Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi

o

Forum > dB Drag Racing > uvažuju udělat DBauto s PA BAsáků 18

 o Navštíveno 34526x o
o 19.01.2011, 01:22 | Flash | Upraveno: 2011-01-19 01:24:27
Zravim
mam druhé auto je to fiesta tam sem chtěl udělat řádné tlumení ale hlavně to chci osadit pořádnou silou PA subů které budou vykazovat hromové basy akorát že nevim jestli to můžu napajet autozesikem nebo si nechat udělat nějakou rychtu na 12v

už sem vyděl PA na dbdragu a byly to snad Beyma nebo Eminence

chci mít co nejvyšší citlivost takže 110db a xmax 10,5 na každym

je možné aby autu praskly okna ?
o 19.01.2011, 01:27 | Flash
tohle mi psal kluk co dělá s PA v autech

Hoj. Koukni na tohle.. kdž tam narveš dva kousky na jeden kanál tak si myslím že ti prdne sklo ;) a seženeš je i levněji [ Link ]
[ Link ]



[ Link ]

[ Link ]
o 19.01.2011, 07:17 | rgf
:) co dodat...
o 19.01.2011, 08:49 | Rocco.
no hele zkus to.. treba jsi prisel na neco novyho, co nikoho na svete jeste nenapadlo..
a jestli 450w basackem dokazes vyhodit okno, tak zklidis velky uznani..
treba sme pitomci a kupujem sw po stotisicich a ono to pujde mozna subem za dvojec.. nevim, ale abys nebyl pak zklamanej
o 19.01.2011, 11:53 | Radeggast
Zrealizuj to... Potom napiš recenzi, udělej pár fotek, přidej k tomu výsledky měření a uvidíš, zda to bylo úspěšné, či nikoliv...
o 19.01.2011, 12:19 | giuseppe
Flash: okna to přežijou bez problémů...a proč se nedávají PA basáky do aut? dobrá otázka..já si myslím, že je to kvůli jejich velké impedanci(8ohmů),malému zdvihu(Xmax) a protože nehrajou frekvenčně nízko(pod 40Hz).
o 19.01.2011, 22:40 | vinzek fa
Rocco. voni ty PA basacky dosahujou podobnejch cen jako ty nase neni problem takovej reprak koupit za 30papouchu ale uz sem to videl auto rvalo jako svine ale na meraku 120 to fakt do auta asi nebude ty repra na to nejsou staveny

Flash diskuzy na toi bylo dost tady na foru kazdej machroval niksdo nic nepostavil

