
Navštíveno 6916x

Zdravím. Měl bych jednoduchou otázku :-) Pořídil jsem si do kufru aktivní subwoofer připojený přímo k rádiu. Chtěl bych se zeptat, odkud vzít pro něj napájení. Odpověď jsem nikde nenašel, resp. všude se jen píše o zesilovači. Zatím to mám připojené v pojistkové skřínce v kabině auta. Je to moc velká chyba pokud není připojení přímo na baterce? Díky za odpověď.

18.04.2010, 19:53 |
Petan.B | Upraveno: 2010-04-18 19:57:22
Mohu se zeptat na důvod? Já to moc nechtěl právě kvůli špatnému přístupu do kufru. Myšleno tedy jako vedení kabelu z motoru do kabiny. Ještě otázečka. Na konci toho napájecího kabelu byl i jakýsi odpojovač. Ten snad nutný není. Na saotném kabelu jsou ještě 2 15A pojistky.
EDIT: To napájení mám teď vzité z konektoru v pojistkách, kde se objeví napětí až po otočení klíčku.
natáhni samostatný plusový kabel až k subwooferu. na kabel dej jednu odpovídající pojistku co nejblíž k baterii. no a subwoofer, respective jeho zesilovač se zapíná pomocí remote, které je vedeno z rádia.
co máš za sub, nějaký parametry napiš.
takle jak to máš vedený od pojistkovky, tak do ní třeba může vést kabílek nulna nula nic a teprve potom dál už si dal něco silnějšího.

18.04.2010, 20:10 |
Petan.B | Upraveno: 2010-04-18 20:13:14
Autosubwoofer Pioneer TS-WX206A
Technické údaje
150W max., repro 20cm, aktivní
Vestavěný zesilovač s tranzistory MOSFET 150W (max.) (2x75W)
Kuželový subwoofer o průměru 20cm
Kompozitní IMPP™ membrána
Jmenovitý výstupní výkon: 60W
35 - 200Hz, 107dB ve voze (1W/1m), S.P.L. 128dB
Stronciový magnet
Pásmová propust s velkým duálním zvukovodem
18-ti litrová dřevěná skříň
Tepelně odolná 4-vrstvá dvojitá kmitací cívka
Regulace vstupní úrovně / přepínač fáze
Vestavěný nízkopásmový filtr LPF:
proměnný 50-125Hz, -12dB/okt.
RCA vstupy s reproduktorovou úrovní
Reproduktorové nízkoúrovňové vstupy
Conexový tlumič velkého průměru
Chladič z tlakově litého hliníku
Rozměry: 274 x 316 x 412mm (š x v x h)
EDIT: Tak o tom tom mrňavém průřezu, co vede ke pojistkovce, jsem měl stejnou teorii. Takže to vidím tak, že mi asi nic jiného, než to napojit na baterku, nezbyde. Zatím to musí stačit.
slabej kabel udělá svoje- zbytečnej odpor v cestě. když to víc poženeš, tak se bude zahřejvat a moh bys i vyhořet! zesik nebude mít dostatek šťávy a mohli by se ti zničit komponenty.
tady na tuhle hudbu ti postačí 10qmm kabel, ta se dá lehce protáhnout kdekoliv, neb je dobře ohebná. jesli nechceš hledat průchozí bod, tak si někde vyvrtej dirku, dej do ní pruchodku, aby se kabel neprořízl a pak ještě zamázni silikonem.
Aha, díky za radu. Sice napájecí kabel k subwooferu má jen 6qmm ale když tam vrátím zpatky ten odpojovač a ten kousek natáhnu 10qmm, nic se nestane :-) Ještě raz díky všem.
No kdyz natahnes jen kousek ty desitky tak je ti to k nicemu musí bejt celej od baterky a kostra taky 10mm
Nakonec jsem posbíral všechny informace a udělal to následovně. Jelikož je k subáči veden origo kabel 4qmm (na konci je to přímo zapojené do sub), natáhl jsem ji přímo k baterce. Na tu desítku jsem se vykašlal, protože by to stejně nemělo smysl. A odpojovač jsem vynechal taky. Víc udělat nejde. Díky za pomoc a názory.
na tomto fóru slovo NEJDE skoro neexistuje... ale měl si se na to vyprdnout úplně a nekupovat žádný sw.. Holt lidi by potřebovali aby jim něco vyhořelo aby si uvědomili že nic není jen tak
Přiznám se, že nechápu. Original kabel je zakončenej konektorem, do kterého vede i REMOTE a zem. Ten je "nerozebíratelnej". A přívod je 4qmm. Kdyby to bylo málo, tak by snad takovej průřez k tomu ani nedávali. A táhnout od baterky 10qmm a v půlce připojit ten 4qmm, je přece blbost.
všiml sis jaké zvonkové dráty jsou v autě u repra a tak celkově? popř jaké se dávají k reprákům? nikdo nepočítá s tím že budeš v autě upgradovat hudbu

23.04.2010, 20:26 |
Petan.B | Upraveno: 2010-04-23 20:31:43
Všiml. Ale já nedělám kdovíjakou zástavbu. Orig repro jsem nahradil snad o neco lepšími (ale stejných rozměrů) a subwoofer je určen do auta. Jak jsem psal, přívod je 4qmm, zem 5qmm (2x2,5qmm) a REMOTE snad 0,75. A jako přívod jsem použil obyčejný cinchový kabely. Já to beru prostě jako PLUG&PLAY. Nepočítám s tím, že budu muset půlku kabelu vyměnit.
jako mě a ostatním je to jedno jak to máš, jen toto je web o radách a prostě nemůžeš počítat že zvonkáče stačí na hudbu a ještě k tomu odebírat šťávu z pojistkovky.. Někdy se stane že se fakt něco stane a v lepším případě se ti spálí jen kabel a vše co je okolo.. v horším celé auto.. není to jen tak :)
Midnite, nečteš to celé. O pár příspěvků píšu, že už to mám připojené na baterku. Chápu, že připojit to k pojistkové skřínce byla blbost. Bylo to prostě pohodlnější. Po radách už to mám ale přímo na baterce. Jen jsem použil ty původní přívodní kabely k sub. Jestli si nerozumíme, tak pak vážně nechápu, kde je ještě chyba... 10qmm kabel jako přívod prostě použít nejde. Do toho konektorku bych ho beztak nenarval.
hodil bys zde fotku aktivního sw s terminálama?
Jsem jsem ten toppic zakládal, obrázek tu byl. Z nějakého důvodu jej nekdo smazal.

A kontakty.

aha tak pak je to jasné, nevěděl jsem že se jedná o tento... taková basák/nebasák... každopádně ať slouží
musím se přiznat že jsem četl mezi řádkama :)

23.04.2010, 20:59 |
Petan.B | Upraveno: 2010-04-23 21:03:43
Stane se :-) Je fakt, že jsem o něm četl v jiném threadu a lidi ho moc nedopučovali. Subáč jsem do auta vždycky chtěl a když se naskytla příležitost, tak jsem ho vzal. Audiohifi a všechno okolo jde úplně mimo mě. Tomuto prostě nerozumím. A podle mě hraje super. I když asi moc dobrý nebude.
Jinač hasičák vozím už rok s sebou :-)