.01.2020, 17:53 | xSam | Upraveno: 2020-01-06 18:58:59
Hele s tou pojistovnou se mi to nejak nezda, neni to nahodou osvobozeny? A jal bys to jako udelal, to bys jim vystavil fakturu? To je blbost, ne?
Viz:
V obecné rovině je pojistné plnění z majetkového pojištění osvobozeno s výjimkou…
Úpravě příjmů, jako je pojistné plnění či náhrada škod, se věnuje paragraf 4, odst. 1, písmeno d Zákona o daních z příjmů. Podle tohoto ustanovení jsou u fyzických osob od daně z příjmů osvobozeny:

Přijatá náhrada škody
Náhrada nemajetkové újmy
Plnění z pojištění majetku
Plnění z pojištění odpovědnosti za škodu
o 06.01.2020, 18:02 | xSam
Fuck:
/ Pojistné plnění z auta zařazeného v podnikání
V případě přijatého plnění pořízeného pod identifikačním číslem živnostníka pana A není o čem diskutovat a jeho hodnota bude zahrnuta do příjmů z podnikání.

No to me poser ty vole. Takze tobe zrusi auto, vyplati ti pojistku a ty z toho zaplatis dan z prijmu?
To snad nema obdoby:-(
o 06.01.2020, 18:03 | Sau
Only_One: GAP ti u takto pořízeného auta (ojetina ze zahraničí) pojišťovna neuzavře.
o 06.01.2020, 18:06 | Mr.Scully
GAP jde uzavřít jen za určitých podmínek, u tohohle auta jsem to tedy nezkoušel, ale u předchozího mi to odmítli. Je tam x podmínek, co auto musí splňovat. Ale to je fuk.

Nedá se to vyhrát, bohužel. Nabourá mě jiná osoba a já kromě starostí naprosto stoprocentně prodělám, buď budu mít opravené auto se záznamem v registru nebo dostanu peníze, který pojišťovna zaručeně sníží na minimum a ještě z toho zaplatím daň z příjmu. A asi proti tomu není obrany.
o 06.01.2020, 18:44 | DaveF
xSam podle mě to má logiku, nákup byl zahrnut do nákladů (i když zatím jen částečně) tj. plnění od pojišťovny je příjem a v případě opravy je zas faktura nákladem.
A totálka = defakto prodej
o 06.01.2020, 18:57 | Mr.Scully
Nákup nebyl zahrnut do nákladů, vždyť mám paušál. Z auta si odečítám jen DPH z pořizovačky a servisu. (Takže pochopím jen odvod DPH, rozhodně ne daň z příjmu).
o 06.01.2020, 20:16 | xSam
Ano, jak pise Scully. DPH samozrejme chapu, ale dan z prijmu? Kde to sakra jsme? Vzdyt to jsou nekolikrat zdaneny prachy. Za zdaneny prachy koupim auto, nekdo me naboura a ponistovna vyplati. Ja znovu zaplatim dan z prijmu. Jdu znovu za zdaneny prachy koupit novy auto k podnikani, ktere pak casem prodam a znovu to zdanim. Sakra to je bomba, aneb jal zdanit nic.
Kdyztak nad tim premejslim, asi je potreba i vratit DPH, ne?
o 06.01.2020, 20:29 | assassin | Upraveno: 2020-01-06 21:32:44
Scully: no, jenze to je tvuj specialni pripad - zjednoduseni, ze x procent prijmu jsou naklady, jinak by to auto naklad byl. Udelat specialni zpusob uctovani vseho pro lidi co si uplatnuji naklady pausalem by bylo .. no minimalne komplikovane. Predpokladam, ze si nestezujes, kdyz treba naklady nemas zadne, ale uplatnujes si je.. coz je tak trochu "bota" nebo "nespravedlnost" v nasem systemu, ze jedou na pausal lidi co vydelavaji hlavou a nic jineho nepotrebuji - programatori atd... ja to mam jako konstrukter uplne stejne.

jinak jakmile te nabouraji, tak proste jsi poskozenej, ikdyz za to nemuzes ... tak to je, blbe se to kousne, ale nic s tim neudelas.

u auta na podnikani bys narok na nahradni vuz nejspis obhajil.

jo a jinak teda s tima hodnotama aut je to taky zajimavy cteni, treba ty bys takovy auto 2,5roku stary s tim motorem a vybavou koupil za 1,25M?

nebo jak pise KazaN - sestilety 5GT by tu z fora nekdo koupil za 800tis az milion? nebo, ze by nekdo dal za novy 5GT 3mega? jako kdyz to clovek nahazi do konfiguratoru, asi to tak vyjde, ale pochybuju, ze za to nekdo tyhle prachy da - kamarad mel na operak X5 s 50i s kadejakym nesmyslem co do toho sel dat .. cenikova cena taky silena a po tech asi 3letech pocitala banka s hodnotou ani nevim 1,5M? nenasel se nikdo kdo by za to auto tyhle prachy dal :-D coz je taky duvod, proc si kamarad tyhle auta bere uz jen na operak, prvni e92 koupil za 1,2M a po 5ti letech nebyl schopnej ji udat za 350.... ted uz vse operak, do osobniho vlastnictvi bere uz jen 911ky :-D

xSam - to auto nenakupujes za zdanene prachy - zdanis az to co zbyde ne? teda kdyz pomineme ten specialni pripad s pausalnim uplatnovanim nakladu.
o 06.01.2020, 20:53 | Mr.Scully
DPH je třeba vrátit, ale to se předpokládám vyřeší možná tím, že už pojistné plnění je jakoby bez DPH.