pozor dbdrag ma pravidlo ze muzes merit na fr max 80hz takze mas co delat tyhle repra fungujou kousek vejs hlavne to jen tak v nejakym aute nenaladis
o 19.01.2011, 22:42 | vinzek fa
giuseppe neni problem asi udelat pa z vetsim zdvihem ale konstrukcne ten basak nemuze ten tlak vydrzet muj nazor neznam ty repra zase tak dobre ale je to konstruovany ven kde neni takovej spetnej raz jakoi v aute
o 01.02.2011, 00:23 | Petan78
Zdravím,
jestli v tomle mohu nějak pomoci,tak zde uvedu několik poznatků co se týče PA(Public Adress).Samozřejmě je možné použít tyto repra,je třeba si uvědomit že pro dosažení max SPL na co nejnižších frekvencí je zapotřebí hodně objemná ozvučnice např. pro průměrný 18" je zapotřebí nějakých 220 L na dosažení mezní frekvence(f3)30 Hz,což v osobním voze je těžko realizatelné a to nemluvím o nějaké horně(ozvučnice s laděným zvukovodem)ale o bassreflexu.
Mohu ti doporučit jediné možné řešení a to izobarické,2 reproduktory proti sobě se vzájemně obrácenou polaritou,s tím se pak dostaneš na poloviční objem ve srovnání s tím co jsem uvedl ale je třeba počítat s tím že citlivost bude nižší o 3dB což se vyrovná 2-násobným výkonem a impedancí která bude poloviční(paralelní zapojení)a tak lépe využiješ výkonu autozesilovače.
o 01.02.2011, 21:05 | hoff
Jako Radeggast
o 22.02.2011, 20:50 | Lada362
ty vole ze mne vzdycky nekdo donuti se sem prihlasit:-))
PROSIM durazne vsechny soutezici a hlavne ROZHODCI aby si pred sezonou zopakovali pravidla a vyhnete se temhle diskusim.Vincku az si to precte certifikovana Verca da ti prez usta:-))))
o 22.02.2011, 22:29 | vinzek fa
Lada362 no jo no neni to schvaleny do auta nemuze to tam bejt no co se da delat zejo stejne je to ve finale naprd -)
o 23.02.2011, 10:35 | Rocco.
Jaký povidla? :)
o 01.03.2011, 10:59 | bassmistrkuca 8
jaky povidla?-)
o 01.03.2011, 14:39 | luda551
sveskový :D
o 01.03.2011, 17:53 | hoff
Ja jsem jen zvedav kdo z tech superchytrejch vzdelanejch PAckaru nekdy dorazi na nejaky mereni. . . .vzdyt nemusite stavet Pandu nebo nejakou extremni zastavbu. Dva wofery a zesak. . . .
o 01.03.2011, 20:33 | Rocco.
Hoffe, tak jestli jsem to dobře pochopil, tak s PAčkama nemužeš na DbDrag...
o 01.03.2011, 21:58 | hoff
Ha :) tak to me nejak uniklo . . .no tak to je pak problem vyresen :)
o 02.03.2011, 12:47 | bassmistrkuca 8
PA se prece neda koupit v obchode,,jedine cornout,,
o 02.03.2011, 15:04 | vinzek fa
bassmistrkuca 8 proc new da se to koupit stejne jako cokoliv jineho jen to neni vyrobeno pro autohifi
o 03.03.2011, 23:35 | bassmistrkuca 8
dBDRA definuje konvenční reproduktor jako elektro-mechanický přenašeč neprodukující zvuk, který obsahuje kužel, rám, buben a cívku.Vybavení musí být dostupné ke koupi u oprávněných obchodníků se zvukovými systémy,dBDRA definuje oprávněného obchodníka jako jakýkoliv obchod, který má legální licenci pro obchodování s věcmi kolem zvukových systémů, obchoduje v "kamenném" obchodě, jehož otevírácí doba je minimálně 40 hodin týdně a je autorizovaným továrním prodejcem. chybi tam neco venca ????hladaj smudlo:)))
o 04.03.2011, 01:23 | Tuner#2
Takový firem je spousta: [ Link ]
o 04.03.2011, 07:53 | giuseppe
Tuner#2: dobreej příklad!
o 04.03.2011, 12:04 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-04 12:06:41
Takových firem je mraky a ono opravdu selský rozum pro PA jednoznačně hovoří...

PA reproduktor má vynikající citlivost mnohdy přes 100dB (tím pádem mu k vybuzení stačí mnohem menší výkon), a vykazuje o mnoho menší zkreslení. Když občas vidím ty autohifi nesmysl repráky, kde je citlivost z bídou na 80- 83dB při 1W/1m, pohyblivé hmoty váží pomalu jako auto střední třídy :-D a tím úměrně naroste zkreslení, tak se nedivím, že k tomu je potřeba mnohokilovatový zesík s dobrým damping faktorem... Bohužel u dB dragu nejde o kvalitu zvuku a jde pouze a pouze o tlak a to prostě gumák s nesmyslně velkým X-max vybuzeným pořádnou dávkou kilowatů umí "lépe" než PA na tvrdém závěsu s podstatně menším zdvihem. Navíc pro PA musí být objem ozvučnice opravdu hodně velký aby se rezonanční kmitočet dostal na nějakou přijatelnou hodnotu a to se do malé Pandy nevejde :-D Toť asi vše k danému problému, ale logický rozum se musí pozastavit nad tím kam se ten vývoj v této oblasti vlastně nasměroval...
o 04.03.2011, 13:42 | giuseppe
Tuner#2:...pěkně napsaný!
o 04.03.2011, 15:02 | vinzek fa
Tuner#2 ono to je velka mejlka co si napsal clovece takovej cistokrevnej dbdragovej gumak je mozna kvalitnejsi sw nez kdejakej PA basak co se vykonu pozaduje ano je ho potreba hodne ale taky hodne kvalitni jinak nenatlacis ani tukanec ja sem ze zesiku dostal 9kw a k cemu me to bylo kdyz na 3 kw to delalo o 4db vic jen to ze pri tech 3 kw z toho sel jeste kvalitni signal spravne to kontrolovalo basak a delalo to to co ma -)
o 04.03.2011, 15:09 | Tuner#2
vinzek fa: Neuraž se ale tohle je typický postoj dB dragisty co o problému elektroakustiky nic neví a jen se snaží nějaký systémem pokusem/omyl vytáhnout co největší tlak v autě (čest vyjímkám co tomu rozumí a dělají smysluplné kroky)...

