Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Kombík benzín do 150k

 o Navštíveno 6672x o
o 11.01.2020, 22:23 | Mr.Scully
Chci jako druhý (nouzový) auto do rodiny nějakýho kombíka - prostě sjet pro rohlíky do Tesca, deset kiláků ke tchánovi nebo ho občas použít jako nouzovku, když je hlavní auto (BMW G30 540i) v servisu. Fakt tak 1000 km ročně. Idea je:

- logicky stopro benzín
- cenovka do cca 150k
- co nejmenší údržba - auto bude dlouho/často stát a jezdit krátký trasy
- ať to není úplnej lenoch - aspoň třeba 80 kW nebo tak něco jako minimum
- nějakej trochu moderní design, ať se za to nemusím stydět :-)
- spotřeba je mi úplně jedno

Představu mám. Spíš potřebuju trošku popíchnout, co třeba vyloučit. Postupně mě napadly:

Dvojková oktávka TSI (nejspolehlivější asi 1.4, nouzově 1.8/1.2) kolem 2008-2009
- jsou jich na trhu fakt tuny, lze lehce koupit i lehce prodat
- známý problémy s TSI, které se vyřešily až cca 2012 (1.8 TSI měla problémů myslím víc)
- pro představu něco takovýho: [ Link ]

Dvojková oktávka TSI po "faceliftu" motoru (2012+)
- viz výše, ale dražší; moc jich do 150k není

Mazda 6 druhá generace GH (cca 2008-2010)
- bezproblémový motory (je jedno který), dle mě sexy venek a přijatelný interiér
- málo aut na trhu, už trochu starší ročníky
- něco jako třeba: [ Link ]

Hyundai i30 kombi 1,6i MPI (druhá generace kolem 2012)
- lepší GDI motory na trhu nejsou, MPI je teda dost lenoch, ale stačil by asi
- dobrej vnějšek, hnusný kulatý tvary v interiéru
- na trhu jich kupodivu moc není, převážně diesely nebo LPG, o který se nechci starat

Upřímně se mi nejvíc líbí ta Mazda, ale i když mám odpor ke Škodě, tak beru Oktávku jako asi auto, který pak nejsnáze pošlu dál. Ale nevím, jestli třeba když koupím 2008-2009 TSI, tak jestli neriskuju koupi auta, kde do servisu můžu zahučet - nebo jestli výměna rozvodů za desítku pořeší všechny potenciální problémy?


o 11.01.2020, 23:36 | LiborFab..
Řekl bych,že pokud jde o 1000km/rok,tak je to párek.
o 12.01.2020, 00:17 | Mr.Scully
Z hlediska provozu určitě :-D Spíš mi jde o to, kde je velký riziko koupě nějaký pasti (viz ty některý starší TSIčka).
o 12.01.2020, 06:31 | Kounect
Podle me neni 1.4tsi parek ale past. Co jsem slysel, tak pocitej s vymenou pistu a krouzku okolo 200t km nekdy i drive anebo s papanim oleje. A folklorni rozvody ani nezminuji, pises ze o nich vis. Ja ted hledal pasika, 1.4 tsi a zasadne 90kw jednoturbo bez kompresoru. Cenovka 100 - 130 byvaji lepe vybaveni nez okty a z toho co je aktualne na bazosi jsem si nevybral. Aj jsem se byl podivat na toho ve Vlasimi. Vsechny problemy plnil do puntiku.
o 12.01.2020, 06:36 | Kounect | Upraveno: 2020-01-12 07:37:39
A pokud bych mel doporucit tak V70 2005-2007 po poslednim faceliftu dvojkove generace, petivalec bez turba 103/125kw a hotovo. Tech je ale malo, tak pripadne 2.5 turbo 154kw. Hlavne v manualu. Na petistupnove automaty uz nejsou dily a lidi uz to zjistuji, takze na obrat nic moc. Jinak auto v poho, jeste udela paradu a nic nechce.
[ Link ]
o 12.01.2020, 08:18 | xSam
Za me bych sel taky do toho volva, mel jsem ho roky a porad super kara a na tentonucwly dokonaly.
o 12.01.2020, 08:20 | Mr.Scully | Upraveno: 2020-01-12 09:21:33
Volvo teda moc sexy není, vypadá bohužel na svůj věk :-D, ale jako chápu vás, z hlediska údržby asi nesmrtelný.