Já to chápu tak, že i když za to nemůžu, tak dani z příjmu se vyhnout nemůžu a je to daň za to, že mám prostě zjednodušené účtování paušálem... tam je člověk "bitý" za každý příjem, který je spojený s nákladem. Už jsem na to narazil dřív v jiném případě.

Jinak hodnotu auta beru jako minimální částku, za kterou se dané auto dá koupit v bazaru. Samozřejmě že bych ho za tu částku koupil. Nedělá mi problém koupit ojetinu za milion, protože 2.5M za novotu fakt nemám a nikdy bych ani nedal.

Jinak řeším tohle dopředu pro případ, že třeba oprava a likvidace bude tak nějak na hraně, tak abych věděl, co pro mě bude méně špatná varianta a jestli mám likvidátora nějakým směrem tlačit.
o 06.01.2020, 21:41 | assassin
scully: jasny, mam to stejne. je to jak rikas. rekl bych ze mam z let minulych botu v ucetnictvi za celni sklo, nedal jsem plneni do prijmu... ikdyz ho dostala rovnou firma co to menila... hmmm jdu se hrabat v papirech , diik :D

ja myslim, ze by s opravou toho auta nemuseli delat problemy a pro tebe by to mohla byt nejlepsi varianta. bohuzel pri prodeji ti to zkomplikuje zivot ikdyz to bude opravene top... ikdyz tys prodaval to kupe co melo meneno kus karoserie ne? co vim tak jsi to ferove priznal a treba to ani takovej problem pri prodeji nebyl....
o 06.01.2020, 22:59 | Mr.Scully
Prodával jsem kupé, který mělo sedřenej celej bok, nicméně nebylo nic hnutýho, takže fakticky kosmetika (byť výrazná). Teď mám podobnej problém, kastle netknutá, motor netknutej, ale milion věcí se musí opravit kolem levýho podběhu, je urvaný kolo, tlumič, světlo, úplně všechno v tom předním rohu prostě. Asi by fakt byla oprava nejlepší. Auto je skvělý, prodávat ho stejně x let nechci.

No uvidíme, likvidátor má brnknout zítra nebo pozítří, tak záleží to stejně na něm. Buď perfektní oprava a po dobu opravy (což budou třeba tři měsíce) budu trvat na náhradním autě. Nebo mě vyplatí a pak si vezmu právníka, abych dostal cenu odpovídající nejlevnější bazarové nabídce na totožné auto, to by mi stačilo.
o 08.01.2020, 10:47 | Mr.Scully
No nic, vzhledem k tomu, že začalo pršet, do havarovaného auta přes rozbité sklo tudíž prší a likvidátor se ještě neobtěžoval mi aspoň zavolat (a na lince se vůbec netvářili pozitivně ohledně poskytnutí náhradního vozidla na dobu delší než 6 dnů), tak mi trochu došla trpělivost a vzpomněl jsem si na svého spolužáka, který založil poměrně prestižní advokátní kancelář a oslovím ho ohledně jednání s pojišťovnou. Asi je to nejlepší varianta - vím, že je čestný a spolehlivý a zároveň dostatečně schopný v tom, že ví, na co mám jakožto poškozený právo. Tak uvidíme :-)
o 08.01.2020, 14:06 | assassin
preju hodne stesti. bohuzel i pri nezavinene nehode z toho clovek vyjde vice ci mene poskozeny, s tim uz jsem se smiril. hlavne ze se ti nic nestalo...
o 08.01.2020, 17:23 | gizmi
Já bych tedy očekával od Inveltu (předpokládám, že se jedná o BMW), že to vyřeší za tebe a dají ti náhradní auto. Nemám zkušenost, ale servat mi takto Ztko, tak první kam volám jsou oni. sice poslední servis byl Dobrý den, 500,-, posaďte se, 500,-, dáte si kávu? 500,-, jukneme na to, 500,- Nashledanou 500,- :D Ale prostě očekával bych pak plnou pomoc..
o 08.01.2020, 20:00 | Lubak
Tak pokud se bude plnit z povinného ručení, tak nárok na náhradní auto máš jako poškozený.
Dealer na základě plné moci může komunikovat za tebe a vše vyřídit a tak to "slušné dealerství dělá" a náhradní auto není vždy úplně jednoduché všechno vykrejt, každej dealer nemá okamžitě 10 aut k dispozici, to si jen v ČR myslí , že z každé bouračky si každej dealer sedne na zadek:-)
o 08.01.2020, 21:36 | Mr.Scully
Právník mi dneska říkal, že hlavně náhradní auto není nikdy zadarmo. Že se podle nějakýho judikátu platí nějaký podíl na nákladech provozu toho náhradního auta (zřejmě fixní částka za kilometr nebo měsíc), protože při provozu vlastního auta by určité náklady v čase (zřejmě pokles hodnoty auta / servis / pneu atd.) platil taky.