Jen tak pro zajímavost jak se pozná čistokrevný dbdragový gumák a jak kdejakej PA basák? Dle čeho se to třídí? :-D
o 04.03.2011, 15:21 | vinzek fa
Tuner#2 uvedom si jednu vec kdyz ses tak dobrej co se konstrukce reproduktoru tyka

dbdrag umoznuje pouzit fr do 80hz kdy asi jen v tej pande udelas kolem 70ti ty pa reproduktory budou schopny fungovat v takovejch podminkack je to konstruovany do velke bedny dobra udelame stenu ta je velka celkem dost pricti k tomu ten tlak a frekvenci nejakej vykon kterej bude potreba a zkus to pustit , ty repra sou dobry nic proti ale kdyz se lamou karbonovymembrany trhaj se vlnovce a zavesi kde je nejakej material podle me to takhle konstruovanej reprak nedokaze uz sem jich par v aute videl hralo to jako cert to jo ale tlak 123 a konec -)

pokud vis neco o problemu elektroakustiky ok nebudu se z tebou dohadovat mam sw kicker solox 10 mame marbelu kabelaz baterky zesik dame kolem 10kw vykonu borci s tim delaji 160db ve stretu kdyz me to udelas ses borec -)) vono je to spis o tom pokus omyl nez o tom delat neco smysluplne

o 04.03.2011, 15:22 | vinzek fa
Tuner#2 jo omluv muj pravopis a ze neoddeluju vety uz to se mnou lepsi nebude -)
o 04.03.2011, 15:23 | petis | Upraveno: 2011-03-04 15:26:34
Trochu přispěju. Osobne by me zajímalo co by 18´´ PAčka dokazali třeba u Ladi v Terre. Pro dvě 18´´ DDčka má oběm zhruba 700litru box. To by PAčkum mohlo stačit.
Ale obrovskou nevíhodu u PA vidím v Xmaxu kterej se pohybuje v mm? (nevím neznám, někdo me opravte) a taky v membráně. U DDček se používá kevlar, carbon. Když už nekdo nekdy použil papír membránu rozrhala se behem chvíle. To myslím že by byl i případ PA, ale zase třeba se pletu, PA jsem naživo nikdy neviděl a neštudoval jsem ho. Nevím jaký používaj PA cívky ale plechovej former to asi mít nebude. Třeba DD cívky maj former dvojtej kvuli tuhosti.
Jinak citlivost u PA je obdivuhodná to je fakt, ale Třeba Rockford Fosgate TRF2212 má citlivost kolem 93dB což taky není špatný na woofer na tlak. Ale tam je to dáno asi 4´´ cívkou a obrovským motorem, Ale třeba DDz s NEO motorem má citlivost taky hodně přes 90dB, Je mi jasný že je to málo oproti PA, ale zase je to ohodně víc než 82dB u Alpine R wooferu nebo kolik to přesně bylo.
o 04.03.2011, 16:07 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-03-04 16:09:43
vinzek fa, petis: Pánové, ale já nikdy netvrdil to co mě podsouváte a to, že PA bude na účely dB dragu lepší.

