
Navštíveno 9711x


03.01.2013, 15:55 |
CyBeR | Upraveno: 2013-01-03 15:56:43
Ahoj, vím, že to tu určitě už několikrát bylo, ale stejně se potřebuji zeptat. Nepochybuji totiž o tom, že tu má někdo s podobnými zádrhely zkušenosti...
Potřebuji nějak vyřešit komplet kabeláž v autě Škoda Octavia 1 Combi.
V tuhle chvíli jsem natáhl signálové kabely od výhybek v kufru zvlášť pro výšky a zvlášť pro kickbasy po každé straně do předních dveří (kickbasy) a sloupků (výšky). K tomu chci mít každý kanál zvlášť, takže 3 páry cinch kabelů (jeden dvojpár pro ozvučení předek/zadek a jeden klasický pár pro sub), tažené levou stranou. Teď ale zůstává otázka kam s 50mm2 mědí pro napájení. Ideálem by bylo ji táhnout středem auta, ale kudy konkrétně, takový kabel tam přece jen tak pod středovým panelem neprojde, nebo ano?


03.01.2013, 16:08 |
1kw | Upraveno: 2013-01-03 16:11:18
Co to natáhnout podlahou..? Pod kobercem obvykle bývá jakýsi reciklovaný "molitan", takže když ho odříznes v místě kde bude tažený kabel tak nikdo nic nepozná.
Sám mám takhle tažené 4x 50qmm nikde nic není vidět.. :)
Edit: Obvykle se ale tahají RCA středem a napájení po levé či pravé straně společně s reprokabelem, k žádnému rušení by nemělo docházet.
ja mam v oktavce tahane u ridice napajeci a u spolujezdce signaly
Napajeni urcite levou stranou. Baterka je vlevo, tak bude kratsi kabel. Ja jsem mel signaly stredem a reprokabely pravou stranou. Signaly stredem maji tu vyhodu, ze tama nevede zadna elektrika a budou navic nejkratsi

04.01.2013, 09:31 |
Ravo | Upraveno: 2013-01-04 09:33:33
napájení levým prahem, při instalaci vymontuj sedačky, půjde to milionkrát líp a sedačka drží jen na dvou maticích zepředu u nohou (ještě je potřeba sundat vzadu plastové krytky pojezdů, takže se opravuji na 4 šrouby :). Taky se mnohem líp dostaneš k té výztuze u B sloupku, pod kterou je potřeba protáhnout ten kabel, jinak ti to bude dělat bouli na koberci
něco pro inspiraci
[ Link ]

31.01.2013, 17:07 |
CyBeR Děkuji moc za rady, nakonec jsem zvolil trochu rebelskou variantu a protáhl napájení pod středovým tunelem s tím, že jsem pro něj v tom recyklátu, který vyplňuje podlahu udělal trasu, takže přinejhorším, když to bude potřeba nakonec prohodit s RCAčkama, udělám si rozborku/sborku ale už do připravených tras. S délkami kabelů nebyl problém, mám všude dostatečnou rezervu. Ještě jeden dotaz, vychází mi teď dozadu do distribučního bloku vstup 50tkou a výstupy podle plánu 25tkami. Potřeboval bych ale poradit, jaké použít na jednotlivé "větve" z distribučáku hodnoty pojistek (výstupy budou 1x 13F Kapacitor, 1x Magnat BlackCore One Digital, na kterém je zapojen Pioneer TS-W3002D4 s hodnotami 1000W/3500W max. a jako třetí větev bude zesilovač Velocity V450, na kterém budou zatím kompa Rainbow Profi Vanadium Kick, později bych chtěl přihodit nějaké ovály do pátých dveří...

31.01.2013, 17:35 |
1kw Hodnoty pojistek zvolit podle pojistek na jednotlivých zesilovačích, na kapacitor pojisku nedávat..
muzes dat foto? hlavne me zajima cast okolo zadnich sedacek. prechod od sedacek do kufru
jak je ten schod za zadníma sedačkama, tak ten jedině provrtat, jinak to tam neprotáhneš, 50tku kabel jsem jinam nedostal
pokud ji tahne skrajem, tak ji v "klidku" protahnes tou dirou u pasu...
tam se mi to zdálo nic moc, pro klid duše jsem tam vrtnul díru, dal průchodku a nemusim mít strach, že se ten kabel skřípne a 50tka se ukostří ;)

