Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Olej kompresoru klimatizace

 o Navštíveno 6073x o
o 05.06.2020, 19:52 | Woko_O
Ahoj

Budu měnit kompresor - je na něm štítek kde je i info o oleji. Je tam 75cc. Na netu píšou 100 - 120ml. Olej výměním, takže se to pokusím plus mínus odměřit a dát tam něco podobnýho.

Teď je okruh klimatizace odsátej, zatím jsem ho neotevřel. Až to vyměním, vemu to na plničku. Je tam 525g chladiva, ale má se přidat ještě nějakej olej?(není to automat). Nebo stačí jen namačkat 525g a těch 75 -100ml co dám do kompresoru se potom rozjede s chladivem?

Je to spíš jen takovej pokus, s nejasným výsledkem účinku, ale abych alespoň to udělal dobře.

Dík


o 06.06.2020, 13:10 | radek.613
Olej se nelije do kompresoru, ale beha navazany na chladivo celym okruhem. Takze do kompresoru nic nelij, ale pripoj ho na okruh, vyvakuuj to, nacpi tam chladivo a spolecne s nim nech vstriknout potrebne mnozstvi spravneho oleje. Klimakompresor neni motor, nema vlastni zasobu oleje....
o 06.06.2020, 18:46 | Woko_O | Upraveno: 2020-06-06 21:24:34
Tak to tě možná vyvedu z omylu, ale do kompresoru se olej běžně leje, dokonce má i svůj vypouštěcí a napouštěcí šroub a několik druhů olejů. Nové kompresory se prodávají s olejem uvnitř.

Sice to není motor, ale má zásobu oleje a je mazaný, stejně tak jeho pohyblivé části uvnitř. A to i tím co je navazané na chladivo (to je i ten olej z kompresoru)
o 08.06.2020, 19:26 | radek.613
Netřeba mě vyvádět z omylu, dělám klimatizace dost dlouho na to, abych věděl jak to chodí. Kupříkladu u transportních chlazení s kompresory Sanden se při servisu mastnota dodaná v kompresoru vylejvá (je v něm primárně po záběhu jen kvůli skladování a přepravě, aby činné plochy ventilových desek a bubnů nechytly lišku), a plní se nový po montáži předepsaný do okruhu pro daný systém. Neboť jeden a ten samý kompresor může běhat s několika různými oleji i chladivy a nezáleží jen na kompresoru, ale i zbytku okruhu....
o 09.06.2020, 20:19 | Woko_O
Dobře, díky.

Řídil jsem se tím co řikal přímo Sanden a to že mám podle tabulky, či nálepky nalít olej PAG46 do kompresoru, kompresor namontovat, vyvakuovat okruh a naplnit chladivo. Pokud se nevyplachoval system a v kompresoru je olej, není třeba víc doplňovat. Zbytky oleje jsou v dalších částech (výparník, kondenzátor, trubky atd.)

Zatím to funguje. Až přestane, bude to tím, že jsou v Sandenu blbci a udělám to jak řikáš..
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.318 sekund.