Zde cituji můj příspěvek z 12:04: "Bohužel u dB dragu nejde o kvalitu zvuku a jde pouze pouze o tlak a to prostě gumák s nesmyslně velkým X-max vybuzeným pořádnou dávkou kilowatů umí "lépe" než PA na tvrdém závěsu s podstatně menším zdvihem"

Trochu mě to připomělo slova Tazzzze na ESPL v diskuzi o tom co vlastně měříme a jak je možné, že ve škole náš učili, že 130dB je práh bolesti a v autech máme 135, Tazzzz 140 a víc dB a krev z uší nám neteče? Ono jedna věc je hluk (intenzivní souvislý tón u určité úrovni) a tam by skutečně těch 130dB byla už hodně velká krizovka pro člověka a druhá věc je krátkodobý akustický tlak vyvolaný velkou výchylkou membrány, nebo chcete-li jinak je to stlačení/rozhýbání masy vzduchu a vytvoření tlaku. Jak Tazzzz vtipmě poznamenal, tak pokud budu mít kvalitní nové auto dobře utěsněné, tak stačí rychješ bouchnout dveřma a mám na měřáku 125dB což se mu někde na Evropě stalo :-)

Tím svým příspěvkem z 12:04 jsem jen chtěl naznačit to, že z elektroakustického hlediska jsou ty "dbdrag" reproduktory ten největší shit a zvukově je to děs a hrůza s obrovským zkreslením a odsuzovat PA jen kvůli jednostranému účelu na co to používáte je opravdu zcestné a krátkozraké. To proč se u PA naměří "malý" akustický tlak i když to dle vašich slov "hrálo jako prase" jsem snad laicky vysvětlil výše.
o 04.03.2011, 16:21 | petis | Upraveno: 2011-03-04 16:25:08
Tuner2: v žádným případě ti nic nepodsouvám, ani tě nijak školit, to bych si nikdy nedovolil. Jen jsem tak nejak srovnával jednotlivý repro pro moje využití a tam jsou ty ´´dB gumáky´´ jednoznačně lepší, Nebavím se o muzice, SQ a kdoví včem ještě. Ale o jediný frekvenci 69Hz:-) Když budu stavet aparaturu na zvuk budu vybírat všude možně aby to hrálo pro mě nejlípů jak je jen možné. Jinak DDz nehraje to je jasný to je jen na dB ale třeba ten zminovanej TRF je hodně slušnej na muziku.

edit. Co se týká bouchnutí dveří, tak když zavřu komplet Pandu tak ani moc prásknout dveřma nemusím a je tam 1222-125dB:-)jak kdy :-)

Jo a tvuj příspěvek z 12:04 jsem přehlídnul:-)
o 04.03.2011, 16:26 | vinzek fa
ty vole 1222db to je masakr -))))))))))))))))))
o 04.03.2011, 16:27 | vinzek fa
Tuner#2 taky tzi nic nepodsouvam jen sem ti napsal to ze se mejlis s tou nekvalitou zvuku -)
o 04.03.2011, 16:32 | petis
hehe, zasekla se mi dvojka:-)
o 04.03.2011, 16:34 | Tuner#2
petis: Ok ;-)

vinzek fa: Jenže já se nemýlím, sám petis uznává, že to co je na špičce v dbdragu se reálně nedá poslouchat a dle parametrů co takový reproduktor má to prostě ani není možné ;-)
o 04.03.2011, 16:54 | vinzek fa
ja taky ale nerek ze se to poslouchat da ale je potreba kvalitniho zesilovace aby ti dal kvalitni signal abys toho tlaku dosahl vis ty si napsal ze to jde z gumakem a velkym vykonem ale to samozrejme nejde to je jako kdybych ja rek ze vemu jakejkoli reprak jakejkoliv zesik konstruovanej nejak na kvalitu a dosahnu stejnyho zvuku jako se superspiuckovou technikou tak asi tak nejak to sme se spise spatne pochopili
o 08.03.2011, 11:25 | vinzek fa
bassmistrkuca 8 v tom textu je spousta nedostatku projed to odstavec pred a po -)zjistis ze se tam pise cosi o certifikaci pro auto sound -)))
o 08.03.2011, 14:40 | bassmistrkuca 8
vinzku jeste bych mnel jeden dotaz,mam vyhlidnuty tady u nas u vietnamcu na trhu subolfery,obrovsky muzu je pouzit kdyz je to z trhu a ne z obchodu?,,vsechny bych vas s nima prevalcoval vv,, ":)
o 08.03.2011, 14:42 | luda551
kuca: jen pokud maji modrou, červenou bo žlutou barvu jinak ee..
o 08.03.2011, 16:13 | clown
prodejce bude zrejme zlute barvy :o))
o 08.03.2011, 22:28 | vinzek fa
jedine červeny -)
o 05.07.2011, 13:29 | Flash
Kluci koukám že se to tu rozjelo a to sem nečekal.
fiesta neprošla tech.takže pa zatim nebude.
přemýšleli jsme o eminence delta 15lf do hornflexu jenže tam je problem s nakrmenim