Hlavně stejně budu muset počkat na výsledek vyšetřování PČR, protože ač stopy a fotky a výpovědi svědků a i původní výpověď viníka jsou jasné, tak viník (jak prý tradičně dělá většina viníků) se po návratu domů rozmyslel a rozhodl se částečně změnit výpověď v tom smyslu, že vlastně neudělal nic moc špatně a že vinu zčásti popírá.
o 08.01.2020, 23:05 | AR
když mě před lety sundala borka, tak sem přes "lovce" bouraček dostal náhradní auto na měsíc, co sem pak zjištoval, tak sem na to měl nárok a celé to šlo na vrub viníka. Když jsem pak pátral po tom jak je to s kategorii náhradního auta, tak se to odvíjelo od kategorie toho bouraného, v mém případě stará 5ka, takže jsem jezdil thalii :D mít nového medvěda tak tak jezdím třeba koktou :D ale měl jsem to jako soukromá osoba
o 09.01.2020, 00:24 | Mr.Scully
Ono je to trochu šedá zóna, já jsem googloval a každý má v podstatě trochu jiné zkušenosti, někdo dostal auto bez řečí na celou dobu opravy zdarma, jiný jen na krátkou dobu, jiný musel připlácet část nákladů... občas se někdo odvolá a řeší to vyšší soudy s různými výsledky. Pokud to prý nepotřebuju, tak se do toho nemám extra hrnout, protože výsledek je nejistý. No uvidíme. Pro mě je podstatné, co bude s mým autem.
o 09.01.2020, 06:37 | riviera.kidd
Pujceni nahradniho vozu po dobu opravy neni zdarma. Plati to pojistovna vinika. Takze chteji co nejdrive uzavrit pojistou udalost.
Otazka jak se to za posledni dobu zmenilo.

Pokud jses platce dph, tak pojistovna vyplati servisu castku bez dph, Ty doplatis servisu dph a nasledne ho narokujes.

o 09.01.2020, 08:42 | Mr.Scully
A pokud bude totálka, tak dostanu částku bez DPH a to DPH stejně musím uvést (jako plus i mínus) v přiznání nebo to tam vůbec uvádět nebudu?

To chápu, že náhradní vozidlo platí pojišťovna viníka, jen říkám, že dle zkušeností právníků to většinou není zcela zdarma a i poškozený platí část nákladů, je to zdůvodněno tím, že ty náklady by měl, i kdyby jel svým autem (minimálně opotřebení vozidla - pneu atd.). Netuším, kolik to je.
o 09.01.2020, 12:23 | M.a.R.i
Napíšu poslední koment v tomhle tématu, protože je to zbytečný. Vše důležité jsem tu napsal...

Děláš z toho zbytečnou vědu, auto dát do autorizáku, do JAKÝHOKOLIV, což znamená, že to NEMUSÍ být ty co řekla pojišťovna. Tam vše vyřeší dealer a zákazník nic platit nebude (pokud to nespadne do totálky). Nárok na auto zdarma není, ale záleží na dealerovi, jak se bude snažit.

Pracuju pro jednoho dealera 8let tak trošíčku něco vím.
o 22.01.2020, 18:20 | cupra.165
Jak to dopadlo, už se opravuje?
o 23.01.2020, 08:43 | Mr.Scully
No Allianz se nepředvedla. Zkusím vysvětlit jejich myšlenkové pochody.

04.01. nehoda (jsem poškozený), odtah na odtahové parkoviště navržené Allianzem, jako servis vybrán z navržených partnerských servisů autorizovaný Invelt. Jsem poškozený, nechci se o nic starat, s postupem pojišťovny předem souhlasím (chci jen slyšet verdikt - oprava nebo totálka).

06.01. odtahovka převeze auto do Inveltu, Invelt to označí za totálku a odmítne to opravit, odtahovka to odveze zpět na parkoviště a čeká na pojišťovnu.

07.01. dorazí likvidátor, auto prohlédne a nafotí, označí jako "pravděpodobně totálka".

... pak se dva týdny nic neděje ... (kontakt na likvidátora mi pojišťovna odmítla dát).

Včera volám nasranej na jejich linku.

Allianz: "no teď čekáme, až dodáte pokyny k doprohlídce".
Já: "jak doprohlídka, proč já, to snad vy si to nafotíte a rozhodnete o opravě nebo likvidaci".
Allianz: "no my ani nevíme, kde to auto je"
Já: "no je tam, jak jste přece sami rozhodli, buď na vámi vybraném odtahovém parkovišti nebo ve vámi navrženém servisu, to já nevím, když jste mi doteď nic neřekli"

No nevedlo to nikam, tak jsem zavěsil, obvolal sám parkoviště i servis a zjistil ten sled událostí, co píšu výše. Volám znova na Allianz a tentokrát trvám na tom, že auto je dva týdny na odtahovém parkovišti a ať se sakra něco hne.

Allianz: "no tady vidím, že musíte objednat doprohlídku likvidátorem"
Já: "likvidátor to auto už viděl, co a proč mám jako teď dělat já?"
Allianz: "no tohle je druhá prohlídka, když je auto odstrojené, aby se líp určila škoda"
Já: "ALE AUTO ODSTROJENĚ NENÍ, DO PYTLE. Váš likvidátor to viděl, je to označené jako totálka, servis to odmítl rozebrat, to auto se nijak nezměnilo, furt parkuje na stejném parkovišti a ve stejném stavu".
Allianz: "no tak my tam pošleme podruhé likvidátora, jestli ho teda tímto objednáváte".
Já: "nic tam neuvidí, vždyť už tam byl a to auto je v totožném stavu. Ale OK, rezignoval jsem, objednávám tedy další prohlídku stejného likvidátora na auto ve stejném stavu, hlavně ať mi zavolá, ať mám konečně kontakt".