Vylučuju teda definitivně ty první TSI u oktávek. Co ty TSI od 2012 dál, ty už jsou bezpečný, nebo se na to mám vykašlat a vzít každopádně nějakou atmosféru? Asi to tak udělám... miluju turbomotory, ale když chci bezúdržbu, tak je to asi nesmyslná cesta.
o 12.01.2020, 08:27 | xSam
Za to skodovka je tedy fakt sexy:-)
Ja jsem vymenil prave volvo V70 z 2005 za oktavku z 2016 a ze by mi to delalo radost..
Kdyz nad tim ale premyslim, ja kdybych byl ve stejne situaci, sel bych asi cestou jeep grand cherokee.
o 12.01.2020, 09:23 | Vencaf
A není lepší jako druhý auto na 10km něco menšího, třeba nějakej japonec velikosti Civic a podobně, co nejnovější za ty peníze když nechceš o moc starší auto a hotovo? Než spekulovat s problémovejma TSI.
o 12.01.2020, 10:18 | Mr.Scully
To ne, když už druhý auto, tak nějaký, kam se dají naložit věci a vyrazit třeba ve 3-4 lidech na pařbu na chatu. Druhý auto máme aktuálně jedničkovou fabii v hatchbacku a to je úplně zoufalý, vůbec to nejede a nic se tam nevejde.
o 12.01.2020, 11:32 | assassin
tak oktavka je asi dobra volba rozumu, ale je to oktavka no... mozna bych radeji vzal oktavku v nejake mene "oblibene" podobe - tzn treba prevlecena za alteu apod.

jako spravna liska, co si chvali vlastni ocas jsem taky pro volvo v70 .. ale druha generace mi prijde stara a oskliva. Sice pravoverni volvisti na treti generaci - tzn prevlecenej ford - plivou, ale pro me je podvozek z mondea spis vyhoda + vyssi servisni naklady snizuji cenu ojetiny. myslim, ze stejne stara oktavka je drazsi.
Ja to auto pouzivam jako totalni spotrebak, nesetrim ho, teren - doprava na MX s vozikem za autem, retardery bez brzdeni atd... a porad drzi tuk tuk, ma aktualne 370tis a porad to vypada jako auto, lidi casto neveri, ze to ma najeto tolik. mam ropaka. atmosfericky petivalce v posledni dobe v mem okolik zkapaly hned ve trech exemplarich - jeden valec bez komprese, upalene ventily, propalene pisty... takze ani ten benzin neni zaruka vydrze.

kdybych byl min "rozmazlenej" tak mondeo/smax/galaxy
o 12.01.2020, 15:39 | Pglock
Zamysli se i nad Meganem 1.6 74kW nebo FoFo 1.6.

Oboje funguje slusne a neni to predrazena bida v podobe Skodovky
o 12.01.2020, 16:47 | DaveF
když Oktávku tak bych šel do trojky s TSI EA 211, jen není za 150 ale spíš tak za 200.
o 12.01.2020, 21:17 | mrazik
Ford Focus 1.6 coz je nesmrtelny motor a neni co resit.
o 13.01.2020, 06:19 | Zdeny60
Taxi. Vyjde nejlevněji. A nejbezstarostněji :-)
o 13.01.2020, 08:56 | Mr.Scully
Taxi nejlevnější je, ale neřeší potřebu rychlého přesunu kdykoliv kamkoliv :-D A primárně stejně o peníze nejde.

Focus/Megane jsem se díval a to už je moc nízká třída, to nedám ani jako druhý auto. 1.6 benzín nechci, v tom jsem kdysi jezdil (konkrétně Megane Grandtour) a to byla zoufalost s tím zkoušet předjíždět. Ale třeba Mondeo ještě přichází v úvahu. Volva jsou nesmrtelný, ale tyhle starší jsou hrozný krabice :) a novější už mimo rozpočet.

Asi teda budu průběžně koukat na výhodné nabídky Mazda 6 / Ford Mondeo / Hyundai i30 (cca 2009-2011) se silnější verzí atmosféry (Mazda/Ford 2.0, i30 GDI), to by mohl být kompromis určitého standardu s bezúdržbovým motorem.
o 13.01.2020, 12:00 | DaveF
Já bych si koupil v tom případě Mondeo od 2008, 2,0 benzín, pokud ti nevadí spotřeba 7-10 (dálky-město)
o 13.01.2020, 12:12 | Mr.Scully
Posledních 15 let jezdím autama za 13-14 litrů na 100. Spotřeba je mi fakt úplně jedno :-D

i30 se mi upřímně nelíbí v interiéru, takže ono to dopadne buď Mondeo 2.0 mk4 nebo Mazda 6 GH, obojí cca 2010.
o 13.01.2020, 12:52 | Zdeny60
:-) primárně o peníze nejde a novější jsou mimo rozpočet :-))) Toliko citace z tvého příspěvku. Jiank ohne sranda: Mazda 6 2008-2012 to řeší. Moje volba.
o 13.01.2020, 13:45 | Mr.Scully
Tak o peníze vždycky jde i nejde :-) Je mi fuk, jestli druhý auto na nákup v Tescu bude stát 100 nebo 150 tisíc, ale když budu mít na výběr dvě podobný, tak nadšeně vezmu to za 100 :-)