pak sem měl v planu rcf15 nebo 18 má xmax 4.5cm jenže zase 280litru
takže bude pokus s 15 deltou a pak s rcf
díky za bohaté zkušenosti
o 14.07.2011, 22:30 | páčka
jezdil jsem db drag v roce 2007 fiat bravo,radio alpine 9884 zesik alpine MRD-M1005 monoblok a dva pa basáky "15" 8 ohms.zapojene na 4 ohms.hodnota 140,1 dB.v pohodě to vydržeo i teath match.na začátek dobrý ale jak říkají ostatní na rekordy v db dragu to není
o 27.07.2011, 14:58 | Sleepz
Mozna kdyz budu mit naladu tak bych mohl zkusit hodit do auta na zkousku PA repro co mam na chate, 2x Eminence Delta 15LF :) Uz jsem pred casem mel v aute 2x Eminence Beta 12" a hralo to celkem fainove, slyset to bylo az kam, ale tlak skoro zadnej :D
o 27.07.2011, 16:46 | Route88
To se i vzdycky libilo :-) diskuze o PA :-)
o 27.07.2011, 16:49 | vinzek fa
Route88 žije !!!!!! -))
o 10.01.2012, 00:18 | FlasH AHC
Myslim že tenhle článek ukáže budoucím hudebníkům a dragerům že PA se na tlak nehodí ale na poslech do auta třeba jo :))

Díky všem za perfektní pokec ... dost sem se u toho nasmál a taky mě to přesvědčilo o tom že je lepší nějaký " ČISTOKREVNÝ DB GUMÁK " než Eminence s 4mm Xmax ale neo motorem :))

PA prostě bude hrát tak jak se naladí ale nikdy nebude tlačit jako autohifi basáky :)
TEČKA
o 10.01.2012, 15:21 | vinzek fa | Upraveno: 2012-01-10 15:22:19
voe
o 10.01.2012, 15:22 | vinzek fa
voe a myslis ze db basaky nemaj neomagnety bo co -)) proc asi ma DD Zetko
o 01.06.2012, 17:56 | benq21
Viem že je táto tému už pár mesiacov neaktuálna ale nedalo mi to a musel som
napísať. Keď čítam bludy ktoré si dovolia povedať niektorý
užívatelia ktorý sa priznajú že PA reproduktor v rukách ani nemali
a videli ho maximálne tak na nejakom koncerte.

Niekto tu písal že PAčko sa nedá použiť lebo majú impedanciu 8
ohm. Tak za prvé vyrábajú sa PAčka aj z imp. 4 ohm dokoca som videl
kúsky z imp 2ohm ale to už je fakt na pohľadanie ale 4 ohm nieje
problém. Ďalej to že ma 8ohm nevadí bude to v reále oproti 4ohm
znamenať že pri sa dodá do reproduktora menší príkon takže v
podobe SPL by to znamenalo 3dB menej čo pri ich citlivosti nieje až taká tragédia.

Ďalej niekto písal že by to nevydržala membrána. Taaákže rozoberme
si to, ak sa pre PA reproduktor použije rozumní objem a rozumné
ladenie BR v prípade bassreflexovej ozvučnice tak pri nominálnom
príkone by x-max reproduktora nemal byť prekročení teda membráne sa
nesmie nič stať. Ak by to tak nebolo tak, tak by ste na každom
koncerte hromžily že po pár sekundách reproduktory nehrajú lebo su
potrhané ! Takže ako tu niekto písal o spatných rázoch ktoré panujú v aute.... bože.
Druhá vec je ak sa spraví box nerešpektujúci priebeh
x-max a k tomu ho ešte aj preťažovali príkonom väčším než
nominálnym. Pri dobrých výrobcoch sa ale dá ist aj cez hranicu max
RMS ale tiež tam platia nejaké podmienky ale to tu rozoberať netreba.