Takže nebourejte, je to o nervy.

o 23.01.2020, 10:02 | cupra.165
Díky za info. Mám právě taky Allianz , tak jsem zvědavý na jejich postupy.Z okolí sem slyšel, že mají dobré jednání. Vypadá to, že tahají čas.Čím později vyplatí škodu, tím déle mohou nakládat z penězi. Je to stejné všude koukám bohužel.
o 23.01.2020, 10:06 | Mr.Scully
No já nevím, jestli je to úmysl nebo neschopnost. Už jsem měl pojistnou událost s Kooperativou a i když taky dělali problémy, tak aspoň mě do toho netahali a likvidátor zvládnul zavolat do servisu a zeptat se. Tady to vypadá, že likvidátor udělá fotky, dá je někam na server a na celej případ zapomene a "poškozený, starej se". To mě celkem irituje. Trval jsem na tom, ať mi zavolá do konce týdne (pak jedu na dovolenou), tak uvidíme.
o 23.01.2020, 11:22 | radek.613 | Upraveno: 2020-01-23 12:23:13
Díky Allianzu a jeho systému "partnerských servisů" jsme byli 2,5 měsíce bez služebního auta, to co předváděli by vyšlo na knížku. Likvidátora jsem si musel vypátrat na fcb podle jména v podpisové kolonce na protokolu o prvním ohledání bouračky, protože chtít jeho jméno, natož kontakt oficiálně přes operátory pojišťovny, to se ukázalo jako mission impossible. Totéž pracovník "partnerského aurorizáku", který chodil do práce zřejmě na půl hodiny týdně a když už tam byl, ani on se likvidátora nedopídil. Jednou to byla totálka..pak zase nebyla..pak byla..pak zase nebyla a čekalo se na nějaké naceňování....Jinak podobný průběh - nahlášeno, zaevidováno, přiděleno číslo, první letmá obhlídka - to všechno krásně rychle proběhlo.....a pak následovalo ticho, nulová komunikace, slibování jak se likvidátor ozve - houby, prostě čekají, až se člověk fakt těžce na**re. Lituju lidi co mají s tímhle pojišťovacím ústavem něco do činění a nemají čas se pořád připomínat a ptát a řešit, protože jsou třeba díky nehodě ve špitále nebo tomu nerozumí...
o 23.01.2020, 11:34 | mrazik
Podle me byla chyba to nechat odtahnout nekam na parkoviste. Rovnou nechat odtahnout do smluvniho servisu a nechat ho komunikovvat s pojistovnou. Aspon tak to bylo u me a ja se nemusel o nic starat.
o 23.01.2020, 12:02 | DaveF
řešil jsem s Allianzem (škofin) z havarijky 2x minulý auto ale byly to malý věci za asi 30 a 60tis.

Stačilo nahlásit, že to bude opravovat prodejce, odvézt to po dohodě do servisu a zaplatit spoluúčast a DPH. Jednodušší už to být asi nemohlo.
Ale jak jsem psal, byly to relativně drobný.
o 23.01.2020, 13:16 | Mr.Scully
mrazik - v době nehody byla sobota odpoledne, smluvní servis zavřený. Nebylo na výběr. PČR mě uklidňovala, že pojišťovna všechno zařídí, zvlášť když nejsem viník. Mělo mě varovat už to, když mi na lince Allianzu po nehodě složitě vysvětlovali, co mám vyřídit odtahovce a jak se mají následně s kým domluvit. Byl jsem naštěstí v pohodě, ale mít třeba otřes mozku a poslouchat čtvrt hodiny po skoro čelním nárazu, že "domluvte se s odtahovkou, ať se oni domluví s likvidátorem, ať se to ani do servisu nevozí, když je to možná totálka" atd., prostě šachy a posunování auta sem a tam, hlavně aby nikdo od nich nemusel nic dělat. Odtahovce je samozřejmě vše jedno, ta jen zaparkovala auto a jejich práce tím skončila. Servisu je taky vše jedno, ti řekli, že opravovat to nebudou. Takže celou tu dobu akorát šachuje pojišťovna a zřejmě zkouší, co vydržím. Hlavně se obávám, že se pojišťovna nepřetrhne, když zastupuje mě i viníka, tudíž musí o peníze z případné totálky říct sama sobě.

Nemám na Allianz nervy a zítra si kupuju dočasně jiný auto, než se problém s tímhle vyřeší. Stejně jsem chtěl druhý auto do rodiny, tak se to holt uspíšilo.
o 23.01.2020, 14:23 | KaZaN
No Ty teda máš zase adventuru čoveče. Já jen nahlásil na Allianz a auto dovezl do Inveltu, vše ostatní už si vyřešili sami, likvidátora ani nikoho jinýho jsem nikdy neviděl a asi ani neslyšel, jedinej s kým jsem kdy mluvil byl přijímací technik v servisu. Pravda tam jsem trošku musel zavolat zaprudit, když už to trvalo dýl než se mi líbilo a pak taky jsme měli menší spor o to, že nechtěli opravit tuším side view kameru, protože zpochybňovali, že se poškodila při nehodě (přestala fungovat levá a náraz byl na pravou stranu), ale to se nakonec vyjasnilo a vše dobře dopadlo.
o 23.01.2020, 20:01 | CervinVega
Jestli si chceš auto nechat, jeď si tam dát plachtu, jinak v tom mezitím bude akvárko... já měl jednou auto na parkovišti odtahovky 10 měsíců, bez plachty bych ho dostal i s čolkama :-)
o 24.01.2020, 05:58 | jiri.28
chce to řešit pomocí náhradního vozidla, na které máš nárok po dobu opravy, nebo rozhodnutí o totální škodě, vznikají jim tím více náklady a pak to řeší rychleji, ať nemusí platit půjčovné, které v tvém případě může činit dle vozidla cca 3000/den
o 24.01.2020, 22:38 | Mr.Scully
To mě napadlo, tlačit na ně náhradním vozidlem, ale já ho v reálu nechci, protože i můj právník mi vysvětlil, že bych část nákladů musel nést já a to se mi nevyplatí... takže bych ten zájem o náhradní vozidlo musel leda předstírat :-D
o 25.01.2020, 07:29 | mrazik
Pokud to servis opravovat nebude, stejne z toho bude totalka.
o 03.02.2020, 15:43 | Mr.Scully
Tak po měsíci mi přišlo vyrozumění, že je to totálka. Očekávaný výsledek vzhledem k tomu, že už druhý den to viděl Invelt a odmítl opravovat. Pak už trvalo Allianzu pouze 28 dnů na to, aby to potvrdil písemně.

