Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Přijatelné náklady na provoz auta

 o Navštíveno 6544x o
o 15.01.2020, 12:39 | PK
Ahoj,

jaké jsou podle vás ještě přijatelné náklady na provoz auta. Vynecháme STK, pov. ručení, spotřebu apod. Jde mi čistě o servis. Chci rozumně posoudit, jestli mám nebo nemám seroucí se auto, který sem tam potřebuje servis.

Mě to teď vychází 1,5 kč/1 km. Je to dobrý nebo špatný?

Díky :)


o 15.01.2020, 12:45 | Pglock
Řekl bych, že ses právě nominoval na nejblbější dotaz roku.

Ono záleží na dost faktorech: druh provozu, druh vozidla, účel provozu, tvůj výdělek, co ti visí na krku atd...

U fiata mám provoz skoro zadarmo, Škodovka stojí kupu peněz. Oboje je přijatelný...
o 15.01.2020, 13:12 | radek.613
Nejdivnější dotaz roku a máme teprva půlku ledna :-D Tak napiš značku, model, nájezd a roční nájezd, jinak je to přeci dotaz zcela nesmyslný....

o 15.01.2020, 13:23 | Mr.Scully
Mně třeba přijde zbytečný řešit náklady na servis, když najedu za měsíc třeba 1000 km a za tu dobu to auto ztratí třeba 10000 Kč na hodnotě, takže pak to fakticky vychází na 10 Kč / km. Řešit pak nějakej servis za 50 tisíc je v podstatě minoritní :-)

Jinými slovy je to auto od auta a nedá se nikdy paušalizovat. Upřesni dotaz :-)
o 15.01.2020, 13:32 | PK
Auto běžný rodinný provoz, cestování do práce. Najelo to cca 14 tis km/rok, Je to Espace III, 1999, provoz lpg.
o 15.01.2020, 13:42 | kiklop32
To je zajímavý ukazatel, akorát asi k ničemu.
To snad člověk cítí, že do auta cpe nesmysl a furt to není v dobré kondici. Standardní dilema starýho auta, investovat do oprav desetitisíce a mít pár let klid, nebo si koupit novější a možná mít klid. Todle asi nikdo neposoudí bez znalosti auta. Pokud to jezdí za pár, není to prohnilý a splňuje to požadavky, tak proč měnit. Jen pokud už to není takový šuplík, že se to fakt nevyplatí.
o 15.01.2020, 14:09 | xSam
21tis za rok na servis dvacetiletyho auta mi prijde naprosto OK
o 15.01.2020, 14:31 | Mr.Scully
Za mě taky celkem OK. Je to starý auto a ještě francouz, to klidně 20k ročně vzít může. Není to žádná sláva, ale ani až tak atypický.
o 15.01.2020, 16:05 | PK
Já to neposoudím. Do teď sem měl starší auta a ať to byla jakákoliv značka, tak to bylo podobný a každý chtělo svoje. Tak právě ani nevím, jestli mám jen smůlu na auta, nebo to je normální. Autům nerozumím, tak proto tenhle pro někoho blbej dotaz...
o 15.01.2020, 18:45 | DaveF
Tohle mě zajímalo kolik stojí provoz nového auta ve srovnání s ojetým tak jsem to teď 5let evidoval :-)

5let/120tis km Nový VW Golf (PC 440tis)

Ztráta ceny 186tis tj. 1,55Kč/km
Servis+pneu atd. 76tis tj. 0,63Kč/km

Pojištění 60tis tj. 0,50Kč/km
Palivo 230tis tj. 1,92Kč/km

Celkem 4,6Kč/km

Podle mě to není tak špatný.
o 15.01.2020, 18:59 | Pglock
U ojetiny tě ten servis za minimálně 20-50k ročně prostě nemine. Ať je to ofce nebo frantík.

A jestli u 21 let starýho auta řešíš náklady na servis, tak to potěš koště... :D
o 15.01.2020, 19:12 | PK
Pglock: Kde si to vyčetl? Já se jen ptám, jestli to je normální vzhledem ke stáří auta.

