
Navštíveno 1386x

Chtěl bych vás poprosit o radu s mým problémem. Mám 110PS TDI a začala se mi ztrácet chladící kapalina, tak jsem dolejval a dolejval, až nedávno se začala ztrácet hrozně moc (nádobka na cca. 30km). Druhý den jsem dolil a jel asi 100km volným tempem, žádný bláznění a voda neubyla skoro žádná. Dneska když jsem jel z Plzně do Prahy a valil jsem to jako posledně celou cestu 180, tak se to zase začlo hřát a nakonec v půlce cesty to na mě křičelo že nemá kapalinu.
Když jsem pátral, kde se ztrácí, tak jsem zjistil že mi to teče z nádobky, ale ne víčkem, ale prostě někudy jinudy.
Tudíž se ptám: co s tím mám? Je mi divné, kdyby to foukalo do vody, tak to bude foukat ať jedu 100 nebo 200 a voda se bude ztrácet stejně, ale ono to tak není.
Děkuji všem za rady
Vetsi teplota = vetsi tlak = voda utece mensi dirou

10.12.2006, 23:30 |
xenonman | Upraveno: 2006-12-11 08:42:54
prvni varianta muzes nechat nalit tekutinu tusim a oni ti zjisti kudy voda mizi,pokud to teda neni nekde praskla hadice ale to by si mel videt...
zkontroluj hadice komplet a mrknul bych jak je na tom vodni pumpa kdyz vsechno tohle bude ok tak hledej zavaznejsi priciny
Tak tak,vodni pumpa...Mela by se menit s rozvodakem.Neni to vzdy ale pravidlem.Videl bych to na ni
Mám taky 110ps motor kod AFN a mám pumpu mimo rozvody hnanou normoš klíňákem, ted nevím jak u oktávky, ale myslím že je to stejný jen je jinak kod motoru.Ale k věci: zkusil bych zajet do servisu a nechal ten systém natlakovat, pak by to mohlo od někud začít chcát, může to být i víčkem, páč přímo víčkem ti to nepoteče, ale ta nádobka má u víčka obtokovej kanál do kterýho při přetlaku pustí vodu to víčko a vývod to má zespoda tý nádobky.Jinak pokud chceš začít sám tak bych koupil nový to víčko stojí kolem tří stovek.Pak jedině servis a pokračovat dál.
děkuju za rady,
vím kudy mi to teče, je to z nádobky, takže jak píše MÁRA, ale důvod proč mi to tam teče? :-/
zkusím se zastavit v Horoměřicích u Šídla, třeba mi poradí něco něco víc
Mára: AFN je uplne jiny.
Martin: ty víš kudy to teče, víš co s tim je a stejne to budes rozebírat na netu místo abys tu podelanou bandu vyměnil. nechápu
Scream: docela jsi mě pobavil. :-)))
já nevím kde je příčina toho že to teče přes nádobku, nevěřím tomu že by ta nádobka byla jen tak děravá.
už jsem se objednal do servisu ke kamarádovi, aby to zkusili natlakovat
prosím tě, nepleť si mě s členem Cormi, neřeším 100x stejný píčoviny
(tím bych nechtěl říct že výběr kol je píčovina)
me to prave taky pobavilo. vymenil bych nadobku a je konec. pokud to z ni tece a víckem to neni, tak nevim, proc špekulujes. to je prece jedno jak se to stalo nebo proc se to stalo. Měl sem uplne stejnou zavadu.
nam se u 81kW TDi taky ztraci kapalina... kdyz se jede vostrejs tak po zastaveni je kolem auta cejtit smrad jako kdyz se otevre expanska(ne tak horkej motor aby to cloveka oparilo) sem tam trochu doleju a neresim... viditelnej unik nikde neni, navic tim autem uz nejezdim a mati to nijak zvlast nehoni tak ted asi ubejva min:))))
Martin jinak kdyz nechas motor bezet na miste tak se taky ohreje na max...nez pusti vetrak....takze se to i natlakuje...jestli ti mizi jak pises tak by asi melo byt videt kde tece ne?
Jestli je nejaky vymackany tesneni nebo unavena pruzina v tom vicku, pak je mozny, ze to foukne do prepadu, tak nikde nic bejt videt nemusi. Asi bych zacal novym vickem.