To vyrozumění je jen obecný oznámení, není tam žádný termín, částka, žádost o vyjádření, nic. Takže asi pokračuje další čekání na to, až mi zase za měsíc pošlou nějaký mail. Nemám na nikoho kontakt, prý mám čekat. Napsal jsem jim, aby mi aspoň řekli tržní hodnotu vozu dle jejich tabulek (abych se připravil na to, jestli to akceptuju nebo předám znalci), ale pochybuju, že mi vůbec odpoví.
o 03.02.2020, 18:49 | crestik
nějak nechápu, jak to ty pojišťovny kalkulujou...mě za poslední dva roky dvakrát drcli E36 (nezaviněně), opravil jsem do původního stavu za pár tisíc (díly, lak) a pojišťovna mi celkově za ty dvě události vyplatila tak rok provozu zdarma.
o 03.02.2020, 20:16 | Mr.Scully
No tady mluvíme o dva roky starém autu za 1M+ a netuším, jestli je to z hlediska ochoty pojišťovny dobře nebo špatně. Pokud pojišťovna najde první sockoidní auto tohoto typu na českém trhu, tak prodělám dost. Pokud vezme v úvahu výbavu, tak bych se mohl dostat aspoň na lehce zápornou nulu, což je můj cíl... prodělat co nejmíň.
o 03.02.2020, 20:53 | mrazik
Psal jsem od zacatku. V momente, kdy vylitnou airbagy, je to totalka, protoze dojde k takovemu poskozeni interieru, ze vymena za nove dily se z hlediska pojisteni nevyplati.
o 04.02.2020, 05:05 | fredh | Upraveno: 2020-02-04 06:05:38
Při totálce najdou na netu nejdražší a nejlevnější auto dané motorizace, typu a roku. Sečtou, vydělí dvěma a dají ti to, co vyjde. Výbava ani stav se vůbec nijak nezohledňuje. Aspoň takto mi to bylo při řešení mojí totálky řečeno...
o 04.02.2020, 09:47 | Mr.Scully
Aha, OK. V podstatě to asi i dává smysl. Jen je otázka, jestli hledají na českém trhu, nebo tam zahrnou i nějakej autoscout, kde je kolikrát nějakej fejk z Litvy, zbořenina z Polska a podobně. No uvidíme. Dám vědět, až se rozhoupají.
o 04.02.2020, 18:59 | fredh | Upraveno: 2020-02-04 20:01:09
Myslím že baba na telefonu mluvila o ČR, ale jistej si nejsem. Ale pokud máš nějakej individual apod., tak máš možná prostor na rozporování ceny atd. Jedná se o to tvoje bmw 540i ne? Tam bude asi výbava rozhodující a dvě stejný se tu nenajdou...
o 04.02.2020, 22:10 | Mr.Scully | Upraveno: 2020-02-06 13:21:04
Jj, teď mi někdo říkal, že se prý bere český trh a jen kdyby to auto bylo nějaké nesehnatelné, tak se dívají do zahraničí. No uvidím, sehnal jsem člověka přímo v pojišťovně, který to zkusí popohnat. Pokud cenovka vyjde neuspokojivě nízko, tak prý jsou relativně často ochotni smlouvat a dohodnout se, pokud samozřejmě člověk dodá argumenty. Uvidíme. Bude to asi i trošku daňový oříšek. Doplatek bude bez DPH, prodej vraku v aukci ale údajně S DPH, do toho řeším silniční daň (ta asi postrádá smysl, když jsem teď bez auta, ale stejně ji radši budu platit). No radosti. Nebourejte, pokud nemusíte :)

edit: dobrý, podařilo sem i to přes svůj kontakt popohnat. Furt nevím, na kolik to ocení, ale prý se rozhodne do tří dnů, to je velký pokrok. Mezitím se prodal vrak auta, koupil to přesně dle očekávání nějaký Polák, tak snad si to vyzvedne a zaplatí :)
o 10.02.2020, 15:32 | Mr.Scully
Tak pojišťovna nabídla málo, což jsem čekal :-( Ach jo. Vzali nejlevnější auta na německém trhu a ještě ubrali peníze za kilometry (měl jsem nájezd 130 tisíc). Vyžádám si metodiku výpočtu (jestli zohlednili nadstandardní výbavu) a pak si holt zaplatím znalce. Největší průser pro mě pochopitelně je, že příjem od pojišťovny musím zdanit daní z příjmu, protože jsem auto měl na IČO. Příště si tyhle rizika a daňový věci radši prostuduju víc, protože to, že jsem se ocitl nezaviněně v bouračce, mě v důsledku bude stát asi 170 litrů.
o 10.02.2020, 16:12 | Collin
Fotka auta jak dopadlo..? Kolik nabídla pojišťovna..?
o 10.02.2020, 16:29 | Mr.Scully
Nechci to moc konkretizovat, dokud případ běží. Ale je to BMW G30 540i xDrive (2017) v hodně nadprůměrný výbavě (adaptivní tlumiče, sportovní převodovka, 360stupňová parkovací kamera, interiér bílá kůže atd. atd.), ale s vyšším nájezdem (130 tisíc) a pojišťovna to ohodnotila na 34500 EUR bez DPH, což je na úrovni nejlevnějšího auta na mobile.de. Čekal jsem, že udělají nějakej průměr, jak mi říkalo víc lidí, ale oni fakt snad vzali nejlevnější kus v inzerci (a to jsem se ještě ani nedíval, co má za výbavu). Nj, jestli za 130 tisíc najetých km sundají ve svých tabulkách třeba 150 litrů z ceny dolů, tak proti tomu se špatně argumentuje...