Ostatním děkuji za rozumný odpovědi.

o 15.01.2020, 19:46 | Tomášek
Pglock co bys chtel na oktavce kazdej rok za 50 servisovat?
o 16.01.2020, 05:34 | M.a.R.i | Upraveno: 2020-01-16 06:39:47
Vedu si svoji servisni knizku a pro zajimavost to vychazelo takhle:

Lexus LS400, najel jsem s nim 100 000km a bylo to cca 0.45Kc/k a to jsem jezdil jako pan ve 4.0 V8 290ps. Kdyz jsem k tomu jeste pripocetl PHM (LPG), tak jsem byl na tom lepe nez kamarad s Touran 2.0TDi. Ten byl asi na 2x nebo 3x vyssi castce a auto mel stejne dlouho a najel i stejne km.

A ted manzelky Cadillac SRX s kterym zatim najela 15 000km to vychazi 35Kc/km :). Ale delam z toho novy auto a trosku ho vylepsuju, tak v tom je Cadillac trosku nevine :).

Ani u jednoho nepocitam POV a PHM
o 16.01.2020, 05:57 | Knightey- | Upraveno: 2020-01-16 06:57:46
No já se nedostanu ani na tu částku co píše MaRi se svojí Caddynou v CNG. A to mám na ní najeto 60t km a celkově má přes 200t km :) - ale dělal jsem si to sám vše. Což taky asi hraje roli, než když to dáváš do servisu.
U Fábky 3 s 1.0TSi, tak první investice za 2 roky byla 4400,- za servis což je 0,16kc/km náklady :) A kdyby to šlo si vyměnit sám, tak je to snad ještě za půlku :D
o 16.01.2020, 06:05 | xSam
Ja mam zanovni oktavku a mam momentalne naklady 10Kc za Km. Havarijka, serviska pri 60tis, tedy oleje, filtry a olej s proplachem prevodovky a nejaky drobnosti. A vzhledem k tomu, ze jsem najel od srpna jen 4tis ksm tak je to fakt vyhodny. A kdyz pripoctu cenu nakupu vozu tak jsem na 137,50 a to se sakra vyplati:-D
o 16.01.2020, 08:31 | radek.613
Nevím jestli je "cajk" vrazit ročně do trojkového Espace z roku 1999 čistě na servisu 21k, když v bazarech tyhle francouzské věci stojí celé mezi 15 a 25k, to je myslím to, oč tu mezi řádkama běží. Z mého pohledu mít doma auto, které celé koupím za částku, kterou rok co rok vynaložím za jeho servisní udržení naživu, je totální a neskutečný nesmysl a doma by to zůstalo jen tehdy, pokud by ty servisní náklady byly o řád menší (neboli desetinové - 0,15/km). 1,50/km při takovém turisticky-sezonním nájezdu je podle mě - vůči tomu autu a jeho reálné hodnotě - servis luxusní, na úrovni péče o Veyrona :-D :-D :-D
o 16.01.2020, 09:08 | Mr.Scully
Mně spíš nejdou do hlavy ty částky typu "minimálně 20-50k u ojetiny". 20k ještě beru, ale kdyby auto mělo mít servis za 50k, tak ho nechám rovnou na vrakovišti. Měl jsem v životě asi šest aut (samé ojetiny) a to nejžravější si vzalo odhadem desítku ročně v průměru (mluvíme o servisu, ne o spotřebce typu výměna oleje). V úplně krajním případě odešlo nějaký čerpadlo za desítku, ale to bylo třeba jednou za tři roky, jinak to byly jednotky tisíc (třeba lambda) a v servisu jsem byl jednou, maximálně dvakrát do roka.
o 16.01.2020, 09:09 | Only_One
mě to zas tak nelogický nepřijde. Někdo nemá na to aby si koupil auto za 200K jednorázově a udržovat starší auto s minimální cenou a o něco vyššími náklady se rozprostře na víc částek. Ono pak stačí u čehokoliv co jezdí míň jednorázově udělat rozvody, brzdy a nějaký větší servis a než se ta cena rozpustí v kilometrech trvá hodně dlouho a přitom to je běžná věc co se mění normálně. 0,45kč/km je moc hezký když najede 100 000, ale v podstatě ani 1,5kč/km není špatný pokud to auto nenajelo 200 000km :) A jen tak BTW Veyron měl jednu sadu pneumati na 4000 km a stála něco kolem 800 000kč :-D tak jen za gumy to je 200kč/km... ale při započítání i ostatních servisů to je něco kolem 500-800kč/km Tak na to nemá asi vůbec nic
o 16.01.2020, 09:56 | radek.613
Jenže ty brzdy, rozvody a větší servis v desítkách tisíc neděláš každoročně, kor když to jednou uděláš a pak skoro nejezdíš, takže je blbost je započítávat podle ujetých km, leda že by jsi ten servis počítal až v okamžiku, kdy ty věci co jsi vyměnil jsou opět na výměnu (typický příklad - koupím ojetinu, za entry servis nutných i nenutných věcí dám první týden od koupě klidně stejnou cifru jako pořizovačku, ale pak pět let a 150.000 km jezdím bez oprav, jen s údržbou)... takže když se vrátím k tomu zadání od PK, pokud má náklady na servis 1,50/km trvale, tedy opravdu servis toho povozu stojí přes 20 k ročně, aby vůbec ten rok vydržel jet vlastní silou a ty roční km odjel (1,5 x 14.000 km), je to velmi drsné zjištění a defacto "topení tisícovkama v krbu"