11.12.2006, 19:18 |
Valis Tohle se delo kamosovi a mel v prdeli tesneni pod hlavou.Kdyz jel v klidu,nic se nedelo.Zacal na to slapat a za chvili byl bez vody a tim tlakem to litalo i z bandasky.Budu drzet palce,at mas jen diru v nadobce,pac tesneni na TDi uz jsem delal dvakrat a neni to zrovna levna sranda :-(
Asassin: tak ted si popsal par vecí, ktery sem snad jeste nezazil. tdi se na volnobeh zahreje? tobě se povedlo na tdi spustit saharu? mě jen jednou, zacal sem malem tleskat:-)))
assassin: ale já jsem psal že vím odkud to jde, z nádobky.
Valis: čím dál tím víc bojím bojím aby to nebylo těsnění pod hlavou :-/ ve čtvrtek zjistím

11.12.2006, 22:44 |
Tichy bracha to samy.Tesneni pod hlavou taky OI TDI 81kW.Oprava 2tis i s praci.
oprava 2tis i s prací? co to proboha dělalo za blba, když je na tom za 1500 jen material?
Asi ten samej, co lakuje pulku auta za dvojku;o)

12.12.2006, 10:32 |
Valis | Upraveno: 2006-12-12 10:34:45
Tesneni litr,srouby petikilo a brouseni hlavy taky petikilo...Jen za matros dvojku.A kdyz to nechas jeste nekde delat,tak neco za praci...
MK82: Jinak kdybys chtel usetrit,mam uplne novy tesneni,nejaka Ajusa,dal bych ti ho za nejakej pakatel.Vozil jsem ho v kufru a obal se roztrhal,takze bys mi musel verit,ze je fakt novy ;-)
tentokrat souhlas se Screamem. zatim zadny TDI co jsme meli se na volnobeh neohralo na vic nez mozna 60°C. co se tyce sahary, tak me se driv roztoci vetrak na klimatizaci a to jenom proto, ze to je nejaky pojebany a v servisu si s tim nevi rady...
Scream: ja to nezkousel, evidentne mas pravdu.... vim ze foukal vetrak kdyz sem popojizdel v kolone...mel sem za to ze se to stejne ohreje i na volnobeh:((((
takze sorry za blbou radu.... takze jenda lepsi TDi pryc a koupit benzin:)))

13.12.2006, 00:21 |
Tichy Scream: delal to brachovi kamos za odpoledne mel hotovo...

13.12.2006, 00:23 |
Tichy jinak ten "blb" delal u VW potom Seat a ted dela u nejakyho soukromnika.
tim sem myslel kvuli ceně.
tak problém je ve vodní pumpě, při větší teplotě se protáčí na hřídeli a tím se zahřívá motor :-( no však taky už má nárok na výměnu
Tak to sem nejak nepobral...
vrtule vodní pumpy je z plastu a je nalisovaná na hřídeli, po nějakém čase se prostě stane že se tam udělá vůle a (zřejmě při velikých otáčkách motoru) se netočí jak by měla a hřídelka protáčí. to způsobí přehřátí motoru a voda se vyvaří a uteče přes přetlakový ventil v nádobce.
bingo,sem to tak i tipoval jako Machca..tak to je asi nejlepsi,co te mohlo potkat..pumpa by nemela byt za velkou ranu.... :-)
A co ze je to vlastne za auto? Ja myslel, ze je tam elektricka vrtule na chladici, pri vysokejch rychlostech se to stejne chladi naporove, ne? Jestli je to vazne tak jak pises, tak musis urcite zaregistrovat prehrati motoru na budiku, nehlede na to, ze pri tech otackach by vrtule uletela. Tam neni viskospojka? To mi spis prijde jako zarostlej chladic a nestiha chladit. Nebo i problem s termostatem.
pumpa 3.500,-
a když už je v servisu tak se udělají i rozvody za cca. 9.000,-
kamarád co mi to v servisu dělá, říkal že za dobu co dělá Škodovky, dělal jenom jedno těsnění pod hlavou, a to měla Octavka najeto 300tis.km
tappaja: co to s tim ma spolecnyho, kdyz pumpa je pohanena z rozvodu a pak se zacne protacet a neni zabezpecena dostatecna cirkulace?
martin: za vymenu komplet rozvodu i pumpy by ses mel dostat na lepsí castku. cca 2/3

14.12.2006, 21:23 |
Martin82 | Upraveno: 2006-12-14 21:24:45
:-/
Scream: možná to bude znít blbě. zvolil jsem servis protože teď nemám vůbec žádný volný čas abych si to udělal sám. fakturu za opravu si dám do nákladů, takže mě to až tak moc netíží. i když šetřit bych měl všude,.................... kromě ženských ;-)
no bavim se o cene v servisu, tu rozvodovou sadu bys mohl sehnat novou okolo 4000