[ Link ]
o 11.02.2020, 11:16 | fredh
Určitě bojuj. Znalec bude něco stát, ale tu výbavu musí zohlednit. Jen pro ni jsou rozdíly v bavorákách tak markantní. Jen se zeptám. Když jsi dával auto do firmy, nepotřeboval jsi na cenu toho auta znalecký posudek/odhadní...? Kvůli fu. Už z toho by se dalo vycházet. Já to takto přes odhadce musel řešit.
o 11.02.2020, 12:42 | Mr.Scully
Ne, protože já si třeba auto neodepisuju, nic. Já ho mám na IČO jen čistě kvůli odpočtům DPH. (A příště se na to asi vykašlu, když teď vidím ty nevýhody - byl jsem bůhvíproč na tom, že do daně z příjmu se to počítá jen při prodeji během nějakého časového úseku, teď nevím jestli rok nebo pět let, já si chtěl auto každopádně nechat déle).
o 12.02.2020, 20:26 | cupra.165
Mr.Scully -kdyby jsi potřeboval kontakt na posouzení, mám 2 odhadce za sousedy.
Jinak do daně z příjmu je to 5 let.
[ Link ]
o 12.02.2020, 20:35 | Mr.Scully
No, situace je trochu jiná :-) Ono na netu každej říká něco, ale nakonec jsem se zašel zeptat daňovýho poradce. Ten mi vysvětlil, že když odečítám DPH z pořízeného auta, tak je sice auto v obchodním majetku, ale jen z hlediska DPH. NIKOLIV z hlediska daně z příjmu, to je naprosto separátní věc. Takže pointa je, že i když mám auto koupené na IČO a odečetl jsem si DPH, tak vozidlo nemám v obchodním majetku z hlediska daně z příjmů a:
1. daň z příjmu vůbec NEPLATÍM z pojistného plnění
2. daň z příjmu platím z prodaného vraku, ale srážkovou 15% (bez soc/zdrav) a to jen kvůli tomu, že bohužel jsem se nevlastní vinou vešel do 12 měsíců od data pořízení. Kdybych to "služební" auto měl déle než rok, tak do daně z příjmu nespadá vůbec.

Takže to nakonec není takové tragédie, provařím tak šest pětek.
o 13.02.2020, 11:41 | Only_One
Jako že si jako OSVČ koupíš auto, odečteš DPH ale nebudeš ho vést jako obchodní majetek? Tak to mě vyvedl docela rychle na správnou míru finančák. Před dvěma lety jsem provával auto co jsem provozoval 2 roky a musel jsem z prodeje zaplatit daň z příjmu klasicky.
o 13.02.2020, 14:08 | Mr.Scully
A měl jsi normálně paušál nebo jsi měl účetnictví? To je prý ten zásadní rozdíl. Na paušál (tzn. auto není v nákladech ani se neodepisuje) se daň z příjmu u prodeje za více než 12 měsíců neřeší.
o 13.02.2020, 14:15 | Only_One
Mám daňový paušál. Nic jako že bys koupil odpočtové auto a neměl ho v majetku neexistuje. TO bys musel koupit auto jako fyzická osoba, pak si ho prevest na ICO, ale neuplatníš DPH.
o 13.02.2020, 14:26 | Only_One
jsou jen dvě možnosti
1) máš odpočtový auto na ICO a je v majetku.
Odpočteš si DPH na palivo, opravy atd..
Ovšem prodej auta je komplikovanější, prodej s DPH, limit na odepsání 5let.. pak se řeší i příjem s rozdálem že je to příjem podle §10 a ten nemá vliv na odvody. Podrobnosti ti asi řekne učetní

2) nemáš auto v majetku, máš ho na RČ
uplatníš si cesťáky nebo paušál 4K mešíčně.. ale už nemůžeš žádat o odpočet DPH na palivo, opravy atd..


Nic mezi tím není. Nikde jsem ani tu možnost v dnovém řádu nenašel. Těch 12měsíců je standardní doba pro fyzické osoby nikoliv pro OSVČ
o 13.02.2020, 14:32 | Mr.Scully
Mně řekl daňový poradce (ne účetní), že lidi často zaměňují obchodní majetek z hlediska DPH a z hlediska daně z příjmu. Že se to stejně jmenuje, ale z pohledu zákona to jsou dvě různé věci, byl si tím stoprocentně jist.

Příjem dle paragrafu 10, který se zdaňuje 15% srážkovou daní ano (nemá vliv na odvody), ale pro plátce daně z příjmu dle paušálních nákladů údajně jen první rok, další roky neřeší. U plátců majících účetnictví je to jiné, pětileté odepisovací období atd.
o 13.02.2020, 14:33 | Mr.Scully
Plus v mém případě do toho jde ještě pojistné plnění...