P.S. ten "Kabaň" byl nadnesený příklad, ale příměr náhodou celkem sedí, opravdu není moc lidí, co by provozovali auta stylem "ročně servis za cenu celé ojetiny" déle jak rok - pak jim zpravidla dojde, že je to sebevražda..
o 16.01.2020, 10:31 | Pglock | Upraveno: 2020-01-16 11:37:24
Achjo pánové....

Vono taky záleží, zda děláte servis podle knížečky nebo preventivní a co vše do tý čásstky počítáte.

Jen tak příkladově, jak se ta částka 20-50k může rozbíhat.

2018: přední náprava, zadní náprava, komplet výfuk, lambda oleje, filtry, svíčky, lambda, zapalovací moduly, kotouče, desky, stříkání dutin = 40k

2019: zadní brzdiče, oleje, filtry, svíčky, 4x letní guma, stříkání dutin, dekly pod motor, baterka = 15k

2020: 4x tlumiče + píčoviny okolo, přední světla, oleje, filtry, svíčky = 20k


Když to mám řešit způsobem, že to neměnim až se vysere, tak to holt něco stojí...
o 16.01.2020, 10:51 | Pglock
Tomasek: ja nic. Ja takovou bidu nechci 8-)

Jinak soused mel 77kW PD a mainko se mu to sypalo: prvni rok brzdy, predni naprava, vzadu rozsypany tlumice. To slo.

Dalsi rok se mu rozsypala spojka, delal rozvody, nejaky cidlo na motoru. Pak to prestalo chytat a vyklopil 40k za opravu.

A posledni rok se odporoucelo turbo, zacal jebat egr a jako bonus se na zaver celeho rozsypal klimakompresor.
Pak to dal pryc. Ted ma FoFo 1.6 a krom rozvodu a brzd nemusel za dva roky resit nic.

Takze tak.

o 17.01.2020, 15:28 | Kounect
Schvalne porovnej z jine strany = operak. Tam auta, tedy i s pojistenim a gumama atp. stoji treba 5,5 na km. Pokud bych se necemu takovemu blizil se starou herkou, asi bych mel byt nasrany. Pokud jsem na 1,5 vubec bych se z toho neposral, ale stesti na beudrzbove auto jsi teda nemel...
o 17.01.2020, 20:35 | PK
Právě vím, kolik ty zázraky stojí. Bylo to hlavní auto v rodině, než se před necelým rokem pořídilo nový, tak jsem se staral tak, aby mě vždycky dovezlo. Bohužel se to neopravovalo preventivně, ale auto si samo řeklo. Bohužel dva - aby mě vždycky dovezlo taky úplně neplatilo...Díky všem za názor.
o 18.01.2020, 20:42 | jura.j
trošku taky napíšu
octa 1 1,8T AGU r.99 , za 12 roků a 50000 km co ju mám byli enom zadní desky , zadní tlumiče , modul zapalování ( byl zadarmo ), váha vzduchu , sada zimních a letních gum ( minulý rok kůpené za krásný love) , jináč neptá kromě oleja a filtrů vůbec nic.
budu asi kupovat neco s věčím kufrem ( nedostanu už do okty hokejky ) a mám hrůzu z teho , co vybrat , aby to drželo ( volvo V70 ? )
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3187 sekund.