Neviem aké SPL meriate ale ak platí fyzika tak hodnota dB by sa nemala
v jednom prípade napr 130dB zdať hlasnejšia a v inom prípade
tichšia samozrejme na rovnakej frekvencii - samozrejme ak zaručíme že ucho bude v rovnakej pozícii a
nebudú do toho kecať odrazy atď tj. merací prístroj zmeria 130dB
pol metra pred reproduktorom a bedna sa vymení za inú a ak sa z
merakom nameria znova 130 dB a ja si dám ucho na to miesto ako bol
merak a to v prvom aj druhom prípade budem musieť počuť to isté v
jednom i druhom prípade . Ak by sa púštal do reproduktora jeden tón.

Ak som správne pochopil SPLdrag tak sa zvyknú boxy ladiť na čo
najväčší zisk na určitej frekvencii tj. na hrb vo frekvenčnej
charakteristike. Tím sa získa zopár dB naviac oproti nominálnej
citlivosti, no toto isté sa da spraviť aj z PA reproduktorom tj,
naladiť hrb na napr. 70 HZ a i tam sa pridá zopár dB takže výsledná
citlivosť na napr na 70 HZ by pri 1W ( nie 2.83V) a 1m namerala napr 105
dB pri SPL reproduktore napr 88 dB ( nom. 83dB) pri 1W/1m. Ano spl
reproduktory idú ľahšie nižšie a PAčkam treba väčší objem na
dosiahnutie f3 napr 33HZ ale 33HZ sa na SPL drag nemeria ak chápem správne, tam
sa najčastejšie meria na cca 60-70 HZ - ak sa mýlim opravte ma. Takže z
PAčkami v týchto frekv. nieje problém .

PAčka sa v aute nepoužívajú jednak že ak chceme mať vyrovnanú
charakteristiku treba ozaj väčší objem, taktiež membrány niesu
stavané na tak extrémne teplotné podmienky a hlavne ich rýche výkyvy aké panujú v autách,
taktiež vlhkosť ktorá sa v aute môže vyšplhať na ozaj veľké
hodnoti a behom chvíľky znova poklesnúť na malé hodnoty nerobia
papierovým membránam dobre. Takže toto sú hlavné dôvody prečo sa
PAčka v autách nepoužívajú alebo len veľmi málo. Samozrejme sú
aj lakované membrány kde je toto trochu eliminované.

Výhoda PAčiak je jednak v kvalitnejšom prednese a ich citlivosti.
Pre zaujímavosť ak použijem reproduktor audiobahn AWT34X v uzavretom
boxe 34L pri ktorom je hrb na cca 70HZ a zisk tohto hrbu 10 dB takže
pri nominálnej citlivosti 84dB je to v mieste hrbu 94dB W/1m to pri
udávanom príkone 5000W dá tlak vo vzdialenosti 1m od membrány v
voľnom priestore 131dB mínus tepelna kompresia zopár dB.

Druhý prípad PA reproduktor napr. Monacor SP-18/1000HP

Objem boxu 150L ladenie BR 63HZ - aby sme taktiež získali hrb v
oblasti 70 HZ. Takže pri nominálnej citlivosti 97db to po pridaní
zisku z toho hrbu pridá 5dB takže výsledná citlivosť v oblasti 70HZ
je 103dB 1W/1m. Pri udávanom výkone 1000w RMS to pri 1000w dá tlak vo
vzdialenosti 1m od membrány vo voľnom priestore vychádza taktiež
131dB minus tepelná kompresia zopár dB. Výsledok ? Vidieť nie ?
Je to trochu zložitejšie pretože nominálna citlivosť je priemerná
hodnota a nieje rovnaká vo frekvenciách o ktorých sa tu bavíme takže porovnanie treba brať z rezervou !!!!! Ale pre porovnanie.....

takže môžu vznikať odchýlky ale pre predstavu som to uviedol.
o 03.06.2012, 19:35 | vinzek fa
benq21 dej to packo do auta udelej s nim 169db a uvidis jesy to zvladne kdyz se pri tomhle tlaku drti karbon kevlar a podobny matrose nerikej ze ten papir to da ty ses normalne FLASH kterej pise slovensky
o 03.06.2012, 20:39 | giuseppe
...to bude Flash
o 04.06.2012, 07:09 | benq21
Neviem co u vás znamená flash.