U prodeje vraku nemám co řešit, auto jsem stejně ani rok neměl, takže prodej vraku dle paragrafu 10 stejně zdanit musím, ať už má pravdu kdokoliv.
o 13.02.2020, 15:01 | Only_One
Inu nejsem učetní ani daňový poradce, ale to co říkáš nedává smysl a byl by to neuvěřitelnej bordel v tom, nesystémovej.
Pokud by ti ten poradce řekl, kde to můžeme najít a ověřit, bylo by to prima. Hrozně rád bych zjistil, že to jde jinak. Daňový řád jsem četl a snažil se v tom zorientovat, ale to co říkáš jsem tam nikde ani náznakem nenašel
o 13.02.2020, 17:13 | Mr.Scully | Upraveno: 2020-02-13 18:16:46
Ověřil jsem to u jiného daňového poradce. Skutečně platí to, že pokud máš výdaje paušálem, tak "služební" auto nemůže být obchodním majetkem.

"Obchodním majetkem se podle ZDP rozumí majetek poplatníka, o kterém bylo nebo je účtováno anebo je nebo byl uveden v daňové evidenci. Dnem vyřazení z obchodního majetku je den, kdy poplatník o majetku naposledy účtoval nebo jej uváděl v daňové evidenci. Z této definice mimo jiné vyplývá, že pokud poplatník uplatňuje výdaje paušálem, nemá obchodní majetek."

DPH s tím absolutně nesouvisí - DPH si jako plátce odečítáš u v podstatě libovolné pořízené položky potřebné pro podnikání. (A pak ji samozřejmě při prodeji zase musíš odvést).

Perfektně je to navíc zdůvodněno třeba zde, kde má tazatel totožný dotaz jako já:
[ Link ]
o 13.02.2020, 19:53 | cupra.165
To je pěkný galamatyáš.
Mr.Scully ..ty jsi po celou dobu uplaťnoval teda pouze paušál, žádný náklady(gumy, kola, opravy, dálniční známku, vylepšení? Pokud je tomu tak, tak dle článku by si to měl mít v pohodě. Mně účetní vždy říkala, jakmile pořídím auto na IČO a uplatním odpočet, mám ho v obchodním majetku a do odepsání a následně 5 letech ho nesmím prodat, pokud nechci platit daň z příjmu. Jako pořídít auto, uplatnit si odpočet dph a mít to pak na paušál a nemít ho v obchodním majetku se mi nějak nezdá. Snad to chápu dobře.
o 13.02.2020, 20:04 | Mr.Scully
Jedna věc je DPH z věcí, který potřebuješ k podnikání, tu si odečítat můžeš, ta nemá žádnou souvislost s daní k příjmu.

A druhá věc je to, jestli používáš nákladový paušál nebo si odečítáš pořizovačku auta, gumy, všechno. To je ten klíčový faktor pro určení, jestli to auto máš v obchodním majetku nebo ne. Pokud máš paušál, tak obchodní majetek z hlediska daně z příjmu prostě vůbec neřešíš. Já mám odjakživa paušál, nevedu si vůbec účetnictví, nic. Auto jsem z hlediska nákladů nijak neřešil, proto bych ho (s výjimkou prvních 12 měsíců) neřešil ani z hlediska příjmů při prodeji.

Ty odpisy a pětiletá lhůta atd. platí, pokud prostě vedeš účetnictví. Znám několik účetních a obecně dost v zákonech plavou, jak jsem zjistil. Na tyhle věci to chce daňového poradce. Rozdíl mezi definicí obchodního majetku pro DPH versus pro daň z příjmu... to dost možná nadpoloviční většina účetních ani vědět nebude.
o 14.02.2020, 10:58 | Only_One
je to peklo, nejhorší je, že máš poradce - říká něco, pak účetní ta říká něco jiného a pak zajdeš na FÚ a tam ti řeknou verzi č.3... Jako z toho by fakt i svatej František kopal do dětiček...
o 19.02.2020, 10:37 | walish
Mr.Scully: Pošli mi do mailu telefon, pokud by byl zájem, můžu nechat prověřit u Allianz, jak se postupovalo.
o 19.02.2020, 10:42 | Mr.Scully
Díky moc, ale není třeba, už jsem tam přes BMW klub potkal člověka, který tam pracuje a kdo mi (nezávisle) radí s obecným postupem (aniž by se zastával mě nebo pojišťovny, je to spíš prověření postupu, jestli vše jde jak má).

Jinak vrak prodán, pojistné plnění vyplaceno. Je to zhruba 90% toho, co jsem očekával, tak jsem poslal reklamaci a argumentoval, proč bych měl dostat víc. Uvidíme. Ale až na nesmyslné dlouhé čekání než požádám o druhou prohlídku auta v totožném stavu (aniž bych jen tušil, že o ni mám žádat), tak to proběhlo celkem OK. Údajně Allianz a Axa/Kooperativa jsou v tomhle jediné jakžtakž solidní. Odtahovka mi říkala, že všechny ostatní jsou tragické a plní špatně a nerady.
o 19.02.2020, 17:11 | walish
Aha, ok, tak to je fajn. Já jsem ti chtěl právě nabídnout to samé, měl jsem tady docela vysoce postaveného člověka z Allianz, tak by se na to kouknul, ale jestli máš pořešeno, tak to je ok ;) A máš obrovský barák, tak dobře pojistit a dobře pojistit i domácnost ;) kdybys chtěl poradit, tak se ozvi ;)
o 20.02.2020, 08:27 | cupra.165
Tak aspoň že tak a není to velký prodělek.
Budeš shánět zase něco podobného?
o 20.02.2020, 10:52 | crestik
spíš je to pěkný bordel k nasrání. Koupím si vybrané auto za mega, někdo mě smete, jsem měsíc bez svojeho auta a ještě prodělám při prodeji vraku. Možná jim i přeju, aby si tam nějaký labilnější jedinec přišel pro vysvětlení s bejsbolkou.
o 20.02.2020, 18:58 | Mr.Scully
Tak to bohužel je, když jsi poškozený, tak na tom vždycky proděláš. Jedině snad mít nějakej starej krám a nechat to opravit na rozpočet a pak to strčit někam k Frantovi na vesnici, pak se vydělat dá. V tomhle případě určitě ne. Uvidíme, jak pojišťovna vyřídí mou reklamaci, měli by ustoupit, tak uvidíme o kolik.