Jinak díky všem za rady, nasměrovalo mě to.
o 13.01.2020, 14:43 | Lubak
Když Mondeo tak bych spíš koukal po 2,5 s 5ti válcem od Volva, ten 2.0 v Mondeu fakt není žádná výhra.
o 13.01.2020, 20:47 | LiborFab..
Padl tady i Hyundai,nějaké zkušenosti s GDI motory? 1.4 obsah.
o 14.01.2020, 06:01 | Only_One
Hyundai motor 1,4není Gdi, to jsou až nové generace Tgdi 1,4 z posledních let. To všechno před tím jsou staré dobré atmosférické jednotky s nepřímým vstřikovaáním. Jednoduché a docela spolehlivé. Celkem ujdou, ale občas se jim vysype katalizátor, nasaje to bordel do motoru protože je moc blízko motoru. Chce to prevenci s rozvodovýmn řetězem, ten si rád poskočí a taky motor umrtví. Sada je ale za pár korun v podstatě to je rozvodová sada s řetězem, co se mění jako řemen po 100tisících. Gdi motor atmosféricekej je pak 1,6tka, tu ale hyundai používala v i30 jen chvilku, ta se najde především u Kie Ceed má 99kW . V Hyindai jsou 1,6tky v I30 klasické nepřímovstřikované mají tušám kolem 88kW běžná konstrukce, ovšem obdobně nějaké auta měli problém s katalyzátory. U Gdi v Ceedu se zatím tolik problémů nevyskytuje. V podstatě nic zásadního nikdo neřeší. To Gdi v ceedu sám provozuju a to auto je zatím léta spokojený. Nemůžu zatím říct žádné negativum
o 14.01.2020, 06:30 | Knightey-
Jak zde zaznělo, vyhni se první generaci 1.4TSI a 1.2TSI (generace EA111).
Když už, tak druhá generace a ta je na pohodu - označení EA211. V každém autě byly od různého roku, takže rokem výroby se to nedá řídit na 100%.

A pokud to může být menší vůz, nebál bych se Fábky s motorem 1.0TSI vůbec :)

A nebo potom Carsharing. Pokud nebydlíš na konci světa :D
o 14.01.2020, 07:39 | LiborFab..
ONLY one ,myslel jsem t GDI ten z posledního modelu nové i30
o 14.01.2020, 09:16 | Zdeny60
Tak kam tě to nasměrovalo, není-li to tajdův? :-)
o 14.01.2020, 09:16 | Zdeny60
Tak kam tě to nasměrovalo, není-li to tajdův? :-)
o 14.01.2020, 09:46 | Mr.Scully
Vyberu podle toho, co najdu za pěkný a vybavený kousek v inzerci, ale mám to zatím v pořadí 1. Mazda 6 2.5/2.0 a 2. Ford Mondeo 2.0. Interiérově trága obojí, zvenku hezčí a taky teda dražší Mazda. Oktávku bych zvážil až EA211 a to už je cenově výš. Renault nevypadá kupodivu špatně, ale měli jsme asi čtyři renaulty v rodině a celkem mi to stačilo (a rodině taky, otec přešel na Subaru Forester :-). Hyundai bych si asi nezvykl na interiér. Z dalších navrhovaných aut starší Volva vypadají zvenku děsně, Focus už je o level níž.

Paradoxně už se cenami dostávám skoro na BMW :-D Který by mi vyhovovalo nejvíc, ale neudělám to, protože bych musel koupit nějakou sociání výbavu a jakožto BMW maniakovi by mě z toho srovnání trefilo :-D To si radši koupím pěkně vybavenou předokolku než sociální báwo. Hlavním autem bude vždycky BMW G30 540i, to auto miluju.
o 14.01.2020, 16:24 | Zdeny60
Otec je rozumnej.
o 14.01.2020, 18:25 | rencek
Na takový malý nájezd TSI zbytečný. Kup Hondu Accord tourer 7G - to je držák, to aspoň nastartuješ po delší odstávce.
o 14.01.2020, 19:33 | Mr.Scully
7G se mi upřímně nelíbí, vypadá jak pohřebák a už je moc zastaralá. Ale jako 8G bych si líbit nechal, to je konečně na ten rok docela pěkný auto uvnitř. Zvenku je mazdička lepší, ale uvnitř je to na asijské poměry v hondě lepší. Akorát jsme zase víceméně na 200k+...
o 14.01.2020, 20:34 | rencek
Ano 7G je taková pohřební, ale to se mi třeba líbí, že je jiná, než tuctové mondeo. A alespon ti to nezrezne jako mazda :-)
o 15.01.2020, 07:37 | Only_One
Liborfab: novou generaci s 1,4Tgdi neseženeš za 150tisí.
o 15.01.2020, 09:31 | Mr.Scully
Mazda 6 v tý generaci GH prý nerezne zdaleka tolik jako ta předchozí :-) No uvidíme, obecně už na auta koukám optikou roku 2020 a ty auta z roku 2008-2010 jsou pekelně zastaralý a to mluvíme o střední třídě nebo dokonce vyšší střední. Myšleno interiérově, zvenku je to v pohodě. Navigaci aby člověk pohledal a i třeba xenony jsou překvapivě v méně než polovině aut, u některých značek a modelů prakticky vůbec.
o 15.01.2020, 21:09 | LiborFab..
ONLY one,ano já vím, koukám po tom posledním modelu. Tak mě zajímal názor na ten motor.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.323 sekund.