Nehovorím ze vytlačí PAčko 169dB. Ale prečítaj si znova čo som písal. Keď máš dbdrag reproduktor ktorý si nechá do cievky pustiť 20kW okey ja som tu ale na niektoré bludi ktoré tu boli napísane musel odpovedať. PAčko sa nedodrbe v aute kôli tomu lebo sú v nom nejaké spatné vlny ako tu niekto písal. To že do db reproduktorov púštate na pár sekúnd 3 násobný príkon a tie reproduktory to vydržia okey, PAčka na toto niesu ale písal som že ak dodržíš u PAčka maximálny sinusoví príkon prípadne niečo cez ( záleží od reproduktora ) je vec druhá a reproduktor sa nemôže potrhať a to je jedno či je v aute alebo niekde v bare. Z výchylkou reproduktora to nieje také jednoduché že čím viac membrána lieta tím viac dB, skús si pustiť sínus od 20 do 150 HZ a uvidíš že v určitích frekvenciach sa výchylka membráy rapídne zmenší no hluk zostane rovnakí .
o 04.06.2012, 07:53 | vinzek fa
benq21 tohle vsichni vedi tady uz si z toho spis kazdej dela srandu a az zkusis dbdrag zjistis ze tohle co si napsal neni vubec v autoprostoru pouzitelny a pokud do basaku nepustis nekolikanasobek vykonu at je jakej je nic nenatlacis

a jak uz se v mnoha topicach psalo PA basaky nejsou na dbdrag povoleny protoze nejsou urceny pro autohifi

a taky uz sme to parkrat vydeli a trebas z 18ti palcovim basakem dat 135db kdyz to delaj lidi i z komponentnima sq reproduktorama ve dverich -))
o 04.06.2012, 09:56 | Kleneex
Teorie je jedna vec, praxe je druha ;-)
o 04.06.2012, 13:01 | benq21
Dolpním. Závisi to od akustiky v kabíne, niesom len teoretik skôr naopak z praxe som si chcel vycucať aj teoriu aby som vedel čo robím nie len že to takto bude dobre .
o 30.08.2012, 13:12 | FlasH AHC
benq21: u nich znamená flash Já :)
tam je to uplně jednoduchý jak psal vinzek. Zjistik frekvenční rezonanci auta a na to naladit bednu. Jenže pravda je ta, že v bedně se nám dějou věci jako impedance,pak máme zdvih basáku a ještě třeba rychlost v portu (Fb) .. pravdu má jenom term lab, nic víc.
Mam pozváno pár lidí co věděli kolik tlačily, maj to i vyfocený, přijedou ,změříme a uvidíme jak sem se třeba seknul. Je pravda že sedačky,zrcátka atd,to ovlivňuje taky. Jenže základ je basák a bedna, a tvrdim to,že když bude bedna blíž k onku za B-sloupkem (viz stěna) tak musí tlačit víc,než bedna 2m v kufru.
Jenže pak záleží na tom naladění port rozladí bednu,to je jasný. Pak by mě zajímalo na kolik hz maj dbdrageři naladíno a to taky zjistim,pár jich přijede,pač je to zajímá :)
o 04.09.2012, 21:34 | Rocco.
Zase kecáš ..!! Žádnýho "dbdragera" to tvoje dementní měření nezajímá.
To zajímá leda tak nějaký tragédy, který o tom vědí prdlajz a ty jim navěšíš bulíky na nos.
o 04.09.2012, 22:09 | vinzek fa
hele ale ono to neni o stene jsou tam ruzne kategorie a ver tomu ze kdyz jen tak nekdo postavi stenu se dvema 18kama tak ho pretlaci petis z jednou 12kou v kufru kdyz peta delal 155 s jednou 12kou v kufru tak ja delal se stenou a dvema 15kama 152 a jeste nikdy sem se nedostal na 155 z bednou v kufru a zadny mereni a pocitani neceho tomu vubec nepomuze tot cela vec
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.5267 sekund.