Hledám prakticky to samé, ale na trhu nic s velkou výbavou není. Hledám 540i xDrive - Mpaket, 360 kamera, adaptivní tlumiče/podvozek, prémiové audio. Toliko z těch základních parametrů - a už tak zbyde na trhu jen pár aut a vždycky je někde háček. Třeba cognac kůži jsme zamítli, je oranžová. Nebo auta často nemají adaptivní podvozek, který chci. I v Německu je ze 100 aut třeba jen 2-3 vhodné.
o 25.02.2020, 11:34 | Mr.Scully
Dneska v datové schránce dopis od magistrátu:

------
Při dopravní nehodě došlo k hmotné škodě na Vašem majetku.

Svůj oprávněný nárok můžete uplatnit u správního orgánu odboru dopravy a to ve lhůtě nejpozději do 5-ti pracovních dnů ode dne převzetí tohoto poučení, kdy spolehlivě zjištěnou škodu je třeba doložit na základě znaleckého posudku nebo odborného vyjádření.

V případě, že svůj nárok na náhradu škody ve stanovené lhůtě neuplatníte, nebude o ní správním orgánem rozhodováno. Svůj oprávněný nárok pak můžete dále uplatnit u příslušné pojišťovny, v občansko-právním řízení, u věcně příslušného soudu dle občanského zákoníku, nebo přímo u obviněného z přestupku. Svoji oprávněnou náhradu škody můžete též uplatnit u patřičné pojišťovny ve smyslu ustanovení § 6 zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, kde je v ustanovení § 6 odst. 2 uvedeno: „Nestanoví-li tento zákon jinak, má pojištěný nárok, aby pojistitel za něho nahradil v rozsahu a ve výši podle zvláštního právního předpisu (§ 442 a následující občanského zákoníku) poškozeným uplatněné a prokázané nároky na náhradu: škody na zdraví, škody vzniklé poškozením majetku, škody, která má povahu ušlého zisku, účelně vynaložených nákladů spojených s právním zastoupením při uplatnění zmíněných nároků.“
------

Pokud to chápu dobře... tak se jedná o potvrzení magistrátu, že jsem poškozený a nijak jsem se na nehodě nepodílel. To vyzvání, že mohu škodu uplatnit u správního odboru, znamená přesně co? Já to chápu spíš jako potvrzení, které ukážu své pojišťovně, že může škodu vymáhat po viníkovi, ne? Nebo co přesně by mohl ohledně škody vyřešit správní orgán?

Btw. celý ten dopis je ale koncipován spíš jako "podezření", tedy i "řidič podezřelý z..." a "měl předjíždět" atd., takže to na mě působí spíš tak, že to jsou závěry PČR a správní řízení teprve začíná? Ale zase je to nadepsáno jako Poučení poškozeného a píšou, že můžu uplatnit škodu... do pytle, právnický jazyk, to tam nemůžou napsat něco jako "konečné rozhodnutí" nebo "zahájení řízení" nebo tak něco? :-D
o 25.02.2020, 13:52 | mr.brain
Zahájí správní řízení, pokud jako poškozený budeš chtít. Takže to PČR sepsala a odeslala na místně příslušný správní úřad, který může (a nemusí) zahájit s viníkem správní řízení. Co to znamená pro Tebe jako poškozeného netuším, pro něj pokutu a případně body.
o 25.02.2020, 13:54 | Mr.Scully
Vychází mi z toho, že když prostě neudělám nic, tak tím možná celé řízení urychlím. Zvlášť když já řeším škodu normálně s pojišťovnou (proto mě mate, co bych měl jako za škodu řešit s úřadem).
o 25.02.2020, 18:18 | DaveF
jedna zkušenost k tomuhle z loňska, řešil jsem jednu docela nepříjemnou nehodu (jako majitel auta, řidič byl někdo jiný) - pojišťovna relativně rychle zaplatila obě auta (obě totálky z POV i HAV) a následně po tom co to policie uzavřela přišlo poučení všem poškozeným jak od MÚ kde se to stalo tak od pojišťovny, že se máme přihlásit se svými případnými dodatečnými nároky.
Takže to bude běžný postup.
o 25.02.2020, 19:31 | Mr.Scully
Jasný, tak nějak to taky chápu, akorát mi není jasné, jakou roli to má ve správním řízení, myslel jsem, že buď mi to uhradí pojišťovna nebo začnu občanskoprávní spor... ale je fakt, že se v problematice neorientuju. Nebudu to tedy hrotit. Nepoznám z toho akorát to, jestli teda je to teprve začátek správního řízení (PČR to slíbila uzavřít do 20. ledna, takže mi to datumově moc nesedí), ale holt asi jo. Nechám to tedy být, nějaký výsledek správního řízení předpokládám dostanu pak zase poštou.
o 26.02.2020, 07:46 | mrazik
Vychazi to podle meho z noveho obcanskeho zakoniku, kdy se muzes prihlasit o odskodneni napr. za psychickou ujmu atd.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.086 sekund.