01.02.2013, 10:17 |
CyBeR | Upraveno: 2013-02-01 10:24:40
1kw: a neodporuje to trochu pravidlům EMMA? Myslím konkrétně, že každý přechod průměru kabelu musí být opatřen pojistkou. Půjdu totiž z distribučního bloku kousek 25tkou kabelem, protože kapik má vstup na max 35, takže tam padesátku nenarvu... Distribučák musím něčím "vyplnit", je tam místo na pojistku pro každou větev.
Kubiik: Viděl jsem tvoji zástavbu a tomu se rovnat nedokážu, což myslím jako poklonu :) ale zadní sedačky jsem po dlouhé úvaze nakonec vyřešil jak píše jimmy264, že jsem tam vrtnul díry. Původně jsem chtěl dávat zesiky do boků, jako to máš ty, ale vyhrála podlaha, kvůli jednoduchosti a celistvosti řešení v případě úprav. Co se týká sedaček, tak jinde (v krajích) se mi to nelíbilo, protože tam by správně nesedla průchodka a přecijen, svářet si nechám leda výfuk, nebo víno :) ...


01.02.2013, 10:19 |
CyBeR

01.02.2013, 10:20 |
CyBeR

01.02.2013, 10:20 |
CyBeR

01.02.2013, 10:21 |
CyBeR
Cyber: mám jeden malej dotaz v podobě: Co je to za značku napájecího kabelu 50qmm?
vypadá to na silikon izolaci jako má Kicker

01.02.2013, 17:47 |
1kw Soutěžním pravidlům to asi odporovat bude ale s pojistkou bude kapacitor postrádát smysl (vnitřní odpor pojistky). Proto se některé zesíky dělají s extra terminálem pro cap, který není jištěný.. :)

01.02.2013, 18:06 |
jambo napájecí kabel mi přijde jako C-Quence
za a) EMMA tušim už nefunguje
za b) když už něco stavíš na EMMU, tak bys měl mít taky ochráněnej kabel (všechny) v místě ,kde hrozí prodření... což evidentně nemáš
za c) kapacitor zahoď a dej raději pořádnou baterku

02.02.2013, 12:22 |
CyBeR Tomas.V: Je to C-Quence
1kw: Nojo, to máš prsvdu, ale kam ho tedy dát? :/
Děkaljí se třeba nějaký bezpojistkový T-čka na 50qmm, ze kterýho bych vlezl do toho kapu? Ale tím zase bude mezi kapacitorem a zesikem stejně pojistka. Musím říct, že teď jsem z toho trošku rozhozen, co se týče plánů...
MARWiN: Na tvé argumenty nejde reagovat jinak než tichým souhlasem. S baterkami v kufru ale nemám žádné zkušenosti a trochu se toho bojím třeba z hlediska altiku, nebude pak potřeba větší?...

02.02.2013, 12:48 |
1kw Osobně bych kapacitor vůbec nedával, pokud to není jedna z mála top značek (Brax, Helix..) tak ho ani nemá smysl dávat do auta. Je to součástka primárně určená k úplně něčemu jinému.. :)
Pokud se rozhodneš ho tam přece jen namontovat tak dej před kap silnější pojistku - má menší vnitřní odpor..

02.02.2013, 14:50 |
Tendr O vnitřní odpor ani tak nejde jako o přechodovej, nicméně ten kapík tam je stejně pro srandu králíkům, jakejkoliv.. On trošku vykryje špičky ale tím to hasne, pochopitelně to není žádnej zdroj, takže kde energii načerpá, tak tu vydá, a zdroj má přece jedinej a to aku. To je jako uplést z hovna bič. Víc aku nerovná se silnější altík, to bys potřeboval kdyby jsi tam měl nesmysl kilowat a chtěl to krmit za puštěnýho motoru, to že je tam větší kapacita baterek neznamená, že potřebuješ silnější alternátor, dobije to uplně v pohodě, když budeš jezdit...
Resumé? Vysrat se na kapacitor, to je prostě jen kondenzátor, mrdnout tam pomocnou aku, propojit správně a máš o rámus postaráno.

02.02.2013, 18:29 |
swep velikost pojistky se neodvozuje podle velikosti pojistek na zesilovači, ale podle průřezu kabelu, který mají jistit, pojistky v zesilovači nijak nesouvisí s ochranou napájecího kabelu
EMMA samozřejmě existuje (Marwine - černý puntík za neznalost) - bohužel již se nesoutěží v ČR, zde máme obdobnou soutěž EASCA - pravidla jsou volnější, avšak bezpečnostní jsou obdobné
kapacitor má v určitých instalacích svůj smysl, ale v tvém případě smysl nemá - řeší dostatečně silný akumulátor, můžeš použít buď jeden nějaký kvalitnější (optima, apod.) nebo ještě jeden - jak už tady bylo řečeno
napájení se obvykle táhne po straně, kde je umístěn akumulátor, signály buď druhou stranou a reprokabely středem nebo naopak, další možnost je táhnout signály stropem